ناطق‌نوری: ملت ایران در دفاع از کشور عقب‌نشینی نمی‌کند

تسخیر سفارت آمریکا یا همان لانه جاسوسی و توطئه اشتباه نبود؛ آنچه اشتباه بود میدان دادن به پادوهای آمریکا و حمایت از آشوبگران فتنه ۸۸ بود که سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ انقلاب را پیش پای ایران گذاشتند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت:

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری که از چهره‌های باسابقه و مبارز انقلاب اسلامی ایران به حساب می‌آیند؛ در اظهارنظری عجیب مدعی شده‌اند: «از نظر من، تصرف سفارت آمریکا به‌عنوان «لانه جاسوسی» اشتباه بزرگی بود؛ به‌نظر می‌رسد بسیاری از گرفتاری‌ها از همان نقطه آغاز شد. وقتی بخواهیم راهکار پیشنهاد کنیم باید بدانیم مشکل چیست. مگر در سایر سفارتخانه‌ها در دنیا قسمتی برای امور اطلاعاتی و جاسوسی وجود ندارد؟ آنجا را اشغال کردند و آمریکا هم در یک عمل متقابل سفارتخانه ما را گرفت و پول‌های ما را بلوکه کرد. از آن زمان، مجموعه‌ای از مشکلات و واکنش‌ها ادامه پیدا کرد که به‌نظر من ناشی از همان تصمیمات اولیه بود.»

اظهارات جناب آقای ناطق‌نوری از این جهت تعجب‌آور است که ایشان با توجه به تجربه تاریخی خودشان و سابقه مبارزاتی‌شان باید بهتر از هرکس دیگری بدانند که ریشه دشمنی آمریکا با ایران، تسخیر سفارت آمریکا نبوده است. آیا در جریان کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ علیه دولت ملی ایران هم مردم ایران سفارت آمریکا را اشغال کرده بودند که با سرکوب قیام ملی خود توسط آمریکا مواجه شدند؟ آن زمان که محمد مصدق، نخست‌وزیر وقت علاقه‌ای یک‌طرفه به ساکنان کاخ‌سفید نشان داده بود و نرد دوستی با آنها باخته بود؛ پس چرا آمریکا همراه با انگلیس به تحریم صنعت نفت ایران از سال ۱۳۳۰ روی آورد؟ آقای ناطق باید به خوبی بداند که علت اولین تحریم‌های ایران که سال‌ها پیش از انقلاب اسلامی توسط آمریکا و انگلیس و متحدانشان بر کشور اعمال شد، به شکست کشاندن «ملی شدن صنعت نفت» ایران بود.

با این حساب تا زمانی که ایران (و نه جمهوری اسلامی) بخواهد در مسیر استقلال و خودکفایی حرکت کند با دسیسه و دشمنی آمریکا و هم‌پیمانانش مواجه بوده و خواهد بود. با توجه به این تجربه تاریخی آیا مردم ایران پس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی حق نداشتند نسبت به احتمال کودتایی مشابه توسط آمریکا برای از بین بردن انقلاب نگران باشند و با تسخیر سفارت آمریکا برای برطرف کردن این نگرانی خود اقدام کنند؟

آیا جناب آقای ناطق‌نوری نمی‌دانند در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت آمریکا در تهران تبدیل به اتاق جنگ و کودتا شده بود و ژنرال ‌هایزر با دستور کودتا وارد ایران شده و فعالیت‌های خود را از داخل سفارت آمریکا در تهران پیگیری می‌کرد؟ چنین اقدامی که مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران و توطئه‌چینی علیه انقلاب اسلامی ایران است با فعالیت‌های مرسوم وابستگان نظامی و امنیتی در سایر سفارتخانه‌ها در نقاط مختلف دنیا یکی است که آقای ناطق اصرار دارد آن را یکی بداند!

سفارت آمریکا در تهران پس از انقلاب اسلامی نیز دست از دسیسه و اقدام علیه انقلاب ایران برنداشت. نگاهی گذرا به اسناد آمریکایی منتشرشده از سفارت پس از تسخیر آن به خوبی نشان می‌دهد ساکنان کاخ‌سفید چگونه برای ناامن کردن مرزهای ایران و مهره‌چینی در داخل ساختار اجرائی ایران اقدام کرده بودند. نادیده گرفتن این اسناد که حجم آن برابر با ۱۰ جلد کتاب حدوداً ۱۰۰۰ صفحه‌ای است و ارائه روایتی مخدوش از ریشه دشمنی آمریکا با ایران؛ ظلمی بزرگ به نسل آینده است که از جناب آقای ناطق‌نوری با سوابق درخشان مبارزاتی‌شان توقع نبود.

برخلاف آنچه آقای ناطق بیان می‌کنند تحریم‌های فعلی ایران چندان ریشه‌ای در تسخیر سفارت آمریکا در تهران در آبان ۱۳۵۸ ندارد. از همان سال تا سال ۱۳۸۹ ایران تحت تحریم‌های آمریکا و حتی قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل قرار داشت اما برای مثال هیچ جهش ارزی قابل‌توجهی در اقتصاد ایران رخ نداد چون تحریم‌های آمریکا بیشتر از آنکه واقعی باشند، نمادین بودند و کشورهای اروپایی و غیراروپایی به تجارت با ایران ادامه می‌دادند. آنچه نظام ویژه تحریم‌های ایران را رقم زد و مقامات آمریکایی را برای اعمال تحریم‌های فلج‌کننده تشویق و ترغیب کرد، اردوکشی خیابانی مدعیان اصلاحات علیه نظام جمهوری اسلامی با دروغ تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ بود که از قضا برخی دوستان آقای ناطق سردمداران این شورش علیه رأی مردم بودند.

با این حساب تسخیر سفارت آمریکا یا همان لانه جاسوسی و توطئه اشتباه نبود؛ آنچه اشتباه بود میدان دادن به پادوهای آمریکا و حمایت از آشوبگران فتنه ۸۸ بود که سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ انقلاب را پیش پای جمهوری اسلامی ایران گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 170
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 80
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    68 23
    شریعتمداری اگرحرف شمادرست بودمجلس ۴درصدی هادرست نمی شد
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      30 16
      اگر حرف شما درست بود الان برجام بود سیب و گلابی اب خوردن عدم ناترازی بود نه اینکه دلار را یک ساله از 40 به 115 برسونی برنج را از 90 به 300 برسونی اقای بی برنامه
    • عباسعلی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      18 12
      دوستان ایران مملکت آزادی است باید گذاشت امثال این آقایان هرچی دلشان میخواهد بگویند . شنونده باید عاقل باشد .
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      4 11
      اگه مغز داشتی میگفتی مثلا سود ارتباط با عربستان چیه
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      30 12
      انتخابات 88تا ابد زیر سواله. داوری که بی طرف نبود به هیچ عناون حق داوری نداشت. سخنرانی عضو شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی یک کاندیدا در مصلی تهران در سال 88فراموش شدتی نیست
    • SE ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      27 2
      همانهایی که از دیوار سفارت بالا رفتند امروز پاچه خواری امریکا و سگاینه را میکنند
    • ابی آذری زبان هستم IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      1 1
      چی داری میگی چه ربطی داشت؟؟
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      6 0
      ای بابا تا حالا صدتا حمله به اماکن مختلف آمریکا در همه دنیا شده راحت با هم کنار آمدند حتی اسرائیل زد ناو آمریکا با کلی ملوان را ترکوند این یارو آمریکا هیچی نگفت اما خودش و نوچه هاش دائم تا 46ساله حتی به رغم برجام دارن ماجرای سفارت را کش میدن دلیلش واقعا چیه هاااااااااااا هنوز ایران گاو شیری نشده و البته زیادی هم بزرگ و پرجمعیته
    • علی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      2 4
      امام فرمودن کمونیست جاش تو موزست الان عاشقان کمونیسم وطنی کمونیست رو میخوان قبله کنن برای ملت
    • DE ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      3 0
      علی‌اکبر ناطق‌نوری و "سابقه مبارزاتی"؟! راستی رابطه او با عباس موسوی، سُفره پهن کنِ دولت و سفیر پیشین جمهوری علیف در باکو، چیه؟!
  • مهدی IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    58 26
    مخالف نظر کیهان هستم
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      9 17
      امریکا یه مجرم فراری به اسم ممد رضا را بر خلاف قوانین بین الملل و اینتر پل پناه داد ( تا مثل 32 بعد از کودتا دوباره برگرداند ) دانشجویان ان زمان که البته اصغر زاده ابتکار و خویینی ها در صدر و لیدری انها بودند و بعد از اقدام به امام اطلاع دادند و البته امام ان را تایید فرمود هم رفتند سفارت را گرفتند نبوی قرارداد الجزایر را بست گروگانها ازاد و جنگ با امریکا خاتمه یافته شود امااااااا مثل برجام امریکا زد زیر همه چیز یعنی معلوم بود قبل از اشغال هم نقشه های شومی داشته بعدهاااااااااااااااااااااا امریکا به سفارت ایران در اربیل حمله کرد بعدهاااااااااااا در نقاط مختلف دنیا مثل ظهران عربستان اماکن و مراکز امریکا هدف حمله قرار گرفت اما هیچ تاثیری در روابط انها نداشت چون حکومت کاملا گاو شیرده بود
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      14 20
      خیلیها مخالف نظر کیهان هستند آمریکا و اسرتئیل انگلیس وکل غرب و کل غربگراها حضرتعالی هم یکی از آنها
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      25 19
      هر حلال زاده ای میداند که کیهان منعکس کننده نظرات کرملین است
    • محمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      4 1
      لابد تو هم از همون حلال زاده ها،واقعا امثال شما چقدر وقیح تریف دارید،با این الفاظ نموتونی پشت چیزی قایم شی
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    23 3
    حوزه علمیه لواسون
    • محمد IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      6 2
      خواندن کیهان یعنی احترام به شخصیت خودت گذاشتی حالا چه موافق چه مخالف بخاطر اینکه روشنگری دارد قضاوت با انسان عاقل
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    7 2
    سفارت رو تسخیر کردن و کسی که حمایت میکنه
  • محمد IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    49 16
    آقای بازرگان هم از تسخیر سفارت ناراحت بود چون قوانین بین المللی را بلد بود ، تحریم ها هم از همان موقع شروع شد ، بانیان تسخیر سفارت هر کدام به نان و نوایی رسیدند و این مردم بودند که تاوان آن را تا الآن دارند پس میدهند و هرگز روی آرامش را ندیدند . امثال شریعتمداری باعث بدبختی کشور شدند چون خودشان از کنار این اتفاقات به پست و مقام رسیدند ، الهی که به بلای آسمانی گرفتار شوند .
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      15 29
      چون آفای بازرگان یک عربگرای کامل بود در ضمن آفای شریعتمداری یک روزنامه نگار است و هیچ پست و منصبی ندارد وکسانیکه سفارتخانه یا جاسوسخانه را تسخیر کردند اکثرشان از اصااح طلبها هستند که متاسفانه حالا شماهاهم به فرمان همان افراد بشین برپا می شوید
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      7 2
      آقای بازرگان کارهای دیگری هم کرد چون آمریکا دستور داده بود عراق به ایران حمله کند تمام قرار دادهای سلاح را به دستور آمریکا ملغی کرد .حتی قصد داشت سلاح های موجود را به بهانه اینکه ما با دنیا جنگ نداریم بفروشد برای اف 14ها هم مشتری پیدا کرده بود که حضرت آقا جلوی اینکارشان را گرفت فکر کنید اگر دقیقا"قبل از حمله عراق به ایران تمامی سلاح ها را فروخته بودیم امروز باید در سایت المشرق به زبان عربی کامنت میگذاشتید
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      0 0
      خبر نداری همه مقامات کشورت عربن اگه میخوای بشمارم یک عراقچی دو
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    28 15
    باشه تو راس می گی کیهونی!
  • نوری IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    8 10
    آقای ناطق نوری یادت رفته در فتنه ۸۸ شما و آقای ه ر را طلعه و زبیر نامیدند؟
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      4 0
      چه کسی ناطق نوری را طلحه و زبیر نامید؟
  • ali2 IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    21 4
    اصلا مسبب جنگ چالدران همین امریکایی ها بودند اذربایجان و تاجیکستان و بخش های شمالی کشور را امریکا از ایران جدا کرد قراردادهای ترکمنچای و گلستان مسببش امریکا بود بقیه دوست داشتنی !!!!!!!!
  • ایلیا IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    19 6
    خوبه بعد از 40 و اندی سال متوجه شدی که اشتباه از کجا بوده .....
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      3 1
      با توجه به متن کیهان مردم هم مجوز اشغال سفارت و لانه جاسوسی روسیه را دارند.
  • شهروند IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    14 20
    یعنی ببینید که چه سالهایی امثال ناطق اختیار دار کشور بوده اند که هنوز نمی دانند دشمنی آمریکا با ما بخاطر اشغال سفارت نیست بلکه آنان خود را مالک این کشور میدانند و دست بردار هم نیستند
  • محمدپور IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    25 10
    روزنامه کیهان همیشه برعکس جریان آب شنا می کند در حال حاضر اکثریت تصمیم گیران نظام بر اشتباه بودن تصرف سفارت آمریکا اتفاق نظر دارند ولی برخی جرات بیان آن را به علت تناقض با منافع خودشان ندارند
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    10 9
    با مقایسه وضعیت سال های قبل از 88 و بعد از اون باید گفت که اتفاقات 88 ضربه سنگینی به کشور زد . از هر لحاظ قبل از 88 اوضاع خیلی بهتر بود . اتفاقات 88 کشورهای مخالف ایران رو امیدوار به زمین زدن ایران کرد و تحریم ها به شدت در اقتصاد اثر گذار شد . حتی ترورهای دانشمندان هم از 88 شروع شد .
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    24 3
    جالبه که اینهمه بلا انگلیس و روسیه سر ایران آوردند ولی جمهوری اسلامی روابط رو با انگلیس و روسیه قطع نکرد و فقط با آمریکا قطع کرد
    • اقبال مهدوی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      1 1
      عزیز امریکا رابطه خود را با ما قطع کرد
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    10 0
    نظریه انیشتن
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    10 0
    شما معلوم نیست با خودتون و ملت چند چندین امنیت ایران رو در زمینه بهداشت و آموزش و اقتصاد و....با چه معامله میکنید تا کی باید شامل مزخرف گویی آقایان باشیم
  • رهگذر IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    5 14
    سفارتخانه های آمریکا در دنیا نقش اصلی ایجاد فتنه در هر کشور که در راستای منافع آنها همراهی نکند را بازی می کنند و به جهت مصونیت سیاسی و خاک سرزمینی بهترین مرکز فرماندهی برای دخالت غیر مستقیم است، بروید خدا را شکر کنید که در ابتدای انقلاب جوانان انقلابی این کار را کردن .هنوز متوجه جایگاه ایران نشدید و سو مدیریت های داخلی و خود تحریم های درونی که بر گرفته از یک دولت غیر مقتدر است را رها کردیم و برای حل این مسئله تلاشی صورت نمی‌گیرد حال گور های قدیم را مشکافیم. اکیدسو
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      1 1
      گرامی نوع عمل اشتباه بوده نه اینکه منکر خباعث امریکا شویم. اول انقلاب فضا به این شدت مخرب نبود می توانستیم روابطی در حد انتظارات دو طرف ایجاد شود.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    6 13
    چرا بعضی نمی توانند ثابتقدم بمانند وبا گذشت زمان راه را گم کرده وبه بیراهه می‌روند آمریکا با اصل ایران مستقل وقوی مخالف است چرا بعضی ها پس سال‌ها انتضاق از سفره نظام ابراز پشيماني کرده‌ ورفیق نيمه راه می شوند علت ناسپاسی چيست
    • ابراهیم IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      3 3
      چرب وشیرین دنیا چها که نمیکنه. شخصی مثل امام خمینی وقتواها ومنویاتش را بعد سالها زیر سوال میبرند.
    • ع س IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      0 0
      مولا علی در رابطه با اینگونه افراد (امثال حسن روحانی و ظریف و...) میفرمایند: "هرگاه آدم پست بیش از ظرفیت و جایگاه واقعی خود پیشرفت کند حالات و رفتارهای ناپسندش آشکار و نفرت انگیز می‌شود."
  • ح IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    16 3
    نمی شود از دیوار بالا رفتن و تسخیر سفارت را تآیید کرد،،هر کاری راه دارد درب ورودی دارد نه دیوار
  • علی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    18 5
    شمای که از کاسبین تحریم هستین ، تسخیر سفارت هر کشوری اشتباه که نه حماقت محض است. کلید اولین تحریمهای ایران از اشغال سفارت آمریکا زده شد و ملت مظلوم ما تاوان اینکار را همچنان با گرانیهای کمرشکن دارن میپردازن
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    6 2
    حالا فهمیدید احمدی‌نژاد چی می گفت
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 4
    دوست عزیز ایا شما نمیدونید که عاملان و بانیان اولیه و اصلی تسخیر لانه جاسوسی اکثرشون یا مربوط به طیف برعندازن یا با حفظ ظاهر اصلاح طلب خودشون رو معرفی میکنند اگر چه شخصا معتقدم که این حرکت و عاملیت ان توسط این افراد معلوم الحال از الطاف خفیه الهی بوده چرا که اگر دست سفارت از ایران کوتاه نمیشد قطعا برای ما مشکلات عظیمی ایجاد میکردند. اگر این حرکت توسط چهره های منسوب به اصولگرای فعلط انجام شده بود طیف برعنداز خشتک خودشون رو بابت مذمت این حرکت جر میدادن ولی چون خودشون باعثش بودن اگر ازشون بابت درست بودن تسخیر سوال کنید یا توی عمل انجام شده تاییدش میکنند یا ازش رد میشن. اما اینکه استدلال میسه که چون عامریکا اینجور یا اون جور بوده بنابراین کار ما درست بوده دلیل درستی نیست. قطعا سفارت عامریکا ضرر مطلق بوده و هست ولی باید به جای تسخیرش رسما باهاش قطعرابطه نیکردیم نه اینکه گروگان و گروگانگیری میک دین.
  • bahman IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    18 8
    روزنامه کیهان . از سردبیر گرفته تا بقیه یه مشت ادمهای بیسواد هستند
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      8 2
      چه زوری باسواد!!!!!!!!!!!!
  • عباس IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    5 1
    این بنده خدا از خیلی وقت قبل وارد فاز اشرافیگری شده.
  • کیهانیان فتنه گر IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    21 4
    سفارت بخشی از خاک اون کشوره حتی اگر قطع رابطه هم کرده باشی باید سفارت را تعطیل کنی نه اینکه از در و دیوارش بالا بری و تصرفش کنی
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 8
    وقتی از تاریخ درس نگیرن همینطور منیشه فکرمریض این اصلاحات پوسیده وفاسد هست خدااگرقابل هدایتن اینا که هدایت اگرنیستن به خودشان مشغول کنه
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    13 3
    مثل شریعتمداری که من همیشه گفتم این فرد خائن به الفطره هستش چنین تفسیر های غلطی دارند مگر نه اینکه برای همه اشکار شد که سال 88 احمدی نژاد انتسابی امد نه انتخابی و حالا هم خودش شده یک رادیکال حداقل 50%درصد مصائب و مشکلات مردم از سخنان بیهوده واظهار نظرهای و اطلاعات دادن ایشان به دشمن بود من می پرسم هولاکاست چه ربطی به من ایرانی دارد چرا اعراب خائن در راس ان حماس خائن چنین کاری با ایران کردند
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 3
    احمدی نژاد که برای این جماعت نامحرم محسوب میشد جنس اینا رو خوب می‌شناخت و ای کاش همون موقع وضعیشون مورد رسیدگی بود
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    11 4
    دقت کردین حسین شریعتمداری جواب همه سیاستمدارا رو میده انگار ایشون فقط میفهمنن و هیچکس دیگه درکی نداره!!!موضوع ساده است حاج حسین میتونستیم به جای بالا رفتن از دیوار سفارت بهشون اعلام کنیم سفارتشون رو تعطیل کنن نه اینکه با دست خودومن توی دنیا اعتبار کشورمون رو از بین ببریم
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 4
    ضربه ای که مردم و انقلاب مردم از این خواص بی بصیرت می خورد بسیار بدتر از خسارت کفار است... ضعف ایمان و عافیت طلبی اینها حال آدم را به هم می زند ...
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    12 6
    کیهان متوجه نیست مملکت در چه وضعیتی قرار دارد
    • شاکر IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      3 1
      اتفاقا کیهان و حاجی خوب متوجه هستند که چکار می کنند ، اینها از این راه روزی می خورند و هرگز این لقمه چرب را از دست نمی دهند . آنهایی هم که حمایت می کنند یا از این لقمه چیزی گیرشون میاد یا کور کورانه و از روی تعصب این کار را می کنند .
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    9 3
    حالا باتسخیر سفارت امریکا چه اتفاق خاصی افتاد این همه سوریه پول ملت ایران هدر رفت هزاران میلیارد دلار ایران به خاطر لبنان وفلسطین رفت مگر لبنانی ها بغیر از دو سه نفر برای ایرانی جماعت تره خورد میکنند اصلا ایرانی را دوست خود میدانند وای از این پولهایی که برباد رفت وهیچ عایدی نداشت
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    10 5
    کیهان غلط می کند واقعیت ۸۸انکار پذیر است واز همان زمان بین ملت ونظام شکاف ایجاد شد وحالا یه دره به وسعت اقیانوس‌ها است کیهان نادان درد ملت را تازه نکن نوکران شوروی سفارت آمریکا را اشغال کردند اشتباه بسیار بزرگ ونابخشودنی درحق ملت بود که بانیان باید روزی محکمه شوند وپاسخگو باشند
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      0 0
      این که میشه ظریف و ابتکار و اصفرزاده عبدی و کلا اصلاح طلبان
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      0 0
      ۸۸ چقد کشته شدن بخاطر توهمات عده ایی باندبازی. که هیچی جز منافع حذبی براشون مهم نیست
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    11 3
    اشغال سفارت اشتباه بود و احتمالا کار نفوذیهای شوروی یا به تحریک آنها اگه مشکلی داشتن اخراجشون میکردیم
  • اکبر میرزایی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    4 8
    دمت گرم روزنامه کیهان این بابا ناطق نوری اصلا نباید اجازه داشته باشن تویئت بزنن یا پیامی منتشر کنند
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    6 3
    مرد حسابی میخواستین در سال ۸۸ چند هزار کشته بشه؟مگه مدارا شد؟عقل هم خوب چیزیه
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 6
    آقای ناطق نوری حزب الله خودش را برای شما خرج کرد که رئیس جمهور شوی وقتی ماهیت و ذات شما را فهمیدیم هزاران بار خدا رو شکر کردیم که نشدی چون از خاتمی بدتر بودی.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    4 9
    آقای شریعتمداری حرف حقی زده امام خمینی تسخیر لانه جاسوسی آمريکا را انقلاب دوم خواهند وکسانیکه آن را اشتباه می دانستن را افرادی ضعف نفس خواند
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    10 2
    تصرف سفارت امریکا باعث دشمنی و کینه مضاف امریکا و ملاقات برژینسکی با صدام و دادن اطلاعات و امکانات توسط امریکا و متحدان امریکا مثل عربستان به عراق و آغاز جنگ هشت ساله صدام علیه ایران شد این فقط یکی از تبعات تصرف سفارت امریکا بود.
  • محمود IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    5 2
    جناب کیهان گیریم شما راست میگی خوب سفارت روتعطیل میکردین سفیر آمریکا رو اخراج میکردین آیا اشغال سفارت به هزینه ها وضررهای جانی و مالی که بواسطه چندین دهه تقابل با امریکا داشتیم وی ارزه البته شما ها از نظر جانی و مالی درمصونیت هستید وضرری متوجه شما نیست وگرنه بدبخت شدن وفقیرشدن ونکبت که افتخار نیست سری به محله های محروم بزنید نتیجه جنگیدن درزندگی مردم را تماشا کنید
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 3
    یکی این آدم از پریز بکشه بیرون! همراه با پایداریچی ها رسما تو زمین اسراییل بازی میکنن! عقلای نظام کجان که این همه هزینه تراشی واسه امنیت ملی رو ندیده میگیرن!!
  • م IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 1
    شایدم حوزه لاکچری اشتباه بوده باشه چقدر بد انسان اوایل انقلاب بخاطر اینکه پستو مقام بگیره و پیش امام خمینی ره خودش و مسلمان واقعی نشان بده اسلام اسلام کنه ولی بعد ی مدت که بواسطه این شعار ها به یجا رسید پست و مقام گرفت یواش یواش شعارهاش عوض بشه خدب همدن موقع مواضعتوت و صریح اعلام میکردید !!! مثل این اقا مثل موسوی وامثالهم
  • معلم IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    5 3
    سلام آقای نوری درست گفتن اگه اینها خلاف کردن طبق قانون دنیا باید یه مدتی بهشون فرصت بدن کشور رو ترک کنند نه اینکه سفارت رو اشغال کنند و دیپلماتها رو گروگان بگیرن این میشه قانون جنگل اگه امریکا با سفارت ما این کا رو میکرد عکس العمل ما چی بود؟
  • ابی تاتلیس IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 3
    از ناطق نوری انتظاری جز این بود؟
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 1
    این بنده خداهم بعد ا کاندیداتوری ریاست جمهوری و البته شکست در انتخابات تازه چندوقتیه گیجی از سرش پریده و راه موفقیت رو پیداکرده(فهمیده کت تن کیه).
  • محمد IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 1
    سلام بالاخره اینها کی میخوان به یک ارزن درک وفهم وشعور سیاسی برسن؟
  • ایرانی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 6
    اثرات پیری در ناطق هم نمایان شده هزیان می کنید....
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 4
    اگر تسخیر سفارت که بشدت مورد تائید امام راحل هم قرار گرفت نبود این آقا که حکومت ری ( ریاست مجلس ) را نمی توانست ببیند و آمریکا با مزدوراش انقلاب را چپ کرده بود ضمنا بروید سابقه سخنرانی همین حضرات را بررسی کنید ببینید که چه قدر درآن زمان در مناقب و مزایای تسخیر سخنوری کرده اند
  • میرزا IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 0
    بعضی ها نمی فهمند ولی متاسفانه بعضی ها خودشون رو به اون راه زدند و مثل کبک سرشون رو کردن توی برف و فکر می کنند که چون خودشون نمی فهمند ،بقیه هم همین جورند.
  • یوسف IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    6 2
    کیهان و جوجه نوچه هاش مشرق و امثالهم عمدا یا سهوا تخصص در نعل وارونه زدن دارند، اشتباه مسلم سفارت آمریکا که با تشویق عوامل جاسوس شوروی سابق در ایران انجام شد را که ضربه ای مهلک برای انقلاب اسلامی بود را عمل لازم و انقلابی میداند و کودتای سال ۸۸ توسط راست افراطی که برای رسیدن به قدرت و ثروت بی تابی می‌کردند و با سرقت آرای مردم و مخدوش کردن و جابجایی آرا عملا انقلاب را از مسیر درست مردم سالاری به ورطه دیکتاتوری سوق دادند و باعث قهر و جدایی مردم از انقلاب شد و بعد سقوط همه جانبه امور اقتصادی و فساد و اختلاس گسترده کودتاجیانشد اما کیهان با نتیجه گیری وارونه مردم را عامل بحران‌های اشتباهات خودگردان میخواند
  • محمد IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    7 1
    حسین تنگه بند، ببند
  • IN ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    7 5
    اگر واژه های بستن تنگه و فتنه ۸۸ را از شریعتمداری بگیرید دیگر چیزی از او باقی نمی‌ماند! اوه ببخشید جورج سوروس را یادم رفت! راستی یکی به این سردار قلم بفرماید چه خبر از معجزه هزاره سوم؟!
  • سعید IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 1
    تقصیر اونیه که اینو سر کار گذاشت با طناب کیا داشتیم میرفتیم تو چاه نفوذی داخله امریکا و اسراییل هیچ کارن
  • رضا یحیی زاده IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    8 2
    تسخیر سفرت اشتباه بود
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 3
    اگر ننویسم یقین دارم گناه می‌کنم انتخابات ۸۸ مسئول یک صندوق پرجمعیت بودم از صندوق ۸۰۰ و خرده ای رای احمدی نژاد ۶۰۰ و خرده ای رای موسوی ۱۶ رای رضایی و ۲ رای کروبی و تعدادی رای باطله بیرون آمد شمارش در حضور ۱۷ نفر اعم از نمایندگان کاندیداها و عوامل صندوق و انتظامی انجام شد ارسال نتیجه آنلاین بود بعد از رای گیری نتیجه رای تمام صندوقهای کشور را برای اولین و آخرین بار در فضای مجازی منتشر کردند شفافترین انتخابات تاریخ کشور بود سوابق هنوز قابل بازیابی است بانیان خسارت به کشور قابل بخشش نیستند کاش از اینکه عمرشان فرصت را بگیرد حداقل از مردم عذر خواهی کنند و حقیقت را فاش نمایند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 0
    ((دولت باید دست از تثبیت نرخ دلار و طلا بردارد و ذخائر رو به یغما ندهد)). دولت باید قدرت خرید کارمندان و حقوق بگبران را حفظ کند. مثلا اگر آمریکا و پادوهایش دلار را کردند 1 میلیون دولت هم باید حقوق کارمندان و کارگران را 10 برابر کند نه افزایش 20 درصد. از کدام منبع؟ از محل فروش دلاری که دارد در بازار.
  • مجید IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    6 2
    جناب کیهان بیا در میان مردم زندگی کن خرید کرده ای ؟ کرایه خانه داده ای؟
  • حسین بیات IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 7
    دولت ایالات متحده هرگز دوست ما نبوده وتا آخرهم نخواد بود مگر اینکه ایالات متحده آمریکا به کشورهای کوچک تر تجزیه گردد.وتمرکز قدرت ازبین برود
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      8 1
      حالا مثلن روسیه و انگلیس و چین دوست ما هستن؟!
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    6 3
    تحریم ها از همان اشغال سفارت قانونی کشور دیگر آغاز شد وگرنه جنگ هم ۸ سال طول نمی کشید و الان جزو ابرقدرتهای اقتصادی و‌نظامی و امنیت بالا بودیم
  • mostafa IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    11 2
    حرف امثال کیهان و شریعتمداری کشور به این روز انداخته !!نه برکنارم میشن نه بازنشست نه هیچی!!!
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 0
    توی خونه دیگران ریختن وهر کاری دوست داشتن انجام بدهند ،عوج هوشیاری و فهمیدگی است ،از طرفداران اشغال سفارت آمریکا سوال کنید ،آن همه اطلاعات توسط آمریکا جمع آوری شده بود و شما ها به آنها دسترسی پیدا کردید برای مملکت چه فوایدی به همراه داشت ،مثلا چند میلیارد دلار برای ایران منفعت وسود به همراه داشته است
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    8 3
    کیهان دایی جان ناپلئون بعد از انقلاب
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 1
    جاسوس های ملبس ودرون آب نمک وظیفه را بایدانجام دهندوبعدازدستورنقاب راازصورتشون بردارندوفعال شوندحتی بعداز۴الی۵پنج دهه
  • حسن GB ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    5 4
    حمله به سفارت نقشه‌ای انگلیسی بود که بوسیله ایرانی‌‌ها انجام شد.
  • حسین IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    8 1
    مثل اینکه هنوز سرتون به سنگ نخورده؟دست از حماقت بردارید ،با لجبازی با مردم چیزی جز فروپاشی عایدتون نخواهد شد ،سال ۸۸ به رای مردم بی احترامی کردید ،خودتون هم خوب می دانید.
  • خسرو IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    7 2
    همین که آقای ناطق نوری نظرات خودشو داره اصلاح می‌کنه یعنی انسان صادقی است و شریعتمداری که چهل ساله بر افکار اشتباه خودش ایستاده نشونه منافق بودنش هست
  • محمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    0 1
    عاقبت ریپ زدن های سابق ایشان شد چپ کردن. مراقب ریپ زن های فعلی باشیم....
  • اسماعیل IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 1
    ریزش و رویش انقلاب از قبل شروع شده و ادامه خواهد داشت
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 1
    ولش جناب ناطق نوری. اگر از صبح تا شب تو گوش طرفداران کمونیسم بخونی تو گوششان نمی رود. تو چیزی دیگه می گویی آنها چیزی دیگه. مگر ناطق از فتنه 88 گفت شما به آن ربطش می دهی.
  • رضا IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 7
    اکثر آدمها وقتی به نون و نوایی می رسند طغیان میکنند و به طاغوت تبدیل میگردند. امام تسخیر لانه جاسوسی را تایید کردند.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 5
    یعنی ناطق نوری عقيده داره اگر دانشجويان سفارتخانه آمريکا نمی گرفتن آمريکا پولهای ايران بلوکه نمی گرد چطور آمریکایی با اصل نظام دشمن است ومی سر بتن آن نابشه فقط بخاطر اشغال سفارتخانه اش به‌ دشمنی با ايران ادامه داده نخیر آقا مگر درانقلاب مصر محمد مرسی با آمریکا کنار نیامد مگر با داعش مورد حمايت آمریکا همراهی نکرد چرا با کوتا حکومتش سرنگون کردنند وجان خودش هم گرفتن
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 4
    اميدوارم هجويات اين مفلوك ناشى از آلزايمر و زوال عقل باشد، نه آخر عمرى مزدورى براى نوكران آمريكا و اميد به گرفتن نقشه هاى دفينه ، همچون سى سال قبل باشد ⁉️‼️‼️
  • اکبر IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    5 2
    جناب شریعتمداری سلام قبول اشتباه اولین قدم برای اصلاح امور است . دیگر عرضی نیست .
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 3
    دست تسخیر کنندگان رو باید بوسید به خاطر این کار چون جلوی کودتای دیگر رو گرفتن.بهترین کار ممکن بود.وضع اقتصادی بد نتیجه مدیریت های نادرست مسئولین که اکثرا طرف اصلاحات بودن هست اما عدهای از مردم هر چه تجربه میشه درس نمیگیرن
  • علی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    9 2
    تسخیر سفارت اشتباه بود
  • سید امیر IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    7 2
    هیچ منطقی به شما اجازه نمیده از دیوار خانه کسی بالا بری حتی اگر دشمن باشد
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    0 5
    امریکاه دشمن ایران بوده وهست اینها سر کلاس شیطان واحدهای پدرسوختگی وکلاه گذاری وبرداری رو پاس کردند 🦵😈
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 1
    این که در کاخ خودش سالهاست در امن و امان بوده
  • نصر IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    10 1
    از سال ۵۷و شروع انقلاب اکثر رفتارها اشتباه اندر اشتباه بود اشغال سفارت اشتباه بود ، شعار مرگ اشتباه ، دخالت در کشورهای دیگر اشتباه بود کمک های مالی و غارت بیت المال اشتباه بود و هزاران اشتباه دیگر که باعث شده حال و روز کشور به این روزها بیفتد
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 0
    اون موقع همه چیز شیرتوشیر بوده هر کی خواسته خودی نشون بده به نوایی برسه دیگه . الان به طور مثال اون ابتکار که رفته بود روی دیوار سفارت خونه خودش یا فک و فامیلاش توی آمریکا نمیرن و نمیان یا امثال اون منظورم یه نفر نیستش کلی میگم...ای بابا ما که خیری ندیدیم و هیچی نشدیم توی این کشور. به شخصه من که راضی نیستم و حلال نمیکنم کل مسوولان را با این وضعی که بوجود آوردن حسابمون روز قیامت.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 0
    این دروغی که میگین راسته؟
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    7 2
    کیهان بچه ها!
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    4 0
    هم تسخیر سفارت اشتباه بود هم آشوب غیر قانونی ٨٨. برای متوقف کردن جاسوسی و توطئه آمریکا کافی بود سفارت را بسته و کارکنانش را اخراج میکردیم. دیپلماسی نیاز به درایت، هوشمندی و خرد دارد
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    11 3
    تسخیر سفارت مثل حماقت ۷ اکتبر حماس بود.
    • حسین IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      7 2
      متاسفانه خیلی از کارهای این جماعت حماقت ولی اینقدر قدرت دارند که کسی جلودارشون نیست.
  • سالار IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    4 0
    دوباره این ویهان متعصب و متوهم از یک حقیقت تلخ دیگر برآشفته شد . حالا مونده که تاریخ یکی یکی گنده کاری ها رو رو کنه زیاد جوش نزن !
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    7 1
    کلا اصل مخالفت با مردمه
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    6 3
    به خدا قسم اشغالگران سفارت آمریکا عاملان شوروی بودند و ادامه مخالفان رابطه با آمریکا عامل روسیه هستند
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      1 1
      عباس عبدی و ابتکار و امثالهم عاملان شوروی بودن قشنگ؟
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    6 2
    شریعتمداری جان بنده خدا دید کسی تحویلش نمی‌گیره گفت یه ... بزنم و سری تو سرها بلند کنم.
  • کامران IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    4 3
    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • بازنشسته DE ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    8 2
    صحبت های جناب ناطق نوری عین واقعیت هست مگر عده‌ای به سفارت عربستان حمله کردند وانجا رو آتش زدن منجر به تجدید نظر وعذر خواهی و ایجاد ارتباط نشد .ایران گرفتار تندروهای افراطی هست که خودرا قدرت مطلق می‌دانند موانع رشد توسعه کشورند
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    7 0
    دعوا نکنید با هم، همتون دسته جمعی به زندگی ما گند زدید.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 0
    این که گفتی بر عکسش درست تره
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    5 1
    اگر تشخیص دادند سفارت آمریکا برای امنیت کشور خطرناک است بطور رسمی مهلت چند روزه میدادند تا بروند .هجوم بی برنامه و گروگان گرفتن کارکنان سفارت توسط غیر از نهادهای دولتی وکشوری درست نبود.حداقل می توانستیم در ابتدای انقلاب در چارچوب درست روابط خود را با آمریکا وشوروی تنظیم کنیم . نه اینکه شوروی وامریکا را دشمن سرسخت کنیم و نتیجه آن صدام با خیال خام به ایران حمله کند و باقی ماجراها تاکنون....
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    9 2
    امثال آقای شریعتمداری حاضرند بخاطر عقاید خود کل کشور نابود بشه.
  • م IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    5 0
    پافشاری بر اشتباه نبودن مجوز اشتباه بعدی میشود آسمان ریسمان نباید که اشتباه نکردید
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    5 2
    اکنون کسی که همه چیزش را از امام دارد و روزی نان خور طرفداری از امام بود مزاقش تغییر کرده و بر علیه سیاست های امام حرف می زند البته این سقوط خیلی دور از ذهن نبود و بعدها نیز باید منتظر سقوط بیشتر بود
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 0
    افراطی ها مردم را بدبخت کردند.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 1
    همیشه یه دیوانه سنگ توچاه میندازه که صد تا عاقل نمی تونند در بیارند حکایت عجیبی نیست
  • ناشناس IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 2
    گرفتن سفارت اشتباه بود اشتباه محض هم بود شما هیچ کس را قبول ندارید فقط حرف حرف خودتان بقیه شعور ندارند بقیه نمی فهمند فقط شما بگویید دیگران بدون چون چرا اجرا کنند اشتباه هم کردید توجیه کنید ولی مردم زیر بار تحریم خورد میشوند بی خیال شما سفره تان رنگین است خدا را شکر
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 1
    این بابا فقط ب یکی دو تا سؤال ملت جواب بده بعد نوکرش م هستیم ، آیا قبول میکنه قانون از کجا اوردین مصوبه مجلس وقت اجرایی بش یا نه 🤫😳؟ خودش بچه هاش، بگن از کجا اوردن 😐 دوم، آیا تسخیر لانه جاسوسی بیشتر مورد نارضایتی ملت شده، تاکید می‌کنم ملت، نه آمریکا 🤫 یا عملکرد نیم قرن امثال تو 😐؟؟؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 0
    چرا همه چیز را با هم قاطی میکنند .سفارت امریکا یک موضوع خارجی بود .وقایع سی سال بعد یک موضوع داخلی.بنظر روند انتخابات باید عوض بشه یعنی شمارش هر صندوق جداگانه اعلام میشد .چون صورتجلسه آمارش با امضای همه طرفها هست.بهرحال گذشت.ازین به بعد را درست عمل کنید.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 5
    من کاملا موافقم که تسخیر لانه جاسوسی اصلا و ابدا اشتباه نبود، کاری که خدا به ان راضی است چه اهمیتی دارد که بنده مفلوک غرب زده ای راضی نباشد
  • مجید IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 2
    نیاز به توجیه شکست اهداف انقلاب نیست.الآن بعد از چهل چند سال بعد ازانقلاب همه مسئولین گذشته نظام دست به اعتراف تلخ زده اند.انگار خودشان در این اشتباهات نقشی نداشتند. مرحوم رفسنجانی روحانی احمدی نژاد وسایر مسیولین نظام در سخنانشان به اشتباهاتشان اعتراف می‌کنند ولی واقعا کی مقصره وقتی میلیاردها دلار هزینه به انرژی هسته‌ای ای در یک شب دود میشه و هوا میره وقتی پنجاه میلیارد دلار پول مردم ایران برای بقای بشار اسد هزینه میشه وووو چه کسی مقصره.کسی هم تا به حال برای این اشتباهات محاکمه نشده.واقا برای خودم برای همه ملت مظلوم ایران متاسفم که گیر چه نا کسانی افتاديم.
  • من IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 0
    تسخیر سفارت کلا کار غلطی هست و نمیشه توجیه کرد نمونه اش سفارت خودمان در مزار شریف یا لندن
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 0
    اشغال سفارت یعنی عدم انجام تعهدات بین المللی که خودمان قبول کرده ایم. جاسوسی و یا بهتر بگویم جمع آوری اطلاعات از وظایف اصلی سفارتخانه ها است. یک گل به خودی واقعی آن هم اشغال سفارت یک ابر قدرت آن زمان برای حذف نیروهای ملی مذهبی این کار برای عده ای توجیه داشت ولی هزاران میلیارد دار برای ملت ایران خرج برداشت
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    5 2
    اصن انقلاب اشتباه بود
  • رضا IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    6 3
    خداوند از سر تقصیرات شریعتمداری بگذرد که یک کشور وملت را بخاطر کمونیسم وروسفیل ها نابود کرد .خدایا چرا اینها عمر میکنند؟
  • احمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 0
    بلخره فرقی نمی کند نظر سنجی کنید اکثریت می گویند اینکار اشتباه بود و مشکلات کشور از آنجا شروع شد و عده ای از این کا حسابی سود برده و بالا رفتند و مردم به بهانه حمین کارهای اشتباه عده ای قلیل بی فکر و متوهم بیچاره شدند و کشور را به نابودی کشانده ما برای معیشت تا کی باید منتظر معجزه باشیم چرا فقط قبر را به ما پیشنهاد میدهید.
  • احمد IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    5 0
    تندروها همیشه طلبکارند و گوش شنوایی برای منتقدان ندارند/فقط خودشان نعوذبالله معصوم هستند
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    4 0
    صادقانه و بدون تعصب خشک ،:::اشتباهی که باعث تکرار اشتباهات بعدی شد
  • NZ ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 6
    تسخير لانه جاسوسی که مطمئنا تا به امروز نقش پايگاه نظامی هم به آن اضافه می شد اگر هنوز فعال می بود ""در شرايطی که در تغيير نقشه جغرافيای کشور تا به امروز بوجود می آورد""، در يک بزنگاه تاريخی بدرستی انجام شد که در شرايط ديگر قابل انجام نبود. اما آنچه جامعه را از درک فوايد اينکار ناتوان کرد، ابتدا غفلت در مديريت اقتصادی و عدم درک حمايت هدفمند و پاسخگو کردن توليدات داخلی در قبال حمايت به فساد روز افزون منتهی شد و منجر به کوچکتر و کوچکتر شدن سفره مردم شد تا جايی که امروز خشونت و فحشا بيداد می کند و عدم کنترل رفتارهای تند بجای تعامل و درک گرايشهای اجتماعی متنوع در جامعه خصوصا در مورد جوانان بود که خود همين حضرت ناطق نوری نقش بسيار پررنگی در رفتارهای تند و نيز نقش مخرب در اقتصاد داشتند و امروز بيکباره زدن به جاده خاکی!!!
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 1
    سفارت امریکا بعد از تصرف بیش از چهل ساله بسته شده نزدیک 50 ساله فریاد مرگ بر آمریکاو اسرائیل سردادیم قراربود از غزه و سوریه کربلا و ... دفاع کنیم . الان همه آشتی کردند و ما همچنین فکر میکنیم با شعار دادن و موشک انداختن فردا امریکا و اسرائیل و اروپایی ها میان خم میشند جلو ما و میگوند غلط کردیم. چقدر خام و نااگاه هستیم از اتفاقات دور و برمون و چقدر الکی خوشبین هستیم از آینده ایران اسلامی. با این رویکرد تهاجمی ما تا این زمان سالهای سخت و بدی را گذراندیم و در آینده هم بدتر از این دروه ها را تجربه خواهیم کرد .
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    4 0
    اﺯ ﺩﺭ ﺩﻳﻮاﺭ ﺳﻔﺎﺭﺕ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﺎﻻ ﺑﺮاﻱ ﻣﻨﻔﻌﺖ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻡ اﻳﺮاﻥ ﺭا ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭا اﺑﺎﺩ ﻛﻨﻨﺪ
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 1
    لطفاً از انسانها ,خدا نسازید،آقای خمینی در ماجرای اشغال سفارت آمریکا در مقابل کار انجام شده ای قرار گرفتند ،همین الآن در فلان کشور مخالفین نظام ما سفارت ایران رو اشغال کنند ما ایرانیان چه بر خوردی می کنیم وچه کلام حقی بر زبان جاری می کنیم ،هر کس دشمنی بی پایان جبهه سلطه مشاهده کند ودر این نیم قرن ایران چه هزینه هایی پرداخته است باز هم امر می کردند سفارت آمریکا رو اشغال کنند ،وقتی اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه و لبنان توسط اسرائیل هدف حمله نظامی قرار گرفت ،کدام ایرانی از این بابت ناراحت نشود
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    0 1
    احمدی نژاد از آقا زاده ناطق یک چیزهایی گفت ، بد نیست مشرق از آقازاده جناب ناطق یک گزارش تهیه کنه و جهت تنویر افکار عمومی منتشر کنه
  • ع IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    0 1
    جناب شریعتمداری اصلا‌مشگل‌گرانی‌و.....صرفا‌آقای هاشمی‌واعوان‌انصار.و‌ناطق‌و‌.....بودند‌چرا.کتمتن‌ابتدای‌انقلاب‌اموال‌بلوکه‌شد.‌شروع به‌تحریم‌که‌شده‌این‌شماها‌که‌مشگل‌ندارید‌چرا‌ناراحت‌هستیدبرنج‌پارسال‌۱۵۰‌بود‌دروِ‌ننویسید‌دلار‌بالا‌بود‌دروغ‌ننویسید‌الان‌هم‌همین‌شماها‌کاسب‌هستید‌
  • محمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 0
    بازار سیاست مثل بازار سیب زمینی و تماته و پیاز است یک روز گران و یک روز بی ارزش در دوران نو جوانی ما اسم اللهیار صالح با احترام زیادی می آوردند حالا اما چند نفر از این جدیدی ها اورا می شناسند
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    4 1
    ۸۸ فتنه نبود.صدای بر حق ۸۰ درصد از مردم ایران بود.البته شماها مگه مردم براتون مهمند.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    0 7
    باید سفارت انگلیس را هم آتش میزدن دشمن اصلی خاورمیانه و دنیا انگلیس هست
  • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 0
    چقدر آدم بیکار داریم!
  • یزدان US ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    10 1
    کیهان خودش رئیس فتنه گراست
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 0
    مبارز فراری
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    4 5
    انقلاب دوم امام را زیر سوال نبرید یادگاران امام سکوت نگنید
  • شاهرخ IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 1
    آقای ناطق درست میگه تسخیر سفارت یه توطئه از طرف چپ ها بود که تو اسفند 57 ناکام موندن و لذا رفتن رومخ چندتا دانشجوی بی عقل کارکردن و شد آنچه نباید بشه رهبران ما دوتا اشتباه راهبردی کردن اول اینکه بدون در نظر گرفتن امکانات و جایگاه کشور در روابط بین الملل با تمام دنیا در افتادن و بعد حمایت کورکورانه از فلسطین تا جایی که بسیاری از رهبران قدیمی اونا از مواضع تند کشور ما دچار شگفتی شدن و متاسفانه این اشتباهات راهبردی در سیاست خارجی نهادینه شده و هیچ کاری دیگر نمیتوان کرد فقط باید منتظر معجز بود.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 6
    بعضی ها گویا نمی دانند ویا نمی خواهند بدانند اشتباه چیزی است که خلاف منافع ملی وحیثیت کشور است و سر سپردگی به آمریکا بزرگترین اشتباه است
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 1
    حاج آقا از موضعگيري شما كاملا خوشحال هستم چون آخر زمان ماهيت افراد رو مي شود و ما چه دير متومجه شديم
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 1
    خدمت جناب آقای ناطق با عرض سلام و احترام ،نظر جنابعالی را به یک مطلب تاریخی بصورت اختصار جلب میکنم . یکی از یاران و نزدیکان امام علی ع از ایشان مطالبه و توصیه ای داشت ( مثل طلحه و زبیر ) .حضرت به هر دلیلی که بود نپذیرفت .این فرد از امام ع جدا شد ،به شام رفت و به معاویه پیوست! بااینکه به خباثت و فساد و تبهکاری معاویه کاملا آگاه بود ! یکی از دوستان قدیمی و همرزمش به او گفت : مخالفت تو با علی ع جواز پیوستن تو به معاویه تبهکار نمیشود !
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 1
    جوری تیتر زدید که خواننده در نظر اول فکر می کند ناطق نوری چنین سخنی بیان کرده! بهتر بود عکس حسین شریعتمداری را بالای خبر قرار می دادید.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 3
    کامنتهای دوره مهسا امینی با همان ادبیات شروع شده
    • سیف IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      1 1
      مگر خبر نداری؟ همشون موسادی‌های .... مفلوک‌‌اند
  • GB ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 2
    آقای ناطق نوری !میزان ثروت خود وراه بدست آوردن آن را توضیح دهید!
  • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    7 6
    اگر سفارت آمریکا اشغال نمیشد، اینهمه اسناد خیانت و دشمنی از داخل و خارج افشاء نمیشد! و مردم بازهم گول آمریکا و تروئیکا را می خوردند. گرچه با وجود اینهمه اسناد، هنوز افرادی امثال حسن روحانی و ناطق بی نور هم وجود دارند که از بیخ عرب اند!
  • رجایی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    3 1
    روزی نامه شیطان بازهم عصبانی شده است عاشق نابودی و بدبختی و فلاکت مردم ایران و مامورسیا و موساد هست . چرا خانه این اشباح سیاه بمباران نشد. اما پاکترین انسانها سرداران و دانشمندان و پزشکان و سپاهی ها و ارتشی ها و مردم عادی معصومانه به شهادت رسیدند .
  • جانباز ۷۰ درصد IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    1 3
    درود بر مرد بزرگو با اخلاق آیت الله ناطق نوری نفرین بر کج فهمان همان هایی که در قضیه برجام با امریکا و اسراییل هم نظر بودند.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    2 1
    گذشته ها گذشته با این حرفها امروز دیگر برای مردم آب ونان نمی شود !
  • عزراییل IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
    0 0
    وجدانا ،،یه چندتا مسئولیت بش بدند ، اینطوری حرف نمیزنه ، این قشر فقط ثروت و قدرت میخاند تا ارام بشن ،مثل اصلاح طلبها و بعضی از ا صولگراها ،حالا جمهور طوری مظلوم شده که کرباسچی هم اظهار نظر در سیاستهای خارجی میکنه ، یک دزد زندان رفته ،،،یک اخراجی
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
    2 1
    نگویید سفارتخانه آمریکا بگویید لانه جاسوسی
  • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
    0 0
    همیشه ببینیم صلاح کشور چیه!
  • بوسجین IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
    1 0
    هردو اشتباه بود هم اصولگرایان اشتباهات مکرر داشته آند و هم اصلاح طلب ها و هم میانه رو هابی جدا شده از این دو طیف
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۸
    1 0
    افرادی که از سفارت بالا رفتن باید تحقیق و بررسی صورت بگیره دربارشون قطعا جاسوس اسرائیل یا یکی از کشور های بیگانه از آب در میان.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۱
    0 0
    ببخشید ولی چرنده برای خودی ها قانون نباید خدشه باشه خودی و غیر خودی داشتیم که این طوری شدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس