کد خبر 161064
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۴

ده ها هزار تن از معترضان اسپانیایی با هدف به تصویر کشیدن خشم و نارضایتی خود از سیاست های ریاضت اقتصادی که به بیکاری و ناامنی شغلی در این کشور می انجامد ،‌ در 56 شهر تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، ده ها هزار نفر از مردم اسپانیا امروز یکشنبه با هدف به تصویر کشیدن نارضایتی خود از کاهش های هزینه ای و اجرای سیاست های ریاضت های اقتصادی، در 56 شهر این کشور تظاهرات کردند.

بر اساس این خبر، معترضان اسپانیایی بر این باورند که اجرای سیاست های ریاضتی در این کشور که در حال تجربه دومین رکود اقتصادی خود در طول سه سال گذشته و همچنین بالاترین میزان بیکاری در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، به افزایش حذف فرصت های شغلی و بیکاری و ناامنی های شغلی منجر خواهد شد.



در این خبر آمده است که حدود 20 هزار نفر از مردم اسپانیا امروز در مادرید تظاهرات کردند و بنری با خود حمل می کردند که روی آن در اشاره به مقامات دولتی نوشته شده بود: آنها می خواهند کشور را به تباهی بکشانند. ما می خواهیم آنها را متوقف کنیم.

 

تظاهرات کنندگان اسپانیایی شعارهایی علیه کاهش های هزینه ای سر می دادند و پلاکاردهایی را در هوا تکان می دادند که روی آنها نوشته شده بود «جوانان بدون شغل و جامعه ای بدون آینده». چنین شعاری اشاره ای بوده است به نرخ بیکاری جوانان در اسپانیا که در حال حاضر بیش از 50 درصد گزارش شده است. بر اساس این خبر، نرخ کلی بیکاری در کشور اسپانیا تقریبا 25 درصد است.


یکی از معترضان حاضر در این تظاهرات که معلمی 45 ساله بود، درباره عملکرد مقامات دولتی اسپانیا اینطور گفت که: آنها در حال سوء استفاده از قشر پائین تر اجتماع هستند. آنها با حمایت از بانک ها در حال شکنجه قشر کارگر و اثرگذاری بسیار نامطلوب بر آموزش همگانی، خدمات پزشکی و حقوق بازنشستگی در کشور هستند. کاری که آنها باید انجام دهند، درست برعکس این است.

در این خبر آمده است که رهبران اتحادیه بازرگانی اسپانیا اعلام کرده اند که تظاهرات آنها هشداری بوده است به دولت این کشور که نشان می دهد خشم مردم در حال افزایش و برگزاری اعتصاب های همگانی در حال طرح ریزی است.

«ایگنازیو فرناندز» سخنگوی اتحادیه کمیسیون های کارگری اسپانیا اعلام کرده است که تاریخ احتمالی برای برگزاری اعتصاب در این کشور احتمالا 14نوامبر سال جاری خواهد بود.


تظاهرات امروز مردم اسپانیا در 56 شهر این کشور حالی گزارش می شود که هزاران تن از مردم این کشور روز گذشته (شنبه) نیز در شهر مادرید تظاهرات کردند و خشم خود را از برنامه های ریاضتی دولت به تصویر کشیدند. بسیاری از حاضرین  در این تظاهرات را کارمندانی بودند که سال آینده دستمزد آنها قطع خواهد شد.

تظاهرات ضد دولتی امروز در اسپانیا تحت حمایت 150 سازمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس