وزیر خارجه عمان: روابط ایران و عمان رو به رشد است

وزیر خارجه عمان امروز در تهران گفت: روابط ایران و عمان رو به رشد است و تلاش می‌کنیم توافقنامه‌ها بین دو کشور را فعال کنیم که به سود تجارت و سرمایه گذاری دو کشور است.

به گزارش مشرق، بدر البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان که به منظور عرض تسلیت در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (دوشنبه) هفتم خرداد ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با علی باقری سرپرست وزارت خارجه در نشستی خبری به مناسبات برادرانه و دوستانه دو کشور اشاره و عنوان کرد: برای بیان احساسات و پیوندهای برادرانه بین دو ملت همسایه و برادر و اعلام همبستگی با ایران در مصیبت اخیر در وفات آقای ابراهیم رئیسی و همکار و دوست و برادرم دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهانشان به تهران سفر کردم. خداوند همه را رحمت و به همراه سایر شهدا و صابرین در بهشت برین جای دهد.

وزیر خارجه عمان از امیرعبداللهیان به عنوان برادر و دوست خود یاد کرد.

وی افزود: امروز در خصوص ادامه رایزنی‌ها بین دو کشور صحبت کردیم و اینکه درباره پرونده‌های مختلف و همکاری‌های دوجانبه و مسائل مشترک و کشور و همچنین مسائل منطقه گفت‌وگو کردیم که در مقدمه آن مسأله فلسطین است که برادران فلسطینی ما با ظلم، کشتار جمعی و ویرانه سازی مواجهند و تلاش‌های زیاد سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک صورت می‌گیرد که در مسأله فلسطین عدالت برقرار شود و ظلم و ستم علیه ملت فلسطین برچیده و ان‌شاءالله این مسأله محقق خواهد شد و اراده ما و خدا و اراده بین‌المللی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین محقق شود.

وزیر خارجه عمان گفت: روابط ایران و عمان رو به رشد و رو به جلو است و تلاش می‌کنیم خیلی از توافقنامه‌ها بین دو کشور را فعال کنیم که به سود تجارت و سرمایه‌گذاری دو کشور است.

بدر البوسعیدی از باقری به خاطر استقبال به عمل آمده تشکر کرد و گفت‌ که ارتباط ما بیش از این خواهد شد و همکاری خوبی خواهیم داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس