رسانه عبری زبان: رئیسی با شعار مرگ بر اسرائیل تشییع شد

حضور میلیونی مردم در تشییع شهید ابراهیم رئیسی و یارانش بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های عبری زبان داشت.

به گزارش مشرق، وای نت تارنمای برخط روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه نوشت: هزاران نفر در تشییع ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.

در ادامه این گزارش آمده است، پیکرهای جانباختگان سانحه بالگرد صبح امروز به دانشگاه تهران رسیدند، جمع کثیری از مردم در این مراسم پوسترهایی با نام شهید برداشته بودند، همچنین در این مراسم شاهد حضور رهبر حماس و جانشین دبیرکل حزب الله بودیم.

به نوشته این رسانه اسماعیل هنیه رهبر حماس طی سخنانی در این مراسم اعلام کرد برای عرض تسلیت به نیابت از ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت در غزه به اینجا آمده است، وی اعلام کرد، رئیسی پیش از شهادتش به وی گفته بود که باید تمام جهان اسلام به وظایف خود در قبال فلسطینیان عمل کرده و اقدام به آزادی سرزمینشان کند، همچنین رئیسی به من گفته بود که مسئله فلسطین محور اصلی امت اسلامی است و مقاومت گزینه راهبردی برای آزادی آن است.

به گفته هنیه، رئیسی به او قول داده بود که ایران همچنان به حمایت از مقاومت فلسطین تا تحقق اهداف ملت و امت ادامه خواهد داد.

وای نت همچنین خبر داد در تمام مراسم‌های برگزار شده در تبریز قم و تهران، پرچم فلسطین در کنار تصاویر ابراهیم رئیسی و پرچم ایران به اهتزاز در آمده و مردم شعارهای مرگ بر آمریکا را سر دادند.

واللا نیوز نیز در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، رهبر ایران صبح امروز در دانشگاه تهران بر قربانیان حادثه سقوط بالگرد حامل رئیسی جمهور ایران نماز خواند.

تصاویر رسیده از این مراسم نشان می‌دهند که تابوت آنها با پرچم ایران پیچیده شده و بر روی تابوت ابراهیم رئیسی عمامه وی که بیانگر نوادگی پیامبر است قرار داده شده بود.

کانال خبری حدشوت هم با انتشار تصاویری اعلام کرد، گروه یهودی ناتوری کارتا هم با لباس‌های معروف خود در تشییع رئیسی شرکت کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارش خود تاکید کرد، از مشخصه‌های تشییع ابراهیم رئسی حضور اسماعیل هنیه و خاخام‌های یهودی در این مراسم است.

روزنامه یسرائیل هیوم بامداد چهارشنبه در مورد تشییع گسترده‌ای که در تبریز و قم صورت گرفت نوشته بود: کاروان تشییع ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهانش به ویژه حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه این کشور آغاز شده است.

این تشییع در پنج شهر مختلف در پنهای ایران برگزار و پیش بینی می‌شود که هزاران نفر در آن شرکت داشته باشند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس