به گزارش مشرق، عصر عاشورا یکی از آثار نگارگری محمود فرشچیان است که در عاشورای سال ۱۳۵۵ به تصویر کشیده شدهاست.
موضوع اثر: بازگشت مرکب بیسوار امام حسین(ع) به سوی خیمهها در عصر عاشورا
سبك: نگارگري
تكنيك: اكريليك
ابعاد: 73 × 98 سانتی متر
فرشچیان این اثر را با کیفیتترین در میان ساير آثار خود میداند و این اثر در سال ۱۳۶۹ به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.
* محمود، برو روضه تا چند كلام حرف حساب بشنوي
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين استاد نگارگري جهان، در ذيل خاطرات خود از چگونگي خلق اين اثر تاثير گذار به مطالب جالب توجهي اشاره كرده است:
"سه سال پیش از انقلاب، روز عاشورا، مادرم گفت: محمود، برو روضه گوش کن تا چند کلام حرف حساب بشنوی.
گفتم: من حالا کاری دارم بعد خواهم رفت.
رفتم اتاق، اما خودم ناراحت شدم، حال عجیبی به من دست داد، قلم را برداشتم و تابلوی «عصر عاشورا» را شروع کردم.
قلم را که برداشتم همین تابلو شد که الان هست، بدون هیچ تغییری.
الان که بعد از سی سال به این تابلو نگاه میکنم، میبینم اگر میخواستم این کار را امروز بکشم، باز هم همین تابلو به وجود میآمد، بدون هیچ تغییری.
یک چیزی دارد این تابلو که خود من هم گریهام میگیرد.... تفکر حاکم بر تابلو هم همان اصل حاکم برتابلو ضامن آهو است، یعنی تمام خطوط مدور بوده و به وجود مبارک حضرت زینب (س) ختم میشد."
استاد فرشچيان آثار دیگری نیز پیرامون عاشورا دارد که از آن جمله تابلو «پرچمدار حق» پیرامون حضرت عباس(ع) و «هدیه عشق» كه در رثاي حضرت علی اصغر(ع) در کربلا به تصوير كشيده شده است.
موضوع اثر: بازگشت مرکب بیسوار امام حسین(ع) به سوی خیمهها در عصر عاشورا
سبك: نگارگري
تكنيك: اكريليك
ابعاد: 73 × 98 سانتی متر
فرشچیان این اثر را با کیفیتترین در میان ساير آثار خود میداند و این اثر در سال ۱۳۶۹ به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.
* محمود، برو روضه تا چند كلام حرف حساب بشنوي
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين استاد نگارگري جهان، در ذيل خاطرات خود از چگونگي خلق اين اثر تاثير گذار به مطالب جالب توجهي اشاره كرده است:
"سه سال پیش از انقلاب، روز عاشورا، مادرم گفت: محمود، برو روضه گوش کن تا چند کلام حرف حساب بشنوی.
گفتم: من حالا کاری دارم بعد خواهم رفت.
رفتم اتاق، اما خودم ناراحت شدم، حال عجیبی به من دست داد، قلم را برداشتم و تابلوی «عصر عاشورا» را شروع کردم.
قلم را که برداشتم همین تابلو شد که الان هست، بدون هیچ تغییری.
الان که بعد از سی سال به این تابلو نگاه میکنم، میبینم اگر میخواستم این کار را امروز بکشم، باز هم همین تابلو به وجود میآمد، بدون هیچ تغییری.
یک چیزی دارد این تابلو که خود من هم گریهام میگیرد.... تفکر حاکم بر تابلو هم همان اصل حاکم برتابلو ضامن آهو است، یعنی تمام خطوط مدور بوده و به وجود مبارک حضرت زینب (س) ختم میشد."
استاد فرشچيان آثار دیگری نیز پیرامون عاشورا دارد که از آن جمله تابلو «پرچمدار حق» پیرامون حضرت عباس(ع) و «هدیه عشق» كه در رثاي حضرت علی اصغر(ع) در کربلا به تصوير كشيده شده است.