کد خبر 173589
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۶
به گزارش مشرق به نقل از مهر، وزارت علوم اعلام کرده است دانشجویان خارج از کشور می توانند به دانشگاه های همتراز داخلی بیایند و ادامه تحصیل دهند. اما دانشگاه های ایران چه رتبه ای دارند؟

 رتبه علمی دانشگاه های ایران، در چند سال گذشته یکی از چالش های علمی است که دانشجویان معمولا با آن سر و کار داشته اند. زمانی اعلام شد دانشگاه های ایران رتبه زیر هزار هم ندارند، بعد هم رتبه های دیگری اعلام شد که مثلا دانشگاه تهران زیر ۵۰۰ است.

اما اکنون رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس عملکرد آکادمیک URAP نشان می دهد دانشگاه تهران رتبه ۱۷۰ دنیا را دارد.

لابراتوار تحقیقاتی رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس عملکرد آکادمیک (University Ranking by Academic performance) از سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه برتر در سراسر جهان را بر اساس معیارهای کمی و کیفی رتبه بندی کرده است.

دانشگاه هاروارد از آمریکا، دانشگاه تورنتو از کانادا، دانشگاه استنفورد از آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا برکلی از آمریکا، دانشگاه میشیگان از آمریکا، دانشگاه آکسفورد از انگلستان، دانشگاه واشنگتن در سیاتل از آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس، دانشگاه توکیو از ژاپن، ۱۰ دانشگاه برتر دنیا هستند.

در جدول زیر رتبه علمی دانشگاه های ایران در جهان را می بینید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 184
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    6 4
    فكر كن اين رتبه بندي درست باشه!!!
  • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 4
    دانشگاه های همتراز داخلی!! حیا کنین، تو ایام محرم جوک ننویسین!
  • mohammad reza ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 1
    che joky!!!!!!!!!!!!
  • reza ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    4 3
    دانشگاه ازاد خیلی با حال بود کلی خندیدم، از این چیزای با مزه بیشتر بذارید لطفا
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    دانشگاه امیرکبیر آخر؟؟؟ یعنی با ارائه این رده بندی چی رو می خوان ثابت کنند؟
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 1
    دانشگاه آزاد اسلامی ؟ کدوم واحد؟؟
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 2
    دانشگاه آزاد رتبه دوم!!؟؟ خيلي خنده‌داره
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    2 0
    رتبه بندی اشتباهه
  • سعید ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    من دانشجوی ارشد دانشگاه تهران در رشتۀ مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار هستم و به نظر من با این اساتید، بهتر از این هم نمیشه.
  • جرج ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    دانشگاه آزاد اسلامی دوم!!!!!!!!!! دانشگاه خواجه نصیر 16م!!!!!!!!!!! دانشگاه امیرکبیر 23م!!!!!!!!!!!!!!!! چقدرم معتبر :دی
  • مجتبی از اهواز ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    دانشگاه آزاد چقدر رشوه داده تا بره اون بالا قرار بگیره!!؟؟؟؟
  • ktgh ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    ba vojode sahmeyeha betar azin nemisheh
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    2 2
    اولا معیار؟ ثانیا ممنون که اشاره ای هم به دانشگاههای علوم انسانی که اینقدر مورد تاکید آقا هستند دارید! یه کم فکر کنید بعد مطلب بنویسید. هیچ کار غربی ها بی غرض و مرض نیست حتی دوم شدن دانشگاه فخیمه آزاد ! این مطالب به کنکوری ها ذهنیت می ده. حواستون هست که!
  • fatemeh ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    Be nazar man ke aslan dorost nist.daneshgah azade koja magham dovom ro dare.man khodam daneshjoo oloom pezashki ahvaz hastam,rotbe bandi ke emsal elam shod az zamin ta asemun ba in fargh dare. Zemnan shoma goftin 10 daneshgah bartar donya ina... Hastan vali man har chi khundam 9 ta bishtar nabud ke az hamin 9 tasham 6 tash az amrika jahan khar bud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • masy ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    2 1
    پس دانشگاه علامه طباطبایی با این عظمتش کجاست ؟؟حتما اشتباهی شده است
  • حجت ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 2
    با در نظر گرفتن گامبیا و زامبیا و ... باز هم فکر نکنم اینقدر وضعمون خراب باشه.
  • masy ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 2
    اصلا درست رتبه بندی نشدست!!داکشگاه ازاد دوم ههههههه!! حتما با دانشگاه علامه جابحا شدست!
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    همشون را رو هم بریزی یه دانشگاه ازش در میاد دانشگاهی ملی و پژوهش گرا و دارای بودجه تحقیقاتی که به اصطلاح استادهای آن، بخاطر اینکه چیزی از درس نمی دانند آن را به دانشجوها حواله نمی کنند!!!
  • علیرضا ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    سیستم رتبه بندی دانشگاه های جهانی به گونه ای است که هیچ وقت دانشگاه های ایران به طور کامل رتبه ها را کسب نمی کنند. مواردی مثل حضور اساتید برنده جایزه نوبل یا جوایز دیگر در هیات علمی، حضور دانشجویان در مسابقات ورزشی مثل المپیک ، مدال های جهانی علمی و ورزشی ، برگزاری لیگ های منظم ورزشی، امکانات خوابگاه و کتابخانه، اعتبار کتب علمی کتابخانه و تعداد آنها، قدمت ساختمان های دانشکده ها (بعضی دانشگاه های این فهرست ساختمان های بالای ۲۰۰ سال دارند) ، تنوع غذای سلف سرویس و تنظیم کالری، امکانات کمپ های آموزشی، موسسات وابسته، حضور در بازار سهام، جذب کمک های مردمی، امکانات منحصر به فرد (بزرگترین آزمایشگاه در جهان، پیشرفته ترین ابر کامپیوتر، پیشرفته ترین تلسکوپ، و مثل این ،... و یکی از مهم ترین موارد : درامد زایی. دانشگاه های بزرگ دنیا با عقد قرارداد و انجام پروژه های علمی و پژوهشی و اقتصادی ، هر کدام گاهی به اندازه نیمی از درآمد سالانه نفت ایران سودآوری دارند. به همین دلیل اصولا دانشگاه های دولتی مثل دانشگاه های ایران در این جدول رتبه های پایین کسب می کنند. سیستم آموزشی ایران با وجود تمام ضعف ها و کاستی ها (در علوم محض و مهندسی) ، اتفاقا یکی از معتبر ترین هاست. دانشگاه صنعتی شریف در رشته هایی مثل متالوژی و برق در جهان بسیار مطرح است. وقتی که دانشجوی علوم پایه یا مهندسی یکی از دانشگاه های تهران ، شریف ، امیر کبیر و تا حدی علم و صنعت باشی ، با معدل بالای ۱۶ در کارشناسی ، به راحتی برای دانشجو از معتبرترین دانشگاه های جهان برای تحصیلات تکمیلی بورسیه تعلق می گیرد. امتیازی که برای یک دانشجوی آرژانتینی یا حتی فرانسوی بسیار سخت تر است. با این وجود ، همین دانشگاه شریف رتبه ای پایین تر از یک دانشگاه گمنام مثلا مالزیایی می گیرد که حتی مدرک آن را وزارت علوم قبول ندارد. فکر می کنم خیلی انصاف نباشد به صرف رتبه های این جدول، کل سیستم آموزش عالی کشور را بی خاصیت دانست. سیستمی که با همه ضعف های مدیریتی به هر حال عصاره هزاران استاد و شاگرد در طول ۸۰ سال است؛ حتی اگر سالیان و قرن های پیش را حساب نکنیم. در ضمن به دلایل بالا معمولا دانشگاه هایی که صرفا علوم انسانی را تدریس می کنند ، در ۵۰ دانشگاه برتر رتبه نمی گیرند.
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    400 تا واحدش رو هم
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات رتبه بالایی‌ داره به خاطره چاپ مقالات زیاد در نشریات علمی‌ بین مللی
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    2 1
    وضعیت روحی من موقع دیدن این صفحه: ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟؟!
  • مهدی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    2 0
    معیار اصلی این رتبه بندی براساس تعداد مقالات isi هر دانشگاه است. طبیعی است دانشگاه آزاد با توجه به تعدد رشته و تعداد زیاد دانشجو از نظر تعداد مقلات از دیگر دانشگاهها جلوتر باشد. ضمن اینکه بعضی از دانشجویان و اساتید مقالات خود را با نام دانشگاه آزاد ارسال میکنند و پول خوبی هم از این دانشگاه میگیرند.
  • مجید ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 1
    دانشگاه آزاد رو خوب اومدید حتما همینطوره شما که راست میگید
  • احسان ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    2 0
    فعلا که دوستان دولتی بدونن دانشگاه آزاد هم اکنون در اسکوپوس با تولید 35 درصد مقالات کشور رتبه دوم رو داره همین نشون میده که دوستان باید یکمی سایتهای بین المللی رو بخونن و دست از غرور برداشته و به جای فشار آوردن به دانشگاه آزاد با اهرم نفت و سیاست به رقابت بپردازند. دانشگاه آزاد با تعداد استادیاران کمتر از مجموع 2 دانشگاه تهرانی و محروم از پول نفت و دانشجوی رتبه اول به موفقیت بزرگی دست یافته است.
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    2 1
    ... مشرق!! البته از شماها اصلا بعید نیست!! کارتونه...
  • ناشناس ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    پس دانشگاه چمران اهواز چی؟
  • مهدی ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    رتبه بندی دانشگاهها بر اساس مقالاتی که اراءه می دهند هست اما این مقالات چقدر ارزش علمی دارند خدا می دونه برای همین این رتبه بندی ارزش علمی نداره وبیشتر به ظواهر امر اکتفا شده درضمن دانشگاه هایی مثل مفيد قم وعلامه طباطبايي به مراتب بهتر از دانشگاههای مذكوره
  • مهدی ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 1
    همینو کم داشتیم دانشگاه آزاد(پولی) رتبه بیاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کاش یه کم در ارسال خبر دقت به خرج می دادین اگه اونا یه اشتباههی کردن شما چرا؟؟؟؟!!!
  • کیانی ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    با سلام. دانشگاه علامه که به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی خاورمیانه مطرح است ،به رییسش تبریک می گم که نه در داخل و نه در خارج کشور به حساب نیومده البته برای رییس دانشگاه علامه مدارج علمی مهم نیست و ملاک فقط چیز دیگریست!!! آقای شریعتی این رتبه بندی را مثل قبلی که علامه از آخر اول بود در دانشگاه های اسلامی ! حتما بازهم قبول نداره !؟ چند ماه دیگه تازه می فهمید چه بر سر علامه آمده است !!!!! خواهش می کنم مردونه کامنت منو بذارین .ممنون ممنون ممنون......
  • mojicivil ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    چون کل دانشگاه های آزاد با هم یکی حساب می کند تعداد مقالات isi زیاد می شود و رتبه می گیرد نعداد دانشجو و تعدد رشته هم مهمه
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    خواستم جواب بدم به موهومات بافته ذهن شما ولی ترجیح دادم فقط بگم: عاقلان دانند...
  • دکتر ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    ایرادی در رتبه بندی فوق وجود دارد.! اگر رتبه بندی 6ماه اول 2012 را ببینید متوجه میشوید دانشگاه اول ایران دانشگاه آزاد اسلامی است که این افتخار مخصوصا بخاطر واحد علوم و تحقیقات تهران است. البته مجموع مقالات ISI دانشگاه آزاد اسلامی از کل مجموع مقالات ISI سایر دانشگاه های ایران نیز بیشتر است.
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    حالا هر کس از هر دانشگاهی که فارغ التحصیل شده رگ گردنش حرکت کرده و غر غر که چرا اسم دانشگاه من نیست! عزیز من دانشجو باید دانشجو باشه یک دانشجو میتونه توی دانشگاه داغوزآباد کاری بکنه از لحاظ علمی که دانشجوی دانشگاه شریف انگشت بدهن بمونه. قبول دارم محیط تاثیر داره اما نه به اندازه انگیزه خود دانشجو
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    3 2
    كدوم احمقي همچين اماري داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    اسمايلي يه دانشگاه آزادي خوشحال و سرافراز و متفكر!!! خدايي خنده دار ترين چيزي بود كه تو زندگيم ديدم!!!!!!!
  • رضا . ر ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    دوست عزیز اگر سرانه مقالات (تعداد مقالات بر تعداد دانشجویان آن دانشگاه )را در نظر بگیرند مطمنا قضیه بر عکس خواهد شد.
  • مجید ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    2 0
    اصلا ناراحت نباشید همه آنهایی که اسمشون استاده ولی فقط نقش ضبط صوت در کلاس دارند هم دانشگاه آزاد درس میدهند هم دانشگاههای دولتی بطور مشترک. بجه های پذیرش شده هم هیچ فرقی با هم ندارند همه شان کم سوادن، چه دانشگاه شریف چه تهران چه علامه چه آزاد. فقط طیف کم سوادی جابجا می شه. جامعه ای استاد و پژوهشگر به معنای واقعی نداره و فکر میکنه با تولید تکتولوژی علم تولید کرده بعتر از این نمیشه. یک سری به پایان نامه ها بزنید متوجه می شید.
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    رضا جان سرانه مهم نیست چون رقابت عادلانه نیست. دانشجویان برتر این کشور با مکانیزم کنکور به سمت دانشگاههای دولتی فرستاده می شوند و با ابزار پول نفت برای این دانشگاهها هزینه کلان می شود اما نتیجه شده رتبه های زیر 600 برای دانشگاههای پر مدعای دولتی. در تمام رنکینگها این را می توان دید. ضمن اینکه مقالات این دانشگاه اکثرا توسط اساتید آن تولید شده و مثل دانشگاههای دولتی در تولید مقالات اساتید از دانشجویان نخبه بهره کشی نمی کنند. ضمنا منبع بسیاری از مقالات تولید شده طرحهای پژوهشی خوبی هست که در این دانشگاه انجام می شود. دانشگاه آزاد در انجام طرحهای پژوهشی از اساتیدش حمایت می کنه و این حمایت بیشتر از دانشگاههای دولتی هست. خوب نتیجه اش هم میشه تولید مقاله. در آخر به رتبه دانشگاه آزاد ایراد نگیرید به رتبه افتضاح دانشگاههای دولتی در همه رتبه بندیها از تایمز گرفته تا اسکوپوس نگاه کنید و ببینید وضعیت دانشگاههای دولتی چگونه هست.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    دانشگاه امیرکبیر در کدام رتبه بندی پایین 700 هست که شما تعجب کردید. درسته که یک واحد خبری توی این دانشگاه درست کردن و کوچکترین فعالیت این دانشگاه را بزرگنمایی می کنن اما رتبه بندیهای بین المللی فریب تبلیغ را نمی خورند.
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    کل دانشگاههای آزاد به اندازه دانشگاه تهران استادیار دارن دوستم.
  • ایمان ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    منم میگم سطح علمی من تو دنیا اوله بعد رازی و انیشتین هستن .کی به کیه ، کنتور که نمیندازن
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    جالب اینه که حتی توی سایتیشن مقالات دانشگاه آزاد بسیار خوب عمل کرده http://www.urapcenter.org/2011/country.php?ccode=IR&rank=all
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    جالب اینه که حتی توی سایتیشن مقالات دانشگاه آزاد بسیار خوب عمل کرده http://www.urapcenter.org/2011/country.php?ccode=IR&rank=all
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    آقا من قبولمه برم دانشگاه ییلدیز تکنیک ترکیه پذیرش بشم بعد انتقالم بدید به دانشگاه امیرکبیر
  • 123 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    میبینم که دوستان دانشگاهای دولتی حسابی بهشون برخورده که دانشگاه آزاد رتبه بالایی داره! خداییش یکم انصاف داشته باشید !اولا این جای خوشحالی که دانشگاه هامون دارن تو این رده بندی ها بهتر! میشن دوم: صرف این که داشگاه پولیه که دلیل بد بودن نمیشه که الان دانشگاه علوم تحقیقات به جرات از لحاظ علمی و امکاناتی با دانشگاهای دولتی رقابت داره !! جرفای احسان رو هم قبول دارم!!یکم فقط یکم منطقی و با انصاف نظر بدین!
  • میثم ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    به یکی میگن تو یه جمله 3تا دروغ بگو میگه: دانشگاه آزاد اسلامی! نه دانشگاه نه آزاده نه اسلامی :)
  • امیر ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    دانشگاه شهید چمران اهواز چی؟ مگه رتبه اش 15اوم نبود؟
  • لواسان بزرگ ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    خدا رحمت کنه بابام رو: می گفت ننه من هم می تونه بره دانشگاه ازاد رودهن مدرک بگیره
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    البته رتبه امیرکبیر در این رتبه بندی عجیبه ولی کلا رتبه اش در دنیا بهتر از اینها نیست
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    قرار به رشوه باشه پس بقیه هم دادند دیگه. آخه دانشگاه تهران رتبه 170 هست؟
  • رضا.ر ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    دوست ناشناس، شما که از عدالت صحبت می کنید چگونه یک دانشگاه ده هزار نفری را با یک دانشگاه میلیونی مقایسه میکنید که قطعا تعداد اساتید آن نیز بیشتر است و میگویید سرانه اهمیتی ندارد. پس بهتر است شما مجموع دانشگاههای دولتی را با دانشگاه آزاد مقایسه کنید بینیم چه می شود. همین جا از رتبه دانشگاه تهران پیداست که با جمعیت بیشتر نسبت به دیگر دانشگاههای دولتی جلوتر است.
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    البته بحث بهره کشی های اساتید از دانشجویان در دانشگاه های دولتی حقیقت تلخی است. من دانشجوی دکتری هستم. استاد ارشدم کلا بیسواد ود و در طی دوره ارشدم کلا 4 ساعت برام وقت نزاشت ولی آخرش 5-6 مقاله ISI مجبورم کرد بدم
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    دانشگاه پیام نور رتبه 95485652468526546
  • علی ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    یه کم غیر منطقی بنظر نمیرسه؟!! مثلا نگاه کنید دانشگاه امیرکبیر کجاست!!
  • 456 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    دوست محترم123 قطعا قرار گیری نام دانشگاهی از ایران در مکانهای بالای رتبه بندی جهانی مایه افتخار است . ولی بحث بر سر مقایسه نادرست برخی افراد است . قطا کسی که در دانشگاه دولتی است بدلیل توانای و عملکرد خودش است و طبعا می بایست از امکانات بهتری برخوردار باشد این راه برای همه باز است . همه می دانند در عمل کسی به این رتبه بندی ها توجه خاصی نمی کند. همچنان که یک از عوال پذیرش شما ( اپلای ) در دانشگاههای خارج از کشور در کنار سوابق خودتان نام دانشگاه شماست که این رتبه بندی را بکل بهم میزند و آنگاه شریف ، تهران امیر کبیر و... دارای رتبه اول می شوند . زیاد به این رتبه ها دلخوش نباشیم
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    مگه چیزی هم از این مونده آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    شریعتی برو بیرون!
  • علی ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، سطحش از خیلی دانشگاه های دولتی هم بالاتره. چون برعکس دانشگاه های دولتی که سهمیه زیاد داره، دانشگاه آزاد بخاطر پولی بودنش سهمیه به خانواده شهداو ...ارائه نمی دهد و همه افرادی که برای تحصیل به دانشگاه آزاد میاند چون پول میدهند ناچارا درس هم بهتر میخونند.
  • داریوش ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    کاش این همه به جای تعصب بیجا کمی به دانشگاه آزاد حق میدادیم که بدون پول نفت و فقط با پول شهریه ها توانسته این همه کار علمی انجام بده و به عنوان دومین دانشگاه ایران خودش را اثبات کنه. مسلما دوم شدن دانشگاه آزاد چیزی از ارزشهای دانشگاههای خوب دولتی کم نمیکنه. من به عنوان یک استاد دانشگاه هم با دانشگاه دولتی و هم با آزاد و هم با پیام نور و علمی - کاربردی در همکاری هستم. پتانسیل بچه های دولتی از بقیه دانشگاه ها بیشتر است اما به هر حال بقیه هم حق تحصیل دارند و قرار نیست که به دلیل هوش بیشتر یک عده از پتانسیل بقیه جامعه صرفنظر کنیم به هر حال هم افزایی کل جامعه یک جامعه را میسازد. دانشگاه آزاد در چند سال اخیر با پشتیبانی از طرحهای پژوهشی توانسته آمار مقالات خود را بالا برده واین آمار نتیجه همین سیاست چند سال اخیر است اما متاسفانه دانشگاه های علمی کاربردی و پیام نور هنوز سازوکاری برای انجام کارهای پژوهشی اساتید در نظر نگرفته و بیشتر بر روی تربیت با حجم وسیع دانشجو فعلا تمرکز دارند. دانشگاه آزاد با پشتیبانی از پژوهش نتیجه کار خود را گرفته اما متاسفانه بیشتر نظراتی که دیدم به دلیل دیدگاه خاص ارایه شده بود. دوستان عزیز هدف دانشگاه صرفا آموزش نیست در آن صورت باید نام آن را آموزشگاه میگذاشتند. هدف اصلی آن پیشبرد اهداف پژوهشی جامعه و ارتقا آن است. آموزش هدف فرعی آن است. شاید دانشگاه آزاد به دلیل تامین مالی مجبور شود دانشجویان با پتانسیل ضعیف را هم پذیرش کند اما در کنار آموزش همان دانشجو با شهریه دریافتی بدون پول نفت پژوهش جامعه را پیش میبرد. باید توجه داشت که با توجه به پتانسیل دانشجو دانشگاه مثلا دانشجو را از صفر به 30 یا 40 میرساند و نمیتواند به 100 برساند. در دانشگاه دولتی که پتانسیل دانشجوها قوی است به راحتی از صفر به 70 یا 80 میرسند. در کل من سازوکار دانشگاه آزاد را آکادمیک و مطابق نیازهای جامعه و در راستای دانشگاههای دولتی میبینم. اما متاسفانه دانشگاه علمی-کاربردی و بخصوص پیام نور از راه اصلی منحرف شده و بیشتر دانشگاه را به چشم آموزشگاه میبینند ودر راستای پژوهش هنوز بسیار عقبتر از دانشگاه دولتی و آزاد هستند.
  • طلبه دانشگاهی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    دوستانی که در مورد رتبه دانشگاه آزاد ایراد فرمودند: هم اکنون واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد یکی از بهترین دانشگاه های کشور است و امسال تولیدات پژوهشی نمایه شده این دانشگاه برای نخستین بار بیش از دیگر دانشگاه های کشور شده است. بحث های سیاسی که حول موضوع این دانشگاه طی چند سال اخیر شکل گرفته نباید وجه انصاف و پذیرش واقعیت های علمی این دانشگاه رو متاثر کنه. دوستان باید از ایم امر استقبال کنند که بزگترین مجموعه دانشگاهی کشور در مسیر توسعه کیفی قرار داده شده و با عنایت به راهبردهای جدید مسئولین انشاء الله در آینده نه چندان دور شاخص ترین دانشگاه حداقل در منطقه خاورمیانه خواهد شد.
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    در این رتبه بندی از جایزه نوبل اسمی برده نشده. تعداد مقالات سایتیشن و.. بهانه نیارید با دنیا مردانه رقابت کنید.
  • احسان ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اشتباه شما این است که پذیرفته شدن دانشجوی نخبه شریف رو به حساب شریف میگذارید، در حالی که دانشجوی رتبه زیر 100 فبل از شریف رفتن نخبه یوده. هر دانشگاه دیگه ای هم که بره آخرش توی ام ای تی پذیرش میشه. اما توی آرزانتین! کنکور به این شکل برگزار نمیشه موفقیت دانشجوی ایرانی در خارج کشور ناشی از عملکرد دانشگاههای دولتی نیست، ناشی از هوش ذاتی آنهاست که آنها را با مکانیزم کنکور به سمت دانشگاههای دولتی برده. شما دانشجوی رتبه 10 ما را بفرستید افغانستان، آخر از ام ای تی سر در می آورد. خوب سوال این است که چرا دانشگاههای ما در هیچیک از رتبه بندیها موفق نیستند؟ وقتی سایتیشن یک دانشگاه هم پایین است یعنی اینکه علم تولیدی او بدرد نخورده است. با این نکته چه کنیم؟
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    فکر کنم خواب باشی. بخواب پسرم.
  • امیر ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    نه اشتباه نشده این رتبه بندی طبق ملاک صد البته اشتباه تعداد مقالات و تعداد اساتید،دانشجویان و... است وکیفیت معنی ندارد. دانشگاههایی که صرف علوم انسانی هستند(حتی برخی از بزرگترین دانشگاههای از این دست )جایی در این تقسیم بندی ندارند البته ما رو بااین رتبه بندی غربی چه کار؟
  • حامد ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    متوجه شدم که رتبه دوم مربوط به دانشگاه آزاد واحد جنوب است با این آدرس وبسایت azad.ac.ir
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    منبع: http://www.urapcenter.org/2012/country.php?ccode=IR&rank=all
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    پس بگو چرا شهریه ها رفته بالا... میخواسته رتبه بخره! :دی
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    علامه با عظمت بوووود ولی خیلی وقته دیگه نیست جانم!
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    دوستان دانشگاه آزادی، پیام نوری، غیرانتفاعی، فراگیر، پودمانی و ... اصلا غصه نخورند . کسی تو این خراب شده نمی پرسه کدوم دانشگاه درس خوندی. اون ورم پول داشته باش بالاخره یک جایی جاتون می کنن فعلا که هیچ فرقی بین آدمی که تلاش زیاد کرده و کسی که علاف بوده نیست
  • مهران ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    رتبه بندی واقعی اینه: 1-شریف 2-تهران 3-امیرکبیر 4-صنعتی اصفهان 5-شیراز 6-علم و صنعت 7-تربیت مدرس 8-خواجه نصیر . . .
  • Alireza ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    پس دانشگاه علمی کاربردی واحد زورآباد رتبه اش چنده ؟ :-|
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    سرگرم باشید ملت
  • amin ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    فقط دانشگاه آزاد تهران جنوب و عشق است . این دولتی ها پول بیت المالو میخورن کلی هم ادعاشونه !! هنر کردن واقعا
  • ناشناس ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور (دانشگاه شهید چمران )کجای این جدول , آمار و ارقام قرارداد داره .
  • ایلین ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    با این اوضاع اموزش پرورش که هرشب یه خوابی میبینه بیشترازاین نبایدانتظارداشت نمونش همین شیشم ابتدایی
  • artimis ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    این رنکینگ بر اساس تعداد مقالاته فقط و ارزشی نداره چندان! برای به دست آوردن رتبه واقعی میتونید به سایت های معتبر مراجعه کنید. مثلا تو رشته کامپیوتر دانشگاه های شریف و امیر کبیر و تهران به ترتیب 3 رتبه اول تو کشور رو دارن. شریف = 150 - 100 جهانی امیر کبیر و تهران 200 - 150 (خود دانشکده کامپیوتر امیرکبیر هم این رتبه رو تو home page تایید کرده) لینک: http://www.shanghairanking.com/SubjectCS2012.html
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    کلیه مراکز دانشگاه آزاد کلا یک واحد حساب میشن. موقع مقاله دادن هم مینویسن: دانشگاه آزاد اسلامی واحد.... (شهر موردنظر)..... افتاد؟ ضمنا بیشتر دانشگاههای دنیا بجز برای بورسیه ها پولی هستند
  • محمد ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    کاش استادا فقط ضبط صوت بودن. اغلبشون اظهار نظرهایی میکنن که ناآگاهی شون رو نسبت به دین، دنیا، سیاست، ولایت و خیلی چیزا میرسونه. استاد جون بیا درستو بده برو، نمی خواد از سیاست و اقتصاد لیبرالی دفاع کنی. همشون عینک بدبینی راجع به ایران گذاشتن.این وزارت علوم چی کار میکنه! بابا یعنی 4 تا استاد ولایت مدار و با تقوا تو این مملکت پیدا نمیشه. وقتی هر کی پسر خالشو بیاره با لیسانس و فوق لیسانس ناتمام بکنه استاد دانشگاه، همینه دیگه.یارو استاد میشه،100 تا دانشجو میاد زیر دستش، فکر میکنه رییس جمهوره.بعد میاد راجع به هر چیز به دانشجوها امر میکنه و سخنرانی میکنه.اول این مشکل رو حل کنید تا بعد برسیم به رتبه بندی. این رتبه بندی رو هم هر کی کرده به درد عمه اش می خوره. کجای این رتبه بندی موضوع ایمان و تقوا در نظر گرفته شده؟
  • masy ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    علامه با عظمت خواهد ماند علامه همیشه به کــــــــــیـــفـــــــیـــــت اندیشیده و هیچ وقت نه برای دانشجویانش نمره ملاک بوده و حتما برای اساتید هم با اطمینان همینگونست و دگر هیچ بگذارید دل دانشگاه آزاد خوش باشد
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    دانشگاه آزاد هم کلی سهمیه داره، تخفیف تا صد در صد هم داره! نمیدونی حرف نزن!
  • مهم نيست ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    عزيز فكر كنم تو خواب اين جدول رو كشيدي!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    دانشگاه آزاد از شریف بالاتره؟ خیلی خنده داره!
  • امیر ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    دانشگاه چمران با اون عظمتش کجاست؟؟؟ البته با این اساتید محترم بهتر از این هم نمیشه ...
  • رضا ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    سلام .آقای وزیر علوم لطفا بررسی کنید ببینید چرا دانشگاه های ایران اینطور شده !!مثلا دانشگاه علامه از شما تقدیر نامه می گیرد به عنوان برترین دانشگاه !!!ولی در دنیا هیچ جایگاهی ندارد!نفرمایید که ملاک فقط مقاله است که اگر باشد هم با این اساتیدی که آقای شریعتی عزیز دارد می گیرد مقاله که چه عرض کنم داستان هم نمی توانند بنویسند!البته ما که به شما دسترسی نداریم اما اگر دوستان کامنت ما را بگذارند می خواهیم بگیم که همه در علامه فقط با سفرشات .... ،وارد می شوند و حتما کلی هم پیش شما از ...تعریف می کنه خوب حقم داره چون ارتقا و مرتبه و...داره!!البته آقای وزیر با یک تحقیق ساده به راحتی می توانید متوجه بشید .در ضمن در دانشگاه اکسفورد رو تو تهرون بستید ولی ...
  • ناشناس ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    دس انداختن ملت تاچه اندازه
  • فاطمه ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    2 0
    مسی جان خیلی وقته از دانشگاه علامه طباطبایی خبر نداری ها!!! ما که جزو قدیمی هاش هستیم همچین چیز خاصی اندر آن دانشگاه ملاحظه نکردیم البته وسعتش بد نیسه کل تهران پهنه ی دانشگاست ولی نه از تو فارغ التحصیلاش چیزی دیدیم نه از استاداش!!
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    امیر کبیر اشتباه ست مطمئنم، رتبه جهانی ش رو میگم اشتباهه، البته خودم علم و صنعتیم
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    بر اساس تعداد مقالاته، و چون دانشگاه آزاد تمام شعبش تو کشور یکی حساب میشه از این نظر رتبه ش بالا رفته، در مورد دانشگاه امیر کبیر فک میکنم اشتباهه چون قطعا مقالات زیادی داده بیرون، علم و صنعت هم رتبه ش اشتباهه چون بهتر بود رتبه ش نزدیکه 600،
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    نه عزیزم کل شعب دانشگاه های آزاد با هم حساب میشه یعنی فک کن اگه هر شعبه یه مقاله داده باشه تعداد مقالاتشون میشه 300 400 تا یعنی اصن یه وعضی
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    تعداد مقالات ملاک بوده خوب هنوز اکسپتشون نیومده
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    دقیقا، البته مقاله زیاد نمیدن شعبه زیاد دارن به ازای هر سوپری یه دانشگاه آزاد هم هست، اگه هر سوپری ببخشید هر شعبه یه دونه مقاله هم داده باشه 500 600 تا مقاله میشه در کل، قسمت آخر حرفتم درسته، پول خوب میدن استاده اگه استاد مشترک هم باشه با دانشگاه های معتبر که اکثرا اینطوریه، اسم دانشگاه آزاد رو میزنه، فک کنم سه میلیون میدن هر مقاله isi رو، ولی دانشگاه علم و صنعت که من بودم 200 تا 300 تومن میدادن که اونم قطع کردن گفتن بودجه نداریم من یه میلیون طلب داشتم!!!
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    عزیزم فک نکنم دیگه کسی مونده باشه از خانواده شهدا که انقد ازشون کینه داری، ولی اون تعداد کمی هم که هستن انقدر تاثیر نداره که این نظر مسخره رو بدی، دانشگاه آزاد به دلیل تعداد بالای شعبش در کل کشور امتیازش بالا رفته اگر همین امتیازش رو بر تعداد دانشجوش تقسیم کنن از آخر اول میشه
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    بمیر بابا علم و صنعت چهارمه
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    آقا مهران از اصفهان
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    چون تو هر دهاتی به شعبه زده
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    هیچم خنده دار نیست
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    عقل کل زده به نقل از خبرگزاری مهر...
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    دانشگاه فردوسی مشهد چی!
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    اگه بدونی چشماشون آبی بوده بازم فحش میدی؟!!
  • masy ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    0 0
    دانشگاه ازاد راحت نمره میدن دیگر دغدغه امتحان ندارن-اما دانشجویان نابغه علامه یک ماه قبل از از زمان انتخاب واحد این ترم تا ترم بعدی آشوب دل دارند-اخر سر هم از درس نحو 14 میگیرن!
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    درووووووود بر شما
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    0 0
    هرجی ذوست ذاشتین نوشتین ولی من میکم ذانشکاه ن فقط دانشکذه روانشناسی کرایش مشاوره ذانشکاه جمران که اسمش تولیست نیست رو عشقه.جون نمرش بیسته.
  • ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    0 0
    تمام کارای علمی کشور رو امیر کبیر داره انجام میده
  • سام ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    برای مشاهده رتبه دانشگاه ها می توانید به سایت اصلی آن یعنی http://ur.isc.gov.ir مراجعه نمایید
  • اسماعیل ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    پس دانشگاه آزاد واحد خونه ما جایگاهش کجاست؟ آقاجون این تقسیم بندی یک بعدی هست دلتونو به اینا خوش نکنید همش سر و ته یک چیزن رده بندی های صوری
  • دکتر محمدی ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    پس دانشگاه شاهد کجاست؟ دانشگاه ازاد رتبه دوم داره ؟؟؟؟واقعا کلی حال کردیم شوخی باحالی بود؟؟؟ایول/دمتون گرم
  • A ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    0 0
    دانشگاه صنعتی امیرکبیر رشته ی پرتو پزشکی(هسته ای) سال 85 مقطع کارشناسی ارشد کشکی کشکی نمره میدادن،چیزی بود که خودم تجربه کردم
  • ش د ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    راستش بنظر من هیچکدوم از این رتبه ها درست نیست. چون وضع از این بدتره. فرق همه جای دنیا هست. اما یجا این فرقا سر بفلک میکش. جایی که با زخمی شدن عزیزمون سهمیه برا ادامه علم داریم این علم نیست. از بچگی میگفتم علم و ثروت دو مقوله ی جدا از همن. اما حالا علم با شهادت، جانبازی رابطه مسفیم داره. این عزیزان باید بهشون بیشتر رسیدگی شه.باید هزینه بشن. اما علم ربطی به این رسیدگی نداره. از نظر من حتی کنکورمون، گزینش روشش اشتباهه. چون تک بعدی. برای تشخیص مهارت یک ساعت اونم با این شیوه برای بچخه هایی که هنوز سنی ندارن مسخرص. کشور عزیز ما سطح علمیش بالاس.استاداش واقعا سطحشون بالاس. اما مشکلی که این جا هس اینه که باز پول با علم یکی شده. این درس نیست. من به کشورم افتخار میکنم برا همینم هست که دلم میخواد از همه نظر بی عیب و نقص بشه. یا حق
  • ش د ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    راستش بنظر من هیچکدوم از این رتبه ها درست نیست. چون وضع از این بدتره. فرق همه جای دنیا هست. اما یجا این فرقا سر بفلک میکش. جایی که با زخمی شدن عزیزمون سهمیه برا ادامه علم داریم این علم نیست. از بچگی میگفتم علم و ثروت دو مقوله ی جدا از همن. اما حالا علم با شهادت، جانبازی رابطه مسفیم داره. این عزیزان باید بهشون بیشتر رسیدگی شه.باید هزینه بشن. اما علم ربطی به این رسیدگی نداره. از نظر من حتی کنکورمون، گزینش روشش اشتباهه. چون تک بعدی. برای تشخیص مهارت یک ساعت اونم با این شیوه برای بچخه هایی که هنوز سنی ندارن مسخرص. کشور عزیز ما سطح علمیش بالاس.استاداش واقعا سطحشون بالاس. اما مشکلی که این جا هس اینه که باز پول با علم یکی شده. این درس نیست. من به کشورم افتخار میکنم برا همینم هست که دلم میخواد از همه نظر بی عیب و نقص بشه. یا حق
  • ش د ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    راستش بنظر من هیچکدوم از این رتبه ها درست نیست. چون وضع از این بدتره. فرق همه جای دنیا هست. اما یجا این فرقا سر بفلک میکش. جایی که با زخمی شدن عزیزمون سهمیه برا ادامه علم داریم این علم نیست. از بچگی میگفتم علم و ثروت دو مقوله ی جدا از همن. اما حالا علم با شهادت، جانبازی رابطه مسفیم داره. این عزیزان باید بهشون بیشتر رسیدگی شه.باید هزینه بشن. اما علم ربطی به این رسیدگی نداره. از نظر من حتی کنکورمون، گزینش روشش اشتباهه. چون تک بعدی. برای تشخیص مهارت یک ساعت اونم با این شیوه برای بچخه هایی که هنوز سنی ندارن مسخرص. کشور عزیز ما سطح علمیش بالاس.استاداش واقعا سطحشون بالاس. اما مشکلی که این جا هس اینه که باز پول با علم یکی شده. این درس نیست. من به کشورم افتخار میکنم برا همینم هست که دلم میخواد از همه نظر بی عیب و نقص بشه. یا حق
  • hadi ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    1 0
    شما که دانشگاه به اصطلاح دولتی درس میخونید فرقتون با اونی که توی دانشگاه به اصطلاح آزاد میخونه اینه که شما ها پولتونو همون اول قبل از کنکور خرج کردین تا وارد یه دانشگاه مفتی بشین .اما همین که وارد میشین دیگه مختون بای پس میشه . اما اونی که دانشگاه آزاد میخونه اون پول هنگفتی که شما اون اول قبل کنکور دادین رو داره قسطی به دانشگاه آزاد میده .ولی مخش کم کم به مرور و اصولی load میشه . اینو میتونید به وضوح بین یه فارغ التحصیل دانشگاه آزاد و دولتی مشاهده کنید . ضمن اینکه به قول دوستمون اساتید مشترک هستند. والسلام
  • علی ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    جوک جالبی بود. کلی خندیدیم
  • مهدی ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    متاسفانه همیشه سعی کردیم با امارهای خنده دار همدیگرو گول بزنیم. تا موقعی که اقتصاد ما انقدر دربو داغونه. اگه رتبه 1 جهان رو هم داشته باشیم. به درد نمی خوره. پیشرفت در زمانی حاصل میشه که ما واقعا بتونیم ببینیمش . در صنعت در ساختمون سازی وغیره. مشرق جان ! من خودم کارشناس ارشد کشاورزی هستم. اگه نمیدونی بزار بگم این مقالات چاپ شده توسط دانشجوها شاید 1 درصدش بدرد بخوره بقیش همه بازی با اعداد و تحقیق های قبلیه. که یه چیزی بهش چسبوندند بعد شده مقاله یا طرح و تو ای اس آی زدن. که مثلا ما مقالات زیادی چاپ کردیم. سخن کوتاه کنم .تا کی میخوام همدیگرو گول بزنیم؟
  • علیرضا ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    چرا دیگر دانشگاههایه ایران نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا"؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سام ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    0 0
    فقط دانشگاه خلیج فارس بوشهر دانشگاه هستش که تادلت بخواهد داخلش شیرازی هستش........................... .
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    0 0
    حاجی کرکر خنده بود ......حال کردم
  • دکتر ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    0 0
    با سلام این رتبه بندی بر اساس آمار و اطلاعات اشتباه صورت پذیرفته اگه میخواید واقعیت رو بدونید باید به سایتهای معتبر رنکینگ جهانی مراجعه کنید که در اون سایتها در سال 2012 از دانشگاه های ایران فقط شریف رتبه 350 تا 400 داره. کل دانشگاه های آزاد و پیام نور رو که سر هم بذارن، تازه آخر هم نمیشن، اینکه رتبه دانشگاه آزاد دوم باشه بسیار مزحکه، خداییش وجداناً، عقلاً و منطقاً دانشگاه آزاد دومه؟؟؟ هیچ دانشگاه ازادی بهتر از بدترین دانشگاه دولتی نمیشه چه برسه به اینکه بیاد دوم بشه. از قدیم گفتن عاقلان دانند.
  • دکتر ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    0 0
    با سلام این رتبه بندی بر اساس آمار و اطلاعات اشتباه صورت پذیرفته اگه میخواید واقعیت رو بدونید باید به سایتهای معتبر رنکینگ جهانی مراجعه کنید که در اون سایتها در سال 2012 از دانشگاه های ایران فقط شریف رتبه 350 تا 400 داره. کل دانشگاه های آزاد و پیام نور رو که سر هم بذارن، تازه آخر هم نمیشن، اینکه رتبه دانشگاه آزاد دوم باشه بسیار مزحکه، خداییش وجداناً، عقلاً و منطقاً دانشگاه آزاد دومه؟؟؟ هیچ دانشگاه ازادی بهتر از بدترین دانشگاه دولتی نمیشه چه برسه به اینکه بیاد دوم بشه. از قدیم گفتن عاقلان دانند.
  • محمد ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    0 0
    خوبن
  • مجید ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    0 0
    فعلا که دانشگاه آزاد بهترینه دانشگاههای دولتی ادعا دارن فقط شریف مگخ حالا چه خبره
  • ناشناس ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    0 0
    موافقم
  • sara ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    0 0
    un ke aval bud dge!!!!!!!
  • محمد ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان ودانشگاه زنجان کووو
  • hamdollah ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    آقا من کار ندارم فقط بگید دانشگاه شهید چمران کجاست؟
  • Alex ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    چه خالی بندی بزرگی؟ اصلا بلید خالی ببندید؟
  • shahnaz ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    0 0
    1/پیام نور ابرکوه
  • مسعود ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    تااخربنویسیدبدونیم عباسپورچندمه
  • امین ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    0 0
    خنده دار چیه مومن؟تهران جنوب فعلا میبینی از شریف رتبه اش بهتره
  • ناشناس ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    0 0
    اووووووهههههه از خنده روده بر شدم!!!!!!!!! دانشگاهمون که رتبه اول پژوهش و ارتباط با صنعته(مادر دانشگاه های صنعتی ایران) بسیت و سومه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • آورتين زاده ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    دانشگاه آزاد كهنوج بالاتره يا دانشگاه ملي زابل؟
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    بابا کی این رتبه بندی رو گذاشته؟ کلا غلطه
  • نغمه ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    بابا شما هاچرا باور ميكنيد دانشگاه شهيد بهشتي بعد دانشگاه علوم بزشكي بهترين دانشگاست بچه هاي رتبه تك رقمي اكثرا اين دانشگاه هارو انتخاب ميكنند
  • sadegh ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    1 0
    چرا بعضی ها تا نوک دماغشون رو بیشتر نمیتونن ببینند.آخه هر سال قهرمان مسابقات رباتیک دانشگاه آزاد میشه ، بیشترین مقالات علمی رو واحدهای دانشگاه آزاد میدن و.... و خدایی همین بچه های دانشگاه آزادن که دارن صنعت مملکت رو میگردونن.به نظرم بعضی ها فقط بلدن کنکور بدن و تو دانشگاههای معتبر ایران قبول بشن و از اونجا به بعد دیگه بلد نیستن چیکار کنن.دوصد گفته چون نیم کردار نیست
  • رستم ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    اعتماد به نفستون تو حلقم!!!!
  • بریسا ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    0 0
    واقعا برای همتون متاسفم که بجای اینکه تلاش کنید که یکی از دانشگاه های تهران بین 1تا10 جهان بشود دارید بین رتبه های بدرد نخور با هم دعوا می کنید اصلا هر دانشگاهی که درس می خونید اول . تازه رتبه 170 جهانیم واقعا رتبه بچه های باهوش ایرانی اینه ... بخاطر این 170 ام میم که همش به هم میبریم
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    رتبه بندی که توش علامه نباشه رتبه بندی نیست. کشکه
  • Elnaz ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    رتبه بندی ای که توش علامه نباشه خدایی رتبه بندیه؟! جمع کنید بابا ازاد اسلامی دوم!! ماااشه
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    این رتبه بندی بر اساس مقلات منتشره می باشد و علت دوم بودن دانشگاه آزاد این است که تمامی واحد های آن با هم در نظر گرفته شده !
  • سپهر ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    0 0
    باور کن دانشگاه آزاد درس خوندن شرف داره به این همه تکبر و غرور .
  • سحر ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    0 0
    موافقم
  • مریم ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    0 0
    خندیدیم
  • محمد صادق ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    0 0
    گیرم بدر تو بود فاضل از فضل بدر ترا جه حاصل دوستانی که ادعای اشتباه در رتبه بندی دانشگاه محل تحصیل خودشنو دارند بهتره عملکرده خودشنو در نظر گرفته بعد قضاوت کنند.
  • فرزانه ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    0 0
    هرچند خنده دار بود ولی حتما دلیلی داشتن واسه این دتبه بندی باز خدارو شکر دانشگاه ایلام رو اول نذاشتن
  • ریحانه ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    0 0
    باباخجالت بکشیداین چه رتبه هاییه دانشگاه فردوسی 11!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همه نظرش 20 هس ازکیفیت غذاها گرفته تاکیفیت استادا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • امین ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    0 0
    دانشگاه آزاد قزوین در بیشتر دانشگاه های جهان در اولویت قرار داره
  • یاشار ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    0 0
    داداش احتمالا شیشه زدی پریدی فضا یک کم آبلیمو بخور اصلا چه طوره بنویسیم 1علمی کاربردی 2 پیام نور 3غیر انتفاعی4آزاد و در انتهای جدول صنعتی شریف برو جمع کن بابا دلت خوشه جک نوشتی
  • یاشار ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    0 0
    عیول داداش عشق شاهینی
  • یاشار ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    0 0
    عیول حال کردم با رتبه بندیت فقط شریف
  • سمیرا ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    0 0
    دکتر عاقل شما اول املا لغات رو یاد بگیر بعد اظهار نظر کن مزحک نه مضحک در ضمن این یک دانشجوی مهندسی کامپیوتردانشگاه آزاد که داره ازت رفع اشکال می کنه جناب دکتر!
  • احمد اخلاقی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    0 0
    اصلا درست نیست
  • ارمیا نام پیامبر خدا ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    0 0
    کلیه مراکز دانشگاه آزاد کلا یک دانشگاه حساب میشن ولی من شنیده بودم از نظر مقالاتم شریف بالاتره ولی مثل این که عوض شده . در هر حال همه می دونیم که اگه همه درسا را تو کنکور صفر بزنیم ولی بازم دانشگاه آزاد قبول می شیم .
  • شهاب ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    عزیز من بچه های دولتی همه فرار کردن رفتن معلومه که ایران ماله شما و دانشگاه های پربارتون که لیسانس برقشون یه انتگرال ساده رو نمیتونه حل کنه میمونه برین خوش باشین رتبه ی 2کشور
  • محمد ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    میگم داداش تو هنو بعد 4 سال داری می سوزی که چرا دولتی ئر نیومدی؟؟؟بابا ولم کن دانشگاه آزاد دومه.
  • آدم ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    بابا ایول دمت گرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    برو بگیر بخواب عمو!!!ا انگار حالت خوش نیست
  • محمد ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    فقط دانشگاه آزاد-نه پول می گیرن-نه کشکی کشکی قبول میکنن-نه نمره می دن-در جریهی خو؟؟؟؟؟؟/
  • علی ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    آقا من دانشگاه آزاد درس می خونم !!!!دانشگاه ما که سطح علمی اش در ایران دومه؟؟؟حالامن سطح علمی نمی خوام ؟می خوام برف شریف که سطح علمی اش پایین تره میزارید بی کنکور دانشگاهی برم که سطح علمی اش پایین تره دانشگاه ماست؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    سلام . پیاماتونو خوندم یاد فیلم صمد افتادم . معلم نوشت مار صمد رفت شکل مارو کشید و گفت این ماره . همه تایید کردن . این رتبه بندی دقیقا درسته و جهانیه من خارج از ایران درس خوندم واقعا فرق هست . فقط ایرانی ها هوششون زیاده ولی عقبن باور کنید سالها از جایی مثل مالزی عقبن
  • shaazzz ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    0 0
    درسته اره ولی نه.
  • یه نفر ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    0 0
    ای ول به دانشگاهمون که تو همه رتبه بندی ها اوله...زنده باد داشگاه تهران :)
  • مهسا ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    0 1
    واقعا متاسفم برای شمایی که دولتی خوندید آداب احترام گذاشتن را به هم را بلد نیستید چه فایده که شریف هم درس بخونید و این همه با غرور حرف بزنید. من دانشجوی ممتاز علوم و تحقیقات تهرانم بسیار افتخار میکنم به دانشگاهم درسته خیلی سختی کشیدم برای اینکه ممتاز شوم و شبانه روز درس خواندم و ماههای زیادی را روی پروژه ام که تا به حال مانند آن در هیچ جای دنیا انجام نشده کار کردم ولی ارزش داشت ن به علوم و تحقیقات افتخار می کنم چون از من یک مخترع ساخت چون محیط دانشگاهها و دانشجویان و استادان باعث میشود که دنبال کار تحقیقاتی باشی برخلاف حرفی که می زنید دانشگاه ما کشکی نمره نمیدن توهین نکنید لطفا تمام بدنم آتیش میگیره این پیام ها را میبینم چون واقعا تلاش کردم تا ممتاز بشوم و حتی نیم نمره هم الکی نگرفتم تمام مدت تحصیلم و تحقیقاتم بر روی پروژه ام 18 کیلو کم کردم انصاف نیست بس کنید اینهمه شایعه ها را برای دانشگاه آزاد زیاد نکنید برخلاف نطراتتان بچه های درس خون تو این دانشگاه بسیارند من به دانشجویان امیر کبیر هم تدریس خصوصی کردم و سطح بعضی دانشجویان بسیار پایین بود همه جا خوب و بد هست. من به خاطر استرس سر کنکور نتونستم دولتی جای خوب قبول بشم خیلی هام اینطوری هستند توهین نکنید لطفا
  • کمال دانشگاه تبریز ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    0 0
    باهات کاملا موافقم
  • کمال ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    0 0
    با احسان موافقم
  • احمد ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    کاملا غلطه چون دانشگاه آزاد اوله!!!!!!!!!چرا؟؟دلیلاش زیاده فقط مهمترینش توپول گرفتن اوله وهیچ دانشگاهی اینقدر فارغ التحصیل بی سواد نداره
  • احمد ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    حالا شما خودشو ناراحت نکن!!!!!! ولی خدایش دانشگاه آزاد از هفت دولت آزاده دیگه
  • سیکول ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    0 0
    شما که اینهمه گفتید یه................. فقط علمی کاربردی هم مدرکش از وزارت علومه. هم شهریه اش کمه همه درو داف خوبی داره .اگه شما هم قبول دارید عدد 2 رو بکن یجای
  • به احمد ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    آخی احمد آقا حتما شما دانشگاه آزاد ناکجا آباد درس خوندی!!!!! تشریف بیار علوم و تحقیقات تهران یا دانشگاه آزاد کرج اونوقت می بینی بیسوادایی مثل شما توش جایی ندارن.
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    1 0
    این رتبه بندی کار یک دانشگاه آزادی بوده حتما چون فقط میتونه کار یه آدم بی سواد باشه.
  • عفی ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    1 0
    انصافاً با ابهت ترین دانشگاه ها دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی اصفهان هستن مرد می خواد اگه بتونه از این دانشگاهها فارغ التحصیل بشه. و باز هم انصافا تاپ ترین و استانداردترین مقالات رو می دن
  • حسن ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    آزاد چي ميگه اون بالا؟؟؟؟؟؟ اميركبير 23؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مشروطي هاي اميركبير از شاگرد اول هاي شاخ ترين آزاد ها مثل علوم تحقيقات و تهران جنوب سر ترن اونوقت اين چرت و پرت ها چيخ نوشتيد؟
  • shim ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 0
    1-شریف 2-امیرکبیر 3-تهران تو آمریکا که اینطوری می گن
  • احسان ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    تو هنوز انقدر شعور نداري كه بفهمي نبايد به هيچ دانشگاهي توهين كني. معلومه كه اصلا يه روز هم تو دانشگاه درس نخوندي.
  • MIT ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    طبق این مقاله که رو سایته رتبه بندی ای که دانشگاه MIT توش نباشه رتبه بندی نیست!! lol ایرانش دیگه پیشکش
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    ای بابا پس دانشگاههایی مثل خوارزمی جاشون کجاست؟ چون واقعا بعضی از رشته هاش اساتید مجرب و فوقالعاده باسوادی داره حتی بهتر از تربیت مدرس
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    افرین
  • مسعود ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    1 0
    واقعا که زدی وسط خال.با این مطلبت خیلی حال کردم
  • پژمان ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    این رتبه بندیا شایدبه ظاهردرست باشن اما خب توی بعضی دانشگاه ها براساس رتبه داخلی وخارجی یه کم به نظربی نظمی میاد
  • الهام ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 1
    عزیزم لطفا توهین نکنید به دانشجوهاي دانشگاه آزاد
  • حسین ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    دانشگاه های ایران فقط بلدن مقاله چاپ کنند !!! دانشجویان هم هیچی یاد نمیگیرن ..... طرف معدل کارشناسی ارشد رشته امنیت اطلاعات رو گرفته 19/80 بعد فرق ب رو از پ تشخیص نمیده !!!
  • محمد ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    1 0
    مردم خودشون باید برن تو این دانشگاه ها تا اینها توسعه پیدا کنن اما وقتی همه میرن دانشگاه خارجی دیگه دانشگاه داخلی خوب نمیشن
  • بي نام ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    2 0
    چيزي كه به دانشكاه هويت ميده استاد و دانشجو هست. نه ساختمان و نه ازاد و سراسرسي بودن. اتفاقا اساتيدي كه در هر دو دانشكاه تدريس ميكنن معتقد هستن كه چون ازاد شهريه داره دانشجوها معمولا (نه همه )درس خونتر هستن و لي در سراسري بيشتر براي ورود به دانشكاه تلاش ميشه و بعد از ورود معمولا تلاش كمتر ميشه(البته نه همه) ولي به طور كلي اگر فرد تلاشكر و خواستار علم باشه. استاد هم مجبور ميشه مطالعه بيشتر داشته باشه و در نتيجه معلوماتش افزايش بيدا ميكنه(ولي متاسفانه نميدونم چرا هميشه انگشت اتهام به سمت مقابل هست. نه به سمت خودمون. اساتيد بسيار با سوادي داريم كه اگر ازشون بپرسيد شاكي هستن از دانشجويان زيادي كه دل به درس نميدن و همش به ساعت نگاه ميكنن و ميگن استاد خسته نباشي. يا اينكه سرشون به گوشي و چت كردنه. و اخر ترم هم توقع نمره و معدل بالا دارن. خودم هم شاهد بودم كه نه خودشون درس ميخونن و نه ميذارن بقيه استفاده كنن. از همه بدتر بعد از فارغ التحصيلي. انتظار فرش قرمز هستن!!!!!!!!?!!)
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 1
    من فکر نمیکنم امیر کبیر انقدر از جنبه علمیش ضعیف باشه
  • ایران دوست ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 1
    دانشگاه ازاد خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس