کد خبر 1597790
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
هیئتی از حماس فردا در قاهره

امید به آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران دوباره احیا شده و رژیم صهیونیستی پیشنهاد آتش‌بس دائمی در ازای آزادی اسیران صهیونیست را مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد حماس در عرض ۴۸ ساعت پاسخ خود را در مورد آتش‌بس احتمالی همراه با تبادل اسیران صهیونیست خواهد داد.

رویترز نیز به نقل از یکی از رهبران جنبش حماس نوشت: هیئتی از این جنبش فردا -دوشنبه- به قاهره سفر می‌کند تا درباره آتش‌بس گفت‌وگو کند.

به نقل از یورونیوز، مفاد توافقنامه روز شنبه از طریق میانجیگران مصری در قاهره به حماس منتقل شد. هیئتی از مسؤولان سرویس اطلاعات مصر روز جمعه وارد اراضی اشغالی شد و با نمایندگان شین‌بت، ارتش رژیم صهیونیستی و موساد درباره قرارداد تبادل اسرا و عملیات نظامی احتمالی این رژیم در رفح، مذاکراتی را انجام دادند و در نهایت این مذاکرات به ارائه پیشنهاد جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی منجر شد.

حماس روز شنبه اعلام کرد که پیشنهاد رژیم صهیونیستی را دریافت کرده و پس از اتمام بررسی، پاسخ خود را اعلام خواهد کرد.

آکسیوس به نقل از ۲ مسؤول رژیم صهیونیستی نوشت پیشنهاد جدید به صورت مشترک توسط هیئت سرویس اطلاعات مصر و گروه مذاکراتی رژیم صهیونیستی و با در نظر گرفتن موضع‌گیری‌هایی که تاکنون از سوی حماس مطرح شده و آنچه تل‌آویو و قاهره باور دارند، حماس احتمالاً در قرارداد با آنها موافقت می‌کند، تنظیم شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس