به گزارش مشرق؛ این روزها وقتی از خیابان جمهوری اسلامی گذر میکنی یا اینکه انتهای بلوار میرداماد را برای گشت و گذار در شهر انتخاب میکنی، با صفهایی طولانی در برابر برخی از فروشگاهها و مغازههای فروش لوازم الکترونیک روبرو میشوی.
این صفهای غیرعادی و بسیار شلوغ که معمولا از دختر و پسرهای جوان تشکیل شده، در ابتدا این موضوع را به اذهان تداعی میکند که یکی از اجناس و مایحتاج بسیار ضروری مردم به صورت ارزان در اختیار مردم قرار میگیرد که چنین صفی برای آن تشکیل شده اما اندکی جستجو مشخص میکند که شب گذشته، فلان محصولِ تجملاتی دیجیتالی در فلان کشور ده هزار کیلومتر آنورتر رونمایی شده و اکنون جوانان ایرانی به دنبال آن هستند تا نام خود را به عنوان اولین خریداران یک گجت پیشرفته در ایران ثبت کنند؛ گجتی که اغلب قرار است ارضا کننده حس برتری جویی و اصطلاحا «کلاس گذاشتن» افراد در میان دوستان و همکاران خود باشد، نه استفاده از امکانات و تکنولوژی آن.
*رجا