نیروی زمینی سپاه به پهپادهای امدادی پزشکی در عملیات مجهز می‌شود

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به لزوم طراحی قابلیت تجهیز پهپادها و ریز پرنده‌های به امدادرسانی در صحنه های عملیاتی گفت نیروی زمینی سپاه در آینده نزدیک به این مهم دست پیدا خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سومین مسابقات «شمس ۳» نیروی زمینی سپاه صبح امروز (دوشنبه، ۷ خرداد) به میزبانی تیپ زرهی امام زمان(عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران آغاز شد.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در آغاز این مسابقات، حادثه شهادت شهید آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور محبوب و خدمتگزار و هیئت همراه را به نیروهای شرکت کننده در رزمایش و ملت عزیز ایران تسلیت گفت و عنوان کرد: این حادثه یک حادثه بسیار سنگین برای نظام و کشور بود ولی حضور باشکوه مردم در بدرقه و تشییع پیکرهای شهدای خدمت یک بار دیگر فضایی کشور را معطر کرد. مراسم‌های تشییع پیکرهای شهدای خدمت که در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد صورت گرفت کم نظیر و بسیار باشکوه بود.

سردار پاکپور عنوان کرد: اتفاقی که افتاد موجب تغییر نگاه دنیا به جمهوری اسلامی ایران شد به این معنا که مردم در همه شرایط از نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه در نیروی زمینی سپاه دو موضوع مهم در حوزه بهداشت و درمان و بهداری رزمی داریم که برای ما مایه افتخار است، گفت: عملکرد بهداری رزمی در حدی بسیار بالایی از کیفیت قرار دارد دوم مردم یاری در این زمینه

وی افزود: ما حدود ۱۶ سال است که در مناطق محروم کشور اقدام به ایجاد بیمارستان‌های سیار و صحرایی می‌کنیم که از طریق آن به مردم محروم خدمات می‌دهیم که این جزء افتخارات ماست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: پیشرفت بخش بهداشت و درمان در نیروی زمینی سپاه در حوزه آموزشی و تجهیزاتی در راستای رزم بوده است. اکثر تجهیزات ما در نیروی زمینی سپاه بومی و داخلی است و نیروهای بهداری رزمی بر حسب نیازهای میدان ،خود آن‌چه نیاز داشتند را طراحی کرده و ساخته‌اند و از آن در چرخه امداد و درمان بهره‌برداری می‌کنند.

وی افزود: ما در نیروی زمینی سپاس علاوه بر تهدیدات بالقوه با تهدیدات بالفعل نیز مواجه هستیم و بسیاری از نیروها در مقطعی چند ساله تمرین، فعالیت و آموزش می‌دهند و با تهیه تجهیزات و ساختار در حوزه بهداری رزمی رزمایش‌ها یی را انجام می‌دهند تا در صورت بروز هرگونه اتفاق ازتجربه آن بهره ببرند.

سردار پاکپور تصریح کرد: میدان عمل برای بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در همه زمینه‌ها و تخصص‌ها وجود دارند. نمونه آن اتفاق اخیر در چابهار و راسک است.

وی با اشاره به اقدامات امدادی و اولیه پزشکی در صحنه درگیری حادثه تروریستی چابهار و راسک بیان کرد: یگان‌های نیروی زمینی به قابلیت هایی دست یافتند که می توانند در صحنه عملیات عمده اقدامات اولیه را انجام دهند.

سردار پاکپور افزود: طب رزم یکی از موضوعات اساسی است که با یستی به آن توجه جدی داشت و جزء اولویت‌های اولیه نیروهای مسلح قرار گیرد .

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به لزوم طراحی قابلیت تجهیز پهپادها و ریز پرنده‌ها به انتقال تجهیزات پزشکی به صحنه درگیری تصریح کرد: پهپادهای ما باید بتوانند در صحنه به نیروهای حاضر در میدان کمک کند. البته استفاده از توان بالگردی هوانیروز سپاه در حوزه جابجایی مجروح نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: مسابقات بهداری رزمی مانند رزمایش‌های سایر رسته‌ها به فرماندهان کمک می‌کند تا نیازهای این رسته را شناسایی و تامین کند. ما باید دائماً با برگزاری رزمایش‌ها و مسابقات طب رزم از تجربه‌های فرماندهان میدانی نبرد در این حوزه استفاده کنیم.

سردار پاکپور در پایان خطاب به فرماندهان حاضر در مسابقات طب رزم «شمس۳» و اشاره به برگزاری دو دوره از این مسابقات در سال‌های گذشته تأکید کرد که نباید تمرینات انهاکلیشه‌ای باشد بایستی درهر رزمایش نوآوری جدیدی ارائه شود این مسابقات انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس