کد خبر 1711542
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۸:۴۰
بی آرتی

بعد از یک‌دهه نوبت به نوسازی و افزایش اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی رسید.

به گزارش مشرق، حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در بخش اتوبوسرانی از سال گذشته با ورود ناوگان جدید به‌خصوص اتوبوس‌های برقی تقویت شده است و خطوط مختلف به‌تدریج در حال افزایش و نوسازی ناوگان هستند.

اتوبوس‌های نوی آبی‌رنگ از پول عوارض تهرانی‌ها خریداری شده‌اند، اتوبوس‌های برقی مشکی هم مدت‌هاست که در خیابان‌های شهر خودنمایی می‌کنند. نوسازی و بهسازی زیرساخت‌هایی نظیر مسیر و ایستگاه‌های بی‌آرتی هم در حال انجام است که تازه‌ترین مورد آن به حل شدن مشکل تهیه بلیت در ایستگاه‌های بی‌آرتی مربوط می‌شود.

البته تحول در خطوط بی‌آرتی به ایستگاه‌ها محدود نمی‌شود و بعد از حدود یک‌دهه، امسال شاهد نوسازی و افزایش این ناوگان با اتوبوس‌های دوکابین خواهیم بود.

اتوبوس‌های دوکابین جدید تولید داخل

این روزها خطوط اتوبوسرانی بی‌آرتی در تمام شهر از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب گسترده شده‌اند؛ اما این پایان ماجرا نیست و مسئولان خبر از نوسازی ناوگان بی‌آرتی با اضافه شدن و به‌کارگیری صدها دستگاه اتوبوس‌های دوکابین می‌دهند.

آخرین نوسازی و ورود ناوگان جدید سال۱۳۹۴ و حدود یک‌دهه قبل انجام شد و حالا با قرارداد خرید ۴۰۰دستگاه اتوبوس دوکابین با ۲شرکت داخلی، طبق برنامه سری اول این اتوبوس‌ها نیمه اول سال یعنی شهریور۱۴۰۴ وارد ناوگان می‌شوند.

۴۰۰ اتوبوس دوکابین جدید در تهران‌


تجهیز ایستگاه‌های بی‌آرتی به دستگاه کارتخوان

دستگاه شارژ کارت بلیت و خرید بلیت تک‌سفره از دیگر مشکلات مسافران این خطوط بود که به‌دلیل خرابی و گاه سرقت تجهیزات، بسیاری از ایستگاه‌های بی‌آرتی دستگاه نداشتند و فقط یک پایه خالی باقی مانده بود.

اما این روزها در برخی ایستگاه‌ها مشکل رفع شده است و به‌زودی از مجموع ۲۹۹ ایستگاه خطوط تندرو، ۲۱۰ ایستگاه متصدی و کارتخوان سیار خواهند داشت. البته به‌دلیل سرقت‌های شبانه، دیگر در هیچ‌کدام از ایستگاه‌های بی‌آرتی دستگاه کارتخوان ثابت نصب نمی‌شود و همه این دستگاه‌ها سیار هستند.

۴۱۳نفر متصدی به همراه دستگاه‌های کارتخوان سیار در ایستگاه‌های خطوط تندرو مستقر هستند که از این تعداد، ۲۱۴نفر در نوبت صبح و ۱۹۹نفر در نوبت عصر همه خطوط فعالیت دارند.

ارائه خدمات بیشتر در مسیر اتوبوس‌های تندرو

احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه می گوید: از سن آخرین اتوبوس‌های دوکابین که وارد خطوط بی‌آرتی شهر تهران شدند بیش از ۱۰سال می‌گذرد و در این بخش نیاز به نوسازی داریم. در همین رابطه خرید ۴۰۰دستگاه اتوبوس دوکابین با شرکت‌های داخلی را داریم که اگر تمام ۴۰۰دستگاه هم در نیمه نخست امسال تحویل داده نشوند، بخشی از آنها که حدود ۲۰۰دستگاه خواهند بود وارد ناوگان خواهند شد و همزمان بهسازی ناوگان موجود، با ورود اتوبوس‌های دوکابین جدید که در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران است، انجام می‌شود. در واقع شاهد نوسازی و افزایش ناوگان و کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها درخطوط تندرو خواهیم بود که نتیجه آن ارائه خدمات بهتر به شهروندان در این بخش است.

۴۰۰ اتوبوس دوکابین جدید در تهران‌

منبع:همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام وضع اتوبوسهای خط تهرانپارس /ازادی بسیار نامناسب می باشد و تعداد خیلی کمی اتوبوس تو این خط بسیار پر مسافر می باشد و اشکالا که جدید این هست که کولرها اتو بوسها کار نمی کند و بسیار خف کننده می باشد داخل اتوبوس از اقای قیومی بشتر از این انتظار میباشد که مدیریت کند
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۳
    0 2
    بنادر و گمرکات انبار نگهداری کالا نیست باید حداکثر ظرف ۴۸ ساعت پس از تخلیه بار بارگیری و از گمرک کالا ها خارج شوند ۰
  • سهراب IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۴
    0 0
    اگر امکانش هست پیاین خاوران رو بازسازی یا نوسازی کنید و اتوبوس جدید بزارید واسه مردم پاکدشت /قیامدشت و فرون اباد
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۴
    1 0
    ایول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس