هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

وزیر خارجه مصر در واکنش به اظهارات برخی مقامات رژیم صهیونیستی درباره یورش زمینی به رفح، درباره هرگونه اقدام نظامی در این شهر هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، سامح الشکری وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح وافع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.

وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیست در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    1 1
    امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند اگر مسلمانان یک سطل اب روی اسراییل بریزند اسراییل را سیل میبرد حاکمان کشورهای اسلامی ارتباط با اسراییل را قطع وبرای هجوم به غزه رفح تا ازادی اسراییل اقتدار ویکپارچه در خط جبهه قراربگیرند قدرت در دستان کشورهای اسلامی است اختلافات را کنار بگذارند این خواست ملتهاست پیروزی حتمی است
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      چنتا راهپیمایی بر علیه اسراییل توی خاورمیانه ، یا چرا راه دور بری ، توی خود ایران دیدی؟ چنتا عکس سینوار و هنینه دست یکی از مردم دنیا دیدی ؟
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      غزه درس عبرت برا بقیه داره میشه.
  • متاسف IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    شمایی که دارین تونل‌های مقاومت فلسطین را تخریب می کنین ،چی می گین؟! دست از همکاری با صهیونیست ها بردارین ! البقیه پیشکش
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 2
    ای هشدار بود !!!!!!
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    واقعیت روی زمین اینه : من ندیدم حتی یک نفر در کل دنیا از نحوه حمله حماس دفاع کرده باشه . روشی که حماس حمله کرد ، حکم نابودیش بود . برای اینکه چنین روشی از جنگ باب نشه ، ینی حمله ناگهانی و گروگانگیری غیر نطامی ، تمام دولتها و مردم دنیا در عین دفاع از کشور فلسطینی و غیر نظامیها ، مورد حدف حماس یک نظر دارند ، برای همینه که کسی نتونسته اسراییل رو متوقف کنه و خودش هم متوقف نشده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس