هیچ‌یک از مقامات عالی‌رتبه در کاخ سفید چنین رابطه ای با یک رئیس‌جمهور و همسر وی نداشته‌اند و هنوز رسانه‌ای به نقش جارت پی نبرده است. جارت خاطرات خود از زندگی در ایران را، خاطراتی بسیار شیرین توصیف می‌کند.

به گزارش گروه بين‌الملل مشرق، والری بومن جارت (Valerie Bowman Jarrett) (متولد ۱۹۵۶ میلادی)، وکیل آمریکایی مقیم شیکاگو است. وی همچنین از مشاورین ارشد باراک اوباما است. والری جارت از پدر و مادری آمریکایی زاده شده و متولد شهر شیراز، ایران است و تا ۹ سالگی در این شهر زندگی می‌کرده است.

وی در سال ۱۹۷۸ در رشته روانشناسی از دانشگاه استنفورد موفق به کسب مدرک کارشناسی شد و سپس دکترای خود را در رشته حقوق در سال ۱۹۸۱ از دانشگاه میشیگان دریافت کرد.

برخی نشریات و رسانه‌های ایالات متحده آمریکا وی را بانفوذترین مشاور باراک اوباما معرفی می‌کنند. وی دارای دختری به نام "لورا" است که هم‌اکنون در حال تحصیل در رشته حقوق از دانشگاه هاروارد است.

پدر وی، جیمز بومن، از نخستین پزشکان بیمارستان نمازی شیراز بوده است.*

والري همواره از خاطرات زندگي در ایران به عنوان «خاطراتی بسیار شیرین» ياد می‌کند.

سایت "دیلی‌کالر" درباره "والري جارت" می‌نویسد: ادوارد کلین نویسنده کتاب آماتور می گوید : هیچ یک از مقامات عالی‌رتبه در کاخ سفید چنین رابطه ای با یک رئیس جمهور و همسر وی نداشته اند و هنوز رسانه ای به نقش جارت پی نبرده است.



او در ادامه می‌افزاید: یکی از دوستان قدیمی جارت در حین مصاحبه برای نوشتن کتابم که آماتور نام داشت، گفت: خانم والری عضو خودمانی (محرم راز) اصلی است. او مثل چشم و گوش اوباما و بانوی اول است. او به آنها می‌گوید چه کسی وفادار است و چه کسی نه. چه کسی در مورد دیگری چه چیزی می‌گوید. او می‌گوید که آنها در دیدار از یک شهر یا کشور خارجی با چه کسانی دیدار کنند. او می‌گوید چه کسی به کاخ سفید دعوت شود و چه کسی نه.

به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، خانم جارت در امر تجارت و سرمایه‌گذاری ملک، دستی بر آتش دارد و بيش از 20 سال است که دوست و مشاور نزدیک اوباماست به نحوی که گفته می‌شود در زمان صحبت‌کردن درباره رئیس‌جمهور جدید آمریکا «احساساتی» می‌شود و همچنین از او به عنوان «طرف دیگر ذهن اوباما "یاد می‌کنند.

این خانم به حدی به اوباما نزدیک است که می‌تواند پیش‌بینی کند اوباما برای شام چه چیزی را دوست دارد.



رسانه های آمریکا و اسرائیل به طور همزمان و در گرماگرم انتخابات آمریکا مدعی شدند که مشاور شیرازی اوباما تماس ها و تلاشهای جدیدی را برای گشودن باب تماس با ایرانیها آغاز کرده است

طبق این گزارشها "والری بومن جارت” زن شیرازی الاصل از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، مسؤول پیگیری برقراری رابطه با ایران شده است. بومن جارت از وکلای برجسته شیکاگو و مشاور ارشد اوباما، شده است و حسب گزارش رسانه های واشنگتن و تل آویو او تلاش می کند تماس های دولت آمریکا با نمایندگان ایران را برقرار کند.



نیویورک تایمز قبل از این مدعی شده بود: دولت آمریکا مذاکرات سری و محرمانه ای را با ایران انجام می دهد تا به محض پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خط تماس مستقیم میان دو طرف برقرار شود.ایران و آمریکا هر دو این موضوع را تکذیب کردند.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران هم در این باره گفته بود هیچ مذاکره یا تماسی با آمریکا نداریم اما مذاکرات هسته ای با گروه ۱+۵ ادامه دارد.

حدود ۳۲ سال پیش دولت واشنگتن پس از اشغال سفارتش در تهران روابط دیپلماتیک با ایران را به صورت کامل قطع کرد.هم اکنون سوئیس و پاکستان، حفاظت از منافع آمریکا و ایران را در تهران و واشنگتن برعهده دارند.










































































ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
* "استفان فیلیپس" نویسنده تحصیل کرده در آکادمی ارتش آمریکا در گفت‌وگو با "والری جارت" و برخی دیگر، گزارشی از زندگی دکتر "جیمز ای. بومن" پدر والري و پزشک و دانشمند پیشکسوت آفریقایی آمریکایی در زمینه ژنتیک و بیواتیک تهیه کرده است. وبگاه رسمی دانشگاه شیکاگو، مشروح این گزارش را منتشر کرده است.

در سال  1970 ميلادي، هیچ درمانی برای کم‌خونی داسی‌شکل وجود نداشت و دانش چگونگی برخورد با آن بسیار ابتدایی بود. طول عمر مبتلایان به این بیماری حدود 20 سال بود. به گفته استاد دانشگاه ویرجینیا "رابرت بی. اسکات" در مجله تخصصی انجمن پزشکی آمریکا در اکتبر همان سال، تقریباً از هر 500 آمریکایی آفریقایی‌تبار، يک نفر با این بیماری متولد می‌شد. وی می‌نویسد: بودجه‌ای که به این بیماری اختصاص یافته بود در مقایسه با بودجه‌ای که به اختلالات با شیوع کمتر در نژادهای دیگر اختصاص می‌یافت به مراتب کمتر بود.

جیمز ای. بومن، پزشک، در آن زمان نخستین عضو آفریقایی‌تبار هیئت علمی پزشکی در دانشگاه شیکاگو و یکی از حامیان قدرتمند دانشمندان اقلیتی بود که هدف‌شان ورود به مشاغل آکادمیک پزشکی بود.

کلاریس دی. راید، پزشک و مدیر پیشین برنامه بیماری کم‌خونی در موسسه ملی قلب، ریه و خون همچنان "تأثیر عمیق سخنان وی" را به خاطر می‌آورد:

"جیم بی‌پرده سخن می‌گفت. موضوع فقط انجام کار درست نبود، بلکه انجام آن به شیوه درست بود. سیاست مبارزه با کم‌خونی بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی عمومی آغاز شد. پس از جنبش حقوق شهروندی، جامعه سیاه‌پوست که همچنان دچار بی‌اعتمادی و درگیر ناآرامی بود؛ ناگهان با این بیماری رودر رو شدند. آشفتگی و سردرگمی گسترده‌ای درمورد مبتلایان به کم‌خونی داسی‌شکل و ناقلان این بیماری ایجاد شده بود. و بدون توجه به تمام این مشکلات، سعی می‌کردیم یک برنامه ملی راه‌اندازی کنیم."

دکتر جیمز بومن در تاریخ 5 فوریه 1923 میلادی در واشنگتن به دنیا آمد. وی در مصاحبه‌ای می‌گوید: "در آن زمان سیاست جداسازی نژادی به طور کامل اجرا می‌شد. ما فقط می‌توانستیم به تئاتر، سینما و رستوران‌های محله‌ سیاه پوست‌ها برویم."

در سال 1939 ميلادي مدرک کارشناسی خود را در رشته زیست‌شناسی از دانشگاه هاوارد دریافت کرد. با عضویت در دانشکده پزشکی ارتش آمریکا در دانشگاه هاوارد مدرک پزشکی‌اش را در سال 1946 ميلادي دریافت کرد. هدفش این بوده که افسر پزشکی ارتش شود، اما در آن زمان سیاست جداسازی نژادی مانع از دستیابی او به هدفش شد، بنابراین بومن تحصیلاتش را در رشته آسیب‌شناسی ادامه داد. دوران کارآموزی خود را در بیمارستان فریدمن در واشنگتن و دوران تخصصش را در رشته آسیب‌شناسی در بیمارستان سنت‌لوک در شیکاگو از سال 1947 تا 1952 ميلادي گذراند.

بومن نخستین دانشجوی دستیاری سیاه‌پوست بود و توانست تأثیر زیادی نیز بر اطرافیانش بگذارد. در یکی از مصاحبه‌هایش به یاد می‌آورد زمانی که خبر پذیرشش را در دستیاری به یکی از دوستانش داد دوستش به او گفت: "ولی باید از در پشتی بروی. بهش گفتم این حرف‌ها مزخرف است. اگر من دستیارم، از در جلویی می‌روم. روز اول از در جلویی رفتم. ناگهان تمام خدمه و آبدارچی‌های سیاه‌پوست به من زل زدند و تا سالن دنبالم آمدند. روز بعد باز هم از در جلویی رفتم، جمعیت زیادی از خدمه و آبدارچی‌های سیاهپوست جمع شده بودند و منتظر بودند که با من وارد بشوند. این جوری شد که در جلوی بیمارستان سنت‌لوک را به روی همه باز کردم!"

در این فاصله با "باربارا تیلور" آشنا شد و آن دو در سال 1950 ميلادي با یکدیگر ازدواج کردند. وی در زندگینامه شفاهی خود به خاطر می‌آورد، وقتی خدمتش در سال 1955 ميلادي پایان یافت، نه او و نه باربارا قادر به پذیرش "هر چیزی که رنگ و بوی سیاست جداسازی داشت" نبودند. "گفتیم چرا موقعیتی در آن سوی آب‌ها پیدا نکنیم؟" از این رو به بیمارستان نمازی در شیراز، ایران، نقل مکان کردند و بومن رئیس بخش آسیب‌شناسی این بیمارستان شد. باربارا نیز به آموزش پیش‌دبستانی و ایراد سخنرانی در زمینه روان‌شناسی و مردم‌شناسی در دانشکده پزشکی وابسته به بیمارستان مشغول شد.

یک سال پس از نقل مکان به ایران دخترشان، والری، در شهر شیراز به دنیا می‌آید. والری بومن ژارت، اکنون مشاور ارشد باراک اوباما و رئیس شورای زنان و دختران کاخ سفید می‌گوید "این نقل مکان مسیر حرفه‌ای او را به طور کامل دگرگون ساخت." بومن در این مکان جدید که کسی فکرش را هم نمی‌کرد به تنهایی خود را به صف نخست رشته نوظهور ژنتیک رسانید.


ماجراي رازگشايي ژنتيکي دکتر بومن با باقالي شيرازي

سرآغاز تمامی این تحولات ملاقات وی با دختربچه‌ای به شدت بیمار بود.

این کودک به طرز معجزه‌آسایی پس از انتقال خون بهبود یافته بود. بومن در مصاحبه‌اي گفته بود که به یاد می‌آورد که او و همکارانش مات و مبهوت مانده بودند و نمی‌دانستند چه چیزی باعث این اتفاق شده بود. یک بار که وی به بازار رفته بود با دیدن باقالی این معما برایش حل شد. آن چه آن‌ها با آن روبه‌رو بودند چیزی نبود جز فاویسم، نوعی اختلال ژنتیکی که با مصرف باقالی به نوعی واکنش کم‌خونی خطرناک منجر می‌شود.

بومن برای گردآوری نمونه‌های خون از اقوام مختلف ایران جهت درک میزان مستعد بودن به فاویسم در میان جمعیت‌های گوناگون عازم سفر شد. این اقدام عملی تصویر جالبی از فرهنگ‌های گوناگون، ردپای ژنتیکی حرکت‌شان و دینامیک تکاملی شکل‌گیری ژنتیک در اختیارشان قرار داد.

بومن خود را غرق در متون تخصصی در این زمینه کرد. در زندگینامه شفاهیش می‌گوید: "خودم معلم خودم بودم. بخشی از مطالعاتم مربوط به ژنتیک بیوشیمیایی بود، بخشی مردم‌شناسی، بخشی تاریخ... فوق‌العاده بود."

سپس شروع به مکاتبه با پژوهشگران از سرتاسر دنیا کرد، از جمله دکتر آلف آلوینگ، که در دانشگاه شیکاگو مشغول بود. در این دانشگاه پژوهشگران ارتباط میان جهش ژنتیکی در فاویسم و نوعی واکنش مرگبار به داروی پریماکین در درمان مالاریا را یافته بودند. آلوینک از بومن دعوت کرد که در صورت بازگشت به آمریکا به دیدار او برود.

به گفته ژارت، آن زمان از نظر فردی نیز دوران تأثیرگذاری برای بومن بود. "رابطه میان پدر و مادرم مستحکم‌تر شده بود، زیرا آن دو دور از وطن بودند و جز همدیگر کسی را نداشتند. آن‌ها دوستان دیرینه‌ای نیز پیدا کردند که برایشان عمیقاً ارزشمندند."

آن‌ها در سال 1960 ميلادي ایران را ترک کردند و به دانشگاه لندن رفتند. بومن موفق به دریافت بورسیه مؤسسه گالتون شده بود؛ اکنون او می‌توانست بالاخره "ژنتیک را که پیش‌تر درموردش مطالعه می‌کرد به طور تخصصی بیاموزد." مطالعات بومن در زمینه ژنتیکِ جمعیت او را راهی کشورهای گوناگونی از جمله مکزیک، غنا، نیجریه، اتیوپی و اوگاندا کرد.

در سال 2008 ميلادي شرایط سلامتی بومن با مشکل رو به رو شد. پزشکان تشخیص سرطان کلیه دادند. او با بیماریش مبارزه کرد اما سرانجام در 28 سپتامبر 2010 تسلیم سرطان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 1
    چقد ایکبیریه
  • میترا ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    فکر نمیکنم اینهمه عکسی که باراک با این بابا داره با میشل داشته باشه !
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    که چی؟! مگه 4 سال قبل همین رابطه را نداشتند؟!!
  • hamid ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    ببین دنیا بدست چه بوزینه هایی اداره میشه جمجمه هاشون مثل ادمهایی که از نسل دوم میمونها بوجود امدهاند میماند
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    خودت میگی پدر و مادرش امریکایی اند بعد میگی شیرازی الاصل؟
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    واقعا به خاطر این طرز تفکرتون متأسفم
  • سفید پوست ساکسون ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    وقتی کارمون با این سیاه تموم بشه با ایلش می بریمش تویله....
  • مشاور سابق متکی ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    شما از عمق فساد اخلاقی و مالی جبهه غربی عربی خبر ندارید در جریان کنفراس شرم الشیخ مصر که نمایندگان ایران هم حضور داشتن و قرار بود بین ایران و امریکا مذاکراتی صورت بگیه در حضور خانم کلینتون و تعدادی از مقامات اروپایی و عرب و امریکایی..تعدادی زن جوان با چنان وضع ظاهری اسفناک غیر متعارفی حضور داشتن و بعد از آن اون آوردن مشروب و... که تیم ایرانی مجبور به ترک جلسه شدن واقعا نیمی از قدرت سیاست خارجی امریکا اروپا و اسرائیل در قدرت جنسی بالای رهبران متحدان آنهاست!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    فقط کافیه عناصر سکولار و سست بنیاد که ارزش های اخلاقی برای آنها مهم نیست روی کار بیان در عرض 1 هفته غرب با تله های جنسی مالی و ...آنها برده خود می کند برده........ البته عکس آن هم در شرق آسیا تقریبا حاکمه!!..
  • عمو یزدان خاک پای سید علی ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    دیگه نگین جارت.بگین زیگیل اوباما
  • منتقد ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    شیرازی الاصل؟خیلی غریبه پرستی مشرق
  • ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    البته فکر نکنم از همسرش و همسرهای .... بهش نزدیکتر باشه
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    يعني اينكه پدر و مادرش كه امريكايي هستند و اين خانم رو تو شيراز به دنيا اومده خيلي سخت نبود
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    يعني اينكه پدر و مادرش كه امريكايي هستند و اين خانم رو تو شيراز به دنيا اومده خيلي سخت نبود
  • علي اكبر ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    خوشم اومد كلي خنديدم
  • مهسا ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اخه این چه حرفیه میزنید..باور کنید خدا اونارم افریده.اینقدر ظاهر ادم ها رو مسخره نکنید.
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    بدبختی ما ایرانی ها همینه انقدر که تو فکر قیافه آدم ها هستیم در فکر توانایی یا تخصصشون نیستیم
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    لازم بود انقدر عکس با این وضع بزارید برا این خبر یه خورده دقت کنید که ترویج منکر نشه
  • آرش ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    حمید جان! قیافه ملاک نیست و الا در بین خودی ها هم کسانی هستند که شبیه انسانهای غارنشین می باشند
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    دوست عزیز قصد ازدواج که ندارند شما در مورد قیافش نظر می دی به غیر از عکسها بهتره مطلب هر خبر رو هم بخونی
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    هر کسی آنی را می بیند که به دنبال آنست . یکی توانایی فرد را دیگری پاچه هایش را تو چی ؟
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اگه پاچه هاش رو نمی زاشتن نمی تونستن خبر رو کار کنن
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    دوست عزيز احترام احترام مياره خوبه اونا هم به مقامات ما چنين چيزايي بگن ؟يادمان نرود كه امام عزيز به شاه هم ميگفت اقاي محمد رضاشاه
  • سيد امير ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    يه جورايي نقش ..... را براي اوباما بازي ميكنه اينم شده جريان انحرافي واسه ميشل بدبخت
  • محمد ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    چه خوش خیالید؟ مشاور شیرازی؟! با ننه اش آمریکایی بودن 9سال هم ایران زندگی کرده شده شیرازی؟! چطور مادران ایرانی که شوهران عراقی و افغانی و ... دارند دارند و بچه هایشان ایران بدنیا آمده اند اهل هیچ منطقه ای نیستند و بی هویت رها شده اند... می دانم این مطلب ربطی به موضوع نداشت ولی خیلی هول نشید جاسوسه،ننه و باباشم ایران جاسوس بودن،الانم به فکر ما نیست و نبوده. الکی شیرازی شیرازی هم به دمش نبندید از این سیاست یک بام و دوهوا خسته شدم.یک مطلب زدید فلان مقامات اسرائیل ایرانی هستند حالم بد شد از این طرز فکر... ما امت واحده اسلامی هستیم،ایرانی،پاکستانی،عراقی،لبنانی،افغانی،فلسطینی،بحرینی،یمینی،عربستانی و ... که به ولایت فقیه اعتقاد دارند جزء ما هستند و بقیه حتی اگر بچه ناف شمرون هم باشند خارجی و بیگانه محسوب می شوند و یک ارزن ارزش ندارند.یاعلی
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    توهین نکن. اینم که کاکو شیرازی خودمونه.
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    یه عکس از خودت بذار ببینیم خوشتیپ !
  • ناشناس ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    عیب نقاش نکن عزیز دل برادر
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    چرا هر عکسی رو قرار میدید؟واقعا جای تعجبه!
  • هادی ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    برادران به نظر می رسه حذف برخی از تصاویر به تقوا نزدیکتر باشه. سایر عکس ها به خوبی گویای مطلب می باشد. لطفاً بیشتر دقت کنید و از اشاعه این تصاویر بپرهیزید.
  • hamid ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    فتبارک الله احسن الخالقین ازخدای بزرگ وبخشنده طلب عفو میکنم واز دوستان عزیزی که نهی از منکر کردند سپاسگزارم البته منظور من ایرادی به خلقت ایشان نیست من که باشم که ایراد بگیرم منظور اینها ازعمال شیطانند و شیطان در جسم وقیافهاشان حلول کرده
  • امير حسين ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    فكر مي كنم حافظ شعر معروفش(اگر آن دخت شيرازي بدست آرد دل مارا‍)در باره اين سروده است .چون واقعا سمرقند وبخارارا به او بخشيده است
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    باعث مباهات و افتخار ماست كه يك ايراني تونسته اينقدر به اوباما نزديك بشه. من اگه جاي مشاورش بودم اوباما رو تحريك ميكردم كه كارو يكسره كنه و يك خاورميانه ي بزرگ رو به كمك نولچه ي خودش اسراييل تشكيل بده. يا همه با هم اشتي كنند يا اونايي كه زورشون زياده مابقي رو از بين ببرند يا روميه رومي يا زنگيه زنگي.
  • میثم ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    چه خوبه به جای این همه توهین و افترا زدن به افراد یک کم فهم و شعورمون و بالا ببریم , یعنی هرکی مسلمون نباشه ادم نیست ???!!!لابد ماها خوبیم که مثلا مسلمونیم اونوقت همه رو مسخره میکنیم , اونوقت خودمون خدای مسخره هاییم
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    عکس های انتخابیتون افتضاح بود بعضیاش، خجالت بکشید
  • ناشناس ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    ممد جان ناراحت نشو تا بوده همین بوده فقط منافع منافع منافع اگر اسلام در خطر باشه و منافع در امنیت هیچ جنگ و جدلی نیست .ولی اگر منافع درخطر باشه و اسلام امنیت داشته باشد اسلام را فدای منافع میکنند .میگی انیطوری نیست تاریخ را ورق بزن.فکر کنم اطلاعاتی باشه این خانمه فرستادن امریکا تا اطلاعات برامون بیاره.
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    شیرازی که هست! به اوباما هم که نزدیکه! پس مبارکه ایشاالله
  • زینب ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    ملت همیشه در صحنه که میگن یعنی همین!
  • احمد ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    توجه داشته باشید که پدرش بدلیل ناراحتی از تبعیض نژادی وعدم امکان پیشرفت مطلوب به ایران امده است چون زمینه پیشرفت بدون تبعیض نژادی مناسب برایش فراهم نبودی پس باید براین فرهنگ بالید وقدرش را دانست
  • albaloo ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اگر آن ترک شیرازی بدست آورد دل اوبامارا ... خوب به ما چه؟ ;))
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اگخ شیرازو باشه که 100 سال دیگه ام بلند نمیشه بیاد رابطو برقرار کنو! ضمنا اگه این عمه خانم بیاد من شخصا با ایجاد رابطه با امریکا مخالفت خواهم کرد.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    کي گفت شيرازي‌الاصل؟ گفته متولد شيراز.
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    همسر امير قطر هم شيرازيه ...
  • ناشناس ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    جبران خليل جبران در جايي ميگويد هنر ايرانيان عيب جويي است ....
  • ناشناس ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    عزيزم وقتي از موجودي ايراد ميگيري در واقع انگار از خالقش ايراد گرفته اي ...
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    کامنت های خودتان را بخوانید و شرم کنید که ایرانی مسلمان خودتان را می نامید . کجا چهار شاهد عادلی این دو نفر را در حین رابطه دیده اند ؟!!! این است رسم ایرانی بودن و مسلمان بودن ؟! این دایره ی تنگ و تاریک خاله زنگ بازی و قضاوت آدم ها مختص همین ایرانی مسلمانی است که در دنیا به واسطه ی همین نوع رفتار بی آبرو شده . شرم کنیم از این نوع نگرش که خدا بارها و بارها در جای جای قرآن ما را از آن نهی کرده ........... ادعای مسلمانی و ایرانی بودنمان خلق دنیا را خفه کرده ...........زشت است . زشت است این حرفها و انگ ها و این دیدگاه .
  • bmkreza ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    بابا کیه بگو ماما
  • mohsen ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    این زنه انقدر با اوباماست که فکر کنم دیگه جز وسایل شخصی اوباما باشه :d
  • محمد ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اولش هیچکس دنبال پاچه نیست ناشناس جون.ولی یهو میبینه فقط دنبال پاچه است. ترویج منکر به هردلیلی حرام است.اگه این جوری بودکه سریالامون هم باید باز باشه دیگه چون بالاخره یه جوری باید منظوروبرسونه دیگه!
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    والله اینا ادعای مدیریت جهانی ندارند یه کسای دیگه ای این ادعا رو دارند. بعد هم عیب از خلقت خدا می گیری؟ هرچقدر زیبا باشی یه ظرف اسید یا یه سوختگی هیچی ازش باقی نمیذاره .پس کفر نگو و شرایطی رو پیش نیار که خدا امتحانت کنه. آره برادر حمید اینجوریاست.
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    به تو چه داداش
  • ناشناس ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    با احترام به همه پيروان دين يهود، فاميل بومن Bowman بيشتر كليميهاي اروپاعي ، امريكاعي استفاده ميكنند ضمنا بيشترين يهوديان مهاجر افريقاعي به فلسطين اشغالي و غرب اهل كشور اتيوپي بوده اند.
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    چرا میگید شیرازی الااصلاون فقط اونجا متولد شده ولی پدر و مادرش امریکایی بودن مثلا اگه یه زن و شوهر ایرانی برن کانادا زندگی کنن بچه شون کانادایی میشه یا ایرانی تا اونجایی که سواد من اجازه میده نقش پدر و مادر در ملیت مهمتر از کشور محل تولد.
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    یه جای مقاله گفت شیرازی الاصل.شما مثل اینکه کل مقاله رو نخوندی.
  • احمد ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    حالا لازم بود این همه عکس برا این خبر اورده بشه. همینکه گفتی مشاور نزدیکشه خودمون فهمیدیم نزدیکه دیگه. این همه عکس برا چی؟
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    ایرانی نیست ایران زندگی کرده اصلاً چه ربطی داره بلکم ایرانی بود باید به‌به و چه‌چه کرد؟
  • محمد ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    این کامنت نشون میده شما قشر ابر مذهبی چه طرز تفکر کثیفی دارین و بدبختی اینه که همه رو هم به چشم خودتون میبینین
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    میشه اشاره کنید اشاعه کدوم تصویر ؟؟
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    به نظر می رسه حذف برخی از تصاویر به تقوا نزدیکتر باشه. سایر عکس ها به خوبی گویای مطلب می باشد. لطفاً بیشتر دقت کنید و از اشاعه این تصاویر بپرهیزید.
  • رهگذر ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    جایگاه آقای الف میم را دارد،پس بگید خانم وی بی جی
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    یه نیگا تو آیینه به خودت بکن.
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    به نظر مي رسد چند وقتي است كه بعضي از سايتهاي داخلي با هدف حل مشكلات مملكت و با نيت خير خواهانه هر مطلبي را كه كمك به حل مشكلات ايران و آمريكا مي كند را طرح مي كنند و به نظر مي رسد سعي دارند كور سويي از اين موضوع كه روشن شده است را نگذارند خاموش شود. اين موضوع به دليل اينكه هدفش كمك به منافع ملي مي باشد تا حدودي قابل تقدير است و ليكن مي بايست طرح اين موضوع به سمت تصميم گيران دو كشور سوق داده شود و سايتهاي خبري سعي كنند با طرح نظرات تصميم گيران دو كشور و انتشار مصاحبه با آنان سعي در اطلاع رساني و نزديك كردن ديدگاهها براي حل مشكل با حفظ منافع متعادل هر دو طرف نمايند. با اين روش مراكز اطلاع رساني مي توانند با روشنتر كردن نقاط مشترك، بعنوان واسطي براي حل اين مشكل عمل كنند.
  • صفري ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    0 0
    به كجا چنين شتابان !!! مشرقيها؟؟
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    0 0
    باعث شرم ما ایرانی هاست که یک فاسد به یک فاسد دیگر که بزرگترین تروریست جهان هست یعنی باراک حسین اوباما نزدیک شده
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    0 0
    بی آبرو امثال تو و اون ارباب غربی ات هستن که همین 8 روز پیش در جنگ غزه 100 کودک و زن فلسطینی را با بمب هوا به زمین 1 پوندی کشتن..
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    0 0
    فساد اخلاقی در رژیم کشورهای امریکا و اروپایی طبیعیه! چیزی که عجیبه تعجب ماست!!
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    0 0
    زنده باد لرها
  • lila ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    چرا تمام خدماتی که این ها انجام داده اند را نادیده می گیرید و از زاویه ی بسته ی دید خودتان همه را می بینید؟ این هایی که اوباما و مشاورش را محکوم به فساد می کنند، بدانند که تهمت زدن حتی به غیرمسلمان هم جایز نیست. برادر خودم فاویسم دارد و اگر غیر از عکس های پالخت و درآغوش کشیدنها قدری هم مطلب را می خواندید می فهمیدید که برای امثال من چنین کشفی چقدر اهمیت دارد.
  • اوغولخان ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    همین کاکا سیاه به درد سلیطه می خورد ؟
  • علي ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    مشاوره ميده ؟ عيب نداره ؟ درضمن فتوشاپ است ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس