کد خبر 168419
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰

برخی از مدیران مدارس شهر تهران از ضرب الاجل ادارات آموزش و پرورش شهر تهران برای برچیده شدن تابلوهای مدارس قرآنی خبر داده اند. این در حالی است که معاون وزیر آموزش و پرورش چندی پیش خبر از راه‌اندازی یکهزار و 276 مدرسه قرآنی در سطح کشور داده بود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مشکلات اجرای نظام 6.3.3 این بار دامن مدارس قرآنی را گرفته است و گویا کسری بودجه آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق و دستمزد مربیان این مدارس و نبود فضای کافی برای دانش آموزان منجر به تصمیم گیری جدیدی برای مدارس قرآنی مبنی بر برچیده شدن تابلوهای آبی رنگ مدارس قرآنی شده است.

یکی از مدیران مدارس قرآنی جنوب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید برچیده شدن تابلوهای مدارس قرآنی توضیح داد: دو سال پیش آموزش و پرورش طی یک اقدام ضرب الاجلی 80 درصد مدیران مدارس هر منطقه از شهر تهران را مجبور به نصب تابلوهای آبی رنگ مدارس قرآنی کرد که در آن زمان تهیه و نصب تابلو هزینه هایی را برای مدیر مدرسه به همراه داشت.

100 هزار تومان هزینه نصب هر تابلوی قرآنی

او با بیان اینکه نصب هر تابلو در هر مدرسه هزینه ای معادل یکصد هزار تومان به همراه داشت، افزود: علاوه بر این هزینه ها، هزینه امکاناتی همچون خرید ضبط صوت و نصب تخته وایت بردهای ویژه برای آموزش قرآن به دانش آموزان به مدیران تحمیل شد. اما امروز باید از تمام این هزینه های اضافی صرف نظر کرده و به دلیل یک تصمیم گیری عجولانه، تابلوهای مدارس قرآنی و دیگر امکانات مدرسه جمع آوری و به انبارها برود.

همچنین یکی از مدیران مدرسه قرآنی در شرق تهران نیز با تایید این موضوع گفت: ادارات آموزش و پرورش مناطق مختلف شهر تهران در اواخر تابستان جلساتی را با مدیران مدارس قرآنی گذاشته و اعلام کردند که باید تابلوهای مدارس قرآنی از سردر مدارس جمع آوری شود و تنها در هر منطقه باید یک مدرسه ابتدایی دخترانه و یک مدرسه ابتدایی پسرانه به صورت قرآنی اداره شود.

حقوق مربیان مدارس قرآنی در سال گذشته پرداخت نشده است

او درباره اینکه آیا روسای ادارات آموزش و پرورش علت این اقدام را توضیح داده اند، تصریح کرد: براساس گفته های مدیران ادارات، آموزش و پرورش به دلیل اجرای نظام 6.3.3 و اجرای سند تحول بنیادین با کسری بودجه مواجه شده و توان پرداخت حقوق مربیان قرآنی این مدارس را ندارند و به همین دلیل باید عنوان قرآنی از مدرسه حذف شود.

به گفته این مدیر مدرسه قرآنی، همچنین مربیان مدارس قرآنی که همگی از کارشناسان حوزه علمیه و یا دبیران قرآن و دینی در مدارس بودند، در سال گذشته تنها از سه ترم برگزاری کلاس ها برای دانش آموزان تنها موفق به دریافت حقوق یک ترم خود شده که این موضوع مورد انتقاد بسیاری از مدرسان شده و معتقد هستند که حقوق آنها بخشی از "حق الناس" است. موضوعی که همواره تلاش می شود در این گونه مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود و حالا شاهد نادیده گرفتن این حق انسانی از معلمان هستیم.

برچیده شدن تابلوی مدارس قرآنی خلاف سند تحول بنیادین

همچنین یکی دیگر از مدیران مدرسه قرآنی در شمال تهران نیز با ابراز نارضایتی از برچیده شدن عنوان مدرسه قرآنی از سردر مدارس گفت: بسیاری از خانواده های مذهبی در مناطق شمالی تهران زندگی می کنند و در طول این دو سال نیز استقبال خوبی از اینگونه مدارس برای فرزندانشان کرده اند. حتی بسیاری از خانواده ها با رضایت کامل کمکهای مردمی را به مدارس دولتی قرآنی انجام می دادند تا فرزندانشان با اصول اخلاقی و مباحث دینی و قرآنی تربیت شوند. اما امروز شاهد هستیم که تنها در هر منطقه آموزشی باید دو مدرسه ابتدایی به صورت قرآنی اداره شود که این خود می تواند تبعات جبران ناپذیری برای فرزندان و خانواده ها باشد.

این مدیر مدرسه با بیان اینکه امسال آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را با رویکرد توجه به اخلاقیات و تربیت انسانی آغاز کرده است، افزود: در مدارس دولتی قرآنی هفته ای دو ساعت دانش آموز با قرآن انس می گرفت و مفاهیم قرآنی و آموزشهای قرائت و روخوانی را می دید. اما به نظر می رسد که این آموزشها به تدریج از مدارس دولتی حذف می شود و یا به شکل خیلی محدودتری ادامه خواهد یافت.

راه اندازی هزار و 276 مدرسه قرآنی

تصمیم برچیده شدن تابلوی مدارس قرآنی از سر در مدارس در شرایطی است که معاون وزیر آموزش و پرورش در امور قرانی اواخر مهرماه خبر از راه اندازی یک هزار و 276 مدرسه قرآنی در سطح کشور داده بود.

محمد بنیادی در 29 مهر ماه امسال اعلام کرده بود: یک هزار و 276 مدرسه قرآنی در مقطع ابتدایی منبعث از طرح تحول بنیادین آموزش پرورش درشیفت صبح ایجاد شده‌ است. دانش آموزان دراین مدارس قرآنی علاوه بر برنامه رسمی و آموزش کتاب‌های درسی خود مهارت وارتباط انس با قرآن را هم فرا می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جعفر ی ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 0
    این یعنی یک کار کارشناسی نشده این یعنی فقط وفقط دادن گزارش به مقام بالاتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس