ظریف: تحولات در غزه دانشگاه‌های آمریکا را دوباره زنده کرد

محمد جواد ظریف گفت: مدتی بود که دانشگاه‌های آمریکا سیاسی نبودند و حتی جنبه محافظه‌کاری گرفته بودند. تحولات در غزه باعث شد که دانشگاه‌های آمریکا دوباره زنده شوند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق کشورمان درباره تحولات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و جنبش‌های دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی گفت: بنده به عنوان کسی که در جنبش‌های دانشجویی در آمریکا حضور داشتم و عکسی در کتاب «آقای سفیر» دارم، به شما می‌گویم تصاویری که اخیرا درباره وضیعت‌ دانشگاه‌های آمریکا می‌بینیم، چیز جدیدی نیست و در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی نیز رخ داده است. مدتی بود که دانشگاه‌های آمریکا سیاسی نبودند و حتی جنبه محافظه‌کاری گرفته بودند. تحولات در غزه باعث شد که دانشگاه‌های آمریکا دوباره زنده شوند و سیاست‌ورزی در بین دانشجویان آمریکایی دوباره زنده شود. این تحول، بسیار مهم و مبارک است.

وی درباره نحوه برخورد دولت آمریکا و نیروهای امنیتی‌شان با این تحولات گفت: قطعا قابل قبول نیست و البته جدید هم نیست. در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی نیز همین اتفاقات و یا حتی بدتر از این در دانشگاه‌های آمریکایی اتفاق افتاده است. اگر در ۲-۳ دهه گذشته چنین اتفاقاتی در آمریکا نداشتیم به این دلیل است که دانشگاه‌ها سیاسی نبودند و از صحنه سیاست‌ورزی خارج شده بودند. می‌بینیم به محض اینکه دانشگاه‌ها به صحنه سیاست‌ورزی برمی‌گردند، برخورد هم مشابه است.

ظریف در پایان گفت: می‌بینیم که در برخی دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی حتی تصمیم گرفتند ارتباطات با رژیم صهیونیستی را قطع کنند و یا حداقل درباره این موضوع حرف زدند. به نظرم این تحولات بسیار مهم است. فراموش نکنید لابی‌صهیونیستی در آمریکا بسیار قدرتمند است. اینکه دانشجویان توانستند تا این حد در برابر چنین لابی بایستند، تحول بسیار مهمی است. همین که توانستند حرفشان را پیش ببرند، کار بزرگی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    دنیا بیدار شدن جز یک عده غربگردای داخلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس