صادق زیباکلام

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های محمدرضا سعدی مدیرمسئول روزنامه «جهان صنعت» و صادق زیباکلام امروز در شعبه یک دادگاه کیفری یک  برگزار شد.

به گزارش مشرق، اکبر نصراللهی در این باره گفت: در جلسه امروز دادگاه مطبوعات، آقایان صادق زیبا کلام و محمد رضا سعدی (مدیر مسئول جهان صنعت) به اتهام "انتشار مطالب خلاف واقع " در شماره ۲۸ آبان ۱۴۰۱ این روزنامه محاکمه شدند.

وی افزود: در بخشی از مطلب روزنامه جهان صنعت با تیتر "کیان را کی کشت " آمده است که برخی از ماموران انتظامی برای اینکه دچار تردید نشوند و به مردم شلیک کنند، از مواد روانگردان استفاده می‌کنند". آقای محمد رضا سعدی مدیر مسئول روزنامه «جهان صنعت» در دفاعیه خود گفت که سوء نیتی در انتشار مطلب نبوده است و صدای آقای زیباکلام هم با توجه به محدودیت زمانی انتشار روزنامه، ضبط نشده است. قاضی از متهم پرسید منبع مطالب شما چی بوده است‌ که‌ آقای سعدی گفت که روایت‌ها و شنیده‌ها را جمع آوری و نظر آقای زیباکلام را در این مورد پرسیدیم. او با اشاره به شغل و سوابق پدرش در فراجا، عذرخواهی و با توجه با آرامش موجود در جامعه از دادگاه و اعضای هیات منصفه درخواست بخشش کرد.

نصراللهی ادامه داد: صادق زیباکلام هم در دفاعیات خود گفت که من در پاسخ به سوال خبرنگار جهان صنعت در مورد شایعه استفاده از مواد روانگردان گفتم " من هم شنیدم؛ چه جوابی غیر از این پاسخ می توانستم بدهم". او گفت " من نباید محاکمه شوم "صدا و سیمای حکومتی" بابت جلوگیری نکردن از شایعات باید محاکمه شود؛ محکوم واقعی صداوسیما است. برخی از اعضای هیات منصفه بعد از دفاعیات متهمان با اشاره به شرایط بحرانی کشور در تاریخ نشر مطلب مذکور گفتند که رسانه‌ها برای اطلاع رسانی صحیح به ویژه در شرایط بحرانی باید از منابع مرتبط و رسمی مصاحبه بگیرند و اگر روزنامه جهان صنعت قصد شبهه زدایی و مقابله با شایعات را داشت، منبع مناسبی را برای اظهار نظر در مورد شنیده‌هاش انتخاب نکرد. آقای صادق زیباکلام هم در مورد مطالبی که مرتبط با حوزه‌اش نیست فقط به جمله من هم شنیده‌ام بسنده نکرد بلکه در قالب یادداشت شفاهی و دیدگاه، شنیده‌ها و شایعات غلط موجود را بسط داده است.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه بعد از شنیدن دفاعیات و بحث و بررسی، آقایان صادق زیباکلام و محمدرضا سعدی را با اکثریت آرا مجرم شناختند و مستحق تخفیف ندانستند.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های آقایان محمدرضا سعدی و صادق زیباکلام که به ریاست قاضی جواهری در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سید IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    29 2
    وقتی به دفاعیات صادق زیباکلام دقت می کنیم به یاد سخن آن خردمند می افتیم که گفته است: هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حملقت خودش یقین داشته باشد!!!
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 3
      مردک پر رو ادعا میکنه مدرکی براش نداره به صدا سیما گیر میده واقعا پر رو بودن از مصادیق بارز این اصلاحطلب هاست
    • DE ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      2 0
      قبل از ایشون باید افرادی که این ادم بیسواد رو ۳۰ سال برگرده جوانان کشور سوار کردند و مجبور کردند کتاب این شیاد رو بخرن و به چرت و پرت هاش سر کلاس گوش بدن برخورد بشه.
  • بختیاری IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    12 1
    لعنت به ملکه گور به گور شده و گوساله پرستان سامری و خوک صفتان کدخدا نشین و جنگل نشینان اروپا و اَبله تر و بدبخت تر از اینها قشنگ کلامان شیرین مغز هستند افرادی از یهودیان مخفی یا ایرانی هایی که فقط در ایران متولد شدند و آرزویی جز نوکری و پاچه خواری غرب وحشی ندارند.چرا 99 درصد وطنفروشان و خائنین و جاسوسان دستگیر شده یا خائنانی که اطلاعات حساس کشور را به اربابان خود انتقال دادند( به قول مشرق مثلا عباس ع ) از جمااعت غربگدا هستند؟ چراااااا؟؟؟ و چرا هنوز این جاسوس ها با مسئولین ارتباط دارند؟یا اجازه اظهار نظر در رابطه با مواردی دارند که خیانت کردند به قصد نابودی؟؟؟ خدا لعنتشون کنه همه رو از گلاسکو تا ...
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      2 0
      صادقانه باید گفت کلام زیبایی است حکم دادگاه.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    13 3
    تمام سلولهای بدن این فرد مجرم اند وخودش هم مجرم فی الارض!
  • DE ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    12 2
    این پاسخ های مضحک و بچه گانه این دو نادان ،آدم را یاد آن ضرب المثل می اندازد که به روباه گفتند شاهدت کیه ؟ گفت دمم است
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    11 2
    خون خیلی از کشته شدگان گردن امثال این آدماست که به تحریک جامعه برای ایجاد اغتشاش و براندازی و مسلط کردن بیگانگان بر کشور می پرداختند،کمترین حکم برای اینها اعدام است.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    9 2
    حکم آبکی نبندیم واسه اینا حکم درست و درمون ببندین تا بدونن هیشکه پشتشون نیس
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    11 1
    اینو بندازین توی طویله
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      7 1
      دقیقا
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    8 2
    از امریکا تا کانادا سازمانهای نظر سنجی آنها صحت نتیجه انتخابات ۸۸ را تایید کردند کسی خبر دار نشد اینم نتیجه
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    2 0
    وقتی به یک شخص افترا زده می شود حق قانونی اوست که اعاده حیثیت کند و در دادگاه علیه افترا زننده شکایت کند .خوب حالا این افراد به دلیل نشر اکاذیب و تهمت وافترا موجب تشنج و تشویش روانی ووووووواکنش های ناجور ونافرم اجتماعی وبرهم زدن نظم وامنیت جانی وروانی جامعه به دلیل کنش غلط ودروغ پردازی وشایعه پراکنی آنها شده .....چه کسی پاسخگوست .بشکند قلمی که موجب ریختن خون بیگناهان شود .عواقب کنش آنها خیلی سنگین وگران تمام شده
  • NL ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 1
    بابا ولش کنید این زیبا کلاغ رو این کارش غار غار کردنه بزارید اینقدر غار غار کنه جونش در بیاد با دستگیر کردن اینجور موجودات اینا بیشتر باد می کنند و توهم میزنند که واقعا کسی هستند !
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 1
    اقای فالیباف رییس جمهور بشه من اثلاح طلبها را دویت ندارم ولی باید وارد انتخابات می شدند رای اوریشون اگر خوب جلوشون بایستید کمه اما اگر محکم باشید می تونید رای خودتونو بالا ببرید و این برای جمهوری اسلامی بهتره وگرکه روشنفکر جماعت اگر ادم باشه بتونی به خدمت بگیریش خوبه اگر نه نباز به قالیباف خوب فوی و گقتدر داریم ....
  • CA ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    5 0
    «"صدا و سیمای حکومتی"»؟؟؟پروفسور غربگدای درپیتی عین ادبیات بی‌بی‌سی و رسانه های صهیونیستی غربی رو نشخوار میکنه. خدا که کلا تو زندگیش غایبه ،انسانیت و وطنپرستی هم که هیچ،حتی یه ذره خلاقیت هم تو ادبیاتش نیست همه ش نشخوار انگ و افترا و تهمتهای رژیم انگلیس خبیث و آمریکای کودک کش و رسانه های صهیونیستی آنها نسبت به ایران است.خاک برسر بی‌وجدانت زیبا کلام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس