خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می‌شود"هایی برمی‌خورند که ميهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.

* محرم امسال شاهد یکی از باشکوه ترین مراسم های عزاداری و ابراز ارادت به سالار شهیدان و یاران با وفایش در سراسر کشور بودیم. تنها در شهر تهران 17840 هیات، تکیه ، مسجد و حسینیه به اقامه عزا پرداختند که به گفته کارشناسان این حضور و شور بی سابقه بوده است.

 *شنیده ایم در هفته گذشته علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی جهت اعلام حمایت مردم ایران از مقاومت فلسطین قصد سفر به نوار غزه را داشت که با مخالفت مقامات مصری این سفر انجام نپذیرفت. 

- کمیسیون امنیت ملی درخواست سفر به مصر را مطرح کرده است

به دنبال درج خبر مخالفت مصر با سفر لاریجانی به غزه روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه ریاست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مقاومت سرافرازانه ملت فلسطین که همواره و به شیوه‌های مختلف اظهار و ابراز گردیده و آن را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانند به اطلاع می‌رساند، به دنبال اتفاقات اخیر در این منطقه و تشدید جنایات صهیونیست‌ها هیچ‌گونه درخواستی از مقامات مصری مبنی بر سفر "علی لاریجانی" رئیس مجلس به نوار غزه صورت نپذیرفته و تنها کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این درخواست و تقاضا را مطرح کرده است و همچنین تعدادی نمایندگان از طرف سایر نمایندگان به این منطقه سفر می‌کنند.

 *تیمی از اعضای مجمع روحانیون ماموریت یافته اند تا با کاندیداهای جبهه اصلاحات از جمله محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری، مهر علیزاده، کواکبیان و اسحاق جهانگیری دیدار و مذاکره داشته و آنها را از کاندیداتوری منصرف نمایند. مجمع روحانیون بصورت چراغ خاموش تلاش می کند محمد خاتمی را به عنوان گزینه نهایی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی نماید.

 *محمد سعیدی کیا که خود را برای رقابت های انتخاباتی آماده می کند به چهار استان قم، گیلان، مازندران و گلستان سفر کرده و با شخصیت های مذهبی ، سیاسی و نخبگان این استان ها دیدارهایی را انجام داده است.

 *محمد خاتمی که به شدت نگران رد صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری است نسبت به انتشار عکس، خبر، سخنرانی ، یادداشت و تحلیل درباره شخص خود در رسانه ها اظهار رضایت کرده است. به اعتقاد خاتمی در صورتی که این روند ادامه پیدا کند رد صلاحیت وی برای نظام مشکل ساز می شود. خاتمی می خواهد بدون پرداخت هرگونه هزینه و عذرخواهی از مواضع خود در فتنه 88 به عرصه سیاسی بازگردد.

 *برخی نمایندگان از تنظیم نامه ای خبر می دهند که در آن از علی لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت به عمل آمده است. پیش بینی می شود این نامه با امضای حداقل 150 نماینده که اکثر آنها از اعضای فراکسیون رهروان ولایت هستند منتشر شود.

 *یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که در یکی از مراکز استراتژیک کشور مسئولیت دارد اخیرا به مدیران خود گفته در صورتی که در انتخابات آینده از وی حمایت نمی کنند این مرکز را ترک نمایند. برخی مدیران این مرکز را ترک کرده و با کاندیدای رقیب وی همکاری خود را آغاز کرده اند.

 *محمد خاتمی کمیته های پنج گانه ای را در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و بین الملل راه اندازی کرده تا آخرین گزارش ها و تحلیل ها را دریافت نماید. از یونسی، ربیعی، موسوی لاری، نجفی و صادق خرازی به عنوان مسوولان این کمیته ها نام برده می شود.

* کنگره ای با عنوان" ملیت های ایران فدرال" و با هدف از میان برداشتن مرزها میان گروه های اپوزیسیون ایرانی در پاریس برگزار شده است. یکی از مصوبات این کنگره که تحت نظارت سرویس امنیتی فرانسه برگزار شد ضربه زدن به منابع و مراکز توزیع انرژی ایران از جمله خطوط نفت و گاز بود که بخشی از این ماموریت به گروه های خلق عرب واگذار شد.

 *یکی از راهبردهای اصلاح طلبان افراطی اجرای پروژه"مهره سوزی" است. بر اساس این پروژه، تیمی ماموریت یافته است گزینه های معتدل اصلاح طلب همچون عارف، شریعتمداری و جهانگیری به شدت تخریب شوند تا مسیر برای به میدان آوردن عناصر مطلوب آنها فراهم آید.

 *منابع رسمی از ذخیره مطلوب کالاهای اساسی همچون گوشت و گندم و روغن در کشور خبر می دهند. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی برخی کمبودهای نقطه ای مواد غذایی در کشور ناشی از مشکلات توزیع است و سیلوها و سردخانه ها از ذخیره خوبی برخوردارند.

 *محمد خاتمی نسبت به نقل برخی سخنان تند و افراطی به نقل از وی در برخی رسانه ها شدیدا اعتراض کرده است. وی در نامه نگاری هایی اعلام کرده تمام حرف ها و مواضع من مشخص است اما عده ای تندرو در صددند نگذارند جریان اصلاحات به داخل نظام بازگردد.

 *سخنان اخیر موسوی خوئینی ها در جمع گروهی از دانشجویان که تکرار شعارهای فتنه 88 بود، با اعتراض برخی اعضای مجمع روحانیون، بنیاد باران و استانداران دوران اصلاحات مواجه شده است. این افراد با ارسال نامه ای خطاب به خوئینی ها اتخاذ چنین مواضعی را تیر خلاص برای بازگشت اصلاح طلبان به قدرت دانسته و از وی خواستند در فعالیت های سیاسی اش از تک روی پرهیز نموده و خود را تابع تصمیمات حزبی و تشکیلاتی بداند.

 *برخی کارشناسان اقتصادی دولت معتقدند با ادامه تمهیدات و برنامه های بانک مرکزی تا پایان سال می توان قیمت دلار را به 1800 تومان رساند. پس از کاهش نسبی قیمت سکه و دلار در بازار، برخی افراد که نگران کاهش قیمت ها هستند اقدام به عرضه دلار و سکه ذخیره شده به بازار کرده اند که در صورت عرضه یک چهارم دلار ذخیره شده ، حدود 5 میلیارد دلار به بازار ارز عرضه خواهد شد و قیمت ها کاهش بیشتری خواهند یافت.

 *شنیده ایم که یکی از بزرگترین وارد کنندگان خودرو های لوکس خارجی مبلغ 116 میلیارد تومان جریمه شده است. وی جزو سه وارد کننده بزرگ خودرو خارجی است.

 *رئیس یکی از مراکز پژوهشی صداو سیما در سال 90 مدت 5 ماه را به بهانه هایی چون کاندیداتوری مجلس در محل کار خود حاضر نبوده که با نظر ضرغامی دستور پیگیری و برخورد با این موضوع صادر شده است.

 *دولت طرح اعطای تسهیلات 14 هزار میلیارد تومانی را به واحدهای صنعتی و کشاورزی در دستور کار قرار داده است. بر اساس این طرح وام واحدهای صنعتی 16 درصدی و واحدهای کشاورزی 13 درصدی خواهد بود.

 *شبکه بی بی سی در صدد است شبکه ای از هنرمندان را در داخل کشور ساماندهی کند تا در برهه هایی چون انتخابات آنها را به میدان آورد. مسوولان این شبکه اخیرا قراردادی به مبلغ 150 میلیون با یک پیکر تراش داخل کشور به نام علاء الدین منعقد کرده اند تا وی تندیسی از وضعیت نابسامان اقتصادی کشور را برای آنان بسازد.

 *آمریکا و انگلیس طرح تاسیس کشوری به نام "بدخشان بزرگ" را در دستور کار قرار داده اند. بر این اساس مناطقی از بدخشان تاجیکستان، نورستان افغانستان، چترال پاکستان و سین کیانگ چین، کشور بزرگ بدخشان را با هدف فشار بر روسیه و چین تشکیل می دهند. پادشاه این کشور آقاخان چهارم رئیس فرقه اسماعیلیان نزاری خواهد بود که در لندن زندگی می کند و القاب و نشانه های متعددی از ملکه و دربار به خاطر خدماتش به بریتانیا دریافت کرده است.فرقه های بهاییت، وهابیت و اسماعیلیه توسط دولت انگلیس در خاورمیانه تاسیس شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    0 0
    چرا بی خود جو ساری می کنید که خاتمی میاد؟ خاتمی اصلا فکر اومدن هم نیست ؛ اسماعیلی ها هم اگر چه الان تحث سیطره انگلیس هستند اما به هیچ وجه توسط انگلیس تاسیس نشده اند و شکل گیری آنها مربوط به قرن سوم هجری است که هنوز نه از تاک نشان و بود و نه از تاکنشان
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    0 0
    20
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    جنابعالی زکام تشریف دارید اتفاقا داره زمینه سازی میکنه که بیاد رای دادنش در همین انتخابات اخر خودش پیام داشت که یعنی ما همچنان با نظامیم و...
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    همین که توی کلیدواژه ها فقط اسم سعیدی کیا رو آوردین نشون میده ایشون دارای روابطی است با ...
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    مثبت دادم به قسمت اول حرفات ولی وقتی بقیشو خوندم پشیمون شدم ! عزیزم همین مشرق مقاله فرقه اسماعلیه و آقاخان گذاشته . برو بخون شاید نور هدایت به مغزت تابیده شد البته شاید تضمین نمیدم !
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    چه خواجه علی چه وزیر امور خارجه همه سر وته یه کرباسند جوش نخورید بابا
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    چهار خبر از خاتمي در يك صفحه گوياي نگراني شما از احتمال حضور ايشان است
  • امير ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    با سلام برادران ولايتمدار چرا با انتشار اينگونه اخبار در راستاي فعاليت‌هاي زودهنگام انتخاباتي قدم برميداريد؟؟؟؟ اين كار شما دامن زدن و پر رونق كردن فعاليت هاي حرام زودهنگام انتخاباتي هست يا نه؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    ببخشید این 116 میلیارد که این شرکت جریمه شده چند درصد سود ایشون میشه؟
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    البته قرار شده عارف و مهر علیزاده کاندیدای در سایه باشند که اگه خاتمی نیامد یکی کاندیدا و دیگری را به عنوان معاون اول مطرح کنند
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    یکی به من بگه آخه اسماعیایه چه ربطی به انگبیس داره؟ میدونین این مذهب از کی تشکیل شده؟
  • محمد ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    مواظب باشید مهره دشمن نشوید. باید توجه داشت که این مهم نیست که در مورد فرد چه چیزی گفته میشود بلکه این مهم است که نامی از وی در صحنه سیاسی برده شود. طبق قانون قدیم سیاسی که میگه تاوقتی که از تو نامی برده میشود هنوز در سیاست زنده ای و وقتی در سیاست میمیری که هیچکس حرفی از تو نزند. مشرق جان مراقب باش داری آدم ها را بزرگ میکنی.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    از اينكه اينقدر دولت گرا شديد متاسفم. هميشه ما اينجا نقدهاي دولت رو مي خونيدم حالا شده همش تعريف از دولت و اقدامات ....
  • ذره بین ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    عبدالواحد موسوي‌لاري عضو مجمع روحانيون مبارز در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران گفت: درباره تشکيل کميته پنج‌گانه از سوي خاتمي در راستاي رصد وضعيت اقتصادي، سياسي و اجتماعي کشور اطلاعي ندارم و بعيد مي‌دانم که تشکيل چنين کميته‌اي صحت داشته باشد.
  • احمد ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    کی از خاتمی بهتر دوستش دارم خیلی
  • علي ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    حتی با وجود مات کردن تصویرش هم هیبت زیبایی دارد.. خاتمی در قلب مردم جای دارد چون عملکردش را لمس کرده اند..احتیاجی هم به تحلیل های مغرضانه سیما ندارند
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    "فرقه های بهاییت، وهابیت و اسماعیلیه توسط دولت انگلیس در خاورمیانه تاسیس شده اند." !!!!! اون موقع که هنوز سرزمین انگلستان خالی از سکنه بود این فرقه وجود داشته! شما نمره تاریخ راهنمایی تون چند بوده؟
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    وضعیت نابسامان اقتصادی رو چطور می‌شه تبدیل به مجسمه کرد؟ با ۱۵۰ میلیون چی؟ دلار؟ ریال؟ تومان؟ پوند؟ یوآن؟ روپیه؟
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    ببینم این بابایی که تو دوسش داری همونی نیست که تو روز عاشورا به آقا امام حسین ع توهین کرد؟ به پای هم پیر شین و تو اون دنیا هم شفاعت همو بکنید
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    اقای ناشناس اتفاقا شما خودت هم زکام داری هم تومور مغزی که نمی توانی نوک ببینی ات را ببینی
  • سالار ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    احمدی نژاد آمد تا قدر خاتمی مشخص شود.
  • حسن ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    مطمئن هستم که خاتمی برای مملکت برکت و آرامش خواهد آورد.و اگر خطری هم از جانب او فرض شود به مراتب از خطر جریان انحرافی کمتر است.
  • ناشناس ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    از اون سیستم آمار گیر مخفی چه خبر؟
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    بی سواد! اسماعیلیه کجا توسط انگلیس تاسیس شده؟ توسط انگلیس حمایت می شه ولی از همان زمان امام کاظم(ع) تاسیس شده!
  • قابل توجه ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    متعصفانه هتل استقلال واقع در خیابان دکتر فاطمی که نیمی از آن بنام فرقه اسماعیلی بوده قبل از انقلاب در زمان وزارت مهاجرانی و به کمک ایشان با مزایده تشریفاتی به نام این فرقه گردیده وسود آید شده از آن برای این فرقه ارسال می شود . جالب اینکه مهاجرانی لندن نشین در منزل اقاخان سکنا دارد .
  • شناس ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    روابطی است با مردم خداجوی ایران .
  • شناس ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    نه ش......شب درازه .
  • باناشناس ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    تغریبا 50 درصد می باشد .
  • ناظر ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    نه نمی دونم فقط اینو می دانم این فرقه با سرمایه انگل.... روشت کرده وهم اکنون از مرکزی در لندن مشغول فعالیت می باشد .
  • بوش پسر ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    می دونی چرا دوستش دارم چون برایم خیلی کار کرده باید قدردانش باشم .
  • امریکا ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    چه شما بخواهید چه نخواهید ما سعی می کنیم ایشان را سر کار بیاوریم.
  • بوش پدر ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    آقای خاتمی خیلی زحمتها کشیده برای بدست آوردن افغانستان وعراق به ما کمک کرده . شایسته آفرین است.
  • مریم ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    اره نگرانیم. هر کی تو اون 8 سال تو ایران زندگی می کرد باید هم نگران بشه....
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    برادر عزیز شما چرا جمع می بندی؟؟؟ اقای خاتمی فضای قلب شما رو اشغال کرده عیب نداره ، ولی راجع به قلب مردم نظر دادن....؟؟!!
  • فرمانده نیروی هوائی ایالات ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    منم دوستش دارم چون مسیر هوائی را در جنگ افقانستان برای ما آزاد گذاشت .
  • سالاد کاهو ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اگر ایشان می آمد یا نه ما قدر بی وطنی خاتمی را می دانیم .
  • شناس ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    مرسی پرفسور برای کی کارمی کنی.؟
  • مردم ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    یعنی تو خونهای ریخته شده مسلمانان با امریکا شریک هست؟
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    کسی رو که همه مردم تو9دی لعنش کردن باید رد صلاحیت شه
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اخه احتمال حضورشم نگران کننده است با اون گندی که تو اون 8سال به ایران زد
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    خاتمی مگه قدری هم داشته
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    نه جریان انحرافی نه خاتمی هر دوتاش مملکت رو به گند میکشه
  • جواد ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    کی گفته باید بین خاتمی و جریان انحراف انتخاب کنیم؟ مطمئنا کسانی میان که ارزش رای دادن داشته باشن مثل دکتر ولایتی ،دکتر جلیلی
  • جواد ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    یک نکته: درسته که فرقه اسماعیلیه قرن ها پیش وجود داشته ولی به معنی امروزی و معارض نبوده مثل مجاهدین خلق که در ابتدا معاند با شاهنشاهی بود و انگلیس صنمی باهاش نداشت ولی الان دفر مرکزیش تو لندن ه
  • سعيد ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    چرا مطالب من رو وبسايت ثبت نميشه؟ از چي مي ترسيد؟
  • حسین ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    "فرقه های بهاییت، وهابیت و اسماعیلیه توسط دولت انگلیس در خاورمیانه تاسیس شده اند. " یه مقدار با اطلاع قبلی مطلب ارسال کنید!! مطالعات خودتون رو در رابطه با مطلبی که ارائه میدید بیشتر کنید ( درضمن مطلب خنده داری بود)
  • سر به اصلاح وطن باید نهاد ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    بله نگراند. چرا که حضور مجدد ایشان به معنای دمیدن روح حیات در جسم مرده ی سیاست ایران است...
  • سر به اصلاح وطن باید نهاد ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    سید اگه هم نیاد بازم چیزی از ارزش هاش کم نمیشه اون تمام قوای خود خود را برای حفظ کرامت ایران و ایرانی بکار بست.... تا کور شود هر آن که نتوتند دید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس