آمریکا مخالف اقدام ضد‌ایرانی اروپا در شورای حکام

واشنگتن به کشورهای اروپایی فشار وارد می‌کند تا در بحبوحه انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور به تنش‌ها با ایران دامن نزنند.

به گزارش مشرق، آمریکا در حال فشار به کشورهای اتحادیه اروپا است تا در جریان نشست آتی آژانس اتمی سازمان ملل با اقدام برای صدور یک قطعنامه ضدایرانی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران به تنش‌ها با این کشور دامن نزنند.

به گزارش وال استریت ژورنال، درخواست آمریکا از کشورهای اروپایی در حالی مطرح می‌شود که برخی از رسانه‌های خارجی مدعی شده‌اند، ۳ کشور اروپایی، فرانسه، انگلیس، آلمان برای صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد عمل شده‌اند.

وال‌استریت ژورنال نقل کرده که دولت بایدن در حال فشار به متحدان اروپایی‌اش است تا از برنامه خود جهت محکومیت ایران به دلیل پیشرفت این کشور در بحث برنامه هسته‌ای‌اش منصرف شوند.

به گفته منابع آگاه اقدام بایدن در راستای تلاش‌های وی جهت جلوگیری از تشدید تنش‌ها با جمهوری اسلامی ایران پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر است.

برخی منابع دیپلمات عنوان کرده‌اند، آمریکا به مخالفت با تلاش‌های بریتانیا و فرانسه برای محکوم کردن ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه ژوئن پرداخته است.

طبق اظهارات این افراد، آمریکا کشورهای دیگر را هم تحت فشار قرار داده است تا در جریان نشست آتی آژانس اتمی سازمان ملل از حمایت از قطعنامه پیشنهادی خودداری کنند.

قرار است، نشست بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سوم تا هفتم ژوئن (۱۴ تا ۱۸ خرداد) برگزار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    واشنگتن به کشورهای اروپایی فشار وارد می‌کند تا در بحبوحه انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور به تنش‌ها با ایران دامن نزنند. // همچنین فعلا به صهیونیستهای نسل کش کودک کش گفته یواش یواش زن و بچه و کودک فلسطینی ها را قتل عام کنید حول نشید چند میلیون هستند کم نمیارید. تا من رای که آوردم کلی دستتون را باز آزاد میگذارم برای ادامه جنایت علیه بشریت
  • هموطن IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    مذاکره باید بهتر از قبل انجام بشه.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    امریکا نگران است که نتیجه عکس ندهد.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    اینهمه قطع نامه دادند به کجا رسیدند بجز اینکه در مسایل هسته بیشتر پیشرفت کردیم
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    پلیس خوب و پلیس بد دیگر جواب نمی‌دهد . ایران اگر قصد دارد به سلاح اتمی دست پیدا کند الان بهترین فرصت است.امریکا و غرب در ضعیف ترین شرایط هستند و عملا دیگر تحریمی هم نمانده که اعمال نکرده باشند.
  • سید IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    وقتی سیاست خارجی عزتمندانه و با اقتدار باشد دشمن ناچار به ملاحظاتی در رفتار خودش می شود! اما اگر مانند دوران حسنک وزیر سیاست التماس آمیز و ذلالت بار داشته باشیم و امید به ترحم دشمن خونخوار و غدار، صد البته که بر سر کشور آن می آید که بر سر محمود عباس فلسطینی آمده است!!!
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 0
    پلیس خوب و پلیس بد دیگر جواب نمی‌دهد . ایران اگر قصد دارد به سلاح اتمی دست پیدا کند الان بهترین فرصت است.امریکا و غرب در ضعیف ترین شرایط هستند و عملا دیگر تحریمی هم نمانده که اعمال نکرده باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس