در آستانه فرار رسيدن ماه محرم الحرام و ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني، استاد فرشچيان از اهداي تابلوي عاشورايي حضرن ابالفضل العباس (ع) به آستان قدس رضوي خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از جهان، استاد نگارگري ايران با اعلام اين خبر گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهد بست که اين تابلو تا عاشوراي حسيني به پايان برسد.

وي پيرامون ويژگي‌هاي اين اثر هنري اظهار داشت: اين تابلو در ابعاد صد در هفتاد نگارگري شده و صحنه بازگشت حضرت عباس (ع) را، زماني که بدون مشک آب به سمت خيمه‌ها باز مي‌گردد روايت مي‌کند.

فرشچيان که با احساس خاصي اين تابلو را روايت مي‌کرد اضافه کرد: مي‌خواستم دستان حضرت را در اين تابلو نشان ندهم. وي توضيحات تکميلي در خصوص اين تابلو را به زمان رونمايي آن موکول کرد.

وي پيش از اين تابلوي عصر عاشورا و حضرت علي اصغر (ع) را از واقعه نينوا نگارگري کرده بود.

يادآور مي شود در سريال مختارنامه، صحنه عزاداراي بانوان حرم حسيني هنگام بازگشت اسب بدون سوار امام، مشابه تابلوي عصر عاشورا به تصوير کشيده شد تا اين سريال با استفاده از هنرهاي اصيل ايراني روايت زيباتري از حماسه کربلا را روايت کند.

در همين رابطه خبر مي رسد که مجموعه‌اي 5 جلدي از 20 سال فعاليت هنري اين استاد بزرگ عالم هنر اسلامي که از داخل و خارج ايران جمع‌آوري شده، به تازگي انتشار يافته است. به گفته دريابان، پژوهشگر دفاع مقدس، تا کنون رسانه‌هاي 47 کشور جهان از استاد فرشچيان گزارش‌هاي مبسوطي انتشار داده‌اند. اخيراً نيز سايت جهاني تمبر لندن، تمبرهاي پُرتره استاد فرشچيان و تعدادي از آثار هنري وي را که در ايران در قالب تمبر به چاپ رسيده، منتشر ساخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس