کد خبر 1599155
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
‌

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش مشرق و به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در این مدت از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام شد.

طبق این گزارش در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ساخت ایران قوی با اقتصاد قوی میسر است ایران هاب انرژی و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند . ارز آوری _ دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس