در خانه اگر کس است ؛ یک حرف بس است. رسانه ملی نشان داده است که می تواند وامکانش را در اختیار دارد؛ هم امکان فنی و هم تجربه تکنیکی. پس می شود باز هم "راستش را بگو " ساخت!

گروه فرهنگی مشرق-تلویزیون قطعا فراگیر ترین رسانه در ایران است؛ چه ماهواره و شبکه های  آن باشد و چه نباشد. با وجود پیشرفت شبکه های فارسی زبان ماهواره ای اما هنوز از نظر کیفی – البته از وجهی خاص که بعد تر بیشتر توضیح می دهیم- از برنامه های رسانه ی ملی فاصله ی زیادی دارد.
این که می گوییم از وجه خاص از آن جهت است که دور بودن از فضای ایران باعث شده است تا حس غریبگی در برنامه های شبکه های فارسی زبان ماهواره ای موج بزند و با وجود اینکه در برخی موارد چه از نظر سوژه پردازی و چه از نظر پرداخت توانسته اند گوی سبقت را از صدا و سیمای وطنی بربایند اما همچنان در رقابت با رسانه ملی نتوانسته اند با این تنوع بالا مخاطب را شش دانگ در اختیار خودشان بگیرند.
اما در این میان مساله این است که آیا سیمای جمهوری اسلامی توانسته است از این مزیت نسبی اش استفاده بهینه داشته باشد یا نه؛ واقعیت این است که داشته ها و تولیدات رسانه ملی چندان با هم جور در نمی آیند. اگر چه گاهی اتفاقات خوبی را هم می شود در مجموع تولیدات دید؛ اگر چه اکثر مخاطبان مشرق عادت به انتقادات تند و کمی بی رحمانه ی این رسانه نسبت به برنامه های رسانه ی ملی پیدا کرده اند اما این بار می خواهیم بای یکی از نکات مثبت برنامه سازی تلویزیون بحث را شروع و به پیش ببریم.

یکم؛ چند روزی است که سریال "راستش را بگو" ساخته محمد رضا آهنج از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی روی آنتن می رود.پیش از این یکی از اصلی ترین انتقاداتی که به سریال های تلویزیونی تولید جام جم می شد مشکل در داستان این مجموعه ها بود. مجموعه هایی با داستان هایی تک خطی و ماجراهای تصنعی و شخصیت هایی که هیچ گاه به بلوغ نمی رسند ویژگی بسیاری از تولیدات این چنینی است. داستان تک خطی کش می آید؛ ماجراهای تصنعی از دل کار بیرون می زند و غیر قابل باور می شود و شخصیت هایی هم که پخته نشوند در نهایت به بوق شعار تبدیل می شوند نه بیشتر.
اما آنچه که تا به حال از سریال آهنج به نمایش گذاشته شده است بیش از این ها را به نمایش می گذارد. سریال آهنج اگر چه قصه ای کاملا ذهن پرداخته دارد و از قصه هایی آماده مانند قصه های تاریخی استفاده نکرده است و فضای امروزی قصه هم کارگردان را از جذابیت های صحنه آرایی های آن چنانی محروم می کند اما جالب اینجاست که کارگردان در یکی از معدود آثاری که می شود آن را این گونه تحلیل کرد داستان را فهمیده و از آن مهم تر داستان گویی را. این داستان گویی که می گوییم نقش بسیار مهمی دارد؛ یعنی اینکه خالق یک اثر دراماتیک به خوبی بفهمد که چه چیزی را چگونه بگوید و از آن  مهم تر این که چقدر بگوید.


میزان رو کردن داستان در کنش و واکنش های کارکترها نقش عمیقی در از آب در آمدن شخصیت ها و البته ماجرا ها دارد. وقتی یک قصه به میزان درست و به اندازه گفته شود می تواند در جایی درست با دیگر قصه ها ارتباط  برقرار کند و این گونه است که از متن داستان بیرون نمی زند.
"راستش را بگو" ی آهنج تا به اینجا نشان داده است که می داند چه چیز را چگونه بگوید؛ خصوصا در استفاده از این تکنیک که قصه ی هر کارکتر را جداگانه روایت کرده و درست در سر بزنگاه و بدون این که پر حرفی کند به داستان کارکتر دیگر پل بزند موفق بوده است. اما اگر بخواهیم مهم ترین امتیاز اثر آهنج را- باز هم تاکید می کنیم تا به اینجا- بر شمریم باید بگوییم "کارگردان در قصه کم فروشی نکرده است!"

دوم؛ البته همزمان با سریال آهنج سریال دیگری نیز جمعه شب ها پخش می شود که درست در نقطه ی مقابل نقاط قوت "راستش را بگو " قرار می گیرد. اگر چه سال ها برای ساختش وقت صرف شده و البته بودجه ی فراوانی نیز. سیما نیز برای آن کم نگذاشته و در روزهای هفته نیز برای آن آگهی می رود. مهم ترین نقطه ی تمایزاین دو سریال در این است که "کلاه پهلوی" ضیاء الدین دری بر خلاف راستش را بگو داستان ندارد. داستانی که درّی کوشیده آن را در این سریال طولانی به نمایش بگذارد آن قدر کشش ندارد که در بیش از یک فیلم داستانی به کار گرفته شود.




درّی در مقدمه ی اولین قسمت از کلاه پهلوی کتابی را در دست گرفت و گفت که این کتابی است که سال ها پیش نوشته و داستان کلاه پهلوی در حقیقت بسط یافته داستان همین کتاب است؛ قصه را همین جا نگه داریم. اشاره درّی از روی اتفاق اشاره خوبی است. مساله اینجاست که داستان مورد نظر آقای کارگردان احتمالا غیر از این که خوب پرداخته نشده است به درستی هم بسط نیافته است. ضیاء الدین درّی باید به این نکته توجه می داشت که با کش دادن یک داستان مکتوب نمی شود سریال ساخت. بگذاریم و بگذریم اگر چه از پنج قسمتی که سازنده سریال کلاه پهلوی از منتقدان مهلت گرفته بود گذشته است اما باز هم قضاوت را به آینده سریال احاله می دهیم تا اگر قرار است اتفاقی بیفتد رخ دهد تا بشود جدی تر درباره ی آن قضاوت کرد. هر چند که قسمت های طلایی در کلاه پهلوی از دست رفته است و باقی هر اتفاقی هم که بیفتد مسیر اصلی داستان را تغییر نخواهد داد.

حالا بازگردیم به قبل از نکته یکم؛ در خانه اگر کس است ؛ یک حرف بس است. رسانه ملی نشان داده است که می تواند وامکانش را در اختیار دارد؛ هم امکان فنی و هم تجربه تکنیکی. پس می شود باز هم "راستش را بگو " ساخت!


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    مگر نمایش سیگارکشیدن از تلویزیون ممنوع نیست پس چرا این هفته در کلاه پهلوی نمایش داده شد؟
  • عباس ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 1
    عجیب سریال خوبیه!. از آقای ضرغامی بعیده!!. کاش تو ماه رمضون پخش می شد لااقل بعد از افطار با این سریالای درب و داغون سر نمی کردیم..... راستی سارا مستور جاسوسه شک نکن!
  • حسين ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 1
    لطفا تحليل‌هاي شخصي تان را به سريال هاي سيما نبنديد. اگه از کلاه پهلوي خوشتون نيومده صريحا بگيد. ديگه چرا به اسم تحليل ميخايد خرابش کنيد.
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    حتما فقط تو می فهمی که چی تحلیل هست و چی نظر شخصی... پیاده شو با هم بریم
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 1
    خداحافظ بچه که سریال خوبی بود
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    1 0
    وقتی این فیلمو نگاه میکنم، حس غریبی دارم...حس میکنم نقص(دروغ گفتن) بزرگی در وجودم هست...وقتی به یاد این فیلم می افتم، سعی میکنم دیگه دروغ و دقلبازی را بندازم دور.
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    وقتی سیاست اقتضا میکد از یک سریال تعریف و سریال دیگر را بکوبیم
  • محمد عطاردی ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    فکر نمی کردم چیزی از تلویزیون دیگر بتواند اینطور میخکوبم کند. خدا کند تا انتها هم همینطور بماند. گرچه با تمام صحبت های خانم لعیا زنگنه که دیشب می گفت موافق نیستم، اما حتما یاور ۳ جواب درستی در ادامه سریال به او می دهد.
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    راستش را بگو خوبه اما گریم هنر پیشه ها غیر حرفه ای انجام شده در مورد کلاه پهلوی به خاطر هزینه گزافی که هدر داده با جبر دو سه قسمتش رادیدم جز کسالت چیزی نداشت میشد این دیالوگها را به عنوان داستان شب از رادیو شنید!!خداییش دزد و پلیس حرفه ای تره!!!
  • محمد ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 1
    راستش را بگو خیلی قشنگه بازیگراشم عالین مخصوصا نیوشا ضیغمی
  • نادر ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 1
    خدایش اصلا میشه سریالی مثل کلاه پهلوی را با سریالهای دیگه که هر کدوم برا خودشون محترم وقابل دفاع هستند مقایسه کرد. حسی که کلاه پهلوی مده ارامش قبل طوفانه. صبور باشیم برا سریالی که حدود 50 قسمتش مانده
  • امیر ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    موافقم شدید مستور جاسوسه اینقد ادعا داره یه ریگی به کفشش هست
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    50 قسمت!!!روده درازی هم شد هنر؟؟
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    سریالی که در دو قسمت اول نتواند جذب مخاطب کند شکست خورده حالا هزار قسمتی بسازند!نمونه های موفق بسیارند مثل روزگار قریب یا امام علی یاهزار دستان ....
  • مسیح ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    ممنوع نیست
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    حالت خوبه!!! یعنی سیگار کشیدن از کشتن وقتل که 24 ساعت محور تمام فیلم ها شده گناه و زشتیش کمتره
  • قربون ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    توی این سریال آبکی "راستش را بگو": 1. شخصیت ها اصلاً در نیومدن، بازیگران اصلاً باورپذیر نیستن و مصنوعی بازی میکنن(بویژه دانیال عبادی)... 2. توهین های بسیار جالب و زیرکانه ای به نیروهای اطلاعاتی میشه و آنها (نظیر یاور3) پخمه هایی به تمام معنا! به تصویر کشیده میشن، از کی تا حالا نیروهای اطلاعاتی هنگام بازجویی از مظنون روبروی اون میشینن یا اجازه میدن که طرف چهره شونو ببینه... و بسیاری نکات و ایرادات دیگه که امروزه با بالا رفتن سطح تحصیلات عمومی در ایران، هر کسی متوجه آنها میشه و حالش از این فیلم ضعیف بد میشه. به قول فراستی، فیلم ارزشی اول باید فیلم باشه بعد ارزشی، همونطور که کسی که میخواد مبلغ دینی باشه اول باید توان تبلیغ رو داشته باشه و بشه بهش مبلغ گفت تا بعد دین رو تبلیغ بکنه...
  • سردار منوجان ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    حیف دونگ یی و گرنه کلاه پهلوی اصلا حال نمی ده ؟ بازم می گم حیف دونگ یی
  • fasa ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 0
    واقعا شرم آوره. شما هنوز الفباي نقد هم بلد نيستين. آنوقت مي خواهيد سريال 50 قسمتي رو با دو جمله نقد كنيد. بنده كاري به سريالهاي ديگه ندارم ولي خيلي مونده تا بتونيد به يك موضوع فرهنگي كه خيلي نرم و حرفه اي وارد ايران شده پي ببريد. تا كي مي خواهيد فضاي نقد رو محدود نگه داريد. از رسانه اي كه دم از فضاي روشن فكري مي زنه بعيده. البته رسانه!!! نه شما كه در حد همان ابتدايي مانديد.
  • محمد ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 0
    هر چند قضاوت زوده ولی تا اینجای کار به نظر من کلاه پهلوی سریال خوبی بوده. تحلیلتون هم به قول حسین آقا بیشتر شبیه یه نظر شخصیه تا تحلیل واقعی!
  • محمد ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 0
    با آقا نادر موافقم. چیه چون توش تا حالا عشق سه طرفه و مثلث و مربع عشقی نبوده بده؟؟؟؟؟؟؟ عزیزم فیلم تاریخیه! علاقه نداری نگاه نکن.
  • محسن ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 0
    دوستان بزرگوار كه فرمودند سيگار كشيدن ممنوع نيست: آقاي جرج كلوني بازيگر هاليوود تو فيلماش فقط سيگارو نشون مي‌ده ولي نمي‌كشه، در حاليكه طبق ادعاي خودش 20 سال سيگار مي‌كشيد.
  • ابوالفضل ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    1 0
    بايد كلاه پهلوي قطع بشه
  • مریم ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 1
    میشه یکی به من بگه ایراد کلاه پهلوی چیه؟هم قصه خوبی داره هم شخصیت هاش خوب درومده.
  • نادر ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 0
    من واقعا در عجبم که چطور میشه که خانمها با این لباسها که تا حد زیادی برجستگیهای بالای بدن را قالب گرفته است در تلویزیون نمایش داده میشوند. نمیدانم چرا کسی صراحتا صدایش در نمیاد. اگر دقت کنید در مورد خانمهای مختلفی این موضوع صدق میکند. من باید جلوی خانواده ام زل بزنم به خانمی که ... (منکر نکات مثبت نیستم اما این مسئله توجیه نمیشه به نظر من)
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 0
    راستش را بگو ، حتی فقط اگر همین یک عبارت رو تبلیغ و ترویج کنه ، یک دنیا ارزش داره . دروغ اساس تمام مشکلات امروز جامعه ماست. کار فوق العاده زیبا و فلسفی است . واقعا از صدا و سیمای آقای ضرغامی چنین شاهکاری بعید بود.
  • حسین ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 0
    خیلی عجبیه این نظرای مثبت راجع به راستش را بگو. به نظر من یکی از دری وری ترین سریال های تلویزیون که به شدت ادای روشنفکری ازش زده بیرون همین سریاله. کجای این سریال داستان پردازی دقیق و نو داره؟ یه مشت آدم دیوانه ی بیکار افتاده ن دنبال یه پرونده که چرا طرف داشته تو مترو عکاسی می کرده. واقعا اطلاعاتیای ایران انقدر بی کارن؟ این جملات قلمبه سلمبه ای که کاراکترها میگن که واقعا عذاب آوره. یاور 3 (امیر کاوه آهنین جان) مثل عقب افتاده ها رفته بین دانشجوها که در مورد پسره ی عکاس تحقیق کنه و هیچ کس هم بهش نمی گه شما از کجا اومدی و کی هستی؟ تصویری که از دانشگاه تو سر نویسنده و کارگردان بوده در حد مهدکودکه ... من نمی دونم این همه بازیگر سر صحنه نگفتن این دیالوگای دری وری چیه ما داریم می گیم؟!!!
  • محمد ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 0
    یه لحظه هیچکی هیچی نگه! چی گفتی ناشناس؟! خداحافظ بچه...!!!
  • همشهری ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 0
    بسم الله در عرصه رمان کسانی هستند که رمان های 200-300 صفحه ای را می پسندند و کسانی هم هستند که صبورتر بوده و معتقدند که رمان باید تا عمیق ترین لایه های جهانی که روایت می کند را به مخاطب بنمایاند. شبیه این امر را می توان در سریال ها بکار برد. کلاس دو سریالی که بیان داشتید کلا متفاوت است و احتمالا مقایسه اینچنینی آنها نیز اشتباه. کلاه پهلوی مثل رمان های بالای هزار صفحه ای است. قسمت های نخستین آن که معرفی شخصیت ها و فضاسازی جهت دریافت احساس زمانی و مکانی واقعه است انصافا خوب از آب درآمده. بنده البته راضی به این حدی نیستم که کلاه پهلوی ارایه کرده ولی در فضای ضعیف روایت های تاریخی در کشورمان سریال قابل دفاعی است.
  • سالار ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    0 0
    "راستش را بگو " قابل مقايسه با هيچ كدام ار سريالهاي اين دوساله اخير نيست قصه گويي آن انسان را پاي گيرنده ميخكوب ميكند دست آقاي آهنج درد نكند
  • نگار ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    0 0
    اره باهات موافقم دامن کوتاه با جوراب می ترسم کم کم این جورابها هم نازکتر بشه الهم الجعل عواقب امورنا خیرا
  • نگار ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    0 0
    و نظر من: هیچکدومش رو ندیدم!!!!!!!
  • علی ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    1 0
    سریال چیه بابا؟؟ خوشم میاد واقعا همتون اینقدر الافید که می شنید nساعت وقت میزارید برا اینکه دری وری های تلوزیون رو به قول خودتون نقد کنید واقعا که اٍنَّ الاِنسانَ لفی خُسر
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    به نظرم از وقتی مختارتموم شد هیچ سریال جذابی تو تلویزیون دیده نشد
  • لاله ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 0
    هم وطنان فهيم وصبور وعزيز كاش ميگذاشتيم هر سريالي كامل پخش بشه و بعد در موردش نظر ميداديم وگرنه مثل هزاران رفتار شتابزده اجتماعي ديگه مون بايد منتظر عواقبش هم باشيم ما هم اكنون داريم شخصيتهاي واقعي صفحه ديگه اي از تاريخ ميشيم... بياييد با هم رفتار پخته تر وبهتري پيش بگيريم ما واقعا چقدر دانش تاريخي و سواد سينمايي واگاهي جامعه شناسي براي اظهار نظر عادلانه داريم؟؟؟
  • خلیل ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 1
    بنظر من که سریال کلاه پهلوی به درد اساسی جامعه یعنی نفوذ فرهنک و سبک زندگی غرب پرداخته است البته اشکالاتی هم داره که باید منصفانه نقد بشه نه اینطوری که شما نقد میکنید
  • لاله ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 0
    هم وطنان فهيم وصبور وعزيز كاش ميگذاشتيم هر سريالي كامل پخش بشه و بعد در موردش نظر ميداديم وگرنه مثل هزاران رفتار شتابزده اجتماعي ديگه مون بايد منتظر عواقبش هم باشيم ما هم اكنون داريم شخصيتهاي واقعي صفحه ديگه اي از تاريخ ميشيم... بياييد با هم رفتار پخته تر وبهتري پيش بگيريم ما واقعا چقدر دانش تاريخي و سواد سينمايي واگاهي جامعه شناسي براي اظهار نظر عادلانه داريم؟؟؟
  • سارا ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 1
    در مورد راستش را بگو نگاه نمی کنم جذبم نمی کنه در مورد کلاه پهلوی اونم جذبم نمی کرد اما حالا دارم نگاه می کنم ناخودآگاه جذب روابط و گریم و... شدم جالبه!به راحتی شراب خوردنو چندین بار نشون می ده دوربین از زاویه ایی فیلم می گیره که عشوه در راه رفتن مادام کاملا مشخص و زیبا به نظر بیاد سیگار کشیدن هم که بسیار نمی دونم قسمت چنده قسمتی که مادام اسب سواری کرد اما به نظر من خیلی کشش می دن و تا حدودی برای جذب مخاطب هم از این راه کارها استفاده می کنن
  • reza ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    گشته خزان نو بهار من بهار من رفت نيامد نگار من نگار من
  • مینو ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    اون قسمتایی ک تو فرانسه بود رو دوست داشتم... تم کاملا رمانتیکی داشت. بارون... غربت... خیلی خوشماومد
  • mis tad ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    فکر نمی کنید درمورد فیلم کلاه پهلوی دارید خیلی بی انصافی می کنید. به نظر من این که در این فیلم یک داستان کوتاه به این زیبایی بسط داده شده جای تبریک و تمجید رو داره نه این که با انگشت گذاشتن سر مسائل بی مورد فقط سعی دارید این فیلم رو توبیخ کنید توصیه میکنم که کمی فراتر از نوک دماغتون رو هم ببینید.
  • mis tad ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 1
    خیلی باهاتون موافقم
  • mis tad ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 1
    خیلی براتون متاسفم که در این سریال چیزی به این معمولی به چشمتون میاد
  • mis tad ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    شما کجا زندگی می کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
  • فرنوش ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 1
    ب نظر من ک خیلیم سریال خوبیه و کلی براش زحمت کشیدن :)
  • فرنوش ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    خوبه همتون صبح تا شب پای ماهواره اید :| ب تلویزیون ایران ک رسید همتون مومن و چشم پاک شدید ؟؟ لباسشون خیلیم مناسبه
  • سانی ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 1
    به نظر منم سریال کلاه پهلوی واقعا قشنگه و من از دیدنش لذت میبرم
  • سلما ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    طبق صحبتهای آقای رسای که در شورای بازرسی هستند و در برنامه هفت شبکه سه در باره ی من مادر هستم مناظره داشتند کشیدن سیگار در جلوی دوربین طبق اصل ممنوع است اتفاقا من هم خیلی تعجب کردم که سیروس گرجستانی با سیگار روبرو دوربین اومد
  • سلما ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 1
    نه چرا قطع بشه ؟؟؟؟؟؟ حداقل بذار پخش بشه که یه مقدار مردم ما با بصیرت بشن. ضرغامی هم نشسته فقط به حرف شما گوش بده .
  • سلما ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 1
    آره برای اینی که آقا نادر گفتی موافقم، متاسفانه بدتر از اون رو باید توی خیابونای شهر تهران دید ،اما من مخالف پخشش نیستم اما ای کاش حداقل یه مقدار روی پوششون کنترل داشته باشن، این یه چیز معمولی نیست ،هزاران حرف داره ،خودش یک نمونه مده که به محض پخش این صحنه همین خیابون ولی عصر خودمون پر شدن از ادمایی که کورکورانه تقلید می کنند. و اما فرنوش عزیز خود من اگه پای بی بی سی فارسی میشینم بخاطر اینه که ببینم دشمن چطوری داره برای ساعتهای من وتو نقشه می کشه.همین هفته پیش توی برنامه دیده با ن از کتاب من منچستر یونایتد را دوست دارم حرف زد که خیلی هم طرفداری کرد و قتی توی این هفته کتاب رو دیدم و خوندم فهمیدم که ایرانی بودنم رو این آقای مهدی یزدانی خرم زیر سوال برده. و بدترین کتابیه که خوندم و فهمیدم که هنوز کتاب چاپ نشده اونوریا دارن می خونن و تبلیغش می کنن. پس حداقل اگر ماهواره رو می بینم به خاطر اینه که دشمنمو بشناسم. یا علی
  • سوفیا ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 1
    بنظرم سریال قشنگیه و هرهفته منتظر دیدنشم.
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    0 1
    عاشق تیتر این مطلب شدم. فوق العاده بود. سپاس. نظرات خوانندگان هم نشان از سطح دانش مخاطبین دارد. دیشب از سایتی بازدید کردم که گویا منتصب به رجا نیوز بود, یا حداقل ازرویکردش چنین برمی امد... نظراتی که خوانندگان پای مطلب نویسنده سریال در دفاع از راستش را بگو (که البته نظر من اینه که نویسنده نه با حرف, بلکه با اثری که برجا می ذاره حجت رو تمام میکنه)گذاشته بودند, تاسف انگیز بود. با خودم فکر کردم یعنی نسل این افکار منجمد تا کجا قراره ادامه پیدا کنه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس