کد خبر 1601509
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
آمریکا دستور خروج نظامیانش را از نیجر صادر کرد

پولیتیکو بامداد شنبه گزارش داد، وزارت دفاع آمریکا دستور داد همه یک هزار نیروی رزمی این کشور در نیجر خارج شوند.

به گزارش مشرق، پولیتیکو نوشت که پنتاگون این دستور را هفته گذشته صادر کرد.

آمریکا در ماه آوریل اعلام کرد که برنامه‌ریزی برای «خروج منظم و مسئولانه» از نیجر را آغاز می‌کند اما مقام‌های آمریکایی همچنان به مذاکره با حاکمان نظامی نیجر برای ماندن برخی از نیروهای در این کشور آفریقایی ادامه دادند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به پولیتیکو گفت که هفته گذشته امیدها برای ماندن بخشی از نیروها در نیجر از بین رفت و پنتاگون دستور خروج همه یک هزار نیروی خود از آن کشور را صادر کرد.

این مقام افزود که ممکن است زمان خروج نیروها تغییراتی داشته باشد و این نیروها به پایگاه‌های دیگری در منطقه منتقل می‌شوند.

نیجر نقشی محوری در عملیات نظامی آمریکا در منطقه «ساحل» آفریقا دارد و میزبان یک پایگاه هوایی بزرگ آمریکایی است. واشنگتن همچنین صدها میلیون دلار صرف آموزش نیروهای ارتش نیجر کرده است.

اما روابط نیجر و کشورهای آفریقایی در پی کودتای نظامی سال گذشته در این کشور آفریقایی تیره شد و حاکمان نظامی ابتدا خواستار خروج نیروهای نظامی فرانسه شدند.

«پیتر فام» نماینده ویژه سابق آمریکا در امور منطقه ساحل گفت که عدم دسترسی به پایگاه‌های هوایی در نیجر یک ناکامی بزرگ برای آمریکا و متحدانش خواهد بود.

وی همچنین گفت که احتمالا سایر نیروهای خارجی اروپایی نیز از نیجر خارج خواهند شد و یافتن پایگاه‌های نظامی جدید در کوتاه‌مدت دشوار خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    0 0
    اوخ اوخ اوخ ، یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون رو دارن یکی یکی با اردنگی از کشورهای مختلف میندازن بیرون، اون افغانستان، اینم شروع در قاره افریقا!!!
  • رضا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    0 0
    کار درستی کرده اند توی طویله های آمریکا بچرند بهتر است تا در نیجر مزاحم مردم این کشور باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس