عبدالله نوری گفت: بحث چگونگی رویکرد اصلاح طلبان و جریان سبز با فرآیند انتخابات ریاست جمهوری سال 92 موکول به گفتگو و تبادل نظر درونی جبهه اصلاحات است.

گروه سیاسی مشرق _ "عبدالله نوری"، از چهره های اصلاح طلب، در گفتگویی تفصیلی با هفته نامه اصلاح طلبان آسمان، به تعداد 5 مرتبه از جریان اغتشاشگر سبز نام می برد و تأکید می کند که اصلاح طلبان باید با سبزها به یک تعریف واحد برسند.

نوری در این گفتگو به این مسئله نیز اشاره می کند که کاری به برداشت حکومت از مصالح ملی ندارد!

در ادامه گزیده هایی از مصاحبه نوری با نشریه آسمان را به انتخاب مشرق می خوانید.

***

_ (سوال)... منتقدین شما می گویند که شما در مقطعی خیلی تند عمل کردید. حالا چه اتفاقی افتاده است که آقای نوری معتدل شده است؟ آیا به لحاظ تحلیلی به نتیجه جدیدی رسیده اید؟

من البته رد نمی کنم. ممکن است در جایی تند عمل کرده باشم و برعکس آن نیز ممکن است جایی کند عمل کرده باشم.

_ جریان اصلاحات و جریان سبز! مسیری را و حکومت نیز مسیری دیگر را می پیماید و این انشقاق، تفرقه و دوگانگی منافع ملی را تأمین نمی کند.

_ ممکن است گروه های معارض و برانداز راه حل را در درگیری، آشفتگی یا حتی مبارزه مسلحانه بدانند لکن جریانی که منتقد وضع موجود است چه اصلاح طلب و چه مجموعه نیروهای جریان سبز! که بیشتر پیگیر آرا و نظرات نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات سال 88 هستند مخالف افراطی گری و خشونت ورزی هستند.

_ ما نباید اجازه بدهیم که هر روز شرایط کشور تندتر شود. ما باید روی مواضع معتدل و منطقی خودمان بمانیم و تندروی جریان مقابل موجب تحریک جبهه اصلاحات و جریان سبز نگردد.

_ من بعد از سال 88 نه از مشارکت مطلق در انتخابات حرف زدم و نه از تحریم مطلق انتخابات. ممکن است زمانی لازم باشد که در انتخابات شرکت کنیم و زمانی ناگزیر، نتوانیم در انتخابات شرکت کنیم اما بحث درباره هر انتخاباتی بستگی به شرایط همان انتخابات دارد.

_ بحث چگونگی رویکرد اصلاح طلبان و جریان سبز با فرآیند انتخابات ریاست جمهوری سال 92 موکول به گفتگو و تبادل نظر درونی جبهه اصلاحات است. تا زمانیکه اصلاح طلبان گرد هم نیایند و درباره انتخابات گفتگو و تبادل نظر جدی و شفاف نداشته باشند نمی توان تصمیم قاطعی درباره انتخابات سال آینده اتخاذ کرد.



_ وقتی ما می گوییم مصالح ملی ممکن است هر جریان یا شخصی بگوید که من در چارچوب مصالح ملی عمل می کنم. الآن، هم حکومت این را می گوید هم اپوزیسیون.
من به برداشت حکومت از مصالح ملی کاری ندارم. بالاخره عملکرد حکومت نشان می دهد که به چه چیزی می اندیشد و مصالح ملی را چگونه تعبیر می کند. بحثی که من داشتم این بود که اصلاح طلبان و جریان سبز به یک تعریف واحد برسند. به جای آنکه با سخنان پراکنده از مصالح ملی تعریفی ارائه شود و راه حلی بیان گردد همه جمعی حرکت کند و یک حرف واحد بزنند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 135
  • محمد ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    عبدالله نوری چهره شناخته شده ایی برای اهالی سیاست .عبدالله نوری=حنای بی رنگ
  • حب مسکو ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    اصلاحات و جنبش سبز به راه خود؛ حکومت[اسلامی] هم به راه خود!!?مگر تا بحال غیر از این بوده است؟شما برای حکومت اسلامی تا بحال چکار کردید؟آنقدر که برای یک حکومت سکولار و لائیک تحت لوای لیبرالیسم کار و تلاش نموده اید برای حکومت اسلامی مورد نظر امام یک قدم هم بر نداشته اید
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    پس خاتمی براچی رای داد اگه به راه خود؟
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    متاسفانه اینها دنبال رسیدن به قدرتند مگر همین ها نبودند که بسیاری از مدیران را بخاطر راست بودن کنار گذاشتند و گفتند پیام دوم خرداد ر درک نکرده اند خوب هحمدی نزاد هم همین کار را کرد کشور عزیزمان ایران به مدیران کار امد و فرا جناحی و غیر حزبی نیازمند است به نظر من این مدیران باید تا حد معاون وزیر باشند و از معاون وزیر به بالاتر مدیران سیاسی گماشته شوند نه اینک با تغییر رییس جمهور همه تغییر کنن
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    زنده باد جریان عاشورای سبز اموی
  • مجنون حسين ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    اقاي نوري.بفرماييد تو جلو در بد.خجالت نكشيد يهو بفرماييد ميخواهيد رهبر شويد.
  • مقداد ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    خفه شو منافق كثافت
  • مقداد ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    راه فتنه(جنبش) سبز فقط و به قبرستونه اقاي نوري مواظب باش ببين چه حرفي ميزني ما زياد اعصاب نداريم.....................
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    نگواعصاب نداریم بگومنطق نداریم سخترین کار بامنطق رفتارکردنه والا هیاهوکاری ندارد
  • صداقت ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    فقط انتخابات آزاد- امكان رقابت مساوي وعادلانه همه كانديداها كه دربرگيرنده تمام گرايشهاي داخل نظام است- اونوقت مردم خودشون تعيين ميكنند.
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    این بنده خدا کنایه زد به گمونم
  • ناشناس ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    این سبزا عجب رویی دارن که هنوز حرف میزنن، بالاخره خدا به هر کس یه چیز خوبی داده به اینا هم روی زیاد داده دیگه
  • مقداد ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اقاي ناشناس اگر اون چيز هايي كه من ديدم تو هم ميديدي از خيانت وبه اتش كشيدن وتوهين، تو هم اعصاب برات نمي موند
  • عباس ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    این شعارها معلومه مال کیه که همیشه نزدیک انتخابات شنیده میشه. هدفش هم مشخصه. وگرنه انتخابات همیشه آزاد و سالم بوده از جمله همون انتخاباتی که این آقایون رئیس جمهور و رئیس مجلس و خبرگان و ... شدن. همین آقایونی که چند ساله میخوان وانمود کنن انتخابات سالم نیست چون فرد مورد نظر اونا انتخاب نشده
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    چرا چرند میگی؟
  • مریم ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    عبدالله نوری کدومشونه؟ روحانیه یا اون یکی؟!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس