وضعیت غزه، محور دیدار ماکرون و ۴ وزیر خارجه عرب

رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه ۲۴ مه در کاخ الیزه با اعضای گروه تماس اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع خاورمیانه و اقدامات برای جلوگیری از گسترش درگیری و شرایط صلح پایدار در منطقه رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، در این جلسه محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن و فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی شرکت داشتند.

به نقل از پایگاه کاخ الیزه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مخالفت خود را با عملیات رفح، درخواست خود برای آتش‌بس فوری و پایدار در غزه و همچنین آزادی همه اسیران صهیونیست تکرار کرد.

درحالی‌که بیش از یک میلیون نفر از کالاهای ضروری برای بقا محروم هستند، ماکرون و وزیران درباره همه اهرم‌هایی که می‌توان برای بازگشایی همه گذرگاه‌ها در غزه فعال کرد تا امکان ارسال کمک‌های اضطراری از طریق کریدور اردن فراهم شود، گفت‌وگو کردند.

در این جلسه، بحث روی اجرای مؤثر راه‌حل ۲ دولتی متمرکز شد؛ تنها راه‌حلی که به زعم آنها می‌تواند صلح و امنیت اسرائیل را تضمین کند و به خواسته‌های مشروع فلسطینیان پاسخ دهد. ماکرون بر حمایت فرانسه از تشکیلات خودگردان تقویت شده فلسطین و بازگشت آنان به نوار غزه با حمایت جامعه جهانی تأکید کرد.

رئیس دولت فرانسه همچنین به‌صراحت خبرهای جدید در مورد اشغال کرانه باختری را محکوم کرد.

آنها همچنین راه‌های افزایش و تعمیق همکاری‌ها در زمینه کمک‌های بشردوستانه را موردبحث و بررسی قرار دادند.

این جلسه ادامه جلسه ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ بود که در الیزه با کمیته نظارت تشکیل شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 0
    فرانسوی های مدعی آزادی میگویند ۱. ما هستیم که میگوییم حکومت خودگردان باید جایگزین حماس بشود و رای مردم فلسطین ارزشی ندارد . ۲. فرانسه خود را مسئول امنیت سگیونیست ها می داند و کشتار پنجاه هزار نفر زن و کودک بیگناه فلسطینی مهم نیست . در حالی که فرانسه و آمریکا و انگلیس هستند که برخلاف تعهدات خود در سازمان انرژی اتمی سگیونیست ها را به بمب اتم مسلح کردند . درحال که غربی ها هستند که با سو استفاده از حق وتو شریک جنایات سگیونیست ها هستند . و هیچ کشور اسلامی و عربی حق ندارد با حامی جنایتکاران بعنوان یک کشور بی طرف جلسه بگذارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس