کد خبر 170184
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵

قطار یکی از ایمن ترین وسیله های نقلیه در تمام دنیا است و بسیاری از مردم به همین علت آن را انتخاب می کنند. این در حالی است که حتی قطارها نیز ممکن است گاهی اوقات دچار سوانح وحشتناکی شوند.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران،  قطار با اینکه سفری بسیار ایمن را در اغلب اوقات برای مسافران به همراه دارد اما ممکن است گاهی اوقات دچار سوانح بسیاربدی نیز بشود که البته این سوانح می توانند از اشتباهات راننده قطار و یا سوزن بان ها باشد.

حادثه گرتنا گرین



در سال 1915 یکی از بزرگترین سوانح تاریخ بریتانیا رقم خورد. در این سانحه ابتدا دو قطار که یکی از آن ها سربازان را جابه جا می کرد به علت اشتباه سوزنبان و همچنین مسئولین ایستگاه به یکدیگر برخورد کردند. این باعث شد تا نیمی از قطار سربازان از بین برود. اما این پایان ماجرا نبود چرا که چند دقیقه بعد قطار دیگری از راه رسید و نیمه دیگر قطار سربازان را از بین برد. این حاطثه باعث کشته شدن نزدیک به 227 نفر شد.

سانحه در تونل 20

یکی از رازآلودترین و همچنین خونین ترین حادثه های ریلی دنیا در سال 1944 در اسپانیا رقم خورد. در این حادثه یک ترن پستی و یک لوکوموتیو و همچنین یک قطار مسافربری داخل تونل20 با یکدیگر برخورد کردند. در این حادثه که علت و همچنین میزان دقیق تلفات آن هیچگاه مشخص نشد نزدیک به 200 نفر جانشان را از دست دادند. این در حالی است که بسیاری می گویند این تعداد نزدیک به 500 نفر بوده است. از این حادثه در سال 2002 یک مستند نیز ساخته شده است.

یوکوهاما



در سال 1963 و به دلیلی نامعلوم یک قطار باری با دو قطار مسافربری برخورد کرد. این حادثه در یوکوهاما و نزدیک  به توکیو اتفاق افتاد و باعث کشته شدن 161 نفر شد. دلیل این حادثه هیچگاه مشخص نشد در حالی که عده ای کار سوزنبانان را اشتباه می دانند.

بی توجهی به قوانین



حادثه لندن که در اسل 1988 رخ داد را می توان یک بی توجهی ساده به علائم و مقررات دانست که باعث کشته و زخمی شدن افراد زیادی شد. در این حادثه سه قطار مسافربری با یکدیگر برخورد کردند که دلیل اصلی آن بی توجهی راننده یکی از قطارها به چراغ قرمز بود. در این حادثه 35 نفر جانشان را از دست دادند و نزدیم به 500 نفر نیز زخمی و مجروح شدند.

برخورد با ساختمان

در سال 1994 یک قطار باری در حال عبور از منطقه "ساجول" در مجارستان بود که ناگهان یکی از واگن هایش از ریل خارج شد. این باعث شد تا برخی دیگر از قسمت های قطار نیز از ریل خارج شوند و به ساختمان های اطراف ریل برخورد کردند. در این حادثه نزدیک به 29 نفر جانشان را از دست دادند و همچنین 60 مسافر دیگر نیز زخمی شدند.

سانحه در هوای مه آلود



این حادثه در مصر و در نزدیکی قاهره رخ داد و یکی از بدترین سوانح تاریخ این کشور شناخته می شود. یک قطار مسافربری در حال نزدیک شدن به قاهره بود که به خاطر بدی هوا و مه غلیظ از حرکت امتناع کرد. این باعث شد تا قطار دیگری از پشت به آن برخورد کند و بیش از 100 نفر جان خودشان را از دست دادند. این حادثه در سال 1995 اتفاق افتاد و دادگاه قاهره رسیدگی درستی به آن نکرد.

سانحه با سرعت بالا

آلمان از جمله کشورهایی است که برای اولین بار از فطارهای تندرو استفاده کرد. این باعث شد تا اولین سوانح این قطارها نیز در این کشور رخ دهد. در سال 1998 یکی از این قطارها از ریل خود خارج شد و از بالای یک که ارتفاع زیادی نداشت به پایین پرتاب شد. این باعث شد تا بیش از 100 نفر جانشان را از دست بدهند و افرادی بسیار زیادی نیز مصدوم شدند. این حادثه باعث شد تا نزدیک به 100 قطار تندرو از رده خارج شوند و مورد بازبینی قرار بگیرند.

سانحه رمز آلود کره شمالی



یکی دیگر از سوانح ریلی رمز آلود در سال 2004 و در کره شمالی رقم خورد. در این سانحه دو قطار که گفته شد سوخت های فسیلی حمل می کردند با یکدیگر برخورد کردند و در نزدیکی یکی از روستاهای این شهر منفجر شدند. این حادثه بیش  از 3000 تلفات داشت ولی دولت کره همه آن ها را رد کرد. آن ها اعلام کردن که تنها 100 نفر کشته و 1000 نفر زخمی شده اند. البته بسیاری از کارشناسان بر این اعتقاد هستند که این دو قطار سوخت های اتمی جابه جا می کرده اند.

خروج از ریل از نوع ِژاپنی



این حادثه در سال 2005 رخ داد و این بار نیز سرعت بالا باعث شد تا یک قطار ژاپنی از خط خارج شود. در این حادثه یک قطار مسافربری از خط خود خارج شد و پس از برخورد با ساختمان های اطراف ریل ایستاد. در این حادثه 73 نفر جانشان را از دست دادند و بیش از 450 نفر نیز زخمی شدند. دلیل اصلی حادثه سرعت بالای این قطار اعلام شد.

حادثه نیشابور

روز ۲۹ بهمن سال ۱۳۸۲ در نزدیکی ایستگاه خیام در ۱۷ کیلومتری نیشابور رخ داد که در آن ۲۹۵ نفر کشته و ۴۶۰ نفر زخمی شدند. اکثر کشته شدگان از نیروهای امدادی و انتظامی و نیز مردمی بودند که برای کمک به اسیب دیدگان آمده بودند. بعد از تصادف دو قطار و بعد از گذشت چند ساعت به طور ناگهانی چند واگن منفجر شدند که باعث کشته شدن افراد بسیار زیادی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس