کد خبر 16324
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶

حضرت آيت‌الله جوادي آملي، گفت: طلابي که لباس شامخ روحانيت را به تن مي‌کنند، در حقيقت پيوند ناگسستني با انبيا و اولياي الهي برقرار کرده و با اين پيوند ميراث‌دار انبيا مي‌شوند.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از رسا، حضرت آيت‌الله عبدالله جوادي آملي، از مفسران برجسته قرآن کريم، چهارشنبه شب در مراسم عمامه‌گذاري تني چند از طلاب حوزه علميه قم که در بنياد بين‌المللي معارف وحياني اسراء برگزار شد، گفت: تا سر از خيال‌هاي باطل پاک نشود، عمامه بر سر جاي نمي‌گيرد.
وي در ادامه با اشاره به فلسفه معمم شدن و پوشيدن لباس روحانيت، بحث ادعاي ميراث‌داري انبيا و اولياي الهي را مطرح کرد و اظهار داشت: طلابي که لباس شامخ روحانيت را به تن مي‌کنند، در حقيقت پيوند ناگسستني با انبيا و اولياي الهي برقرار کرده و با اين پيوند، ميراث‌دار انبيا مي‌شوند.
اين مدرس خارج فقه حوزه علميه قم خطاب به طلاب، خاطرنشان کرد: اين‌که انسان شناسنامه‌اي بگيرد، ميلاد جديدي نصيبش شود و پدراني را که مي‌خواهد از آنان ارث برد، خود انتخاب کند، بسيار ارزشمند است.
وي با بيان اين‌که همه انسان‌ها يک پدر و مادر طبيعي دارند که براي آنها شناسنامه مي‌گيرد، شناسنامه ملکوتي را فراي شناسنامه ظاهري توصيف کرد و گفت: فرزند، خود پدر و مادر روحاني را انتخاب مي‌کند و در اين انتخاب نقشي براي پدر و مادر ظاهري مترتب نيست.
حضرت آيت‌الله جوادي آملي، خاطرنشان کرد: طلبه‌اي که به برکت عيد غدير وارد سلک روحانيت مي‌شود و شناسنامه جديدي مي‌گيرد، فرزند علي بن ابي‌طالب‌(ع) است و مادرش هم وجود مبارک صديقه کبري‌(س) خواهد بود.
اين مفسر برجسته قرآن کريم، انتخاب شناسنامه جديد و فرزندي پيامبر اکرم‌(ص)، حضرت علي‌(ع) و فاطمه زهرا‌(س) را فخر عظيم دانست و ابراز داشت: طلابي که به اين جام مفتخر مي‌شوند، از انبيا و اولياي الهي ارث مي‌برند.
وي، نخستين شرط ارث‌بري از انبيا و اولياي الهي را موت وارث دانست و تصريح کرد: در ارث مال تا موروث نميرد، چيزي به وارث نمي‌رسد اما در ارث ملکوتي، علم و معنويت، تا وارث نميرد، چيزي به او نمي‌دهند.
حضرت آيت‌الله جوادي آملي، اضافه کرد: انسان تا موت «قبل ان تموت» نشود و نظر و علم از وهم و خيال نميرد، يعني مرگ ارادي را انتخاب نکند، چيزي به او ارث نمي‌دهند، پس نخستين شرط وارث شدن آن است که وارث بميرد.
وي، خطاب به طلابي که در شب عيد غدير خم مفتخر به پوشيدن لباس مقدس روحانيت مي‌شدند، گفت: هر خيال و وهمي که در سر داريد از سر بيرون کنيد، پس از آن عمامه بر سر گذاريد.
استاد درس خارج فقه حوزه علميه قم، تصريح کرد:‌ نخستين شرط براي کسي که مي‌خواهد روحاني و وارث انبيا شود و پس از آن عمامه بر سر گذارد، مرگ ارادي است که تا سر از خيال‌هاي باطل تنزيه نشود، عمامه بر سر جاي نمي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس