کد خبر 167755
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۸

یک روزنامه صهیونیستی برای اولین بار با انتشار اطلاعاتی هویت و تصاویری از قاتل ابوجهاد از رهبران انتفاضه اول فلسطین را منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: در شماره امروز خود به صورت رسمی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی خلیل الوزیر ملقب به ابوجهاد از رهبران انتفاضه اول فلسطین را در تونس ترور کرده است.

این روزنامه در شماره امروز خود هویت و تصاویر نظامی اسرائیلی که در عملیاتی کماندویی به سوی این رهبر فلسطینی شلیک کرده را منتشر کرده است.

این روزنامه می‌افزاید که بخش نظارت نظامی بر مطبوعات در اسرائیل اجازه انتشار این خبر را داد و اعلام کرده که یگان قیساریا وابسته به موساد این عملیات را انجام داده است.

رونین برگمان خبرنگار متخصص در زمینه‌های اطلاعاتی و جاسوسی با اعلام این مطلب در گزارش خود در آحارونوت نوشت که ناحوم لیف فردی بود که ریاست تیم ترور در تونس را بر عهده داشت، وی لیف را یکی از شجاع ترین افراد تیمی دانست که این ترور را انجام داده است.

بنا بر اعلام برگمان لیف در سال 2000 در اثر یک حادثه رانندگی به هلاکت رسیده است، اما در مصاحبه ویژه‌ای بعد از زخمی شدن در این حادثه رانندگی اعلام کرده که حتی یک لحظه نیز در تیراندازی به سوی ابوجهاد تردید نداشته است.

این روزنامه با اشاره به اینکه بخش نظارت بر مطبوعات اسرائیل به تازگی اجازه انتشار این گفت‌وگو را داده است، نوشت که این مصاحبه به همراه جزئیات بیشتری از این ترور را فردا منتشر خواهد کرد.

بنا بر گزارش این روزنامه نظامیان اسرائیلی در 15 آوریل سال 1987 به سواحل تونس وارد شدند و در آنجا با افرادی از یگان قیساریا وابسته به موساد دیدار کرده‌اند، این گزارش تاکید می‌کند که 26 نفر در این عملیات حاضر بوده‌اند و لیف ریاست تیم هشت نفره‌ای را بر عهده داشته است که باید به خانه ابو جهاد یورش می‌بردند.

این افراد در فاصله نیم کیلومتری از منزل ابوجهاد هلی برن شدند و بعد از آن به سمت ویلایی که ابو جهاد به همراه خانواده اش در آن مستقر بود، رفتند، لیف که در چهره یک زن به همراه دوستش این عملیات را انجام می داد، نگهبان ورودی خارجی ساختمان را با گلوله از پای در آورد و  بعد به بقیه تیم اعلام کرد که به ویلا حمله کنند، آنها نگهبان دوم و همچنین باغبان ویلا را نیز کشتند.

آنها بعد از ورود به منزل به طبقه دوم رفتند و یکی از افراد تیم به سوی ابوجهاد شلیک کرد، بعد از آن لیف در مقابل دیدگان همسر ابو جهاد او را به رگبار بست و سایر نظامیان نیز بعد از مطمئن شدن از مرگ ابوجهاد محل را ترک کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس