درباره ربات هاي آدم كش چه مي دانيد؟ دفتر رئيس جمهور آمريكا چه ارتباطي با ربات هاي آدم كش دارد؟ نقش ربات هاي جاسوس چه تاثيري در عملكرد رئيس جمهور آمريكا دارد؟ آيا رئيس جمهور كاخ سفيد مي تواند شما را رصد كرده و از بين ببرد؟ براي پاسخگويي به سؤالات فوق با گزارش ويژه مشرق همراه شويد.

گروه گزارش ویژه مشرق ؛ رشد صنعت و تكنولوژي در عرصه هاي مختلف زندگي بشري مسئله اي است كه نياز به توضيح ندارد و هر كس با توجه به موقعيت و جايگاه خود، با قسمتي از تكنولوژي هاي جديد آشنا شده است و از آن استفاده مي كند.

آنچه سبب جذابيت تكنولوژي ساخته شده توسط بشر مي گردد، استفاده از تكنولوژي هاي پيچيده براي نابود كردن و از بين بردن خود بشر است كه عموما در زمينه هاي جاسوسي و نظامي استفاده مي شود.


اگر چه در عرصه صنعتي و تكنولوژيكي مصاديق مختلفي مي توانيم نام ببريم كه سبب از بين رفتن بشر مي شود، اما بضي از مصاديق تكنولوژي همچون ربات هاي ساخته شده توسط بشر نه تنها سبب تسهيل امور انساني مي شوند بلكه مي توانند سبب افزايش قدرت در صحنه هاي مختلف به خصوص در موضوع تنش هاي امنيتي و نظامي تلقي شوند.

استفاده سازمان ها و نهاد هاي نظامي جاسوسي از تكنولوژي هاي جديد و پيشرفته براي مصارف مختلف، مسئله اي است كه در اين نوشتار تا حدودي به آن خواهيم پرداخت لكن آنچه محور توجه اين نوشتار است، نام بردن از هفت تكنولوژي نسبتا جديدي است كه به دستور رئيس جمهور آمريكا و از درون اتاق بيضوي رئيس كاخ سفيد "Oval Office" مي توانند شما را در هر كجاي جهان رصد كرده و با يك دستور از بين ببرند.



کاخ سفید مرکز برنامه ریزی و صدور دستور برای هفت تکنولوژی برتر
 در جهت رصد و از بین بردن انسان ها


آنچه سبب می شود کاخ سفید از حالت عادی خود خارج شود، قرار گرفتن سیستم برنامه ریزی و کنترل ربات هایی است که هر کدام به نحوی به رصد شما کمک می کنند و هر کدام نیز به نوعی می توانند سبب از بین رفتن شما شوند.[1]

مجموعه ای از سنسورها، الگوریتم های کنترلی، تسلیحات و فضاهای ذخیره داده، سبب می شود رئیس کاخ سفید بدون هیچ مشکلی و با کمترین وقت ممکن و به صورت دقیق، شما را در سراسر زمین رصد کرده و در فرصت مناسب از بین ببرد، به عنوان مثال تنها در حدود 3000 هزار نفر انسان در دهه گذشته تا به حال با استفاده از تکنولوژی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به صورت دقیق کشته شده اند[2].


















رصد عملیات شناسایی و کشتن بن لادن بنابر ادعای رسانه های آمریکایی

از سوی دیگر، این تکنولوژی ها سبب می شود قدرت حریف در جنگ نه تنها افزایش پیدا کند بلکه سبب می شود اهداف به صورت بسیار دقیق تحت تعقیب قرار بگیرند و با کمترین خطا از بین بروند.

آنچه در ادامه می آید، معرفی چند تکنولوژی موجود در دفتر رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است.

سیستم اتوماتیک تصویر برداری فراگیر زمین

یکی از امکاناتی که در مسائل نظامی به خصوص جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم های تصویر برداری است که در حال حاضر توسط ارتش آمریکا در لیبی، یمن، پاکستان، مکزیک و هر جای دیگری به کار می رود؛ این سیستم به فرد این امکان را می دهد که با استفاده از دوربین های نصب شده روی هواپیما و یا هر وسیله دیگری حوادث و اقدامات دشمن را به صورت تصویری مخابره کند، لکن انچه در این جا باید به آن اشاره کنیم، یکی از محصولات جدید سازمان دارپا است به نام " سیستم اتوماتیک تصویر برداری فراگیر زمین" هر اتفاقی را با وضوح تصویر بسیار بالا و در حدود حجم پتابایت (معادل هزار ترابایت) به زمین مخابره کند.

این سیستم قادر یک کیلومتر مربع را 10 برابر بزرگتر از آنچه هست رصد کرده و مخابره کند، این دوربین از 368 دوربین 5 مگا پیکسلی و چهار لنز و دو زیر سیستم تشکیل شده است و تصویری در حدود 1.8 گیگاپیکسل به زمین مخابره می کند.

بنبار آمار اعلام شده از سوی دارپا، یک روز تصویر برداری این سیستم معادل با حجم 79 سال ویدئو با کیفیت اچ دی خواهد بود.[3]

آنچه این سیستم را نسبت به دیگر دوربین های تصویری برداری متمایز می کند، حجم کوچک و قابل استفاده آن روی دیگر وسایل نظامی از قبیل چرخ بال، جنگنده و هواپیمای بدون سرنشین است؛ این سیستم نه تنها در امور نظامی بلکه در امور امنتی داخلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، از همین رو، وزارت امنیت میهنی آمریکا قرارداد جدید برای خرید و نصب این سیستم روی پرنده های خود را امضا کرده است.

آنچه به کاخ سفید مربوط می شود، ارسال مستقیم تصویر به کاخ سفید برای رصد عملیات های داخلی و برون مرزی است که بنابر ادعای کاخ سفید، عملیات کشته شدن بن لادن و مشاهده آن به صورت مستقیم یکی از پروژه های موفق این طرح ویدئویی بوده است. [4]


موشک ها و تسلیحات کوچک

شما می بایست انسان قدرتمندی باشید و یا دردی در بدنتان احساس نکنید تا بتواند موشک های بالاتر از 100 پوند (بالاتر از 50 کیلوگرم) را به تنهایی حمل کنید و روی وسایل نظامی قرار بدهید.

آنچه در حال حاضر روی آن فکر و کار می شود تولید موشک ها و تسلیحاتی کمتر از 5 پوند است است که تعدادی از آنها در یک کوله پشتی جای می گیرد و بواسطه کوچک بودن آن تعداد بسیار زیاد روی هواپیماهای شکاری بدون سرنشین قرار می گیرند.

هواپیماهای بدون سرنشینی که می توانند توپخانه مستحکمی و سنگینی را علیه دشمن بوجو بیاورند.

آنچه رئیس جمهور آمریکا می تواند از کاخ سفید دستور دهد، صادر کردن دستور حمله به گروهانی از هواپیماهای بدون سرنشینی است که هرکدام حامل تعداد موشک های کوچک بسیاری هستند و می توانند هدف را بلافاصله با استفاده از جی پی اس تشخیص داده و نابود کنن.[5]




تکنولوژی برادر بزرگتر عکس العملی برابر هر اقدام شما

تصور اینکه دولت بتواند هرگونه رفتار و اقدام شما را رصد و تحلیل کند، کمی وحشتناک است لکن آنچه وحشتناک تر است، سیستمی است که بتواند چینین اطلاعات حجیمی را ذخیره کند و در آن واحد تجزیه و تحلیل کند!!!

مركز اطلاعات "يوتا" كه به همت پيمانكاران با مجوزهاي فوق سري در دست احداث است، در راستاي تحقق اهداف آژانس امنيت ملي و برای رصد تمام اقدامات شما ساخته شده است. پروژه‌اي كاملاً‌ محرمانه كه به عنوان آخرين تكه پازل پيچيده‌ طي دهه گذشته در حال تكميل بوده است.

هدف این مرکز تفسير، رمزگشايي، تجزيه‌ وتحليل و ذخيره‌سازي حجم انبوهي از ارتباطات جهان است كه از ماهواره‌ها به سطح زمين مي‌رسند و از طريق كابل هاي زيرزميني و زيردريايي شبكه‌هاي بين‌المللي، خارجي و داخلي انتشار مي‌يابند.[6]

اين مركز 2 ميليارد دلاري بايد در سپتامبر 2013 تكميل شده و فعاليت خود را آغاز نمايد. ارتباطات گوناگون از طريق سرورها و روترها جريان يافته و در بانك اطلاعاتي تقريباً نامحدودي ذخيره مي‌شوند از جمله محتواي كامل ايميل‌هاي شخصي، تماس‌هاي تلفن همراه و جستجوي كاربران در گوگل و نيز انواع ديگري از اطلاعات شخصي مثلاً قبض پاركينگ، برنامه‌هاي سفر، خريد از كتابفروشي و ساير"آشغال‌هاي كوچك" ديجيتالي.[7]

انچه سبب ویپگی منحصر بفرد این مرکز می شود، گرفتن و تحلیل داده ها به صورت همزمان است تا بتوانند میلیون ها رمز و پیام پنهانی را تشخیص داده و عکس العمل مقتضی را انجام دهند، آنچه به کاخ سفید مربوط می شود، استفاده از نتیجه تجزیه و تحلیل این مرکز است و به رئیس حمهور آمریکا اجازه می دهد بر اساس اطلاعات بدست آمده دستور مرگ شما را به راحتی صادر کند.





دانلود

ربات بدون سرنشین یا هواپیمای اتوماتیک جنگجو

این مدل هواپیما اگرچه مدتی است که در زمینه های نظامی و اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گیرد لکن آنچه در این ربات مد نظر است، دستور اولیه به سیستم کنترلی این ربات است، این ربات به زنده یا مردن بودن شما هیچ توجهی ندارد و تنها با استفاده از برنامه و کنترلی که توسط دیگران انجام می شود اقدام به عملیات می کنمدف جالب آنکه در نسل جدیدی این ربات پرنده، انسان هیچ نقشی ندارد و این ربات به صورت کاملا خودکار و تنها بر اساس دستور اولیه که شما زنده بمانید یا نه، با استفاده از جی پی اس به مقصد خود پرواز کرده و در لحظه پیدا شدن هدف، با کمترین خطای ممکن زندگی شما را به پایان می رساند.[8]

پایگاه اینترنتی وایرد در گزارشی اعلام کرده است که نسل جدید اسکادران های هوایی به سمت جایگزین شدن ربات پرنده حرکت می کند و ناوهای هواپیما بر آمریکا به این ربات و سیستم کنترلی آن مجهز می شوند اما رئیس جمهور آمریکا از درون کاخ سفید می تواند به راحتی فرمان حمله و حتی کشتن شما را صادر کند بدون احتیاج به ناو هواپیمابر.[9]


تکنولوژی چسباندن و رهگیری کردن

سال ها قبل یکی از ماموران جاسوس پاکستان در اعترافات خود اعلام کرد که مامور بوده است بسته ای که به یک پاکت سیگار چسبیده است را به داخل مخفیگاه طالبان و القاعده حمل کند.

این پاکت سیگار در مدت کوتاهی امواج رادیویی از خود ساطع می کند که سبب می شود هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره ها محل ان کشف کرده و به سوی آن حرکت کنند.

محصولی که تا به حال در بسیاری از عملیات های برون مرزی توسط ارتش ویژه آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است.

این محصولت در ابعاد مختلف و شکل های مختلف قابل حمل است و می تواند صدا و حتی توصیر را به مرکز مخابره کنند؛ تنها کافی است هواپیماها و رادارها پیام مخابره شده از این تکنولوژی را گرفته و برای رئیس جمهور آمریکا مخابره کنند تا عملیات رهگیری و کشتن شما صادر شود.

تکنولوژی حمله جهانی

از زمانی که موشک های پر سرعت کروز و تولید شدند، سرعت شلیک این موشک ها بیش از 500 مایل در ساعت نبوده است و این در زمان فعلی در حد متوسط است.

اما در کنار موشک های پرسرعت کروز، پنتاگون و دولت اوباما به دنبال پروژه های بودند تا بتواند هدف را در کمترین سرعت زمان ممکن از بین ببرند، این تصمیم سبب به راه افتادن پروژه ای در جهت تولید تسلیحاتی شد که مافوق سرعت صوت حرکت کنند.

ایکس-۵۱ هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی است که نخستین پروازش را در ۲۶ می ۲۰۱۰ انجام داده است و هم اکنون در حال پروازهای آزمایشی است و توسط نیروی هوایی ایالات متحدهبه کار گرفته خواهد شد.

هواپیمای ایکس-۵۱ تست مافوق صوت بودن و رسیدن به سرعت ماخ 6 را در مسافت حدودا ۴۰۰۰ مایل در ساعت (۶۴۰۰ کیلومتر / ساعت) در ارتفاع را در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۱۰ با موفقیت انجام داده و همچنین طولانی ترین مدت زمان پرواز در سرعت‌های بیش از ماخ ۵ را نیز به دست آورده است.[10]

این هواپیمای بدون سرنشین برای اهداف جاسوسی و اطلاعاتی، عکس برداری مورد استفاده قرار می­ گیرد. این هواپیما مافوق صوت با اتصال به هواپیمای B-52 برای پرواز آماده می ­شود.






پرواز آزمایشی ایکس-۵۱ "دانلود"

توضیح عدد ماخ: (يك متغير مهم در بررسي پرواز در سرعت­هاي بالا، عدد ماخ است. عدد ماخ به صورت ساده مقدار سرعت هواپيما يا سرعت هوا به نسبت سرعت صوت است. بنابراين هواپيمايي كه سرعتش دو ماخ است، در واقع با سرعت دو برابر سرعت صوت پرواز مي ­كند. دانستن مقدار سرعت صوت براي پرواز بسيار مهم است.)


مأخذ و منابع



[1] - http://www.lumescent.com/newprod.php

[2] - http://www.wired.com/dangerroom/2012/09/obama-drone/

[4] - http://en.wikipedia.org/wiki/ARGUS-IS

[5] - http://www.wired.com/dangerroom/2012/11/president-hunt-you/?pid=1622

[6] - http://sofrep.com/6949/the-nsas-utah-data-center-protecting-us-citizens-or-spying-on-them/

[7] - http://www.ksl.com/?nid=148&sid=13908592

[8] - http://www.opednews.com/articles/The-Next-Drones-Autonomou-by-John-Iacovelli-120428-556.html

[9] - http://www.wired.com/dangerroom/2012/11/president-hunt-you/?pid=1625

[10] - http://www.msnbc.msn.com/id/49557296/ns/technology_and_science-space/t/us-air-force-plans-final-hypersonic-x-a-test-launch/


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    "اما در کنار موشک های پرسرعت کروز، پنتاگون ودولت اوباما به دنبال پروژه های بودند تا بتواند هدف را در کمترین سرعت زمان ممکن از بین ببرندف این تصمیم سبب به راه افتادن پروژه ای در جهت تولید تسلیحاتی شد که مافوق سرعت نور حرکت کنند." ژولورن هم نمیتونست این قسمت رو بنویسه. واقعا تبریک میگم!
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    سبب به راه افتادن پروژه ای در جهت تولید تسلیحاتی شد که مافوق سرعت نور حرکت کنند."... یه کم اغراق نیست نه خدایی ما رو چی فرض کردی...
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    2 0
    انقدر کند ذهن نباشید خب حتما یه چیزی بوده دیگه، انقدر عقب مونده نباش خودتو آپدیت کن
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    1 0
    آخه عزیزم سرعت نور کجا و ماخ کجا !‌اگه می تونست به این فناوری برسه که دیگه دو سال معطل نمی شد برسه به مریخ می تونست دو سه ساعته بره و برگرده !‌
  • سید میثم ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    شما بخیلی، اگه فکتی داری مبنی بر اینکه نرسیده بگو ما هم ببینیم بنابر اسناد این گزارش ادعا داره که رسیده
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    اینا همش تبلیغاته. شما چرا باور میکنید؟ چقدر ساده اید
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    منظورش صوت بوده
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    اقاجون ما هم میفهمیم تبلیغاته ولی دشمن نبیاد دسته کم بگیرید مگه اینهمه پیشرفت تا حالا تبلیغات بوده، بشر به هرچی بخواد میرسه باید زحمت بکشه اینا دارن زحمت میکشن
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    در مورد قدرت هوایی آمریکا شکی نیست اما رسیدن به سرعت نور تقریبا غیر ممکن است.و فقط میشه بهش نزدیک شد.
  • علی ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    بزرگترین سلاح غرب که کارآمد هم هست رسانه ها و هالیود است این سلاحها چه واقعی باشند یا نباشند فرقی نمیکند یا بهتر بگویم هرآنچه بخواهند میباورانند.
  • سجاد ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    گزارش خوبی بود بهرحال باید قدرت آمریکا را ولو اینکه پوشالی و مادی است شناخت تا بتوان با آن مبارزه کرد آینده پژوهی یعنی همین
  • علیرضا ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    ما مسلح به الله و اکبریم!
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    ' گزارش خوبی است ولیکن یک نکته را فراموش نکنید امریکا با پیشرفته ترین فناوری ای روز هنوز نتوانسته قدرت نظامی ایران را دقیقا شناسایی کند اینکه دانشمندی مشهور را در خیابان ترور کنند کار سخت و دشواری از نظر فنی نیست مرد نیستند که اعتراف کنند در مقابل ایران به گل نشسته اند در جنگ های اینده فقط فناوری نیست که سبب پیروزی می گردد ایمان و شهادت طلبی و استفاده از فنون جنگ نامتقارن و نترسیدن از جنگ روانی عامل اصلی پیروزی است همین جنگ 8 روزه را ببینید فلسطینی ها با موشک های فوق العاده ساده با برد حداکثر 70 کیلیومتر بر اسرائل تا بن دندان مسلح و مجهز به پیشرفته ترین جنگ افزارها و گنبد اهنین پیروز شدند عامل پیروزی جنگ افزارهای فوق پیشرفته فلسظینی ها نبود چون ندارند اما فلسطینی ها ایمان شجاعت نترسیدن و خطر کردن را دارند در مقابل اسرائیلی های ترسو بی ایمان و بزدل کم اوردند چون انگیزه مبارزه را ندارند اشغالگر هستند در همه دنیا منفورند پس خیلی به این فناوری ها دل خوش نکنید امریکایی ها در بتلاق افغانستان و مشکلات داخلی گیر کرده اند دیگر جرئت مبارزه با ایران را ندارند از عراق تو سری خورده فرار کردند اما نکته ای که هست اینست که با خارج کردن منافقین از فهرست تروریست ها قطعا در اینده از این نیروهای خائن برای ضربه زدن به ایران و ترور های دیگر و انفجار و نا امنی استفاده خواهند کرد الان در حال اموزش انها برای خرابکاری تفرقه افکنی و ازار و اذیت مردم ایران هستند اینه بیشتر از این دیگر توان ندارند
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    این در جهت تضعیف روحیه ایرانه؟!!!!!
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    لطفا غلطهاي املايي را تصحيح فرمائيد.خيلي با اشكال متون تاي
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    به سلامتی قانون انیشتن درباره اینکه هیچ جسمی نمی تونه سریعتر از نور هم حرکت کنه با مهملات شما شکسته شد!!! احمق ها..
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    باسلام ایران خیلی تجهیزات داره ولی رو نکرده و این جمله هم همیشه یادتون باشه "امریکا هیچ غلتی نمی تونه بکنه"
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    باهوش!!!!!!!!!!!!!!!!! اون جا نوشته صوت نه نور!!! باید به فکر یه عینک خوب باشی
  • رسول احمدزاده ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    نخیر در جهت شناخت دقیق دشمن است تا استراتژی های خود را بر اساس رفتارها و حرکات او بچینیم.
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    ژولورن که سهله خود آیزاک آسیموف هم کم میاورد.
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    چرت نگید لطفا کجا نوشته نورف نوشته صوت
  • عمو یزدان خاک پای سید علی ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    این تازه اوناس که رو کرده.اونایی که هنوز هیشکی ندیده و نشنیده.ببین چی هستند. ولی خداییش اختراعات بزرگین درست ولی همش در راستای کشت و کشتار مردم بد بخته.مگه خدا این لا مصبو زمین گیر کنه!
  • یوسف ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    حداقل دونفر به این مورد اشاره کرده اند که این نشون میده مشرق ویرایش کرده دوستان سریع برچسب نزنید
  • یوسف ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    بی ادب ... اشتباه از مترجم بوده ظاهراً که ویرایش شده
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    گنبد آهنینم دیدیم!
  • محمد ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
  • مسعود نوری ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    خوب دیگه کشورهائی مثل عربستان باید بجای آبادانی صلهای قدیمی امریکارا بخرند . و امریکا هم دلارهارا بجای آسایش مردم بکارگیرد برای ساخت این چرندیات برای کشتن وقارت دنیا بکار می گیرد .
  • نـــــــــــــاشنــــــــــــاس خ ر ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    مجید جان سرعت صوت است .
  • دانشمند ناشناس ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    چرا همتون شاس می زنید سرعت صوته .
  • راستگو ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    چرا همتون ناشناسین پس چه جوری فارسی می دانید؟
  • دهگد جهانی ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    علی جان زدی بخال اینها با رسانه ها مخ را با سرعت نور از بین می برند اونهائی که حال رسانه دیدن را ندارند با شیشه مخ را از بین می برند
  • نادر ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    بر منکرش لعنت .
  • صدر ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    0 0
    نیمی از جنگ امریکا با بلف زدن کار می کنه .
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    خدایش بخش گزارشهاتون حرف نداره ایول
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    کاملا موافقم
  • میترا ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    امریکا نه اونقدر قویه که دوستاش فکر میکنن ونه اونقدر ضعیف که بعضی از دشمناش ولی ......... هرچی باشه { ما امریکا را زیر پا له میکنیم } با قدرت ایمان طرفدارای امریکا منفی بدن
  • رضا ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اینگونه تبلیغات مبالغه امیز همانا ادامه جنگ روانی ای است گه امریگا با استفاده از ان میخواهد گه چون سگان هار شده چنگال و دندانش را به نمایش بگزارد و در دلها ترس و خوف ایجاد گند.در حالیگه امریگای امروز بارتباط همچو گارگردهای جنایتگارانه اش مورد تنفر اگثریت ملتها قرار گرفته و ادامه همچو تبلیغات در قالب جنگ روانی درجه نفرت ملتهای صلحدوست وعدالت پسند جهان را نسبت به امریگا بیشتر دامن میزند. اگر فرض گنیم گه این گزارش جنبه واقعی داشته باشد این شعر شاعر تداعی میشودء مگن هیچ بر زیر دستان ستمءء گه دستیست بالای دست تو هم .
  • علي ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    3000 هزار نفر يعني چند نفر؟؟؟؟؟؟
  • حجت ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    100 بار بنویسید سهند 100 بار هم بنویسید جوشن.
  • حجت ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اگه به الله اکبر تنها بود که پیامبر نیاز به لشکر نداشتند.
  • یصی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    خاک بر سرت.معلومه نه ماخ میدونی چیه نه سرعت نور.خب بدبخت...... هر چی فک میکنم چی بهت بگم ذهنم ارور میده
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    طبق قانون اينشتين هرچي فراتر از سرعت نور حركت كند به انرژي تبديل ميشه پس اين تكنولوژي چه جوريه؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 1
    دوستان گیریم که آمریکا به این پیشرفتها دست یافته و یا خواهد یافت امیدواریم همه اینها در زمان ظهور وسیله ای باشنددر اختیار امام عصر و زمان (عج) برای نابودی کفار. ان شاء الله.
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    آمریکا یه قدرت پوشالیه! هر چند دیگه همینم نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس