در کتاب‌هاي مهم اهل سنت، هيچ مطلبي در مورد غدير اشاره نشده است، گويا جريان غدير اصلا در عالم صورت نگرفته است، تا جايي که در تاريخ ابن خلدون که از تاريخ‌هاي مهم جهان اسلام است به حجة‌الوداع اشاره شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر حوزه، حضرت آيت‌الله جوادي آملي در درس اخلاق خود در جمع شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآني سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي و جمعي از طلاب و دانشجويان اظهار داشتند: در جريان غدير که وجود مبارک حضرت رسول‌(ص) آن خطبه نوراني را ايراد فرمودند، برخي بزرگان اهل سنت درباره اين جريان تصميم سوء گرفتند و غدير در کتاب‌هاي برادران اهل سنت به دست فراموشي سپرده شد.
معظم له تاکيد کردند: اميرالمومنين‌(ع) در مراسم دفن فاطمه زهرا سلام الله عليها رو به قبر پيامبر(ص)، عرض کردند يا رسول الله دخترت به حضور شما مشرف مي‌شود و جريان را گزارش مي‌دهد. يکي از مطالبي که فاطمه زهرا سلام الله عليها به عرض مي‌رساند اين است که اينها اجماع کردند که حق فاطمه را هضم کنند و از بين ببرند.
حضرت آيت‌الله جوادي آملي گفتند: در کتاب‌هاي مهم اهل سنت، هيچ مطلبي در مورد غدير اشاره نشده است، گويا جريان غدير اصلا در عالم صورت نگرفته است، تا جايي که در تاريخ ابن خلدون که از تاريخ‌هاي مهم جهان اسلام است به حجة الوداع اشاره شده اما حتي يک سطر درباره غدير نيامده و اين نشان دهنده توطئه‌هاي عالمان به ظاهر ديني است.
استاد برجسته حوزه‌هاي علميه افزودند: گروهي ديگر نيز جريان غدير را نقل کردند، اما به صورت خبر واحد به آن اشاره کردند، يعني سند آن را تراشيدند و خبر متواتر را به صورت خبر واحد در آوردند و متن آن را مثله و کم و زياد کردند.
ايشان اظهار داشتند: اين افراد مقدمه خطبه رسول خدا که سند قطعي بر ولايت اميرالمومنين عليه اسلام است و پيامبر اسلام صلوات الله عليه، آيه‌اي از سوره احزاب را خواندند را اصلا نقل نکردند و فقط «من کنت مولاه فهذا علي مولاه» را نقل کردند و گفتند که منظور از مولا، دوست و محب است.
حضرت آيت‌الله جوادي آملي به توطئه گروه سوم در مورد جريان غدير اشاره کرده و افزودند: اين افراد نقشه کشيدند که قبل از اينکه امام را پس بزنند و معصوم را عقب برانند، امامت را عقب راندند و گفتند؛ امامت جزء اصول نيست و نبايد در کلام مطرح شود بلکه بايد در فقه مطرح شود.
معظم له تاکيد کردند: اين گروه خائن توطئه کرده بودند که چون امامت را مردم تعيين مي‌کنند، پس جزء فروع دين است و با اين کار، اصلي از اصول اسلام را از صحنه راندند و کار خدا را به مردم دادند و گفتند، امامت را در سقيفه بايد جستجو کرد.
اين مفسر قرآن کريم در بخش ديگري از بيانات خود به توطئه برخي افراد براي حذف حضرت فاطمه سلام الله عليها اشاره کردند و يادآور شدند: آنها وقتي خطبه ارزشمند حضرت زهرا سلام الله عليها را ديدند که تقريبا يک جزء از قرآن کريم بود و حضرت زهرا (س)با وضعيت جسماني بسيار بدي آن را قرائت کرده بودند، به اين نتيجه رسيدند که بايد اين بانوي بزرگوار را از صحنه حذف کنند.
معظم له نجات دنيا و آخرت و برزخ و سعادت فرزندان را مرهون احياي غدير دانستند و افزودند: وظيفه ما اين است که اين امانت الهي را به نسل‌هاي بعدي بسپاريم و در بحث‌هاي کلامي، مسئله غدير را در کنار نبوت بيان کنيم.
ايشان تاکيد کردند: غدير اين عظمت و جلال و شکوه را دارد که مسئله امامت در کنار نبوت است و جزء اصول اسلام است و ره‌‌آورد حضرت اميرالمومنين عليه السلام در کنار ره‌آورد قرآن کريم سخناني حيات‌بخش است.
حضرت آيت‌الله جوادي آملي تصريح کردند: بحث امامت دو مطلب دارد؛ يکي اين است که خداي سبحان بعد از نبي چه کرد؟ و دومي اين است که وظيفه ما چيست؟ البته آنچه که به کار خدا بر مي‌گردد در کلام بحث مي‌شود و آنچه که به کار ما بر مي‌گردد که فقه مورد بررسي است.
معظم له در بخش ديگري از سخنان خود به بحث اخلاق از منظر کلام اميرالمومنين عليه السلام در نهج‌البلاغه اشاره کرده و با يادآوري کاربردهاي اخلاق اسلامي، تصريح کردند: اخلاق چهار بازده و کاربرد دارد که يکي از آنها به دنيا برمي‌گردد اگر خوب زندگي کنيم، زندگي متمدن خواهيم داشت و اين کمترين اثر اخلاق است.
آيت‌الله جوادي آملي افزودند: سه کاربرد ديگر اخلاق مربوط به برزخ و بهشت است که با ابديت سروکار دارد و انسان براي اينکه فشار مرگ را تحمل کند، پاسخگوي الفباي دين باشد و زيبا محشور شود، بايد داراي حيات طيبه، بدن مستحکم و جمال و جلال باشد که اينها با مراقبت امکان‌پذير است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس