کد خبر 1612653
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
علی باقری راهی عراق شد

سرپرست وزارت امور خارجه ایرلن در رأس هیأتی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه عراق تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

به گزارش مشرق، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در راستای رایزنی با مقامات عالیرتبه عراق درباره موضوعات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه اوضاع جاری در غزه و به منظور قدردانی از دولت و ملت عراق به خاطر ابراز همدردی با دولت و ملت ایران در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید و همراهانشان، صبح امروز (پنجشنبه) ۲۴ خرداد در رأس هیأتی تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

وی قرار است پس از بغداد به اربیل و سلیمانیه سفر کند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در این سفر در ملاقات با مقامات ارشد عراق و در راستای روابط راهبردی دو کشور، بر توسعه مناسبات فیمابین در همه حوزه‌ها تاکید خواهد کرد. منافع مشترک دو ملت دوست و برادر، مقابله با چالش‌ها و تهدیدات امنیتی، امنیت کشورهای منطقه و رایزنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله محورهای مورد مذاکره باقری در عراق خواهد بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ۲۱ خرداد در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تایید این سفر و اعلام اینکه هماهنگی‌های اولیه برای انجام این سفر در حال انجام است، گفته بود: مقامات عالی دولت عراق اعم از رئیس جمهور، نخست‌وزیر و سرپرست مجلس عراق و ... برای ابراز همدردی و تسلیت به دولت و ملت ایران به ایران سفر کردند. آقای باقری هم به منظور گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه عراق درباره موضوعات مورد اهتمام دوجانبه در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای و دوجانبه و قدردانی از مقامات دولت عراق برای مشارکت و همدردی صمیمانه و برادرانه آنها با دولت و ملت ایران بزودی به عراق سفر می‌کند.

به گزارش فارس، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق دوم خرداد ماه به منظور شرکت در مراسم یادبود شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور به تهران سفر کرد. عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور عراق ۵ خرداد ۱۴۰۳ به‌ منظور عرض تسلیت به دولت و ملت ایران به تهران سفر کرد.

قرار بود شهید آیت‌الله رئیسی هشتم خردادماه سالجاری در چارچوب سفری از پیش برنامه ریزی شده و به مدت سه روز به عراق سفر کند.

این نخستین سفر باقری به عراق پس از عهده‌دار شدن سرپرستی وزارت امور خارجه است. او ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۲ برای برگزاری نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق و همچنین رایزنی با مقامات سیاسی عالی رتبه این کشور به بغداد سفر کرده بود.

در هفته نخست حمله رژیم صهیونیستی به غزه در مهرماه سال گذشته و در راستای تلاش‌ها برای متوقف کردن جنایات این رژیم، شهید حسین امیرعبداللهیان ۲۰ مهر ۱۴۰۲ در سفری به چهار کشور منطقه و در نخستین مقصد این سفر به بغداد رفت و در دیدار با نخست‌وزیر و مشاور امنیت ملی عراق در این باره به رایزنی پرداخت.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در دو هفته اخیر به منظور رایزنی با مقامات لبنان و سوریه به این دو کشور سفر کرد. وی همچنین روز جمعه در سفر به استانبول در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه گروه دی هشت که شنبه برگزار شد شرکت و در حاشیه آن با تعدادی از مقامات شرکت کننده دیدار کرد. وی اوایل هفته جاری هم به روسیه رفت و در نشست وزرای خارجه بریکس شرکت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس