دانشگاه امنیتی SOAS به بهانه برگزاری یک جشن تولد در روز اول ماه محرم، میزبان عناصر اپوزیسیون لندن نشین بود.

گروه سیاسی مشرق _ تعدادی از عناصر اپوزیسیون لندن‌نشین، در روز 16 نوامبر و همزمان با ماه محرم، مراسم جشن تولد محمدعلی همایون کاتوزیان را در دانشگاه امنیتی سواز لندن برگزار کرده‌اند.

محمدعلی همایون کاتوزیان، تحصیل‌کرده جامعه‌شناسی و اقتصاد است و 70 سال سن دارد، عمده مقالات و کتاب‌های او درباره ایران نگاشته شده است.

کاتوزیان تا مقطع فوق لیسانس خود را قبل از انقلاب اسلامی و در انگلستان دریافت کرده و پس از انقلاب نیز در خارج کشور به اقامت خود ادامه داده است.

کاتوزیان از جمله هواخواهان محض "صادق هدایت" به شمار می‌رود. آثار، مقالات و کتب کاتوزیان مملو از تعریف و تمجیدهای بی‌حد و حصر در ستایش این نویسنده ضد دین است!

وی همچنین مقالاتی درباره خدمات(!) افراد سکولاری هم چون احمد کسروی که توسط فدايیان اسلام ترور شد و نیز گروهک معلوم‌الحال نهضت آزادی دارد!

برگزارکننده جشن تولد کاتوزیان، محمدرضا جلایی‌پور از فعالان فتنه سال 88 بوده است. این در حالی است که از دانشگاه سواز نیز به عنوان مرکزی امنیتی برای آموزش برخی چهره های اپوزیسیون ایرانی نام برده می‌شود.

جلایی پور کسی است که در جریان حوادث فتنه سال 88 به ایران آمد اما به دلیل خرابکاری دستگیر شد و پس از آزادی مجدداً به انگلستان بازگشت.



تصویر آگهی جشن تولد کاتوزیان توسط اپوزیسیون

مجری جشن تولد مذکور که "احمد سام" رئیس روزنامه اطلاعات در لندن و از منصوبین سیدمحمود دعایی نیز در آن حضور داشته، فرناز قاضی زاده مجری بی بی سی و از عناصر فراری از ایران بوده است.



قاضی‌زاده، خبرنگار سابق روزنامه‌هایی مثل نشاط و یاس نو بود که خود و شوهرش (سینا مطلبی) در اوایل دهه 80 ایران را ترک کردند. وی در خارج از کشور نیز به فعالیت علیه نظام ادامه داد و در سایت ضد انقلاب روز و همچنین شبکه بی‌بی‌سی فارسی به فعالیت پرداخت.



قاضی‌زاده و همسرش چندی پیش، طی مراسمی در شبکه بی‌بی‌سی رسماً به فرقه ضالّه بهائیت گرویدند.

به گزارش مشرق، در این برنامه، عطاءالله مهاجرانی (وزیر ارشاد خاتمی) و مسعود بهنود (فعال ضد انقلاب) نیز بعنوان سخنران حضور داشته‌اند.

فرزندان احمد سام(امیرعلی و امیرحسین) نیز در این برنامه به اجرای موسیقی زنده پرداخته اند که با پایکوبی حاضرین نیز همراه بوده است.

در این جشن تولد همچنین یک شعر نیز توسط شاعری ناشناس با عنوان آلزایمر قرائت شد که به تمسخر امام خمینی(ره) می پرداخت.

کارکنان شبکه بی بی سی فارسی نیز حضور چشمگیری در این جشن تولد داشته اند.


دانشگاه SOAS کجاست؟
دانشگاه سواز که با عنوان "مرکز عالي مطالعات شرقي- آفريقايي دانشگاه لندن" فعاليت مي کند بیشتر کارکردی استعماری در کشور انگلستان دارد و همچنین محلي است براي تربيت ديپلمات ها و نيروهاي امنيتي انگليسی در حوزه هاي فرهنگ، زبان، سياست و تاريخ کشورهاي مستعمره انگلستان، که رابطه پنهانی با نهاد های امنیتی انگلستان بالاخص MI6 دارد.

در این دانشگاه امنیتی چه می گذرد؟
این دانشگاه امنیتی که تحت نظر مدیران ارشد انگلیسی و اروپایی قرار دارد، اکثر دانشجویان خود را از موسسات دولتی اروپایی و آمریکایی انتخاب می کند و کم تر دیده می شود که افرادی از آسیا و همچنین کشورهای آفریقایی وارد این دانشگاه شوند و زیر نظر اساتید این دانشگاه تحصیلات خود را ادامه دهند.

این دانشگاه که بخشی اعظمی از بودجه خود را از سازمان های دولتی انگلیسی ارتزاق می کند، سال گذشته با انتشار اطلاعيه اي در دانشگاه سواز از دانشجوياني که به زبان هاي عربي، فارسي، چيني و اردو مسلط هستند خواسته بود که براي فعاليت در دستگاه امنيتي انگليس موسوم به MI6 خود را به مرز آمادگي هاي لازم برسانند.



به گفته دانشجویان و افراد حاضر در این دانشگاه شرایط و شبکه اجتماعی برای آشنایی دانشجویان با سرویس های اطلاعاتی برای ورود به این نهادهای امنیتی کاملا فراهم است.

بر اساس اين گزارش تا کنون خبرنگاران و افرادی چون حسين درخشان، مسيح علي نژاد، پرستو دوکوهکي و  ليلا خدا بخشي از ايران در اين دانشگاه تحصيل کرده اند.

اين دانشگاه داراي يک دپارتمان رسانه به نام دانشکده مطالعات شرق‌شناسي و آفريقا شناسي است که ايرانيان مرتبط با اين دانشگاه در اين دانشکده آموزش‌هاي لازم را مي‌بينند.

رئيس گروه رسانه اين دانشگاه خانم "آنابل سر برني" است که فعال ترین عضو این دانشگاه در حوزه "ایران" نیز محسوب می شود. وی داراي تابعيت ايراني _ انگليسي مي باشد و همسر ايراني او در حال حاضر مشغول تدريس در دانشکده هاي علوم ارتباطات ايران است.



اکثر دانشجویانی که در گروه "رسانه" خانم سربرنی مشغول فعالیت اند ایرانی هستند که خرج تحصیل و زندگی آنها را تماماً دولت انگلیس از طریق BRITISH COUNCIL (بخش فرهنگی وزارت امورخارجه انگلیس) تقبل می نماید.

آنابل سربرني نيز براي شرکت در همايش ها و برگزاري کلاسهاي آموزشي سفر هاي متعددي به ايران داشته است.
حسين درخشان که از وي به عنوان بنيانگذار سايت هاي مستهجن و ضد امنيتي ايران نام برده مي شود، با توصيه نامه گري سيک – عضو شوراي امنيت ملي آمريکا – در اين دانشگاه پذيرفته و مشغول به تحصيل شد.

بسیاری ازفارغ التحصیلان سواز در NGO های حقوق بشری و یا رسانه ای استخدام می شوند و تبدیل می شوند به عوامل غیرمستقیم انگلیس در کشورهای استعماری و مورد هدف خودشان و این کاری است که کل نظام آموزشی اروپا و آمریکا می کند.

چند تن از اساتيد ايراني مقيم در معرفي دانشجويان و خبرنگاران به اين دانشگاه فعال هستند.



در دانشگاه سواز اساتيدي چون نيما مينا (مدرس زبان ادبيات فارسي)، الهه رستمي پور(استاد گروه توسعه و متخصص جامعه مدني و فعال در گروه ضد جنگ کمپين ايران که با شرين عبادي و ملي مذهبي ها از جمله پيمان و مرضيه مرتاضي لنگرودي رابطه نزديکي دارد)، مسعود کارشناس (استاد اقتصاد)، افشين اديب مقدم (گروه خاورميانه)، لاله خليلي (مدرس گروه رسانه ها و سينما)، زيبا مير حسيني، معصومه طرفه و نرگس فرزاد مشغول به تدريس هستند.
عناصر بهايي مقيم انگليس، نفوذ ويژه اي در جذب اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه دارند.








نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • غلامه قنبر ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    4 0
    تعجبى نداره ؛ أشغل الظالمين بالظالمين 
  • جواد ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    4 0
    زمین غذب کلا جاسوس خیزه خدایا أشغل الظالمين بالظالمين - آمین -
  • احمد ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    2 0
    سلام عکسهای بیشتر از این مراسم در فیس بوک جلایی پور هست.
  • محمدرضا ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    4 0
    ای کاش این خبر ها از صدا و سیما هم پخش شود تا مردم پی به ماهیت این افراد از خدا بی خبر و هیز و هرزه که مستقیم وغیر مستقیم به عنوان جاسوس انگلیس به کشور خود خیانت میکنند، ببرند.بریده باد دست کسانی که چون این خائنان به کشور و ملت خود خیانت می کنند و عاری از شرف و معرفت می باشند.
  • محمد ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    1 0
    آره ... زمین غرب کلا جاسوس خیزه
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    1 0
    رئیس فعلی یکی از مهم ترین دانشگاههای هنری کشور فارغ التحصیل همین دانشگاه و از مخالفین سرسخت نظام و ولایت فقیه است.نام ایشان و نام دانشگاه مذکور محفوظ است.در صورت لزوم اطلاع رسانی می شود!
  • پری ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    یه جشن تولد که انقدر ترس نداره
  • صداقت ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    1 0
    "قاضی‌زاده و همسرش چندی پیش، طی مراسمی در شبکه بی‌بی‌سی رسماً به فرقه ضالّه بهائیت گرویدند" مدرك ومنبع موثق روهم لطف كنيدبزاريدتا بيشتربااين خائنين وطن فروش آشنابشيم.
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    تیتر تان مغرضانه و گناه آور است - توبه کنید اگر به روز قیامت اعتقاد دارید - نمی گم علم دارید ها - میگم اگر اعتقاد دارید
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      چشم عنگلیسی
  • صدرا ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خدایی از این همه توهم و دروغ خسته نمی شید آخه خودتون هم نمی دونید چی می گید و ذره ای تحلیلهاتون عمق نداره بیچارگی ما همینه اتفاقا که فقط حرف سطحی و بدون ذره ای اهمیت و سندیت حیف که جرات ندارید منتشر کنید والا می شد بحث کرد
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    اینها غلط می کنند همراه شما که خودشان را اصلاح طلب می دانند مطمئنم اینها همدستان شمایند که می خواهند آبروی اصلاحات را ببرند
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    1 0
    بابا توهم ایکس زده نویسنده مطلب
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خب اگه ایران بودند که باید توی اوین جلسه میزاشتن!
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    اینایی که دارند مینوازند فرزندان اقای سام مدیر روزنامه اطلاعات در لندن هستند
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    فراموش نکنید همین شما ها بودین که به احمدی نژاد رای دادین و ما رو به این روز انداختید. توبه کنید
  • مهدی ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    1 0
    مگه اصلاحات آبرو هم داره؟
  • ali ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام دوستان اساسا هركه به كشوري ديگر مهاجرت كند اين گونه دامها بر سر راه او قرار ميگيرد ممكن است در ان بيفتد يا نيفتد بهتر اين است كه اساس تربيت خود را بازنگري كنيم ببينيم اشتباه ما چه بوده است و چه كار مي بايست انجام مي داديم كه در ان كوتاهي شده است
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    شما هم از اوین اظهار نظر می کنید ؛ نه ؟
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    بالاخره بعد از چند سال توانستید اصلاحات رو تعریف کنید تا مرزهای آن مشخص شود ؟
  • کیا ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خیلی از مرحله پرتی . بحث ترس نیست . تاسف برای وطن فروشی و بی اعتنائی به حرمت عاشورا است .
  • حسين ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    انشاالله همشون هزار ساله بشن اين اميد هاي واقعي وطن فروش های ايران
  • حسین ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    یک عده از اصلاح طلبان شاید روحانی باشن خیلی‌ هم مقید به مسائل عبادی باشند ولی‌ وقتی‌ پای صحبتشون میشینی‌ میبینی‌ که عمق و محتوای فکریشون خراب هست از اسلام فقط مسائل عبادی را می‌فهمن یک کلمه به مسائل اجتماعی اسلام که بخش حیاتی دین هست اعتقاد ندارند شاید مقایسه درستی‌ نباشه ولی‌ ناخوداگاه انسان به یاد خوارج می‌افته که شعبها روی سجاده خوابشون می‌برد ولی‌ روز که میشد با رفتارهاشون تیشه به ریشه اسلام زدند و قرآن مجسم حضرت علی‌ را در اوج مظلومیت به شهادت رساندند
  • سین ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    مطالب جالبی بود اگر امکان دارد اسناد گزارش را هم بگذارید تا کاملا بشود از این مطالب دفاع کرد.
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    اینها همه شون دستاوردهای نظام تربیتی ما هستند. به جای اینکه نویسنده بنشینه و عیب دیگران رو لیست بکنه، ای کاش بنشینه و از خودش سوال کنه که ما چه کوتاهی در نظام آموزشی و تربیتی داریم که همه جوانان با استعداد مملکت که اسامیشون رو لیست کردید، باید همچین جایی دور هم جمع بشند؟ روز قیامت اینها رو به صحنه خواهند آورد و به جای اینکه اونها رو محاکمه کنند، امثال بنده و شمای نویسنده رو محاکمه خواهند کرد.
  • علي110 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    الهم اشغل الظالمين بالظالمين
  • زری ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    مضوع ترس نیست این مهاجرانی جاسوس که اربابش آمده موس می کشه یادش رفته چه کارا کرده و چه......خورده حالا آمده آشتی .
  • ناظر ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    واقعیت تلخ است .
  • صدر ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    برو کمی تاریخ بخوان اگر فارسی بلدی بعد شروع بحزیان گفتن بکن .
  • دانا ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    اصلاح واقعی را اگر بخواهید بیائید پیش آرایشگاه زیبا تا خوب اصلاح طلب شوید.
  • مواظب ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    منظور ایدز داری ازشما خواهش می کنم نیای ایران چون ما هم می گیریم .
  • آشنا ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    نه می خواستی ببرمشون درکه یا فرحزاد .چی فکر کردی.
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خوب چکار کنیم جایزه بدیم .
  • کارشناس ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    ما خیلی خوشحالیم که با این کار (رای دادن) امسال شمارا فراری دادیم .
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    از مامانت بپرس .
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    1 0
    جمله بندی حچل هفتی بود .
  • حقلناس ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    اشتباه کردی در مورد مسائل عبادی چیزی نمی دانند ونمی فهمند .چون دنبال اسلام نیستند ومسائل شرعی را اجرا نمی کنند .برای نمونه چندین چک داشتیم ناوصول از یکی از این اصلاح زده ها برای تعمین کاغذ روزنامه وچاپ آن ولی بعد از چندین سال هنوز خبری از وصول آن نیست بلکه تهدید هم می کنند.
  • بایگانی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    باشه ادرس بده تابثفرستم.
  • تیر دوقولو ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    جشن تولد تو سرشون بخوره خاک توسر بی وطنشون .
  • سینا ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    تا حدودی قبول دارم، ولی کوتاهی در نظام آموزشی و تربیتی دلیلی قطعی و محتوم بر این نیست که این اشخاص به دانشگاه های امنیتی انگلستان(به گفته مشرق) بروند و احتمالا با سرویس های اطلاعاتی آن جا همکاری کنند.
  • ایرانی مسلمان ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    بیشتر از اینکه نظام اموزشی اشکال داشته باشه تربیت ننه باباشون غلط بوده چرا بعضی ها مثل شهید چمران وخیلیهای دیگه به کشور بر می گردند بعضی های دیگه نرسده مقیم این کشورها میشن یا سر از این دانشگاها در میارن چون ذاتشون خرابه مملکته ما اشکالی نداره اونا خائنند
  • میترا ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اونوقت استعدادشونو از کجا تشخیص دادی شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    شما خیلی ترسو تشریف دارین وگرنه این اطلاع رسانیه نه ترس !
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    حالت خوبه ؟! کی اذیتت کرده ؟
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    پس خودت میگی که اینا مجرم هستن ؟
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    نه بابا !
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    آره ، کبریتهای بی خطری هستن که تا چیزی میشه فرار میکنن پیش ارباباشون و به چنتا سطل آشغال سوخته و کیک تولد قانع هستن .
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    این متن رو از جای دیگه کپی پیس نکردی ؟
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    زنده باد اصلاح طلبان
  • نکته پرداز ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    مشرق جان من می خواهم به جمع اسهال طلبان داخل وخارج از کشور بپیوندم به غیرازمعرفی مسهل چه کمکی می توانید به این حقیر بنمایید؟
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    حالا که چی؟ مثلا چی می خواستی بگی؟
  • گاگول شناس ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    حالا اون عکس کف سالن ورودی سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا چه ارتباطی با مقاله بی ربط تون داشت؟
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    زهی خیال باطل
  • م ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    آره یادمونه گنجی میخواست قران رو اصلاح کنه!
  • حسین ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    چرا جای دیگه هم خودم نوشته بودم دیدم به اینجا هم میخوره . در مورد مسائل عبادی هم خوشبینانه‌ترین حالت و بهتیرین افرادشون را در نظر گرفتیم. چون اینا همیشه این انگ را به دیگران میزنند که فکر نکنید خودتون فقط مسلمون هستید! از اسلام فقط بخش کوچکیش رو فهمیدن یا میخوان بفهمن!
  • حسین ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    ربطش اینه که گذاشتن ببینن فضول کیه! بدم اینکه کافه این سالن شاید برای یه عده عادی باشه انقدر تصویرش یا خودشو از نزدیک دیدن،ولی‌ برای اکثر مردم ما آشنا و عادی نیست!
  • سینا ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    بفرستید
  • اصلاح طلب ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    درود بر اصلاح طلبان داخلی
  • سبز ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    ادب مرد به ز دولت اوست.واقعا که سایت مشرق به درد شما اسهالیها میخوره
  • حمید ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    زنده باد مهاجرانی که یک سرو گردن از شما اصولگرا با سوادتر و با جرئت تره حتما اونها رو که بر خلاف اسلم حرف میزنند میپیچونه
  • حسن IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    0 0
    خدالعنت کندجلایی پوروهمکاران فتنه گر که ازانگلیس پول میگیرندوفتنه میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس