پزشکیان- نمایه

دو تجربه پیش روی مسعود پزشکیان است، البته او فعلا نه هاشمی ۸۴ است نه موسوی ۸۸. استعدادها و امکانات و ویژگی‌های شخصی و سیاسی‌اش هم با آنها فرق دارد، اما اطرافش پر از تکنیسین و فالانژ است.

به گزارش مشرق، ظاهرا شگفتانه شورای نگهبان، مسعود پزشکیان و کمپینش را هم مثل خیلی از فعالان سیاسی غافلگیر کرده است. آنها به‌وضوح آماده رقابت نیستند. کلی‌گویی و بی‌موضع بودن با اندکی چاشنی عوام‌زدگی نخستین برداشت از دومین ظهور مسعود پزشکیان در تلویزیون بود. ظهور و بروزی حتی ضعیف‌تر از نمایش اول در توضیح برنامه هفتم توسعه.

به عمق فاجعه نگاه کنید. کاندیدای ریاست‌جمهوری که فرضش موفقیت است باید به سرعت برای موضوعات اساسی کشور مثل ناترازی‌ها و کمبود بنزین و... حرف داشته باشد و تصمیم بگیرد، اما او به‌وضوح هیچ ایده‌ای ندارد. در سمت راستش یک اقتصاددان لیبرال نشانده است و در سوی دیگر یک نهادگرا. هر سوالی می‌شود می‌گوید کارشناسان باید نظر بدهند و به این سوال هم جواب نمی‌دهد که وقتی اطراف شما پر از ایده‌های ضدونقیض است درباره چنین موضوعی چطور تصمیم خواهید گرفت؟

واقعیت این است که ورود پزشکیان به این سیاق در موضوع اقتصاد یک عقبگرد تلخ در سنجش ایده‌های حکمرانی در جریان اصلاح‌طلب بود. از اینجا به بعد به نظر می‌رسد تلاش می‌شود بین بود و نمود پزشکیان فاصله بیفتد، مسعود پزشکیان یا کمپین مسعود پزشکیان؟ احتمالا از امروز تا هشتم تیر فاصله بین این دو زیادتر می‌شود.

با رصد اطرافیان پزشکیان، سه سناریو محتمل است که دوتای آنها امتحان‌شان را پس داده‌اند. رتوش پزشکیان به شیوه هاشمی ۲۰۰۵ سناریوی اول است و تغییر وضعیت به سبک موسوی ۸۸ سناریوی دوم. اولی کار تکنیسین‌های تکنوکرات است و دومی کار فالانژهای سیاسی و چپ‌های رادیکال.

فیلم‌های انتخاباتی هاشمی را یادتان می‌آید؟ جلسات تصنعی با جوانان و دانشجویان و... و آخر دختران اسکیت‌سوار با لوگوی HASHEMI ۲۰۰۵ که یعنی بله شما با یک هاشمی دیگری طرف هستید. نه از آن پارلمانتاریست چپ‌گرای دهه ۶۰ خبری هست و نه از آن اقتدار و اتوریته عالیجنابی دهه ۷۰ که زیر چرخ‌های توسعه نطق‌ها را کشیده بود. کشتیبان را سیاست دیگری آمده است. تلاش برای برساخت یک هاشمی جدید در کمپین او جدی بود، اما نتیجه کمپین فاجعه بود. سانتی‌مانتالیسم و ژیگول‌سازی جواب نداد. کسی باور نمی‌کرد هاشمی جدیدی در کار است. آنهایی هم که می‌خواستند به همان اقتدار و صلابت رای بدهند، چینی باورشان تَرک خورده بود. هاشمی نه برای راست‌ها کار کرد و نه چپ‌ها و در چشم به‌هم‌زدنی مغلوب استاندارش در اردبیل شد.

نسخه دوم، شبیه‌سازی با کمپین شکست‌خورده ۸۸ است. زمستان ۸۷ وقتی موسوی به میدان آمد، سالنامه‌های مطبوعات اصلاح‌طلب که با عکس خاتمی زیر چاپ رفته بود، مجبور شدند جلدشان را عوض کنند. اسفند ۸۷ موسوی از نازی‌آباد شروع کرد و از ولایت‌فقیه گفت که جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد. اخم رادیکال‌ها سفت‌تر شد. دیگر موسوی آمده بود و خاتمی مجبور به کناره‌گیری شد. انتخابات که جلوتر رفت دیدند کار سخت است، باید برساخت دیگری از او ساخت. موسوی به سیاق همه آن ۲۰ سال ابتدا مخالفت کرد اما از جایی به بعد فرمان را سپرد به دست چریک‌های پیر و جوان. لحن و ادبیات کم‌کم تغییر کرد. موج رادیکالیسم سوسیال‌دموکراسی مهندس رهنورد تشدید شد. موسوی دیگر دلش برای صلوات‌های حسینیه نازی‌آباد غنج نمی‌رفت، به‌جایش رابط‌های اشرف برایش سوت و کف می‌زدند. آخرش هم یک راننده ناارجمند برایش دربست کردند از نازی‌آباد تا بن‌بست اختر.

فالانژهای چپ هر چقدر هم با پوپر عشق‌بازی کنند و کباده استوارت میل بکشند، آخرش رو به کپیتال مارکس سجده می‌کنند و پامنبری‌های تفسیر سرخ مسجد جوستان هستند. زعارت روح شورشی در سلول‌های سیاسی‌شان موکد شده است. تجربه موسوی ۸۸ یک شکست تاریخی ملی بود. فالانژها، هم کشتی موسوی را غرق کردند هم کشور را در چاه تحریم‌ها انداختند.

حالا این دو تجربه پیش روی مسعود پزشکیان است، البته او فعلا نه هاشمی ۸۴ است نه موسوی ۸۸. استعدادها و امکانات و ویژگی‌های شخصی و سیاسی‌اش هم با آنها فرق دارد، اما اطرافش پر از تکنیسین و فالانژ است. تکنیسین‌ها قهرمان تاکتیک هستند و بازنده بزرگ استراتژی. آنها در تک‌مسابقه‌ها ممکن است شما را پیروز کنند اما آخر لیگ به سقوط می‌کشانندتان. فالانژها هم فلوشیپ انفجار و انتحار دارند، اگر هدف تخریب و پایان است آنها هادیان خوبی هستند.

پزشکیان البته می‌تواند راه سومی را هم جلوی خود باز کند. صحنه انتخابات به‌گونه‌ای است که نیروهای معتدل و کاربلد در صحنه کم نیستند. او باید خودش باشد، بدون رتوش و برساخت سیاست‌ورزی کند. هر کس به او گفته خودت باش، اگر صادق بوده خیرش را خواسته. یک استراتژی عاقلانه هنوز می‌تواند رقابت انتخاباتی را بر سر ایده‌های حکمرانی تثبیت کند. ره افسانه زدن و دل به بازی فالانژها و تکنیسین‌ها سپردن مشکلی را نه از پزشکیان حل می‌کند نه از کشور.

منبع: فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    23 15
    همشون سروته یه کرباسن
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      16 4
      مشارکت اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس یک دستورالعمل سری از جانب کدخدا به امید پیروز شدن پزشکیان در انتخابات صورت گرفته است زیرا عدم مشارکت و قهر در انتخابات از نظر کدخدا خسارت سنگینی به سبب روی کارآمدن آیت اللّه رئیسی برای غرب به سرکردگی یانکیستان به ویژه از نظر هسته ای و منطقه ای داشته است و غربی ها امید دارند که با روی کارآمدن اصلاح طلبان تهوع آور باردیگر بتوانند به خواسته های خود در تضعیف ایران دست یابند!!!
    • عید سعید جلیلی مبارک! IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      5 2
      تاریخ نشون داده خط فکری و خط آتش و‌کابینه رفقا همگی از قبل چیده شده این اگر ربطی به خارج مرز نداشته باشد اتفاقا نقطه قوت است اما قصد اهانت ندارم مزاح می کنم از هواداران شون هم پوزش شاید خط خطی شده جفتشون با جوهر حسن روحانی!
    • حسن IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      4 8
      چه بخواهد و چه نخواهید رئیس مجهور آینده ایران است پس بهتر است با این مسئله کنار بیاید تا خیلی تحت فشار نباشید
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      10 3
      واقعا تجربه بارها نشون داده که نباید گفت اصلاح طلب باید گفت اسهال طلب!، این عده از شدت نفاق و با عملکرد منافقانه اشون و تیشه به ریشه ملت بیگناه زدن در تمامی ادوار نشون دادن که یمشت خوار خفیف ترسوی منافق آبزیرکاه هستند که حاضرن کل هشتاد ملیون نفر رو به منافع شخصی خودشون یکجا به اجنبی و دشمنان این خاک بفروشند، اینها در واقع امثال ابوسفیان ها و معاویه ها و عمر و عاص و عمرهای زمان هستند که ظاهراً دیندارند تا از منافع جامعه دینی استفادهاشون بکنند ولی باطنا مشتی کافر محض اند و بدتراز هزار دشمن خارجی هستند،لعنت خدا بهشون باد ، جناب شورای نگهبان از خدا بترس و دشمنان این خاک پاک رو تایید نکن که منافق از هزار دشمن بدتره
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      8 2
      واقعا اصلاح همشون سر و ته یک کرباسند، خداوندا این کشور رو از شر اصلاح‌طلب منافق جماعت که دشمنان پنهان منافع این خاک و مردمش هستند خودت مردم رو از شرشون محفوظ بدار، الهی آمین
    • رضا خ IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      7 2
      دقیقا متنی ازوضعیت پزشکیان چون خودش کاربلدنیست همش ارمشاوراش میگه شایدهم یه مشاورنفوذی باشه که همون کافیه که کارهارو خراب کنه وسرآخریعنی بعدازچهارسال بقول ماشالیکارها مردم لیفای خالی رابردارن بیان خانه کاری انجام نشه مثل دوره روحانی .لیفا درقدیم چوبی بود بقره مچ دست آدم لاغر بطول حدودا یک ونیم تا دومتر که سرخرمن با اون کاه را کنار میزدن۰
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      7 2
      اصلاح‌طلب اسهال طلب کیست؟ مدافع سرسخت منافع دشمن در خاک شهید پرور دیار مهربانی و ایران عزیز،منافق هزار چهره سینه چاک دهنده برای منافع دشمنان تحریم گر مردم و کوچک جلوه دهنده مقام بلند مردم بصیر و فروختن منافعشون به اجنبی برای استخوانی بیشتر یا خریدن لانه عنکبوتی وطنفروشی در فرنگ ،مسافر چمدان بسته رو به مقصد دشمنان ایران در چند ماه آینده و همسایه خاوریها در آینده نزدیک ،فروشنده سنگ طلای ایران به اجنبی بقیمت خاک سوخته و الماس ایران به قیمت خرده شیشه به اجنبی و در ازایش وارد کننده همان خرده شیشه اجنبی بقیمت الماس به ایران و خیانت کامل به مردم شریف، یک منافق یک بیشرف یک خودفروخته دشمن واقعی دین و مردم و عزت اسلامی و مخالف همیشگی ایران سربلند، خدا منافقان لعنتشون کنه الهی
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 0
      کاربری که اسمش نوشته حسن همون حسن روحانیه
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    9 10
    موسوی مرد
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      3 0
      متقلب
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      4 1
      باغرور ومنم منم و لجبازی و یکدندگی همه چیزش را به باد داد .من بردم وتوهم خودبزرگ بینی و تحت جو مسموم رسانه مرد برای همیشه
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      4 3
      تو ببین پزشکیان دیگه کیه که با افکار پوسیده امثال موسوی که خودش یک سرگشته گمراه بود، میخواد بیاد بالا خخخ
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    15 14
    دقیقاپالن هاشمی ملعون بردوشش وافکارماسونی موسوی دروجودش هویداست
    • سروش IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      4 3
      ایشان هم از هاشمی و هم از موسوی ارث برده اند در واقع به قول امروزیها اسمبل شده هر دو افکار و خلق و خوی است.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      8 7
      افکار مسموم و تاریکی داره، دقیقا مثل کرکسی هست که کرسی ریاست جمهوری رو خالی دیده و میخواد هرجوریه با فریب ملت زودتر این کرسی رو اشغال کنه و به قدرت برسه تا جامعه به شیوه ای مشابه روحانی دوباره دچار تشویش کنه ،غافل از اینکه کور خونده و این صندلی اداره کشور اسلامی انشاالله به حول و قوه الهی به دیندار ترین و خداترس ترین کاندیدا خواهد رسید.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      7 5
      پزشکیان در خواب بیند پنبه دانه
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      5 1
      رای ما فقط جلیلی
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      3 0
      فقط زپررررررررررشکیان
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      2 0
      خخخخخ
  • احمد IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    15 12
    میتواند جانشین مریم رجوی شود با این افکار
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      3 3
      👏🏻👌🏻🤌🏻واقعا چه حرف درستی ، از لطف الهی بود که آنقدر سریع و در کمال تعجب دست افکار پوسیده و تاریک و قدرت‌طلبی صرف و افراطی امثال پزشکیان رو شد هرچند از اول هم شانسی نداشت
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 0
      شک نکن مریم رجوی هم حتی به امثال این منافقای داخلی اعتماد نمیکنه منافقان با پیش گرفتن رویه نفاق و دست دوستی پنهانی دادن با دشمنان مردم فقط خودشونو خراب کردن
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    5 3
    جالب بود
  • CA ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    1 4
    انتخابات ، هورااااااا
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      10 4
      اولا که اینگونه نیست! در ثانی انتخابات شل باشه و یک آدم حسابی رئیس جمهور بشه خیلی بهتر از اینه که انتخابات مثلا شلوغ باشه و یکی مثل حسن فریدون بره تو پاچه ملت!!!
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      مثل اینکه دلت برای خواری و مذلت دولت روحانی تنگ شده ؟ ! به پزشکیان رای بدی یا ندی پزشکیان بخاطر افکار مسموم و مخالفت با منافع ملی و کج روی منافقانه هیچ شانسی برای رای آوردن نداره صحبت سر جلیلی و قالیباف هست ،نه پزشکیان ،‌ حالا هرچی میخوای تا آخر شب براش هورا بزن
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      4 5
      اگه میخوای به پزشکیان رای بدی پیشنهاد میکنم از الان بری برای صف روغن و بنزین و....زنبیل ودبه هاتو بخری بعداً نگی نگفتی ، اگه چنین شرایطی رو دوست نداری که طبیعتاً هیچ آدم عاقلی دوست نداره پس دیگه اسم پزشکیان رو نیار
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    5 10
    شگفتانه شورای نگهبان تایید پزشکیان نبود حذف آدمی بود که هنوز بعد از سه دوره از صدقه سر طرح و برنامه های ایشان سرپا هستید. جالبه که 5 نفری حریف یک پیزوری هم نمیشوند و وحشتزده بدنبال اجماع افتاده اند!
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      3 8
      درود بر دکتر محمود احمدی‌نژاد
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      4 0
      هیچ کس وحشت زده نیست . ان شاءالله که خدا بهترین ها را انتخاب کند .درود برجسارت این کاندیداها،با توجه به اصلح بودن همه نامزدها به جلیلی رای خواهم زد .برنامه های جامع ومنسجمی دارند
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 1
      فرد مورد نظر شما ركورد دار تورم در كشور شد. كدوم برنامه؟ وزير خودش رو با اسمس در حال مأموريت خارج عزل مي كرد. كار مردم رو رها كرده بود و دنبال كار مشايي افتاده بود
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      2 2
      کافر همه را به کیش خود پندارد اولا به فکر اجماع نیستند چون خدا با ماست. در ثانی پزشکیان خودش مشکلی ندارد ولی حمايت های نسناسان و خناسان و منافقان داخلی و خارجی و افراد ستون 5 دشمن مانند شیطان کلام و ظریف نازک نارنجی از او برای کشور نگران کننده است. چون افکار شما دوسر شر است. .
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      4 0
      احمدی نژاد اون احمدی نژاد سابق نیست متاسفانه عزیز ،متاسفانه ایشون هم مقداری کج شده و مسیر اصلی رو گم کرده، شما ببینید توی این مدت با چه کسانی ملاقات کرده ،این نوع گرایش خودش برای مخاطب گویای همه چیز هست
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    13 13
    فقط پزشکیان.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 0
      البته توی خواب و همونم توی کابوساش این مرد خودش تنهایی نمیتونه دو کلمه حرف بزنه ،هیچ فکر و حرف و عملی نداره بجز مقابله با گشت ارشاد و عوام فریبی مزخرف و پوچ و به خواری کشوندن مردم در عرصه جهانی ، دوره موسوی که جوانان رو با چنین وعده های توخالی و پوچی تشویق به رأی باطل کنن دیگه خیلی وقته که گذشته ، حیله گری و فریبکاریهای امثال موسوی مرد و تموم شد رفت چون اهداف افراطی و قدرت طلبانه اش برای ملت رو شد،حالا امثال این میخواد بشه رییس جمهور ؟! انقد حرف بیخود نزن
    • GB ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      پزشکیاااااان بت رو بشکن
  • FR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    عالی بود مشرق ممنون فقط تاریخ ۲۰۰۵ در رابطه با هاشمی جور در نمیاد شاید ۲۰۰۳ باید باشد
  • سعید IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    2 1
    چرا تاییدش میکنید که حالا مجبور بشید براش پرونده سازی کنید؟
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      2 0
      پرونده سازی را خوب اومدی!!! یکی از مهارت های دولت اصلاحات و مدیران آن پرونده سازی برای افراد پاکدست و به قول معروف موی دماغی است که زبان درازی دارند!!!
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      تو اول حرفها و وعده هاشو بخون بعد بگو پرونده سازی مرتیکه توهم زده منافق
  • US ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    5 6
    من واقعا در عجبم كه شوراى نگهبان چطور پزشكيان را صالح دانسته است . قبول صلاحيت پزشكيان از طرف شوراى نگهبان توهين به شعور مردم است .
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 2
      وقتی پزشکیان تایید میشه و وزیر فرهنگ و بذرپاش رد صلاحیت یعنی چیزهایی شورای نگهبان میداند که من و شما مردم عادی نمیدانیم
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      2 0
      آیا شورای نگهبان خوابه ؟ لطفا کسی بیدارش کنه! این در مسئولیت خودش هم بخاطر گرایش های منحرف مشکوکه بنظر میرسه زمان کنار گذاشتند فرا رسیده، بعد تاییدش میکنید برای ریاست جمهوری ؟!
  • US ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    3 3
    من واقعا در عجبم كه شوراى نگهبان چطور پزشكيان را صالح دانسته است . قبول صلاحيت پزشكيان از طرف شوراى نگهبان توهين به شعور مردم است .
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 2
      مردم از نظر شما یعنی اقلیت 5درصدی
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      نخیر.... یعنی اقلیت نود و نه درصدی کل ملت شریف ایران ، کل ایران منافقان خائنین به این آب و خاک رو قبول نداره و نخواهد داشت هنوز درد حکومت روحانی توی تنمون هست ،خائن خائنه میخاد پزشکیان باشه میخاد روخانی باشه،پنج درصد بودن مخالفان زرشکیان رو کی تعدادشون شمارش کرده، تو شمردی ؟؟! باز تو از آلبانی به کار دیگران سرک کشیدی ؟ بشین سرجات حرف الکی نزن
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      یعنی از نظر شما شورای نگهبان باید تندرو تایید کنه؟؟؟
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      اگه 99درصد هستین چرا رفراندوم نمیزارین؟؟
  • جریان انقلاب IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    4 5
    دکتر پزشکیان انتخاب نهایی جریان انقلابی و دوستدار ایران هست و به امید خدا راه ناتمام شهید رئیسی که خدمت صادقانه به مردم بود رو ادامه میدهند. مردم در این انتخابات یک نه به جریان انحرافی می دهند
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      3 3
      هرگز،پزشکیان یک منحرف فریفته شده هست که جز اینکه بر طبل دشمنان ملت شریف و دشمنان جمهوری اسلامی بکوبد و آب بر آسیاب دشمنان این مرز و خاک بریزد هیچ ایده دیگری ندارد، جبهه انقلابی و کل مردم به جلیلی رای خواهند داد بدون تردید
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      پزشکیان ادامه دهنده راه روحانی نه شهید رییسی. لطفا ادرس غلط ندهید
  • باغبان پیر FR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    4 2
    من به کسی رای خواهم داد که فتنه گران سال ۸۸ , حامیان انقلابهای مخملی سبز و بنفش پشت سرش نباشند. من به کسی رای خواهم داد که با شعار های توخالی و نمایش بازی کردن به دنبال رای گرفتن نباشد. به کسی رای خواهم داد که با اعتقاد قلبی و عملی به توانمندی جوانا و مردم ایران برای سازندگی ایران تلاش کند
  • محسن IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق کلا مشخصه کدوم طرفی هستی.برای یه خبرگزاری زیاد مناسب نیست از یه جبهه طرفداری کنه...قالیباف یا جلیلی رییس جمهور بشن خوبهههههه
  • Q.H IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    مگه شورای نگهبان صلاحیت حکمرانی رو تشخیص نمیده تا مدبر و مدیر بودن در شأن ریاست کل رو بررسی کنن؟ این مقاله دهن کجی به شورای نگهبان نیست؟
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    4 2
    پزشکیان یک قدرت طلب صرف که دیدگاه روشن و واقع گرایانه در مورد وضعیت مردم و حتی توانایی ارائه راه حل برای مشکلات رو نداره، تنها ایده اش برای رای آوردن آویزان شدن به دستاویزهای منافقانه همچون مقابله با گشت ارشاد و در پیش گرفتن بیراهه خفت و خواری ملت به شیوه اصلاح‌طلبانه در مذاکرات خارجی خواهد بود ،پزشکیان برای رای آوردن عملا هیچ شانسی نداره هرچند از اول هم نخودی بوده و هست ، اما چیزی که افکارش داره نشون میده حتی برای جایگاهی که الان درش هست هم گویا صلاحیت ندارد و باید رچدتر برکنار بشه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    3 1
    پزشکیان یک قدرت طلب صرف که دیدگاه روشن و واقع گرایانه در مورد وضعیت مردم و حتی توانایی ارائه راه حل برای مشکلات رو نداره، تنها ایده اش برای رای آوردن آویزان شدن به دستاویزهای منافقانه همچون مقابله با گشت ارشاد و در پیش گرفتن بیراهه خفت و خواری ملت به شیوه اصلاح‌طلبانه در مذاکرات خارجی خواهد بود ،پزشکیان برای رای آوردن عملا هیچ شانسی نداره هرچند از اول هم نخودی بوده و هست ، اما چیزی که افکارش داره نشون میده حتی برای جایگاهی که الان درش هست هم گویا صلاحیت ندارد و باید پیش از آسیب زدن به ملت هرچه زودتر برکنار بشه
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    2 2
    نمیخواهم بگم مثل موسوی ولی به موسوی خیلی شبیه تر است تا هاشمی هاشمی لااقل سیاست باز بود که ایشان حتی سیاست باز هم نیست و علاوه بر خطرات اصلاح طلبی او احتمال از کوره در رفتن و رفتارهای هیجانی وجود دارد
  • حامد IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    4 2
    پزشكيان رو نه با حرف هايش و آيه و حديث هايش بلكه با اطرافيانش و افراد حاضر در ستادهايش بشانسيد. از عناصر برانداز و حامي بهائيت مثل فائزه هاشمي گرفته تا اعضاي دولت روحاني و خاتمي. دولت خيالي پزشكيان همان عناصر دولت روحاني خواهد بود كه پيرتر هم شده اند و ويران كننده ايران خواهد بود. پزشكيان هيچ توان مديريتي نداشته و يك عنصر وابسته به حزب است
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      هرجا اسم فائزه بیاد باید ترسید خدا لعنتش کنه خیلی آدم خطرناک و دروغگو وحسود وهزار چهره
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    غافلگیری نا غافل عمو یعنی از قبل اعلام میکرد یه جور دیگه بودن اما اینکه چند نفر به چند نفر مگه نفری جریان وجناحی که پشت سر افراد مهمه در ۸۴و۸۸یه جور دیگه بود
  • کارمند ساده IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    4 1
    روتوش شده هر دو ... و تو خود بخوان حدیث مفصل از ...
  • لیلی اکبری امجد IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    4 6
    درود بر شرفت که به زبان و ملتت احترام میگذاری. فقط دکتر پزشکیان
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    5 5
    پزشکیان همان موشمی یا هاسوی است.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    1 1
    مشرق دست از سر پزشکیان بردار. تحمل ۱نفر هم ندارین
  • ساسان IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    3 5
    به صداقت پزشکیان رای خواهم داد
    • شاپور IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 1
      پیروزی احتمالی پزشکیان یعنی شروعی بر پایان همیشگی کل افساد طلبان در ایران یک بار برای همیشه
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 1
      کسی می گوید من هیچی بلد نیستم چطور می خواهد کشور اداره کند
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    1 2
    پزشکیان هیچ اهمیتی نداره وقت‌تون رو تلف می‌کنید. رأیش یک میلیونه. عدد ۱ یادتون باشه
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    2 0
    کروبی
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    1 1
    کاندیدای افساد طلب در خواب قدرت
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 1
    هر چقدر تلاش می کنن این بیچاره بندازن سر زبون ها نمی شه خخخخ
  • یزدان IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    3 2
    درود بهش رای میدیم
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    1 1
    عمق استراتژیک ندارد
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    3 4
    درود بر پزشکیان؛
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      0 0
      برای پزشکیان یک رود هم کافیست.
  • منتظر IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    البته آقای پزشکیان راه چهارمی هم می تواند انتخاب کند که دور از انتظار نیست به نفع یکی از نامزدها انصراف بدهد
  • فرش 12 میلیارد IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    تخریب پزشکیان جواب نمیده مشرق جان...بنظرم رییس جمهور بعدی ایشونه
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    بعد از رئیس جمهور شدنش هم میخواین بهش حمله کنین ؟؟؟ جلیلی زیاد بهتون میرسه نه ؟ شما دیگه رسالت خبرنگاری رو زیر پا گذاشتین
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    پزشکیان خط قرمز مردم است . ساندیس خورها خیلی مراقب باشید
  • چرا مثال سال ۹۲ یا ۷۶ رو نزنیم IQ ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    چرا مثال سال ۹۲ یا ۷۶ رو نزنیم
  • نادر SA ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    هاشمی ایده ، برنامه و مدیریت داشت هر چند غلط!! ولی پزشکیان بجای پاسخگویی درباره عملکرد ۳۳ساله خود و همفکرانش ،از دیگران سوال میکند
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    جلیلی یک فرد انقلابی و معتدل و آرمان گرا و در ضمن رهرو رئیسی است چرا از او حمایت نمی کنید
  • کارشناس IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    به کوری کاسبان تحریم و بانیان فساد در ایران، رای ما دکتر پزشکیان
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    اصولا شورای نگهبان همیشه شگفتانه بوده است تو چرا ناراحتی ؟
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    عزیز جان بسیار شایسته است که زبان پارسی را پاس بدارید . تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس