کد خبر 1606490
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷

پتانسیل قیمت ارز فانتوم چیست؟

پس از وقوع هاوینگ بیت کوین، بسیاری به دنبال سرمایه‌گذاری روی آلت کوین‌ها هستند. یکی از ارزهایی که در سال ۲۰۲۳ و حتی پیش از هاوینگ ۲۰۲۴ نیز رشد قیمت نسبتا خوبی داشت، فانتوم با نماد FTM بود. این توکن که متعلق به یک شبکه لایه‌یک غیرمتمرکز قراردادهای هوشمند به همین نام است، از نظر مارکت کپ در رتبه ۵۱ وب‌سایت Coinmarketcap قرار دارد. تحلیل فانتوم به روش‌های تکنیکال و فاندامنتال پیش از خرید آن ضروری است. این مطلب تنها به‌منظور اطلاع‌رسانی گردآوری شده و به معنی تشویق شما برای خرید فانتوم نیست.

به نقل از انواع کیف پول فانتوم، فانتوم یک پلتفرم قرارداد هوشمند غیر متمرکز و بدون نیاز به مجوز است که بر پایه شبکه اتریوم بنا شده و برای ساخت انواع اپلیکیشن‌های غیر متمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. درست مثل دیگر پلتفرم‌های مبتنی بر اتریوم، فانتوم نیز قصد دارد با ارائه مقیاس‌پذیری بسیار خوب و هزینه کارمزد بسیار پایین، به انتخاب اصلی توسعه‌دهندگان تبدیل شود. این پلتفرم، رمزارز اختصاصی خود یعنی Fantom را نیز دارد که با حروف اختصاری FTM نمایش داده می‌شود. این ارز دیجیتال ابتدا در سال 2018 معرفی شد و تا اوایل سال 2021، روند افزایش قیمت آن بسیار کم بود. در سال 2021 البته این موضوع کاملا تغییر کرد و با افزایش قیمت فانتوم، یک رکورد برای این کریپتوکارنسی نیز ثبت شد. نکته بسیار مهمی که باید راجع به فانتوم بدانید این است که این پلتفرم با عرضه انواع کیف پول‌های سرد و گرم، به یکی از اولین انتخاب‌های اغلب تریدرها تبدیل شده است.

نگاهی به تاریخچه قیمت فانتوم

پیش از خرید فانتوم باید بتوانید الگوهای رفتاری قیمت آن در سال‌های گذشته را مطالعه و شناسایی کنید. این اقدام از آن جهت ضروری است که احتمال تکرار یک روند در گذشته با فراهم شدن شرایط مشابه آن در آینده نیز بالاست.

روند قیمت فانتوم از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲

ارز دیجیتال فانتوم در روز ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ (۹ آبان ۱۳۹۷) با قیمت ۰٫۰۲۱۵۸ دلار وارد بازار شد. در دو سال بعدی قیمت آن روندی نزولی داشت تا اینکه بالاخره در تاریخ ۱۳ می ‌۲۰۲۰ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) به سقف تاریخی یا ATL خود با قیمت ۰٫۰۰۱۹۵۳ دلار رسید.

هم‌زمان با هاوینگ ۲۰۲۰ و نیز شروع بولران سال ۲۰۲۱، یک روند صعودی برای فانتوم شکل گرفت. این روند ابتدا منجر به ثبت قیمت ۰٫۹۱۷۱ دلار در تاریخ ۱۰ می ‌۲۰۲۱ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) شد. پس از یک دوره اصلاح قیمت و افت ارزش FTM‌ تا مرز ۰٫۱۹۸ دلار در یک بازه ۷۵ روزه، فانتوم روند صعودی تاریخی خود را شروع کرد. این روند، سرانجام در روز ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ (۶ آبان ۱۴۰۰) منجر به ثبت رکورد بالاترین قیمت تاریخی یا ATH‌ فانتوم با قیمت ۳٫۴۸ دلار شد.

بنابراین، خرید فانتوم و فروش آن در یک بازه تقریبا ۱۸ ماهه از اردیبهشت ۱۴۰۰ تا آبان ۱۴۰۱، سودی حدودا ۳۰۰۰ برابری نصیب سرمایه‌گذاران هوشمند کرده است. قیمت فانتوم پس از یک افت شدید تا ۱٫۲۷ دلار طی ۴۵ روز، مجددا تا مرز سه دلار تا روز ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۵ دی ۱۴۰۰) صعود کرد. اتفاقی که فرصت خروج پرسود را یک بار دیگر به تریدرهای ریسک‌پذیرتر داد.

روند قیمت فانتوم از ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴

۲۰۲۲، سالی بحرانی برای صنعت ارز دیجیتال بود. با فروکش کردن تب‌وتاب بولران ۲۰۲۱، تصمیمات محافظه‌کارانه فدرال رزرو آمریکا درخصوص نرخ بهره و سقوط برخی از پلتفرم‌های دیفای، سرمایه زیادی از این بازار خارج شد. تحلیل فانتوم نیز نشان می‌دهد قیمت این رمزارز از میانه ژانویه تا میانه ماه می این سال (بهمن ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱) ۱۰ برابر کاهش پیدا کرده است. این روند با شیبی کندتر در ماه‌های بعدی هم ادامه یافت تا این کوین سال ۲۰۲۳ را با قیمت تقریبا ۰٫۲ دلار پشت سر بگذارد.

شروع سال ۲۰۲۳ با یک روند صعودی هرچند ضعیف برای فانتوم همراه بود. قیمت فانتوم طی دو ماه ابتدایی این سال تا ۰٫۵۷ دلار نیز افزایش یافت. در ماه‌های بعدی این روند با شیبی کند معکوس شد؛ اما از نوامبر ۲۰۲۳ یک روند صعودی مجدد برای فانتوم شکل گرفته است. روندی که به‌نظر می‌رسد تحت تاثیر احساسات مثبت پیرامون بازار ارز دیجیتال، پذیرش ETF اسپات بیت کوین، پیشرفت‌های داخلی شبکه فانتوم و نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین است. FTM در اسفند ۱۴۰۲ پس از دو سال توانست برای مدتی از سطح یک دلار عبور کند.

پیش بینی قیمت فانتوم

تحلیل فانتوم به سه روش تکنیکال، فاندامنتال و آنچین باید معیار اصلی شما برای پیش‌بینی قیمت آن باشد. برای این منظور باید الگوهای مختلف پرایس‌اکشن و شاخص‌هایی مانند قدرت نسبی و میانگین‌های متوسط را مدنظر قرار دهید. در زمان نگارش این مطلب، نمودار شمعی این کوین در مقیاس ماهانه نشان‌دهنده سه سطح مقاومت قوی در محدوده‌های یک دلار، ۲٫۲۶ دلار و ۲٫۸۶ دلار برای آن است. از سوی دیگر، سطوح حمایتی بعدی نیز در صورت شکل‌گیری یک روند نزولی احتمالا ۰٫۳۳ و ۰٫۲۱ دلار هستند.

در کنار انجام تحلیل‌های مستقل اینچنینی می‌توانید از پیش‌بینی‌های منابع مختلف نیز برای تحلیل فانتوم استفاده کنید. در ادامه به بررسی سه مورد از آنها می‌پردازیم.

پیش بینی صرافی Changelly از قیمت فانتوم

بخش بلاگ صرافی Changelly یکی از منابعی است که به‌صورت مجانی تحلیل‌هایی از کریپتوکارنسی در اختیار شما قرار می‌دهد. این وب‌سایت از شاخص‌های تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی قیمت فانتوم استفاده کرده و در زمان نگارش این مطلب احتمال داده که فانتوم در سال ۲۰۲۴ در محدوده ۰٫۴۳۳ تا ۰٫۶۷۷ دلار نوسان کند. این وب‌سایت همچنین در یک تایم‌فریم پنج‌ساله تکرار سقف تاریخی قیمت فانتوم را نیز محتمل پیش‌بینی کرده است.

تحلیل فانتوم در سایت Coincodex

پتانسیل قیمت ارز فانتوم چیست؟

یکی دیگر از منابعی که به شکل ساده و تقریبا رایگان به پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال می‌پردازد، وب‌سایت Coincodex است. این وب‌سایت در زمان نگارش این مطلب، احساسات بازار پیرامون فانتوم را خنثی برآورد می‌کند. همچنین با در نظر گرفتن عدد ۶۸ یعنی منطقه طمع برای شاخص ترس و طمع، افزایش قیمت فانتوم تا ۲٫۴۷ دلار در سال ۲۰۲۵ را محتمل می‌داند. حداقل قیمت این رمزارز از نگاه کوین‌کدکس طی دو سال آینده نیز ۰٫۵۶ دلار است. از سوی دیگر، پیش‌بینی این منبع برای قیمت فانتوم در پنج سال آینده، نوسان بین دو بازه ۰٫۴۶ تا ۶٫۵۴ دلار است.

پیش بینی قیمت فانتوم از نگاه Cryptonewsz

پتانسیل قیمت ارز فانتوم چیست؟

دیگر منبعی که به انتشار رایگان پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال رایگان می‌پردازد، وب‌سایت Cryptonewsz است. دیوید کاکس، یکی از نویسندگان این وب‌سایت معتقد است که فانتوم در سال ۲۰۲۴ پتانسیل سقوط تا مرز ۰٫۳۵ دلار یا پشت سر گذاشتن مرز یک دلار را دارد. پیش‌بینی او برای فانتوم در سال‌های آینده به‌طورکلی صعودی اما همراه با روندهای نزولی میان‌مدت چندماهه است.

عوامل اثرگذار بر قیمت فانتوم

پیش از خرید فانتوم و سرمایه‌گذاری روی آن باید عوامل اثرگذار بر قیمت آن را بشناسید. وضعیت کلی بازار، تصمیمات سخت‌گیرانه یا سهل‌گیرانه فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره دلار، اتفاقات مثبت و منفی مربوط به این شبکه مانند سرعت، مقیاس‌پذیری، امنیت و امکانات آن برای توسعه‌دهنده‌های dApp ‌ها و غیره نیز قطعا بر روی قیمت این کوین اثرگذار هستند. توصیه می‌شود از منابع معتبر مانند Tradingview، Santiment و intotheblock برای جمع‌آوری اطلاعات خود درباره فانتوم استفاده کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس