کد خبر 1606425
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸

آشنایی با فرودگاه بین المللی تبریز

شهر تبریز یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران در شمال غربی کشورمان است که ابنیه تاریخی متعدد و مناطق طبیعی چشمگیری را در دل خود دارد. به‌همین‌دلیل فرودگاه تبریز یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های ایران است؛ چراکه هرساله، مسافران بسیاری از اقصی نقاط ایران و حتی شهرهای خارجی رهسپار این شهر سردسیر می‌شوند. اگر شما هم قصد سفر از گوشه‌ای از ایران به آذربایجان شرقی را دارید و یا می‌خواهید با پروازهای خارجی و بلیط استانبول به تبریز به این شهر سفر کنید، مطلب زیر را بخوانید تا با فرودگاه شهید مدنی تبریز و امکانات و آدرس آن آشنا شوید.

معرفی فرودگاه تبریز

فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز یکی از فرودگاه‌های بزرگ و مهم ایران با کد یاتای TBZ و کد ایکائوی OITT است. این فرودگاه به دلیل نزدیکی به کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه و همچنین قرار گرفتن در میانه راه هوایی ایران به اروپا و آسیای مرکزی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به‌علاوه خدماتی مانند ناوبری، هوانوردی و راداری را به پروازهای داخلی و پروازهای بین‌المللی عبوری که از مبدأ اروپا به کشورهای جنوب شرق آسیا یا آسیای مرکزی سفر می‌کنند، ارائه می‌دهد.

تاریخچه و سال ساخت فرودگاه تبریز

تاسیس فرودگاه شهید مدنی تبریز به سال 1329 خورشیدی برمی‌گردد؛ اما شش سال بعد ۱۳۳۵ به دستگاه‌های ناوبری مجهز شد و فرودگاه تبریز نام گرفت. کمی بعد ساختمان اصلی فرودگاه و همچنین برج مراقبت آن ساخته شد. درنهایت، با برقرار شدن پروازهای تهران به تبریز و بالعکس به صورت دو بار در هفته توسط شرکت هواپیمایی ملی ایران، اولین فعالیت‌های این فرودگاه شکل گرفت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نخستین پروازهای حج از ایران، از این فرودگاه انجام شد.

پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه تبریز

پروازهای ورودی فرودگاه‌های تبریز از شهرهای داخلی همچون تهران، اصفهان، کرمان، کیش، مشهد، بندرعباس، اهواز، عسلویه و شیراز و از شهرهای خارجی همچون استانبول و آنکارا صورت می‌گیرد.

پروازهای خروجی نیز از مبدأ این شهر به سمت تهران، اصفهان، کرمان، کیش، مشهد، بندرعباس، اهواز، عسلویه، شیراز، استانبول، آنکارا و نجف انجام می‌شود.

امکانات فرودگاه تبریز

با توجه به حجم بالای مسافران و وجود پروازهای ورودی و خروجی متعدد، امکانات رفاهی مناسبی در فرودگاه تبریز برای رفاه مسافران تعبیه شده که عبارتند از:

  • غرفه‌ها و فروشگاه‌های مختلف
  • رستوران‌های ایرانی و فرنگی
  • کافی‌شاپ
  • اتاق مادر و کودک
  • خدمات ویژه معلولان و افراد کم‌توان
  • سالن انتظار
  • اتاق سیگار
  • واحد فوریت‌های پزشکی
  • بخش بسته‌بندی بار
  • واحد صرافی
  • واحد بیمه
  • چندین دستگاه خودپرداز
  • بانک ملی
  • بانک ملت جهت انجام امور بانک

خدمات سی آی پی فرودگاه تبریز

سالن CIP فرودگاه تبریز، محیطی اختصاصی است که در اختیار مسافران سی آی پی قرار می‌گیرد. در این قسمت می‌توانید دور از شلوغی‌های سالن اصلی، استراحت کنید و غذا و نوشیدنی سفارش دهید. به علاوه با استفاده از خدمات CIP فرودگاه شهید مدنی، کارت پرواز شما توسط کارکنان ویژه فرودگاه تحویل گرفته شده و با خودروهای مخصوص به هواپیما همراهی خواهید شد. بنابراین، اگر در جستجوی قیمت بلیط تبریز به استانبول برای سفر هوایی به ترکیه هستید، می‌توانید در کنار آن خدمات cip فرودگاه بین‌المللی تبریز را هم رزرو کنید.

تاکسیرانی فرودگاه تبریز

خدمات تاکسی‌رانی فرودگاه تبریز زیر نظر سازمان تاکسی‌رانی شهرداری تبریز فعالیت می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های شهری و همچنین تاکسی‌های VIP دو شرکت خدماتی، رهسپار سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری خود از تبریز و بالعکس شوید.

آشنایی با فرودگاه بین المللی تبریز

تاکسیرانی فرودگاه شهید مدنی تبریز

پارکینگ فرودگاه تبریز

شما می‌توانید با خودروی شخصی نیز به فرودگاه رفته و با پرداخت هزینه‌ای مشخص، خودروی خود را در پارکینگ عمومی آن پارک کنید. این پارکینگ طبقاتی نوساز به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و پرسنل آن به‌خوبی از اتومبیل شما محافظت خواهند کرد.

هتل‌های تبریز نزدیک فرودگاه شهید مدنی

اگر دلتان می‌خواهد در هتلی نزدیک به فرودگاه بین‌المللی تبریز اقامت داشته باشید تا در کمترین زمان ممکن خودتان را به فرودگاه برسانید، هتل‌های زیر گزینه‌های مناسبی خواهند بود:

  • هتل آپارتمان استقبال: هتلی 3 ستاره با قیمتی ارزان است که تنها ۱۶ دقیقه با فرودگاه شهید مدنی تبریز فاصله داشته و دسترسی مناسبی هم به مرکز شهر دارد. اتاق‌های این هتل از تنوع خوبی برخوردار هستند و گزینه‌ای مناسب برای اقامت خانوادگی محسوب می‌شوند.
  • هتل آپارتمان بهبود: با اقامت در این هتل ۴ ستاره تنها ۱۸ دقیقه با فرودگاه تبریز فاصله دارید. اتاق‌های این هتل از امکانات رفاهی کامل برخوردارند. همچنین می‌توانید از تاکسی هتل برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنید.
  • هتل لاله پارک: اگر به دنبال یک هتل ۵ ستاره می‌گردید که کمتر از ۲۰ دقیقه با فرودگاه فاصله داشته باشد، هتل لاله پارک انتخاب خوبی است. این هتل اتاق‌ها و سوییت‌های کاملاً لوکسی دارد و از امکانات رفاهی متعددی مانند استخر، سونا، مرکز خرید و... برخوردار است.
  • و ... .

جاذبه‌های گردشگری تبریز اطراف فرودگاه

اگر به هر دلیلی باید چند ساعتی را در فرودگاه به انتظار پرواز خود بنشینید، بد نیست که به برخی از جاهای دیدنی نزدیک به فرودگاه تبریز سری بزنید. برخی از این جاهای دیدنی عبارتند از:

  • پارک بزرگ تبریز: از بزرگترین‌ پارک‌های شهر با حدود ۸۰۰ هکتار مساحت؛
  • خانه حریری: موزه مکاتب هنری تبریز با فاصله‌ای کمتر از 4 کیلومتر تا فرودگاه؛
  • شهربازی فرودگاه تبریز: داخل پارک فرودگاه تبریز و نزدیک به پارک حجاج؛
  • خانه تاریخی معبودی: از آثار ملی ایران مربوط به دوره قاجار؛
  • پل تلخه رود: پلی تاریخی از دوران صفویه؛
  • خانه صلح جو: از خانه‌های تاریخی و قجری تبریز و جزء آثار ملی ایران؛
  • مجتمع تجاری ستاره باران: ساختمانی تجاری شامل سینما، هایپرمارکت، فودکورت، کافی‌شاپ و... که در فاصله 5 کیلومتر فرودگاه قرار دارد؛
  • مجتمع رویال: مجتمعی چند طبقه شامل پارکینگ، 2 طبقه مرکز خرید، فودکورت و سالن بازی سرپوشیده؛
  • و ... .

آشنایی با فرودگاه بین المللی تبریز

پل تلخه‌رود؛ از جاهای دیدنی اطراف فرودگاه تبریز

آدرس فرودگاه بین‌المللی تبریز و شماره تلفن آن

فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی در استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز، بلوار خلبان شهید عباس بابایی، میدان فرودگاه شهید مدنی قرار دارد. این فرودگاه در 10 کیلومتری شمال غرب تبریز قرار گرفته است؛ ازاین‌رو تا مرکز شهر فقط بیست دقیقه فاصله دارد. برای تماس با فرودگاه تبریز و اطلاع از جزئیات پروازهای ورودی و خروجی، می‌توانید با شماره‌های 04135234701 یا 199 تماس بگیرید. اما اگر اطلاعات دیگری مدنظرتان است، باید با یکی از دو شماره 04135260405 و 04141990000 تماس برقرار کنید.

سفر به تبریز با خرید بلیط هواپیما از تریپ

شهر تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی و یکی از زیباترین شهرهای ایران است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از نهادهای شهری ایران، نخستین بار در این شهر پا گرفتند؛ برای مثال، نخستین شهرداری، نخستین مدرسه و... . بنابراین تعجب‌برانگیز نیست که این شهر توریستی هر ساله گردشگران بسیاری را از داخل و خارج ایران به خود جذب کرده و بسیاری را رهسپار فرودگاه تبریز می‌کند.

اگر شما هم قصد سفر هوایی به مقصد تبریز و یا از مبدا این شهر تاریخی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید بلیط هواپیما ارزان تریپ در بودجه سفر خود صرفه‌جویی کنید. همچنین می‌توانید برای سفر خارجی به استانبول، آنکارا و نجف نیز بلیط هواپیما خارجی خود را از ما تهیه کنید. آژانس مسافرتی تریپ با همکاری با بسیاری از ایرلاین‌های معروف داخلی و خارجی، بهترین و ارزانترین بلیط هواپیما را در اختیارتان قرار خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر و یا رزرو بلیط هواپیما به www.trip.ir مراجعه کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس