فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با تشريح حادثه ترور دو استاد دانشگاه در صبح دوشنبه گفت: هيچ گروهي مسئوليت بمب ‌گذاري را بر عهده نگرفته و مظنوني نيز در اين زمينه شناسايي نشده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سردار حسين ساجدي‌ نيا ظهر دوشنبه در نشستي با حضور خبرنگاران به تشريح جزئيات دو حادثه تروريستي صبح امروز پرداخت و گفت: پليس صبح امروز مطلع شد که دو مورد انفجار در تهران رخ داده است.

وي ادامه داد: طي بررسي‌ها مشخص شد ساعت 8 صبح دو اقدام تروريستي در مورد دو مدرس دانشگاه شهيد بهشتي در تهران رخ داده که اولي در محدوده بلوار ارتش و دومي در محدوده ولنجک و دانشگاه شهيد بهشتي بود.

سردار ساجدي‌نيا گفت:‌ انفجار اول منجر به شهادت مدرس دانشگاه شهيد بهشتي و زخمي شدن همسر و راننده وي شد و انفجار دوم نيز منجر به زخمي شدن دومين استاد دانشگاه و همسر وي شد.

وي افزود: در حال حاضر وضعيت جسماني آقاي عباسي و همسرشان مناسب است.

ساجدي نيا با تاکيد بر اينکه تا کنون هيچ گروهي مسئوليت بمب ‌گذاري را بر عهده نگرفته و مظنوني نيز در اين زمينه شناسايي نشده است گفت: هر دو اقدام تروريستي از سوي راکبان موتورسيکلت بوده و به گفته شاهدان موتورسواران اين بمب را به بدنه خودروها از طريق آهن ربا متصل کرده بودند که بمب پس از چند ثانيه منفجر شد.

وي افزود: هر دو خودروي اين استادان در حال حرکت به سمت دانشگاه شهيد بهشتي بود.

سردار ساجدي‌نيا گفت: ‌پيگيري‌هاي پليس و دستگاه قضائي براي مشخص شدن عاملان اين بمب گذاري‌ها ادامه دارد.

وي افزود:‌ سيستم محافظت از اساتيد دانشگاه‌ها بر عهده مجموعه دانشگاه و وزارت دفاع است و آنان بايد پاسخگو باشند.

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با تکذيب خبر تعقيب و گريز يک دستگاه خودروي 206 در دانشگاه شهيد بهشتي و تيراندازي پليس به سوي آنان گفت: تا کنون هيچ مظنوني در اين زمينه شناسايي نشده است و اين اخبار کذب است.

وي اظهار کرد: در حال حاضر در مورد نوع بمب اظهار نظر نمي‌کنيم زيرا کارشناسان بر اساس ميزان تخريب و مواد منفجره در حال بررسي نوع بمب هستند.

سردار ساجدي نيا ادامه داد: ‌همسران اين دو استاد دانشگاه نيز جزو شاغلان دانشگاه شهيد بهشتي بودند.

وي گفت: طبق اظهار نظر شاهدان، موتور سيکلت اول که اولين بمب‌گذاري را انجام داده از نوع فولسار بوده و نوع موتورسيکلت دوم هنوز مشخص نيست.

صبح امروز بين ساعت 7 تا 8 دو نفر از اساتيد فيزيک دانشگاه شهيد بهشتي که عازم دانشگاه شهيد بهشتي بودند توسط افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفتند.

بر اساس اين گزارش، در ترور اول دکتر مجيد شهرياري عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي به شهادت رسيده و دو نفر همراه وي مجروح شده اند.

در ترور دوم دکتر فريدون عباسي دواني ديگر استاد دانشگاه شهيد بهشتي در ميدان نزديک اين دانشگاه در اقدامي مشابه مورد سوء قصد قرار گرفت که بلافاصله متوجه موضوع شده و از محل حادثه مي گريزد. اين استاد دانشگاه و همراه وي در اين حادثه جان سالم به در برده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس