به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، جواد نجمالدین اظهار کرد: در غیر این صورت نه تنها سهم خود را در بازار بینالمللی ازدست خواهیم داد بلکه بازار کشور هم بر روی خودروسازان جهان باز شده و صنعت ملی آسیب میبیند.
وی افزود: استراتژی ایران خودرو با خودروسازان جهانی برنده–برنده و در راستای کاستن از فاصلههای فناوری بین ایران و کشورهای پیشرفته در این صنعت صورت میگیرد.
نجمالدین با بیان اینکه ایران خودرو راهبردهای خود را با رویکرد نگاه به بیرون و داخل تنظیم کرده است، اظهار کرد: ایجاد برند سمند، رانا و دنا و تنوع و توسعه آن و صادرات به آن سوی مرزها از الزامات استراتژی نگاه به بیرون این شرکت است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: در استراتژی نگاه به داخل این شرکت، همکاری مشترک با خودروسازان معتبر مطرح است که از این طریق فناوری خود را در طراحی و تولید خودرو ارتقاء دهیم.
نجمالدین تصریح کرد: ایران خودرو در سال جاری قصد دارد 9 درصد کل تولید را به بازارهای هدف صادر کند.
وی در زمینه کیفیت خودروهای صادراتی افزود: تفاوتی بین خودروهای داخلی و صادراتی از نظر کیفی وجود ندارد و اعمال تمام استانداردها و ابزارهای کیفی در خطوط تولید ایران خودرو با دقت لازم صورت میگیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: قیمت محصولات صادراتی ایران خودرو در اکثر بازارهای هدف صادراتی نه تنها کمتر از بازار داخل نیست بلکه این محصولات با قیمتی بالاتر از داخل به فروش میرسد.
وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده محصول صادراتی در کلیه حوزههای صادراتی، کمتر از قیمت تمام شده محصول مشابه جهت فروش در داخل کشور است که صادرات خودرو نیز از این امر جدا نیست و علت آن نیز مربوط به مواردی چون استرداد حقوق و عوارض گمرکی محصولات صادراتی، جایزه و مشوقهای صادراتی و ... است که منجر به کاهش قیمت تمام شده محصول صادراتی میشود.
نجمالدین تصریح کرد: از سوی دیگر مصرفکننده داخلی خودرو باید هزینههایی نظیر هزینه شمارهگذاری، بیمه، مالیات بر ارزش افزوده و ... را نیز پرداخت کند که این موارد در قیمت خودروهای صادراتی وجود ندارد.
وی افزود: استراتژی ایران خودرو با خودروسازان جهانی برنده–برنده و در راستای کاستن از فاصلههای فناوری بین ایران و کشورهای پیشرفته در این صنعت صورت میگیرد.
نجمالدین با بیان اینکه ایران خودرو راهبردهای خود را با رویکرد نگاه به بیرون و داخل تنظیم کرده است، اظهار کرد: ایجاد برند سمند، رانا و دنا و تنوع و توسعه آن و صادرات به آن سوی مرزها از الزامات استراتژی نگاه به بیرون این شرکت است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: در استراتژی نگاه به داخل این شرکت، همکاری مشترک با خودروسازان معتبر مطرح است که از این طریق فناوری خود را در طراحی و تولید خودرو ارتقاء دهیم.
نجمالدین تصریح کرد: ایران خودرو در سال جاری قصد دارد 9 درصد کل تولید را به بازارهای هدف صادر کند.
وی در زمینه کیفیت خودروهای صادراتی افزود: تفاوتی بین خودروهای داخلی و صادراتی از نظر کیفی وجود ندارد و اعمال تمام استانداردها و ابزارهای کیفی در خطوط تولید ایران خودرو با دقت لازم صورت میگیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: قیمت محصولات صادراتی ایران خودرو در اکثر بازارهای هدف صادراتی نه تنها کمتر از بازار داخل نیست بلکه این محصولات با قیمتی بالاتر از داخل به فروش میرسد.
وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده محصول صادراتی در کلیه حوزههای صادراتی، کمتر از قیمت تمام شده محصول مشابه جهت فروش در داخل کشور است که صادرات خودرو نیز از این امر جدا نیست و علت آن نیز مربوط به مواردی چون استرداد حقوق و عوارض گمرکی محصولات صادراتی، جایزه و مشوقهای صادراتی و ... است که منجر به کاهش قیمت تمام شده محصول صادراتی میشود.
نجمالدین تصریح کرد: از سوی دیگر مصرفکننده داخلی خودرو باید هزینههایی نظیر هزینه شمارهگذاری، بیمه، مالیات بر ارزش افزوده و ... را نیز پرداخت کند که این موارد در قیمت خودروهای صادراتی وجود ندارد.