به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده سرآمد در مطلبی با عنوان خیز شرکت مخابراتی عربستان برای مالکیت ۳۰ هزار دکل مخابراتی در ۵ کشور نوشت:

شرکت مخابرات سعودی، پس از امضای قرارداد فروش ۵۱ درصد از سهام شرکت برج‌های مخابراتی به صندوق سرمایه گذاری‌های عمومی، قراردادی را برای تشکیل یک نهاد جدید امضا کرد که مالکیت و مدیریت حدود ۳۰ هزار دکل مخابراتی در ۵ کشور را بر عهده خواهد داشت.

بر اساس آماری که در بازار سهام عربستان سعودی منتشر شده است، مبلغ نقدی که شرکت مخابرات عربستان (STC) بابت این قرار داد دریافت خواهد کرد تقریباً ۸. ۷ میلیارد ریال سعوی معادل ۲. ۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

دندان تیز شرکت مخابراتی عربستان برای مالکیت ۳۰ هزار دکل مخابراتی در ۵ کشور

بر اساس اطلاعات منتشر شده، تشکیل این نهاد جدید ایجاب می‌کند مالکیت شرکت‌های سرمایه گذاری طلایی «توال» و «لتیس»، که دارای ۸۰۶۹ دکل ارتباطی در عربستان هستند و تحت مالکیت سعود بن فهد بن عبدالعزیز و شرکت هلدینگ سلطان هستند، به این نهاد منتقل شود.

سهام مالکیت در نهاد جدید به ترتیب حدود ۵۳.۹۹ درصد برای صندوق سرمایه گذاری، ۴۳.۰۶ درصد برای «اس تی سی»، ۱.۴۸ درصد برای شاهزاده سعود بن فهد بن عبدالعزیز و ۱.۴۸ درصد نیز برای شرکت هلدینگ سلطان خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    بخش نفت گاز را دیل ستاد اجرایی بیارید ما که گفتیم وارد کردن بخش خصوصی به نفت و گاز یک رفتار پوپولیستی است و این ستاد اجرایی و سپاه که بتید این بخشهای را به دست بگیره ...نه بخش خصوصی اگر لازمه اون بخش خصوصی که براتون مشکل سازی می کنه را کله ما کنید و اموال .. برای همون ستاد برداشته بشه همین طور در بخش معادن ..باید این طور باشه ...
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    3 0
    آل سعود به عنوان عامل سیا به دنبال نفوذ در شبکه های مخابراتی است تا به این صورت اطلاعات لازم را برای سیا تامین کند . این نقشه ای انگلیسی و آمریکایی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس