حریفان ایران در جام جهانی فوتسال؛ مرموز و غیرقابل پیش‌بینی

حریفان تیم ملی فوتسال ایران در مرحله گروهی جام جهانی، حریفانی مرموز و غیرقابل‌پیش‌بینی هستند.

به گزارش مشرق، قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز گذشته در ازبکستان برگزار شد که طی آن تیم ملی ایران در گروه آخر با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا هم‌گروه شد.

در این گزارش نگاهی به تیم‌های هم‌گروه ایران در جام جهانی داریم.

فرانسه؛ تازه‌ واردِ خطرناک

تیم ملی فوتسال فرانسه با هدایت رافائل رینود در سال‌های اخیر توانسته به یک‌باره خود را در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا معرفی کند. فرانسوی‌ها پیش از این علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در فوتسال نداشتند اما با تغییر نگرش خود، برای اولین بار توانستند به جام جهانی صعود کنند.

این تیم با قرار گرفتن در سید دو، به عنوان یکی از حریفان ایران در گروه F حضور دارد و به دلیل اینکه تا کنون تقابلی با ایران نداشته، حریف غیرقابل پیش‌بینی و خطرناکی برای ایران به حساب می‌آید.

حریفان ایران در جام جهانی فوتسال؛ مرموز و غیرقابل پیش‌بینی

تیم فرانسه در مقدماتی جام جهانی فوتسال در گروه C با تیم‌های کرواسی، اسلواکی و آلمان هم‌گروه بود و در نهایت توانست با ۱۶ امتیاز به عنوان صدرنشین به جام جهانی صعود کند.

خروس‌ها در مقدماتی جام جهانی ۵ برد و یک تساوی به دست آوردند و نشان دادند که در اروپا تیم قدرتمندی هستند. این تیم چندی پیش در یک بازی دوستانه نیز توانست برزیل را سه بر دو شکست دهد. برخی از بازیکنان تیم ملی فرانسه در لیگ‌های اسپانیا و پرتغال حضور دارند و همین موضوع باعث شده تا این تیم از قدرت خوبی برخوردار باشد.

ونزوئلا؛ بهترین تیم آمریکای جنوبی بعد از برزیل و آرژانتین

تیم ملی فوتسال ونزوئلا بعد از برزیل و آرژانتین به عنوان تیم سوم آمریکای جنوبی به جام جهانی راه پیدا کرد. این تیم در رده‌بندی جهانی در رتبه ۲۱ قرار گرفته است. آن‌ها برای دومین بار است که به جام جهانی صعود می کنند.

ونزوئلا در دور قبلی این رقابت‌ها توانست با دو پیروزی و یک تساوی و با تفاضل گل کمتر نسبت به قزاقستان، به مرحله حذفی صعود کند. آن‌ها در مرحله یک شانزدهم ‌نهایی با نتیجه نزدیک سه بر دو مقابل مراکش شکست خوردند و از دور مسابقات کنار رفتند.

حریفان ایران در جام جهانی فوتسال؛ مرموز و غیرقابل پیش‌بینی

این تیم هم همانند فرانسه به تازگی و در چند سال اخیر توانسته پیشرفت عجیبی داشته باشد. آن‌ها مانند دیگر تیم‌های آمریکای جنوبی، با استفاده از تکنیک و قدرت بدنی می‌توانند هر تیمی را به چالش بکشانند. ونزوئلا در کوپا نیز در دیدار رده‌بندی موفق شد پاراگوئه را شکست داده و به مقام سوم برسد. حالا آن‌ها با هدایت رابینسون رومرو باید در گروه F چالش جدیدی را تجربه کنند.

گواتمالا؛ ضعیف‌ترین و مرموزترین

تیم ملی فوتسال گواتمالا که در رده چهلم دنیا قرار دارد، شاید ضعیف‌ترین حریف ایران در جام جهانی باشد، اما تعداد حضورهای بالای این تیم در جام جهانی نشان می‌دهد که آن‌ها در این مسابقات با تجربه و غیرقابل پیش‌بینی هستند.

گواتمالایی‌ها دوران حرفه‌ای خود در فوتسال را از سال ۲۰۰۰ شروع کردند؛ جایی که توانستند میزبانی جام جهانی را بگیرند. آن‌ها بعد از میزبانی جام جهانی، چهار بار دیگر در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند و حالا جام جهانی ازبکستان، تجربه ششم آن‌ها در این رقابت‌هاست.

حریفان ایران در جام جهانی فوتسال؛ مرموز و غیرقابل پیش‌بینی

گواتمالا در رقابت‌های قهرمانی کونکاکاف که حکم انتخابی جام جهانی را هم داشت، در رده‌بندی توانست کاستاریکا را شکست داده و به عنوان تیم سوم آمریکای شمالی، راهی جام جهانی ۲۰۲۴ شود. آن‌ها در جام جهانی قبلی با روسیه، ازبکستان و مصر هم‌گروه شدند و توانستند تنها ازبکستان را شکست بدهند. گواتمالا در دو دیدار دیگر خود شکست خورد و نتوانست به دور بعدی صعود کند. این تیم همیشه در مرحله گروهی حذف شده و تاکنون نتوانسته به دور حذفی صعود کند. استواردو د لئون هدایت گواتمالا را بر عهده دارد.

تیم ملی فوتسال کشورمان در تقابل‌های خود مقابل گواتمالا همیشه تیم پیروز میدان بوده است. تیم ایران در مسابقات گرند پریکس ۲۰۱۰ و در مرحله گروهی توانست با نتیجه ۶ بر یک گواتمالا را از پیش رو بردارد. در سال ۲۰۱۱ و در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات گرندپریکس، تیم ایران توانست ۴ بر ۲ گواتمالا را شکست دهد. تیم ایران در سال ۲۰۱۴ در مرحله گروهی مسابقات گرندپریکس توانست گواتمالا را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست دهد. در رده‌بندی نیز تیم ایران با نتیجه ۱۰ بر ۴ موفق شد گواتمالا را از پیش رو بردارد.

جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال از ۲۴ شهریور تا ۱۵ مهر سال جاری به میزبانی ازبکستان و در شهرهای تاشکند، اندیجان و بخارا برگزار می‌شود. گروه‌بندی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: ازبکستان، پاراگوئه، کاستاریکا و هلند

گروه B: برزیل، تایلند، کرواسی و کوبا

گروه C: آرژانتین، اوکراین، افغانستان و آنگولا

گروه D: اسپانیا، قزاقستان، نیوزلند و لیبی

گروه E: پرتغال، مراکش، تاجیکستان و پاناما

گروه F: ایران، فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس