کد خبر 1615282
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

جذابیت آقایان تنها به تیپ زدن و داشتن استایلی زیبا نیست؛ این‌که عطری خوش رایحه و دلنشین با بویی ماندگار و متناسب با ویژگی‌های شخصیتتان انتخاب کنید، خود یکی از اصول خوش استایل بودن است؛ اما انتخاب یک عطر خوش رایحه و ماندگار در میان انبوهی از عطر زنانه و مردانه که اطرافمان هستند، کار آسانی نیست.

شما با توجه به تفاوت‌هایی که انواع عطرهای مردانه از نظر غلظت و ماندگاری دارند، می‌توانید برترین رایحه‌ها را برای داشتن بویی خوش انتخاب کنید. نام‌هایی همچون پرفیوم، ادوتویلت، ادوپرفیوم، ادکلن و ... در زمینه تعیین غلظت و ماندگاری این عطرهای بی‌نظیر وجود دارند که هر یک نشان‌دهنده میزان خاصی از غلظت هستند. پس بهتر است آن‌ها را کاملا بشناسید.

تفاوت انواع عطر مردانه از نظر غلظت و ماندگاری

بررسی انواع غلظت عطر

وقتی صحبت از غلظت و ماندگاری ادکلن‌ها و عطر مردانه در میان باشد، میزان اسانس و روغن‌های به‌کاررفته در این فرمولاسیون مورد توجه قرار می‌گیرند. هرکدام از محصولات خوشبوکننده دارای مقدار مشخصی از آب، الکل و اسانس هستند. این ترکیبات می‌توانند میزان ماندگاری و غلظت هرکدام را تعیین کنند و بر همین اساس در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. این دسته‌بندی‌ها در زیر معرفی شده‌اند:

اکستریت پرفیوم

می‌توان گفت غلیظ‌ترین نوع از عطرهای موجود در بازار، عطرهای اکستریت پرفیوم هستند. این محصولات از ۳۵ الی ۴۵ درصد اسانس خالص تولید شده‌اند و ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارند. دلیل محبوبیت این نوع از محصولات تنها غلظت بالا و ماندگاری خوب آن‌ها نیست، بلکه ترکیب روایح ایده‌آل و نت‌های لاکچری و جذاب است که این نوع از محصولات را از محبوبیت بالایی برخوردار کرده است.

باید بدانید اکستریت پرفیوم‌ها حاوی مقادیر زیادی از مواد نادر و گرانبها هستند و جزو گران‌قیمت‌ترین عطرهایی به‌شمار می‌آیند که تا به امروز تولید شده‌اند. در مناسبت‌های خاص می‌توانید با رایحه این محصولات اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید و با بویی خوش، در یادها ماندگار شوید.

پرفیوم

نوع دیگری از عطرهای مردانه که متناسب با غلظت و میزان ماندگاری خود طبقه‌بندی می‌شوند، عطرهای پرفیوم هستند. این محصولات فوق‌العاده، ۲۵ الی ۳۵ درصد اسانس خالص دارند و ماندگاری آن‌ها با توجه به نوع رایحه و نوع برند تولیدکننده محصول متفاوت است.

حدودا ۶ الی ۸ ساعت ماندگاری برای چنین محصولاتی تخمین زده شده است. می‌توان گفت عملکرد این محصولات شباهت بسیاری به محصولات اکستریت پرفیوم دارد. از این‌رو استفاده از آن‌ها برای افراد مبتلا به میگرن، مبتلا به آسم و افراد حساس توصیه نمی‌شود.

ادوپرفیوم

ادوپرفیوم‌ها نوع دیگری از عطرهای مردانه موجود در بازار هستند که با برخورداری از ۱۵ الی ۲۵ درصد اسانس، جایگاه سوم بهترین عطرها را به خود اختصاص داده‌اند. پخش بوی این عطر متوسط است و ماندگاری آن‌ها بین ۴ الی ۵ ساعت است. وجود این ویژگی‌ها در چنین محصولاتی موجب مناسب‌تر بودن آن‌ها برای شرکت در مهمانی و جمع‌های مهم شده است.

ادوتویلت

رایحه عطرهای ادوتویلت همیشه جزو محبوب‌ترین رایحه‌های جهان است. این محصولات حدودا ۵ الی ۱۵ درصد اسانس را در خود جای داده و با شرایط به خوبی هماهنگ می‌شوند؛ یعنی شما در تمام فصول سال می‌توانید از بوی تلخ، شیرین، گرم یا خنک آن‌ها لذت ببرید.

لازم به ذکر است ادوتویلت‌ها از اسانس کم غلظتی برخوردار هستند و در مقایسه با سایر انواع عطر مردانه، پخش بو و ماندگاری کمتری دارند. میزان ماندگاری این محصولات حتی اگر از بهترین برندها تولید شده باشند، بین ۲ الی ۳ ساعت در نظر گرفته شده است. این محصولات غالبا با حجم زیاد و قیمتی بسیار مناسب به فروش می‌رسند؛ اما در طول روز چندین بار باید آن‌ها را تمدید کنید.

تفاوت انواع عطر مردانه از نظر غلظت و ماندگاری

ادکلن

ادکلن‌ها انتخابی بسیار عالی برای روزهای بهار و تابستان هستند. محصولاتی که از ۲ الی ۴ درصد اسانس برخوردار شده‌اند و ۹۰ درصد از ترکیبات آن‌ها الکل است! همین مسئله موجب پخش بوی ایده‌آلی در این محصولات شده و ماندگاری آن‌ها را بین ۲ الی ۴ ساعت افزایش داده است.

اگر به‌دنبال محصولاتی با پخش بوی متوسط و تقریبا قوی هستید، عطر و ادکلن‌ها با میزان غلظت و ترکیبات خاص خود به خوبی نیازتان را برطرف می‌کنند. جالب است بدانید امروزه ادکلن به‌عنوان محصولی خاص برای مردان نیز شناخته می‌شود.

او فرش

Eau Fraiche یا او فرش نام نوعی از عطرهای موجود در بازار است که میزان اسانس آن می‌تواند از ۱ الی ۳ درصد متغیر باشد. این محصولات سالم به‌جای این‌که از ترکیبات الکلی برخوردار باشند، حاوی مقادیر زیادی آب هستند؛ به همین دلیل، ماندگاری آن‌ها نسبت‌به سایر انواع عطر کمتر است.

برای آن دسته از افرادی که پوست حساسی دارند، او فرش پیشنهاد می‌شود. این محصولات با قیمت بسیار ارزان و در حجم بالا در بازار وجود دارند و از رایحه‌های متنوع و بی‌نظیری برخوردار شده‌اند.

پرفیوم میست (Perfume Mist)

غلظت این نوع از عطرها بین ۳ الی ۸ درصد در نظر گرفته شده است. ترکیبات این محصول تقریبا مشابه ترکیبات ادکلن‌هاست؛ با این تفاوت که حلال‌های غیر الکلی در ترکیبات پرفیوم میست دیده می‌شود. این محصولات قیمت بسیار مناسبی دارند و در زیر مجموعه محصولات خوشبوکننده پرطرفدار طبقه‌بندی می‌شوند.

تفاوت غلظت و ماندگاری عطرهای مردانه

اگر به فکر خرید عطر خوب و باکیفیت با ماندگاری بالا هستید، قبل از هر چیزی باید تفاوت‌های بین غلظت و ماندگاری آن‌ها را بدانید. هرکدام از مواردی که معرفی کردیم، دارای ماندگاری و غلظت خاصی هستند. حال، این به سلیقه و میزان بودجه شما بستگی دارد که کدام یک را انتخاب کنید.

در کل، آقایان اگر به‌دنبال محصولات ماندگار و خوش رایحه هستند، باید پرفیوم‌ها و اکستریت پرفیوم‌ها را انتخاب کنند. اگر هم به‌دنبال گزینه‌های اقتصادی می‌گردید، می‌توانید محصولات حاوی ترکیبات آب و الکل که درصد اسانس آن‌ها بین ۱ تا ۵ متغیر است را انتخاب و خریداری کنید.

تفاوت انواع عطر مردانه از نظر غلظت و ماندگاری

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی تفاوت‌های عطر مردانه از نظر میزان غلظت و میزان ماندگاری پرداختیم. بر این اساس، رایحه‌های خوشبوکننده را به انواع مختلفی همچون پرفیوم، ادو پرفیوم، اکستریت پرفیوم، او فرش، ادکلن و پرفیوم میست و ... تقسیم می‌کنند.

هر یک از این دسته‌بندی‌ها از میزان اسانس معینی برخوردارند و متناسب با اسانس خود از ماندگاری متنوعی برخوردار هستند. شما می‌توانید پس از آشنایی کامل با انواع این محصولات، از طریق فروشگاه‌های معتبری چون فروشگاه اینترنتی سفیر، بهترین و ماندگارترین عطرهای مردانه و زنانه را خریداری کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس