کد خبر 1605692
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
کاربران خارجی «ایکس» درباره شهید جمهور چه گفتند؟

طلب آمرزش، عرض تسلیت، ابراز همدردی، توجه به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت، حمایت شهید جمهور از فلسطین و معمای انگشتر ایشان از جمله محتوای توییت‌های کاربران انگلیسی‌زبان ایکس بود.

به گزارش مشرق، پس از اینکه بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری کشورمان روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) دچار سانحه شد و همزمان با ایشان، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و همراهان آنها به شهادت رسیدند، این خبر در تیتر رسانه‌های جهان قرار گرفت.

همزمان با بازتاب جهانی این رخداد غمبار، کاربران انگلیسی‌زبان فضای مجازی و شبکه اجتماعی ایکس نیز توجهی ویژه به آن نشان دادند و از زوایه‌های مختلف به این موضوع نگریستند.

عمده توییت‌ها در این زمینه، ابراز غم و اندوه و طلب آمرزش برای شهدای خدمت به ویژه شخص رئیس جمهوری بود که با جمله‌هایی از قبیل «روحش شاد»، «خداوند روحش را قرین رحمت کند»، «آسوده بخواب رئیسی»، «روحشان در آرامش کامل باشد» و غیره بیان شده‌بود.

کاربران خارجی «ایکس» درباره شهید جمهور چه گفتند؟

بسیاری از کاربران ایکس به بیان محبوبیت رئیس جمهوری ایران می‌پردازند و به خاطر غم و اندوه ایرانیان، این ضایعه بزرگ را به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنند.

کاربری در حساب خود نوشته‌است: مردم ایران رئیس جمهوری خود را دوست دارند. آنها رهبر خود (رئیس دولت) را می‌شناسند. خداوند رئیس جمهور رئیسی را رحمت کند. خداوند بیامرزد.

کاربران خارجی «ایکس» درباره شهید جمهور چه گفتند؟

کاربر دیگری با تاکید بر اینکه ایران یک دولتمرد بزرگ را به شکل دردناکی از دست داد، اضافه کرد که ما در کنار ایرانیان برای این ضایعه بزرگ و غم‌انگیز عزادار هستیم.

کاربران خارجی «ایکس» درباره شهید جمهور چه گفتند؟

بسیاری از کاربران ایکس به بازتاب تصویرهای مربوط به پیدا شدن انگشتر شهید جمهور پرداختند. آنها به هدیه دادن آن از سوی رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهوری تمرکز کردند و اینکه این هدیه از پیوند عمیق آن دو نشان دارد.

«جکسون هینکل» تحلیلگر سیاسی و اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی آمریکایی در پستی با انتشار تصویری از این انگشتر و ایموجی قلب شکسته با پرچم ایران، نوشت: انگشتر رئیسی رئیس جمهوری ایران هدیه حضرت آیت الله خامنه‌ای بود که روی آن نوشته شده ««والله غالب علی امره».

کاربران خارجی «ایکس» درباره شهید جمهور چه گفتند؟

کاربر دیگری با بیان اینکه این انگشتر هدیه آیت‌الله خامنه‌ای به رئیس‌جمهور رئیسی است، تاکید می‌کند که نوشته روی آن حاوی پیامی عمیق است: «خداوند بر کار خود پیروز است»؛ پیامی که از نگاه این کاربر منعکس‌کننده اعتقادات مذهبی عمیق رهبری ایران است.

کاربران خارجی «ایکس» درباره شهید جمهور چه گفتند؟

از نگاه کاربر دیگر، این انگشتر از پیوند نزدیک رئیس جمهوری ایران و آیت الله خامنه‌ای نشان دارد و تاکید می‌کند که نوشته روی این انگشتر نیز نشانگر باورها و اعتقادات مذهبی او است.

کاربران خارجی «ایکس» درباره شهید جمهور چه گفتند؟

«حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت» از دیگر موضوع‌های مورد توجه کاربران فضای مجازی بود. کاربری مواضع غرب را در این باره به چالش می‌کشد و می‌نویسد که برخلاف ادعای کشورهای غربی مبنی بر فشار و اجبار ایران به ملت خود اما آنها باید ببینند که مردم چگونه به رئیس جمهوری خود احترام می‌گذارند. او اطمینان می‌دهد که یک درصد این جمعیت هم برای «جو بایدن» شرکت نخواهند کرد.

کاربران خارجی «ایکس» درباره شهید جمهور چه گفتند؟

کاربری در پاسخ به پستی که این حضور جمعیت را اجباری دانسته، می‌نویسد: و شما آقای ماریو و رسانه‌های غربی می‌گفتید که مردم ایران از او (رئیس جمهورشان) متنفرند. شما اراذل و نسل‌کش هستید به این جمعیت میلیونی نگاه کن. هزاران نفر در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و غیره کشته و این کشورها ویران شدند. آن وقت رهبران غربی شما به ما در مورد دموکراسی می‌آموزند. برو بخواب مرد

کاربران خارجی «ایکس» درباره شهید جمهور چه گفتند؟

طی نزدیک به هشت ماه که از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحت حمایت غرب در نوار غزه می‌گذرد، توجه جهانیان به مساله فلسطین بیش از پیش افزایش یافته‌است. بنابراین همزمان با شهادت رئیس جمهوری ایران و هیأت همراه وی، موضوع حمایت او از فلسطین نیز در میان حجم بالای توییت‌ها برجسته است.

کاربران خارجی «ایکس» درباره شهید جمهور چه گفتند؟

به عنوان نمونه جکسون هینکل مفسر سیاسی و اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی آمریکایی در پستی با انتشار تصویری از آیت‌الله رئیسی که چفیه فلسطینی بر گردن انداخته، نوشت: رئیس جمهور رئیسی بزرگترین حامی فلسطین. خداوند روحت را شاد کند.

کاربران خارجی «ایکس» درباره شهید جمهور چه گفتند؟

این اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی آمریکایی در پستی دیگری عمق ناراحتی خود را با بیان «زبانم بند آمده‌است» به تصویر می‌کشد و تاکید می‌کند که همه حامیان فلسطین باید امشب در غم از دست دادن رئیس جمهوری ایران به عنوان بزرگترین حامی مقاومت فلسطین به سوگ بنشینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • سید سعید IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    1 4
    یکی بیاد جوابگوی این اهمالکاریها باشه....
    • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      1 0
      هر موقع جوابگوی اهمالکاریهای خودت بودی اونقت بیا زر بزن نادان
    • US ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      0 0
      در ایران هیچ کسی مقصر نیست و نبوده و...تا بوده همین بوده
    • FR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      2 0
      حتما کسانی هستند که بررسی کنند ولی پاسخگو به کی ؟! به کسانی که با انواع خباثت های بی سابقه در صدد تخریب او برامدند ؟ حالا مودی شدند ؟؟؟
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    16 5
    ایشون انرژی داشت که از قلب خدایی میومد اگه زنده بودند رو مردم جهان هم تاثیر مثبت میذاشتند کما اینکه الان هم مقداری گذاشتند از سفر مقامات و کامتهای کاربران مشخص است
  • بخشنده IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    21 5
    درود به شرفشون...آزادگی مرز نمیشناسه
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      1 4
      ونطفه پاک
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    11 5
    اگر ترامپ بایدن نتانیابو سقط بشه وبرن جهنم وایزن مکرون هم جنس باز و ملکه انگل ستان وتما م دارا یهای کشور های غربی وپادشاهان عربی ونوچه هایشان هم به این اشرار عالم اضافه کنیم چه تعداد آدمها میان بر گور اینها لعن ونفرین می کنن ؟
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    1 0
    اینقدر آدم حسابی ندیده بودیم و اینقدر ...از رئیس جمهور های قبلی دیده بودیم که سادگی و خلوص شما برای خیلی ها غیر قابل باور بود،مگه میشه رئیس جمهور باشی این همه سادگی و بی ریایی و حلال مون کن،افتخار میکنم به انتخابم ،سهم ما امروز از شما فقط حسرت و دلتنگی ،خوش به حال تون،برای ما هم دعا کنید،چقدر راحت و آسوده صبح از خواب بیدار میشیدیم و اخبار و چک می کردیم و دیگه نگران نبودیم که امروز رئیس جمهورمون چه صحبت حاشیه داری کردن،چه کنایه به کدوم دلسوز زدن ،چقدر خاطر جمع بودیم که کسی هست که همه جوره حواسش به ایران و مسلمان ها هست،امیدوارم که کسی که قراره به جای شما باشه ،کسی شبیه شما باشه،روح تون شاد،و خدا صبر به دل همه ما بده
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    10 1
    روحش شاد چنین رییس جمهوری نبوده و نخواهد بود مرد کار بنازم غیرتش را درود بر شرفش مرد کار بلند همت درود بر روحش
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    12 1
    هر که به خدا وصل شد و رابطه خود رو با خدا درست کرد، خدا رابطه اش با خلق را درست می کند و محبوب می شود.
  • هادی CA ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    1 0
    خدا رئیسی رو خیلی دوست داشت که شهید بردش. والا هیچ رئیس جمهوری تو ایران عاقبت به خیر نشد.
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    سعید جلیلی رییس جمهور بشه نه فکر نکنم نمیشه ....هیچ کس رییسی نمیشه برای ما احساس می کنم رها شدم رو هوا دوباره حس رها سدگی بدی دارم مثل بی هدف بودن هر کس مال خودش گم بودن باید زودتر انتخابات را بر گزار کنید تا این حس به فروپاشی نرسیده ...
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    5 1
    الحق والانصاف امیرکبیر ثانی بود .هم شهید رجائی بود وهم شهید بهشتی
  • FR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    1 0
    انگلیس خبیث تنها کشوری بود که تسلیت رسمی هم نگفت انگلیس خبیث در جنگ عراق هم با وقاحت گفت اگر امریکا هم حمله نکند انگلیس می‌کند انگلیس خبیث حتی در مذاکره بین روسیه و اوکراین در آغاز درگیری مانع توافق شد انگلیس خبیث از اتحادیه اروپا خارج شد تا هم پیمانان ناتویی خود در اروپا راهم قربانی کند انگلیس خبیث در پایان جنگ جهانی دوم که روسیه باعث پیروزی شد در اولین قدم با امریکا همدست شد و به نجات دهنده خود خیانت کرد انگلیس خبیث پدر صیهونیست های جنایتکار پایه گزار امریکای ظالم است
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    1 2
    نظرات مخالفو میذارید؟ یا فقط سانسور و اونی که بنفعتونه
    • سلمان فارسی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      0 0
      نظرات مخالف در این زمینه مهم نیستند که. بزار هر چه قدر دلشون میخواد فاز مخالفت بزنن و شادی کنن و هر غلطی که دلشون خواست بکنن. بالاخره عروسی ماد.... جبران میشه.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    حق و حقوق را با چین به اشتراک می گزارم
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    1 1
    مشرق خدا خیرت بده، اخبار جهان رو برای ما که فیلترشکن نداریم از سایت های فیلتر شده میاری پخش میکنی تا ما هم در جریان امور باشیم...به قول سعدی: ای کی فیلترشکنت میرسد کاری بکن، پیش از آن کز تو نیاید هیج کار
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    کشور هایی که دوست دارم انگلستان نروژ دانمارک المان سوعد فنلاند روسیه بیشتر نروژ که یک شهر دارد به اسم ترومسو خیلی دوست دارم چونکه بیشتر شب است
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    به نظرم نروژ بهتر است ,
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    روسیه هم خوب است به نظرم نزدیک است می اییم روسیه ,اشتراک می زنیم با امریکا
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    خب حکومت روسیه با حکومت ایران ارتباط نزدیک دارد برای همین به نظرم روسیه امن است برای من
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    از این فرد خوشم نمی اید ، دوست ندارم دور و بر من باشد
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    شرط ما صلح است ، شما باید از ایران جاسوسان خودتان را خارج کنید ،
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اگر می خواهی بازی کنی برو در قلمرو خودت بازی کن ، حمله کن به انگلستان
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ای کاش من تکه تکه می شدم و لی حتی یک مو از سر خادم الرضا شهید جمهور و نیز برادر عزیزمان حسین امیر عبداللهیان فخر جبهه مقاومت کم نمی شد
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    من از گرانی و فقر و نداری جوانان برای ازدواج گلایه داشتم و دارم ولی آقای رییسی را مرد میدان و عمل دیدم درود بر شرفش درود بر روحش ملت را بیدار کرد که مسول کار کن و اهل عمل چه کسی است درود خدا بر وجدان بیدارش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس