سرپرست اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با اشاره به اصلاحات کم فیلم «خانه پدری» گفت: درباره نمایش این فیلم در جشنواره ونیز هیچ اطلاع رسمی‌ به ما ارائه نشده است‌.

به گزارش مشرق، مهدی عظیمی‌میرآبادی سرپرست اداره کل نظارت و ارزشیابی در گفت‌و‌گو با فارس درباره اصلاحاتی که برای فیلم «خانه پدری» در شورای پروانه نمایش در نظر گرفته شده است، گفت: در آثار باید‌ اخلاق اجتماعی رعایت شود. سازنده باید به گونه‌ای فیلم را بسازد که نیاز به اصلاح نداشته باشد. قتل دختر توسط پدر با بدترین شکل روح مخاطب ایرانی را جریحه‌دار می‌کند‌. ‌آیا این نوع نگاه را جامعه برمی‌تابد. از نظر شورا باید این صحنه اصلاح شود. پیشنهاد هم دادیم. پیشنهاد ما کارشناسی شده و درست و اصولی است، اما آقای عیاری حاضر نیست فیلم را اصلاح کند ما هم اصراری نداریم‌. وی در ادامه درباره اصلاحاتی که شورای پروانه نمایش به «خانه پدری» داده است، گفت: ما دو اصلاح به این فیلم ارائه دادیم، یکی از آن‌ها که یک دیالوگ انتهای فیلم است، انجام شد. ابتدای فیلم که بخش صحنه قتل دختر است، توسط آقای عیاری به صورت کامل انجام نشده است و ناقص صورت گرفته و ما کشته شدن دختر توسط پدر را در فیلم می‌بینیم که باید حذف شود.

عظیمی درباره اصلاح ‌این صحنه و لطمه خوردن به فیلم گفت: این بخش اگر از ابتدای فیلم حذف شود هیچ لطمه‌ای به داستان وارد نمی‌شود. کارشناس‌های شورا، فیلم را مورد بررسی قرار دادند و در این باره همین نظر را دارند‌؛ ضمن احترام به آقای عیاری کارشناس‌ها فیلم را با دقت دیدند و کمترین اصلاح را به فیلم دادند اما همین میزان کم اصلاح را آقای عیاری انجام نمی‌دهند که البته ما اصراری به اصلاح فیلم نداریم، زیرا صاحب فیلم افراد دیگری هستند. ‌ما در وزارت ارشاد فیلم را می‌بینیم اما نه اصراری داریم و نه اجباری که اصلاحات صورت بگیرد زیرا صاحب فیلم باید تصمیم بگیرد.

وی درباره پروانه مالکیت فیلم توضیح داد: «خانه پدری» هنوز پروانه مالکیت ندارد، زیرا میان آقای عیاری (تهیه‌کننده) و نیروی انتظامی (تهیه‌کننده) اختلافاتی وجود دارد و هنوز پروانه مالکیت فیلم صادر نشده است، با حل این اختلاف و اعلام به وزارت ارشاد پروانه مالکیت ‌ارائه خواهد شد. ‌البته درخواست پروانه مالکیت که لازمه حضور فیلم در شورای پروانه نمایش است، ارائه شده ‌و موجود است اما پروانه مالکیت صادر نشده است.

وی درباره نمایش خارجی فیلم توضیح داد: فیلمی که پروانه نمایش نداشته باشد اکران آن در داخل و خارج از کشور جرم محسوب می‌شود و با کسی که جرم مرتکب شود، برخورد قانونی خواهیم کرد. اگر کسی این جرم را مرتکب شود و به ما اطلاع رسمی برسد ما برخورد خواهیم کرد. درباره نمایش فیلم «خانه پدری» در جشنواره ونیز هیچ اطلاع رسمی از نمایش فیلم در جشنواره ونیز به ما‌ ارائه نشده است و گویا فیلم از جشنواره خارج شده است، بر این مبنا جرمی مرتکب نشده است.

وی در خاتمه افزود: فیلم «خانه پدری» نمایش خارجی و داخلی نداشته است و تنها در ایران برای مطبوعات به نمایش درآمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس