کد خبر 1711156
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۲:۴۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ژئوپلیتیک رسانه نوشت:

در گذشته هر جمعی بزرگی داشت. کسی که راه بلد بود و اشتباه را گوشزد می‌کرد. وسط دعوا، وسط می‌آمد و تجربه می‌داد و دل می‌سوزوند. کوچکترها هم کنارش رشد می‌کردند.

آیا در فضای رسانه‌ای امروز، واقعاً "بزرگی" هست که مخاطب یا رسانه‌های خُرد حس کنند که این رسانه بزرگ و مرشد اوست؟رسانه‌ای که قراره نقش بزرگِ جمع را بازی کند، باید هم روایتگر باشد و هم تربیت‌گرا. هم شنوا باشد و هم اهل تذکرِ به‌موقع.

از آن طرف، نسل Z یا همان نسل جوان هم دیگر دنبال "بزرگ" نمی‌گردد. چون گوشی دم دستش است، و جواب هر سوالی را از گوگل می‌گیرد. چرا دنبال کسی باشد که برایش چارچوب بگذارد؟!

این یعنی هم رسانه، نقش خودش را فراموش کرده و هم مخاطب، نیاز به بزرگی را گم کرده است.

این وسط، یک حلقه مفقوده وجود دارد: تربیت رسانه‌ای. رسانه‌ باید تربیت‌شده باشد، باید رشد کرده باشد تا بتواند جامعه را به سمت رشد و تعالی حرکت دهد و نسل‌های مسئولیت‌پذیر تربیت کند.

بزرگ بودن در رسانه یعنی محور شدن و مربی بودن، نه فقط ارائه دادن محتوای تکراری...

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس