ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی ایران به قوه قضائیه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی ایران و شهرستان‌ها را جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع دادند. 

به گزارش مشرق، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (اول خردادماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی درخصوص تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی ایران و شهرستان‌ها از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت و در اجرای ماده ۲۱۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان با ارسال این گزارش به قوه قضائیه موافقت کردند.

مهدی طغیانی در این جلسه ضمن قرائت گزارش نهایی تحقیق و تفحص در این خصوص گفت: بخش اول این گزارش درباره عدم رعایت تشریفات قانونی تشکیل جلسات هیات نمایندگان و عدم فعالیت بازرس قانونی در اتاق‌ها است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: طبق اساسنامه، اتاق‌ها باید دارای بازرس قانونی بوده و به موجب قانون تجارت بازرسی دارای مسئولیت مدنی بوده و هنگام تشکیل مجامع باید گزارش خود را ارائه کند تا اعضای هیات نمایندگان با علم به وضعیت اداره امور و نحوه اجرای صوابط و مقررات در اتاق تصمیم گیری کنند. اما در این جلسه هیات نمایندگان، گزارش بازرسی قانونی ارائه نشده و تشریفات قانونی تشکیل جلسات نمایندگان رعایت نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پاکسازی حیات خلوتها IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    6 0
    عناصر فاسد اقتصادی و افعی ها را از پتروشیمی ، فولاد ، اتاق بازرگانی ، ایدرو ، ایمیدرو ، بانکها ، شرکت نفت و صندوقهای بازنشستگی بیرون بریزید !!***** مفسدین را ممنوع الکار یا خانه نشین کنید !! ******* چرا این عناصر فاسد و بدطینت در اتاق بازرگانی یا بخش خصوصی ، ... به ویرانگری و فساد خود ادامه دهند !!
  • تامین مالی اغتشاشگران IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    2 0
    این مراکز فساد اقتصادی ، با اخذ پورسانت از صنایع ، کانون تامین مالی اغتشاشگران و رسانه های زنجیره ای آنها هستند !!
  • سرگرمی یا باج خواهی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    تحقیق و تفحصها رنگ سرگرمی یا باج خواهی نمایندگان به خود گرفت است .... این گونه که فایده ای ندارد !! ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس