واکنش القسام به گروگانگیری نظامیان اسرائیلی

بر اساس گزارش منابع عبری زبان، رزمندگان مقاومت فلسطین طی یک عملیات دیگر موفق به نفوذ مجدد به شهرک های صهیونیست‌ نشین شدند.

سرویس جهان مشرق - رئیس سابق واحد مذاکره در ستاد کل ارتش رژیم اشغالگر گفت که یکی از مقامات ارشد دفتر نتانیاهو، در زمانی که وی بر سر کار بود به او اطلاع داده است که هیچ توافقی برای تبادل اسرا با حماس وجود نخواهد داشت. این موضوع را دورون هدار، رئیس سابق واحد مذاکره در ستاد کل ارتش رژیم اشغالگر در مصاحبه با روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت پس از بازنشستگی از سمت رئیس واحد مذاکره در ارتش، بیان کرد.

وی اظهار داشت که چند روز پس از وقایع هفت اکتبر ۲۰۲۳ در جریان دیدار با یکی از مقامات ارشد دفتر نتانیاهو (که نامش ذکر نشده است) «ضرورت انعقاد یک معامله فوری را که شامل آزادی چهار اسیر فلسطینی در ازای آزادی هر اسیر صهیونیست بود مطرح کرده است.»

هدار تاکید کرد که این مقام در آن زمان به او اطلاع داده بود که «انعقاد معامله این چنینی غیرممکن است.»

رئیس سابق واحد مذاکره با اشاره به اینکه این گفت‌وگو بین وی و مقام مسؤول قبل از شروع تهاجم زمینی در ۲۷ اکتبر گذشته انجام شده، گفت: «اسرائیل فرصت را برای انعقاد یک معامله تبادل اسیران در بسیاری از مناسبت‌ها از دست داد؛ معامله‌ای که شامل آزادی بسیاری از اسیران غیرنظامی می‌شد.»

این در حالی است که نتانیاهو بر آتش‌بس «موقت» بدون پایان جنگ یا عقب‌نشینی کامل از نوار غزه اصرار دارد، در حالی که حماس خواستار پایان جنگ، خروج ارتش اشغالگر، بازگشت آوارگان، افزایش امداد رسانی و آغاز بازسازی در چارچوب هر قرارداد تبادل اسیران است.

با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا، تل‌آویو و حماس ماه‌ها است که مذاکرات غیرمستقیم و متزلزلی را انجام می‌دهند، در حالی که جنگ علیه غزه از هفت اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد.


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و چهل و سومین روز جنگ در غزه

یونیسف: از هر ۱۰ کودک در نوار غزه ۹ کودک از فقر شدید غذایی رنج می برند/ اسپانیا به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در لاهه ملحق می‌شود

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۴ جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۶۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۳۵ نفر هم زخمی شدند. شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۶۶۵۴ نفر و شمار مجروحان نیز ۸۳۳۰۹ نفر رسیده است.

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل "اوچا" در بیانیه‌ای اعلام کرد که از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۵۰۰ فلسطینی در کرانه باختری و قدس شرقی به شهادت رسیدند که یک چهارم آن‌ها کودک بودند. در این بیانیه آمده است که در این مدت بیش از ۵۱۰۰ فلسطینی دیگر در کرانه باختری و قدس شرقی در حملات صهیونیست‌ها زخمی شدند.

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، یکی پس از دیگری/ شمار زیادی از زنان و کودکان در بمباران مدرسه السردی در النصیرات به شهادت رسیدند/ نفوذ موفق مبارزان فلسطینی به شهرک‌های صهیونیست‌ نشین/ ۲۴ نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی طی نبرد در غزه زخمی شدند/ حمله راکتی نیروهای مقاومت به سرزمین های اشغالی/ انجام دو عملیات مشترک یمن با مقاومت اسلامی عراق بر علیه رژیم صهیونیستی + عکس و فیلم

اوچا بیان کرد که از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۹۴۰ حمله توسط شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی را ثبت کرده است. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که اشغالگران اسرائیلی از هفتم اکتبر گذشته بیش از ۹۰۰ ساختمان متعلق به فلسطینیان را تخریب و مصادره کردند که ۴۰ درصد آن‌ها مسکونی بودند و به موجب آن بیش از ۲۰۰۰ فلسطینی آواره و بی‌سرپناه شدند.

سازمان یونیسف اعلام کرد که از هر ۱۰ کودک در نوار غزه ۹ کودک از فقر شدید غذایی رنج می برند و با دو وعده یا کمتر در روز زندگی می کنند. یونیسف افزود که جنگ و محدودیت‌های پیش روی کمک‌رسانی به نوار غزه باعث فروپاشی سیستم بهداشتی و غذایی در غزه شده است.

وزیر امور خارجه اسپانیا اعلام کرد کشورش به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه به اتهام نسل کشی در غزه خواهد پیوست.

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، یکی پس از دیگری/ شمار زیادی از زنان و کودکان در بمباران مدرسه السردی در النصیرات به شهادت رسیدند/ نفوذ موفق مبارزان فلسطینی به شهرک‌های صهیونیست‌ نشین/ ۲۴ نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی طی نبرد در غزه زخمی شدند/ حمله راکتی نیروهای مقاومت به سرزمین های اشغالی/ انجام دو عملیات مشترک یمن با مقاومت اسلامی عراق بر علیه رژیم صهیونیستی + عکس و فیلم

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، یکی پس از دیگری/ شمار زیادی از زنان و کودکان در بمباران مدرسه السردی در النصیرات به شهادت رسیدند

جنگنده‌های اسرائیلی مدرسه السردی در النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که در این جنایت بیش از ۴۰ آواره فلسطینی به شهادت رسیدند. این مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی بود. شمار زیادی از شهدا و مجروحان این حمله زن و کودک هستند.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای جنایت جدید اشغالگران صهیونیست علیه آوارگان ساکن در مدرسه وابسته به سازمان بین المللی آنروا در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را محکوم کرد که شب گذشته رخ داده است.

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، یکی پس از دیگری/ شمار زیادی از زنان و کودکان در بمباران مدرسه السردی در النصیرات به شهادت رسیدند/ نفوذ موفق مبارزان فلسطینی به شهرک‌های صهیونیست‌ نشین/ ۲۴ نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی طی نبرد در غزه زخمی شدند/ حمله راکتی نیروهای مقاومت به سرزمین های اشغالی/ انجام دو عملیات مشترک یمن با مقاومت اسلامی عراق بر علیه رژیم صهیونیستی + عکس و فیلم

حماس اعلام کرد این جنایت که باعث شهادت حدود ۴۰ شهروند فلسطینی و مجروحیت ده‌ها نفر دیگر گردید اقدامی جدید از سوی اشغالگران صهیونیست است که با برنامه ریزی و آسودگی از هر گونه مجازات انجام شد.

نفوذ موفق مبارزان فلسطینی به شهرک‌های صهیونیست‌ نشین/ ۲۴ نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی طی نبرد در غزه زخمی شدند

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع حادثه امنیتی خطرناک در نوار مرزی باریکه غزه خبر داد. منبع مذکور اشاره کرد که مبارزان مقاومت فلسطین از سمت رفح به شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نفوذ کرده و با نیروهای اسرائیلی در نزدیکی گذرگاه کرم ابو سالم درگیر شدند.

رادیو ارتش صهیونیستی تاکید کرد که مبارزان فلسطینی پس از تبادل آتش با نظامیان اسرائیلی به داخل نوار غزه بازگشتند. در پی این حادثه، ارتش رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان صهیونیست خواسته تا اطلاع ثانوی به اراضی کشاورزی خود نروند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شهادت سه نفر از مبارزان مقاومت شده است. ارتش صهیونیستی همچنین از زخمی شدن دو نظامی خود در این درگیری‌ها خبر داده است.

لحظه هدف قرار دادن یک تروریست صهیونیست

گردان‌های قسام نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین در هم کوبید. مجاهدان قسام در عملیاتی دیگر یک تانک مرکاوای اسرائیلی را در شرق دیر البلح در مرکز نوار غزه با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۲۴ نظامی دیگر خود در نبردهای جاری در شمال و جنوب فلسطین اشغالی در ۲۴ ساعت گذشته اعتراف کرد. ارتش اشغالگر اعلام کرده که ۱۸ نظامی در درگیری‌های مرزهای شمالی و ۶ نظامی هم در نبردهای نوار غزه زخمی شدند.

حملات پهپادی گروه های مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست

مبارزان گردان‌های قسام دو تانک مرکاوای اسرائیلی را در شرق دیر البلح در مرکز نوار غزه با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند. مجاهدان قسام همچنین دهانه یک تونل بمب گذاری شده را در نزدیکی تل زعرب در غرب رفح پس از حضور ۵ نفر از نظامیان اسرائیلی منفجر کردند که در این عملیات همه نیروهای اشغالگر کشته شدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد ارتش تیپ البصالح را از شهر رفح خارج کرده است. منبع مذکور اشاره کرد که با خروج نیروهای تیپ البصالح از رفح، هنوز ۵ تیپ دیگر از نیروهای ارتش در این شهر حضور دارند.

حمله راکتی نیروهای مقاومت به سرزمین های اشغالی/ انجام دو عملیات مشترک یمن با مقاومت اسلامی عراق بر علیه رژیم صهیونیستی

منابع عبری زبان اعلام کردند که برخی شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه از جمله یاتد و حولیت از این باریکه هدف حمله موشکی قرار گرفتند. این منابع تاکید کردند که در پی این حمله آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه به صدا درآمده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک نظامی این رژیم از گردان ۵۰۳۰ بر اثر حمله پهپادی روز گذشته حزب الله به شهرک حرفیش در شمال فلسطین اشغالی کشته شده است.

ورود ۲۰۰ کامیون کمک‌های بشر دوستانه به غزه

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام دو عملیات مشترک با مقاومت اسلامی عراق علیه اهداف و مواضع دشمن صهیونیستی در بندر اشغالی حیفا خبر داد. سریع تاکید کرد که اولین عملیات مشترک علیه دو کشتی انجام شد که تجهیزات و ادوات نظامی در بندر حیفا حمل می کردند. وی افزود که دومین عملیات علیه یک کشتی انجام شد که ممنوعیت ورود به بندر حیفا در فلسطین اشغالی را نقض کرده بود. یحیی سریع خاطر نشان کرد که این دو عملیات با چند پهپاد انجام شد و اهداف مورد نظر با دقت مورد اصابت قرار گرفت. سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطر نشان کرد که این عملیات‌ها پاسخی به جنایات دشمن صهیونیست در نوار غزه و رفح بود.

حزب الله لبنان پایگاه الرمثا در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا را هدف حمله موشکی قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرد. حزب الله همچنین مقر فرماندهی لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی را در پادگان برانیت هدف حمله قرار داد. پدافند هوایی حزب الله نیز به سمت جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان مناطق جنوبی لبنان شلیک کرد و آن‌ها را وادار به ترک آسمان این منطقه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    18 6
    مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلتِ، خداوند وعده داده استقامت و پایداری ضامن پیروزیه
    • حقگو IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      1 0
      این مطلب را به جاسوس های صهیونیست ها میگویم . مقاومت مردم غزه ناشی از ظلم بی حد صهیونیست‌ها است. و تا وقتی یک فلسطینی زنده باشد مقاومت زنده است . وقتی مردم فلسطین فقط سنگ داشتند با جنایتکاران ظالم مبارزه میکردند و امروز هم با سلاح می جنگند و این نبرد پایانی ندارد مگر اینکه ظلم تمام شود و خداوند وعده داده است ظالمان از بین خواهند رفت حتی اگر قدرت آنها در حد فرعون باشد
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      2 2
      عربستانیها و کویتیها و قطریها چرا خوبه زندگیشون ؟ ذلت که ندارن . آمریکا و چین و روسیه و ایران دنبالشون میدون.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    3 0
    اینجوری میخوان اسراییل رو نابود کنن ؟
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 1
    از هر ۱۰ کودک در نوار غزه ۹ کودک از فقر شدید غذایی رنج می برند.. دیگه غزه ایها کمر راست نمیکنن . اینده مریض و صعیف و نیازمند میشوند .
  • محسن IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 2
    راستی ۸ماه تو غزه جنگ حدود۴۰ هزار کشته شدند هیچ خبری از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان نیست باز هم صد رحمت به یاسر عرفات تو این مدت فقط ۳ بار اظهار نظر گرده ۲ بار حماس محکوم کرده یکبار هم ایران به خاطر حمایت از فلسطین اصلا معلوم نیست با کیه
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 1
    ٱلمان نازی امد با ژاپن که انطرف دنیا است متحد شد ، ژاپن هم به راحتی خیانت کرد به المان با کمک امریکا ، خب مبدا این امریکا است ، اینجا هم اپارتاید است
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 1
      چرا قبل از نظر دادن قرصات رو نمی خوری ؟
    • فاطمه IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 0
      حالا فکر کن با کسی خیانت کرد که بهش بمب اتم زده بود
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      2 1
      ژاپن خیانت نکرد. آمریکای جنایتکار به بهانه حمله ژاپن به پل هاربر دو تا بمب اتم انداخت داخل دو شهر ژاپن و بعد ژاپن مجبور به تسلیم شد. برو کمی تاریخ بخوان پیری.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    ولی خب امریکا که نمی اید خودش را بدنام کند برای همین یک کشور امریکا و ژاپن را خریده است
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 0
    خب همه به امریکا مهاجرت می کنند ،
  • حسین IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 0
    گور پدر هر چی اسراییل
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    سلاح خیلی ارزان و ازار دهنده ای است
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    به نظرم می توانند
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    یک تله برای هیتلر ، هیتلر باید شهر هارا زیرزمینی می کرد ، به نظرم انها چون می دانستند هیتلر پیروز نخواهد شد ، منتظر ماندند تا هیتلر در تله بیافتد
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 0
    تا کی میتونن بجنگن ؟
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 0
    بعضی از این موشک های هایپرسونیک بی صدا هستند ،
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 0
    یعنی چه که می خواهید اینهارا بکشید
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    اصلا به من چه ربطی دارد
  • کارشناس IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    مرگ بر منافقان که عامل نفاق بین ملتها هستند. تفرقه بیانداز حکومت کن
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    خیلی هم خنک می کشد ، مرگ سریع و بدون درد
  • IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    2 0
    به نظرم این چرخه خشونت است
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    2 0
    چرخه خشونت بد است چونکه باعث می شود فرهنگ جوامع خشن بشود
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    من اصلا وارد این بحث ها بشوم
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    1 0
    اینکه دوستی گفت بعضی از موشکهای هایپرسونیک بی صدا هستن یعنی چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس