تاکید شهید رئیسی به هیئت دولت برای شنیدن صدای دانشجویان

سخنگوی دولت با تاکید بر وقت گذاشتن و ارزش قائل شدن شهید جمهور برای علم و دانش گفت: آقای رئیسی به همه هیئت دولت می‌گفتند باید در معرض دانشجو و دانشگاه باشید و باید حرف‌های آنها را بشنوید.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در آئین گرامیداشت مقام والای شهدای خدمت در دانشگاه تربیت مدرس در خصوص شیوه برخورد آقای رئیسی با موضوعات مختلف، گفت: آقای رئیسی فرزند دانشگاه بودند و تحصیلات دانشگاهی فقه و حقوق داشتند. این بی اخلاقی‌هایی هم که شد چون درد ایشان نبود، پاسخ نمی‌دادند وگرنه با نمره بسیار خوب هم نمره خود را در دکتری گرفتند.

وی ادامه داد: در مرحله تاسیس دولت آقای رئیسی بلافاصله پس از اعتماد مردم و آن زمان که هنوز رییس جمهور منتخب بودند، مرحوم عادل آذر را در همین دانشگاه تربیت مدرس مامور کردند تا با یک گروه پنج نفره دانشگاهی و دارای تجارب اداری؛ شاخصه‌ها و فرآیند انتخاب مدیران دولت را طراحی کنند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه این تیم شاخصه‌های عمومی و اختصاصی انتخاب مدیران دولت را در یک فرم پنجاه شاخصه‌ای تولید کردند، افزود: طی این ارزیابی، هشت کارگروه مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ...تشکیل شد که من عضو جوان کارگروه حقوقی بودم.

سخنگوی دولت، ادب و ارزش قائل شدن برای دانش را از ویژگی‌های رئیس جمهور شهید عنوان کرد و گفت: ایشان همیشه به مقام استاد و بزرگترها مثل دبیران قدیمی در هرپستی احترام ویژه می‌گذاشت. آقای رئیسی حتما اصرار داشتند که نظر کارشناسان را بشنوند. وقتی من دبیر هیئت دولت بودم تاکید داشتند حتما چهره دانشگاهی باید در هیئت دولت باشند.

وی اظهار داشت: ایشان می‌گفتند از بیرون کمیسون‌ها هم کارشناس بیاوردید، از آنها هم نظر بخواهید و حتما مخالف هم دعوت کنید. می‌گفتند کار باید پخته باشد و اگر قوی باشد وزیر می‌تواند از عملکردش دفاع کند؛ اگر ایرادی هم داشته باشد ضعفش مشخص می‌شود تا رفع شود.

بهادری جهرمی در جمع دانشجویان تربیت مدرس گفت: من همیشه به خاطر دارم اگر مطلبی از سمت جامعه دانشگاهی به دست آقای رئیسی می‌رسید، مطالعه این مطلب بیش از ۲۴ ساعت طول نمی‌کشید. اگر چیزی داخل کارتابل می‌ماند بعد نماز صبح آن را صفر می‌کردند و به ارسال کننده هم از سوی دفترشان برای تشکر تماس گرفته می‌شد یا مطلب آن فرد مورد پیگیری قرار می‌گرفت.

سخنگوی دولت با تاکید بر وقت گذاشتن و ارزش قائل شدن شهید جمهور برای علم و دانش تصریح کرد: همیشه به همه هیئت دولت می‌گفتند باید در معرض دانشجو و دانشگاه باشید و اگر سیاست و کار شما درست است که هیچ اگر نه باید حرف‌های آنها را بشنوید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیمی از اعضای هیئت دولت آقای رئیسی عضو هیت علمی دانشگاه هستند و این خطی که آقای رئیسی در حکمرانی انقلابیِ علم پایه و جهادی آغاز کردند باید به برکت نگاه خالصانه ایشان ادامه پیدا کند. این دولت به غیر از من، وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات جوان دارد و امیدواریم این جوان گرایی بتواند منشا سرعت در حرکت جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات کشور شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس