دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو، نیاز سالانه طرح دارویار را حدود ۱۲۰ همت دانست.

به گزارش مشرق، فرشته میرزازاده گفت: اگر می‌خواهیم پرداختی از جیب مردم تغییر نکند و مابه‌التفاوت اصلاح سیاست‌های ارزی از طریق دولت و سازمان‌های بیمه گر جبران شود، نیاز سالانه طرح دارویار حدود ۱۲۰ همت است.

وی افزود: در حال حاضر اعتبار پیش بینی شده در لایحه بودجه‌ای که به مجلس تقدیم شده حدود ۷۵ همت است و با عدد در خواستی وزارت بهداشت متفاوت است.

میرزازاده با تاکید بر ضرورت اصلاح این عدد، ادامه داد: اگر بخشی از تجهیزات و ملزومات پزشکی هم که تا حالا ارز ۴۲۰۰ می گرفته به ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر کند باز مازاد بر این اعداد مورد نیاز است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو ابراز امیدواری کرد؛ سازمان برنامه و بودجه با همکاری مجلس شورای اسلامی، لایحه را طوری ببندد که فشاری متوجه مردم نشود.

میرزا زاده با یادآوری اینکه منابع طرح دارویار و اصلاح سیاست ارزی از طریق هدفمندی یارانه‌ها اعمال می‌شود، تصریح کرد: منابع این طرح وابسته به فروش یارانه‌های انرژی است، لذا مستمر و منظم محقق نمی‌شود و ممکن است در تأمین دچار چالش شویم؛ هر چند تردید نداریم با درایتی که همواره وجود داشته این مشکل هم به خوبی مدیریت می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    یعنی هم پول بیمه از جیب ملت هم پول دارو، شما بجای این طرح ها جلوی تولید پول بانک ها و تورم را بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس