بعد از حدود هفت سال که صهیونیست ها، بدون کابوس یحیی عیاش (مغز متفکر و بنیانگذار عملیات های شهادت طلبانه گردان های عزالدین قسام) می خوابیدند، این یکی از هولناکترین ضربات بر پیکر وحشت زده جامعه صهیونیستی بود که یک بار دیگر آنها را به اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی برد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در طول بیش از 60 سال مبارزه ملت فلسطین با اشغالگران قدس، همیشه یکی از برنده ترین سلاح‌های مردم بی دفاع دربرابر گرگهای درنده اسراییل، عملیات‌های استشهادی (شهادت طلبانه) بوده است. به امروز نگاه نکنید که مقاومت فلسطینی در نبرد رودررو با ارتش اشغالگر از انواع موشک ها و تسلحات پدافند هوایی بهره می گیرد و طعم تند آتش را با موشک به کام آنها می‌کشد، تا همین چند سال قبل که مقاومت فلسطین از این تسلیحات بی‌بهره بود، آنها مجبور بودن تا تکه‌های بدن خود را به ترکش‌هایی تبدیل کنند که بر پیکر بنی‌صهیون بنشیند.
در این میان یکی از بزرگترین عملیات های استشهادی مبارزین فلسطینی (که تاریخ مجعول اسراییل نمونه آن را کمتر به یاد دارد) درست درجایی رخ داد که هیچ کس انتطار آن را نمی‌کشید؛ خیابان دیویدشاه در قلب نتانیا!
اما داستان از چه قرار بود...
پسح (به عبری: פסח) معروف به فطیر، عید آزادی قوم یهود از قید برده‌داری فرعون‌های مصر است. عید پسح با مراسمی پرشکوه و نیایش‌ها و آوازهای مذهبی هم‌راه است و خوراکی‌های ویژه دارد. این عید، یکی از سه عید بزرگ یهودیان به شمار می‌آید. این عید در نیمه ماه نیسان در تقویم عبری که در نیمکره شمالی در بهار است، آغاز شده و به مدت یک هفته یا هشت روز ادامه دارد. (ویکی پدیا)
27/03/2002 وقتی صهیونیستها در شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی مشغول خوشگذرانی و نوشیدن چهار جام شراب بودند (در جریان مراسم عید، چهار جام شراب کوشر نوشیده می‌شود، ولی کودکان آب انگور می‌نوشند "ویکی پدیا") عیاشان "هتل پارک" در خیابان دیوید شاه شهر "نتانیا"، فکرش را هم نمی کردند که علی رغم حضور دهها هزار سرباز صهیونیست برای حفاظت از منطقه مثلث در مرکز فلسطین اشغالی، طعمه بزرگترین عملیات شهادت طلبانه ای باشند که دقیقا ساعت 19:25 دقیقه همان روز در یکی از رستوران‌های این هتل اتفاق افتاد.
مجری این عملیات جوانی بود 25 ساله از اهالی شهر طولکرم به نام "عبدالباسط محمد قاسم عوده" که اتفاقا به گفته برخي منابع وزارت جنگ رژيم صهيونيستي، از مدتها تحت تعقيب نيروهاي این رژیم بود و نام وي چند ماه پيش از اجراي این عمليات در ليست ترور‌یستهايي كه روزنامه يديعوت آحارونوت منتشر كرده بود، ذكر شده بود و به همين دليل وي از يك سال و نيم قبل از اجراي عمليات ناپديد شده و كسي از محل اختفاي وي مطلع نبود.
 
 
مجاهد شهادت طلب، عبدالباسط محمد قاسم عوده

عبدالباسط توانست طبق برنامه، از تمامي استحكامات و موانع امنيتي كه صهيونيست‌ها در سراسر مناطق اشغالي، چهار راه‌ها و مرزها قرار داده بودند، عبور كرده و خود را به عمق شهرك نتانيا و هتل پارک كه آن روز مملو از شهرك‌نشينان صهیونیست بود، برساند.
شاهدان عيني مي‌گفتند كه جواني را ديده بودند كه در محوطه هتل در حال پرسه زدن بوده است.
تعدادي از صهيونيست‌ها نیز می گفتند كه عبدالباسط تعدادي بمب دستي را در جمع حاضرين در مراسم پرتاب كرد كه در ميان جمعيت 250 نفري صهيونيست‌ها انفجاري ايجاد كرد كه طي آن 30 نفر كشته و بيش از 145 نفر نيز زخمي شدند كه حال 40 نفر از‌آنها وخيم و 13 نفر نيز نزديك به موت بودند.

این عملیات که ستون‌هاي شهر ام خالد (شهرك صهيونيستي نتانيا) را به لرزه درآورد، از لحاظ تعداد كشته‌ها و زخمي‌ها ركورد دو عمليات قبلي یعنی عمليات شهادت طلبانه شهید "عزالدين المصري" در رستوران "سبارو" و نیز عمليات استشهادی "سعید حوتری" به نام "دلفيناريوم" که هر دو نیز توسط گردان های عزالدین قسام انجام شده بودند را شکست و و وزارت جنگ اسراییل هم با تایید این مطلب، این عملیات را هولناک توصیف کرد به طوری که پليس رژيم صهيونيستي در همان موقع در سراسر فلسطين اشغالي به منظور جلوگيري از انجام عمليات شهادت‌طلبانه آماده‌باش كامل اعلام كرده بود.

شاید بعد از حدود هفت سال که صهیونیست ها، بدون کابوس یحیی عیاش (مغز متفکر و بنیانگذار عملیات های شهادت طلبانه گردان های عزالدین قسام) می خوابیدند، این یکی از هولناکترین ضربات بر پیکر وحشت زده جامعه صهیونیستی بود که یک بار دیگر آنها را به اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی برد. روزگاری که یحیی عیاش و یارانش جای جای سرزمین های اشغالی را به کشتارگاه صهیونیست ها تبدیل می کردند.
زمان سنجی حماس برای این عملیات به گونه ای رقم خورد تا بزرگترین عملیات شهادت طلبانه تاریخ فلسطین، مصادف شود با بزرگترین عملیات شهادت طلبانه تاریخ اسلام در دهمین روز از محرم یعنی "عاشورا".

به هر حال شاید، یهودیان اشغالگر قدس، روزی سالگرد عبور اجدادشان از رود نیل و آزادی از بند فرعون را فراموش کنند ولی بعید است هیچگاه سالگرد بزرگترین عملیات شهادت طلبانه ای که عبدالباسط عوده برایشان رقم زد، به این سادگی ها از یاد ببرند.

تصاویر محل انجام عملیات شهادت طلبانه عبدالباسط عوده که عیاشی صهیونیست ها در "هتل پارک" را به خاک و خون کشید:

 
متن وصيت‌نامه شهید عبدالباسط عوده
 
الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم و بعد:
مي‌دانم كه جدايي بسيار دشوار است اما اين سنت خداوند براي مخلوق خود است؛ هيچ كس در اين دنيا باقي نخواهد ماند و اگر [اين جدايي] باعث اندكي سختي و مشقت براي شما شد ان‌شاءالله تحمل آن در راه خدا آسان خواهد بود و خداوند ثواب و پاداشي عظيم مي‌دهد؛ بدانيد كه خداوند تعالي مومنان را به اندازه ايمان آنها امتحان مي‌كند.

به مادر عزيزم و پدر صالح و درستكارم و برادران و خواهران عزيزم:
هر وقت خبر شهادت مرا شنيديد، سرتان را بالا بگيريد زيرا فرزند شما ديدار خداوند عز و جل را دوست داشت و خداوند نيز مرگ با عزت و كرامت را نصيب وي كرد.
شما را به تقواي الهي و تقرب به خداوند عز وجل در همه شرايط سفارش مي‌كنم و به خداوند اطمينان داشته باشيد كه هيچ گاه [اجر] شما را ضايع نمي‌كند.
فرزند شهيد زنده شما "عبد الباسط عودة"
فرزند گردان‌هاي شهيد عزالدين القسام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    2 0
    روحش شاد و يادش گرامي
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    روحش شاد تمام سران عرب به اندازه یک لحظه ی این شهید غیرت و مردانگی ندارند
  • امید ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    1 0
    روحش قرین رحمت الهی باد
  • احمد ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    خدایا به ما هم توفیق خوب زیستن و با شهامت و شهادت رفتن عطا بفرما. انشا...
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    یعنی عاشق خبرایی ام که توش میشنوم ایران یه تنه پای غزه وایساده و حمایتش می کنه،دلم می خواد حالا که اسرائیل داره وقت میخره با آتش بس ،این طرف هم غزه تکنولوپزی هاش پیشرفته تر کنه
  • علی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    1 0
    بقیه فلسطینی های فعلی یاد بگیرند.
  • ولایتی ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    ای شهیدان خدایی! شهید تهرانی مقدم! بالاخره آرزویت محقق شد و موشکهایت قلب اسرائیل را لرزاند. روحت شاد.
  • منتقد ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    1 0
    یادمان نره که فرمانده حماس با هدایت کشور قطر ترور شد سران این کشورها نه تنها دین ندارند بلکه آزادگی ،مردانگی و انسانیت هم ندارند اینها مشتی خودفروختنه اند
  • mehr ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    1 0
    درودوصلوات خدا بر روح پاکش
  • حامد ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    امید وا رم ایران حواسش به این مساله بیش از پیش باشد
  • حامد ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    اینها یزید و معاویه زمانند فقط تنبل تر و پولدار تر کشتار اینها در سوریه و فلسطین کم از کشتار بنی امیه ندارد - حتی به نسبت جمعیت دو زمان
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    حال میکنید یه نظر منفی هم ثبت نشده
  • نادر ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    اگر ذره ای از غیرت این جوان عرب در رگ سران عرب بود تا امروز اسراییل وجود نداشت.
  • ali Ahmad ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    1 0
    عمليات رواني حزب الله براي تسخير قلب ها ي مسلمانان در عاشورا
  • توفیر ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    1 0
    خون برشمشیر پیروز است
  • ... ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    1 0
    اشتباه منفی دادم میخواستم مثبت بزنم
  • علیرضا ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    1 0
    منم اشتباهی منفی دادم ببخشید الله اکبر
  • حمید ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    عملیات انتحاری در بین مردم غیرنظامی نه اسلامی است و نه انسانی بیخود این رویه غیر دینی و غلط سلفی ها را ترویج نکنید. البته بنیانگذار عملیاتهای استشهادی در دوره معاصر ازاعضای حزب الله بود که هتل محل اقامت نیروهای نظامی غربی ها را هدف قرار داد و باعث خروج غرب از لبنان شد ولی بعدها بسیاری از گروه های سلفی این ایده را گرفتند و آن رالوث کردند چه در مبارزه با شیعیان و چه درمبارزه با حکومت. و در فلسطین عمده سرمایه گذار و حامی انتحارکنندگان صدام ملعون بود که به خانواده انتحارکنندگان چک بیست هزار دلاری می فرستاد و به همین سبب در دوره ای شمار انتحاری ها که در هر کوچه و خیابانی خود را منفجر میکردند افزایش یافته بود. پس عزیزان محتاط باشیم احساساتی نشویم و رویه های غلط را نه اسلامی بخوانیم و نه از آن دفاع کنیم.
  • توفیر ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    آفاحمید بی انصاف نباش!!!
  • منتقد ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    بهتر است درباره مشروعیت یا عدم مشروعیت عملیات شهادت طلبانه و مصادیق مختلف آن، مراجع دینی نظر دهند نه هر کسی به عقل و احساس خود!
  • عمو ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    منتظر فتوای بعدی شما هم هستیم. چون ادعا شده صدام ملعون از خونواده استشهادیا حمایت مالی کرده اسمشون میشه انتحاری؟ و شما تعیین میکنی عملیات استشهادی علیه یه مشت اشغالگر که همشون عضو ارتشن و اغلب مسلح تردد میکنن به خصوص توی شهرک های صهیونیست نشین اسلامی هست یا نیست؟
  • حمیدرضا نادعلیئی ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    انشاالله نابودی کامل صهیونیست به دست سربازان سید حسن نصرالله که خود ایشان گوش به فرمان امام خامنه ای است.
  • محمد ه ب ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    1 0
    همه یاد بگیریم با یک دنیا آرزوی جوانی رفت تو همیشه زنده ای و ما مردیم ای شهید عزیز
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    1 0
    عمليات جوانان شيعه با اين سلفيون وهابي كه در روز عاشورا خودشون در دسته هاي عزاي حسيني منفجر مي كنند فرق دارد . لعنت برجهل وخرافه
  • حجت ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    عزیز جان منظورتان از "بین مردم غبر نظامی" رو دقیق متوجه نشدم. اگه منظور صهیونیستاست که باید گفت اینا از لحظه تولد تا زمانی که افقی می شوند باید عوض ارتش بشوند. یعنی اینکه همه شون نظامیند.
  • سجاد ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    کلا یه نظر غیر قابل انتشار چی میگی تو؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس