رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: والیبال یک ورزش خانوادگی است و آن چیزی که ما داریم چوب آن را می خوریم این است که می خواهند والیبال را با فوتبال مقایسه کنند و بگویند چون در فوتبال فلان مسأله پیش می آید و خانم ها نمی توانند حضور داشته باشند در والیبال هم خانم ها نمی توانند حضور داشته باشند.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار مشرق از تلاش فدراسیون برای میزبانی ایران در رده های بالاتر جهانی خبر داد.

گفتگوی کوتاه ما را با داورزنی در زیر بخوانید:


آقای داورزنی از روزهای خوب والیبال ایران بگوئید. روی نوار پیروزی گام برمی داریم خدا را شکر.
انشاءالله والیبال ایران به روزها خوب تر هم برسد. ما قانع نیستیم که در 3 رده جهانی شده ایم و به لیگ جهانی رفتیم. سیاست فدراسیون این است که میزبانی ها در رده های بالاتر جهانی باشد و بتوانیم در زمره بهترین ها دنیا قرار بگیریم. از آسیا دیگر عبور کرده ایم. نیاز به کار تلاش بیشتری داریم.

آیا برازنده والیبال ایران است که لیگ آن بصورت DVD خدمت آقای ولاسکو ارسال شود و ایشان ببیند؟
ما هر هفته 6 بازی انجام می دهیم و این بازیها نه از دید دوربین ها و تصویربرداران تلویزیون بلکه از دوربین آنالیزورها تصویربرداری می شود. یک مربی نهایتاً بتواند یک بازی را از نزدیک در شهرستان ببیند. ولی وقتی همه بازیها گرفته می شود آن هم از دید آنالیزوری آقای ولاسکو همه را می بیند. البته از مرحله پلی آف ایشان به ایران می آید و از نزدیک بازیها را می بیند و تا پایان مسابقات 7 تا 8 ماه در کنار بچه ها حضور دارد و کارش را انجام می دهد . الان ضرورتی نیست که دائماً در ایران باشد.

شما موافق حضور بانوان در سالن هستید؟
 والیبال یک ورزش خانوادگی است و آن چیزی که ما داریم چوب آن را می خوریم این است که می خواهند والیبال را با فوتبال مقایسه کنند و بگویند چون در فوتبال فلان مسأله پیش می آید و خانم ها نمی توانند حضور داشته باشند در والیبال هم خانم ها نمی توانند حضور داشته باشند. بعضی از تحلیل ها را که بعضی از دوستان مطرح می کنند مبنی بر اینکه چه فرقی بین فوتبال و والیبال وجود دارد را اصلا قبول ندارم، چرا خیلی هم فرق وجود دارد.

شما به دختر خانم خود اجازه می دهید به تماشای والیبال برود؟
 الان می آد نگاه می کنه. هم خواهرها و هم دخترهای بنده می آیند نگاه می کنند. خیلی از خانواده ها از نزدیک یک والیبال می بیند ما در مسابقات جام ملتهای سال گذشته و زیر گروه لیگ جهانی بیست هزار آمدند در سالن و هیچ اتفاقی نیفتاد. شما در فوتبال همه را تفتیش می کنید کلی ترقه و سنگ و چاقو می گیرید اما در والیبال خانواده ها می کند و همه تیپ آدم  هم در آنجا وجود دارد. تعداد زیادی از خانواده ها که می آیند یا خودشان والیبالیست بوده اند یا پسر یا دختر والیبالیست دارند. این شرایط خیلی فرق می کند که یک جمعیت بیایند فحاشی کنند و بد و بیراه بگویند و بخواهند فضا را به هم بزنند.  چه لذتی بیشتر از این است که بیست هزار نفر آدم بیایند و سرود ایران را با هم بخوانند.

چرا از آقای کارخانه در رده های ملی کمتر استفاده می شود؟
استفاده از یک نفر به معنای نفی دیگران نیست. آقای کارخانه در مقاطع  مختلف با تیمهای ملی ما کار کرده و ما فرصت را به دیگران هم می دهیم . آقای نفرزاده و آقای ایرج نظری الان دارند کار می کنند.

آقای کارخانه خودشان تمایل به همکاری با تیم ندارند یا شما نمی خواهید؟
ببینید آقای کارخانه و خیلی از ملی پوشان سابق مثل سعید معدنی، پیمان اکبری و بهروز عطایی که هر یک در مقطعی با تیم ملی کار کرده الان در لیگ برتر مشغول مربیگری هستند. آقای کارخانه که یکی از مربیان خوب است الان در سوپر لیگ مشغول مربی گری هستند . آقای کارخانه که یکی از مربیان خوب است الان در سوپر لیگ با تیم متین ورامین کار می کند و ما با هیچ کدام از مربیان خوب ایران مشکل نداریم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    چی می گی آخه؟ کجای تماشاگران تا به حال آمده به ورزشگاه شبیه حضور خانوادگی بوده؟ بهتر بفزمائید والیبال را می خواهید یه ورزش دختر پسری کنید و از دخترکان به عنوان یک نوع بومی شده ی چیِر لیدر ها استفاده بفرمائید. یا نفهمی محض یا خباثت محض
  • عباس ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    0 0
    اگه من بودم از ایشان سوال میکردم حتما شما ارادتمند اهل بیت هستید اگربر فرض (باز هم فرض ) از بی بی دو عالم زهرای مرضیه (س) سوال کنید که این کار خوب است یا نه چه ؟ جوابی میدادند ؟ عزیز من با تفکر اهل البیت کار کنید نه اینکه برای خوش آیند آنهایی که فکر نمی کنند غیرت هم بخشی از دین دین ماست سخن بگوئیم . وقتی زهرای مرضیه (س) راضی نبودند بعد از شهادتشان چشم کسی به پیکر پوشیده ایشان بیفتد چرا در مسیر خلاف رضای آن مظلومه باید سخن بگوئیم و عمل کنیم ؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس