کد خبر 16299
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸

نشت گاز شيميايي سمي در پالايشگاهي در بندر حيفاء در سرزمين‌هاي اشغالي، منجر به کشته شدن 3 صهيونيست و مسموميت 7 تن ديگر شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه ايران، راديو ارتش اسرائيل گزارش داد: بر اثر حادثه روز سه‌شنبه در پالايشگاه حيفا، 2 نفر در پالايشگاه جان باختند و يک تن ديگر نيز پس از انتقال به بيمارستان رامبام در شهر حيفاء جان خود را از دست داده است.
به گفته مسئولان بيمارستان، حال 4 تن از مجروحان اين حادثه نيز وخيم گزارش شده است.
مسئولان هنوز علت اصلي اين حادثه را اعلام نکرده‌اند ولي گزارش‌هاي اوليه حکايت از اشکال فني و نشت در يکي از لوله‌هايي دارد که گازهاي زائد و خطرناک را براي سوزاندن انتقال مي‌دهد.
بر پايه گزارش‌ها، اختلال در اين بخش موجب انتشار گاز خطرناک و سمي سولفور هيدروژن و مسموميت افرادي شد که در حال تعمير بخش آسيب ديده بودند.
به دنبال اين واقعه، بنجامين بن‌اليزر وزير صنايع، بازرگاني و کار رژيم صهيونيستي روز چهارشنبه با تشبيه اين پالايشگاه به بمب اتمي ساعتي، هشدار داد که اين تشکيلات را تعطيل خواهد کرد.\
بن‌اليزر دراين باره گفت: "همه منطقه مانند يک بمب اتمي است و من از سال‌ها پش درباره خطرات آن هشدار داده بودم. اين اولين يا دومين بار نيست که چنين اتفاقي رخ داده است."
فعالان و کارشناسان محيط زيست و همچنين ساکنان حيفاء نيز به دنبال بروز نشت در پالايشگاه اين منطقه، درباره گسترش آن ابراز نگراني کرده‌اند.
آنان مي‌گويند، نشت شديد از اين پالايشگاه، در اثر وقوع حادثه‌اي ديگر يا يک حمله، مي‌تواند به بروز خسارت و تلفات زيادي در کل حيفاء منجر شود.
اين اتفاق در فلسطين اشغالي در حالي روي داده که رژيم صهيونيستي يکي از بزرگترين دارندگان تسليحات هسته‌اي در جهان محسوب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس