کد خبر 1594671
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۳

به گزارش مشرق، انصاری، تحلیلگر در کانال خود در ایتا مطلبی با عنوان ‏ حتی سوریه و عراق هم سوریه و عراق سابق نخواهند بود منتشر کرد:

نتیجه ای که در پایان این وجیزه خواهم گرفت تحلیلی است که میتواند به واقعیت بپیوندد؛ یعنی هم ابزارش وجود دارد و هم شرایط پس از پاسخ قاطعانه ایران به اسرائیل و اطلاعات مهمی که به دست آمد زمینه آن را فراهم کرده است!

تحلیل نزدیک به واقعیت این است که اسرائیل چندان تمایلی به حمله به خاک ایران ندارد؛ این البته به استثنای خرابکاری های احتمالی است؛ اما اینکه مستقیما حمله ای کند، و رسما آن را واکنشی به پاسخ قاطع ایران معرفی نماید حالا اندکی دور از ذهن مینماید، مگر آنکه دیوانه شده باشند.

اما اینکه اسرائیل به مراکز نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در عراق یا سوریه حمله ای داشته باشد بعید نیست و ممکن است برای ترمیم وجهه از دست رفته خود به این کار دست بزند و اما تحلیلی که در ابتدای این متن بدان اشاره کردم چیست؟ بنده معتقدم منبعد حتی حمله به مراکز وابسته به ایران در عراق و سوریه نیز احتمالا با واکنش های کوبنده و فوری [از مبدا همان کشورها] مواجه خواهد شد.

یعنی در صورت ماجراجویی دشمن، ممکن است که سطح و مقیاس بالاتری از درگیری هایی که قبلا شاهدش بودیم را به نظاره بنشینیم. انبوهی از موشک، انبوهی از پهپاد، انبوهی از راکت و غیره که مستقیما سرزمین های اشغالی را هدف خواهند گرفت!

این هم البته پیچیدگی های خودش را دارد، ولی راهکارهایی نیز برایش هست که چنانچه مورد توجه مسئولان امر قرار گرفته باشد میتواند وارد فاز عملیاتی شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    4 11
    سوریه هم مثل عراق بزودی بامریکا قراردادمیبندد
    • DE ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      6 0
      چرت نگو!
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      5 0
      زبان زور : یکتا زبان بین المللی معتبر کل جهان ـــ در تمام طول تاریخ و تمام عرض های جغرافیا.ــــ هر که زورش بیش ؛ حقش بیشتر.
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      5 0
      نخود سیاه ـــ پهپادهای ایران عملیات فریب بود؛ ایران تمام رادارها و سامانه های پدافندی آمریکا و دوستان را فرستاد دنبال 99% نخود سیاه ؛ تا موشکهایش با خیال راحت بخورند به اهداف اسراییلی.
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      2 0
      ۷:۳۴ آره می‌بنده منتظر باش😉🤣🤣🤣🤣
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    3 1
    اسرائیل دیوانه است
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    4 0
    ان شاءالله اسقاتیل دوباره دچار اشتباه بشه و شیطنت بکنه تا این دفعه کاملا خرد و خمیر بشه. دفعه قبل ما برای تنبیه شلیک کردیم تنبیه هم به معنای زنهار و هشدار و بخود آمدن است، چند روز هم توی بوق و کرنا کردیم همه بدوند تا هرجور لازم هست دفاع بکنند ضمنا مراکز صنعتی و جمعیتی رو هم هدف نگرفتیم با این حال و این همه وقت و فرصت آمریکا و انگلیس و فرانسه و اردن و ... نتونستن موشک های بالستیک رهگیری بکنند، اما الان اگر خواستیم بزنیم هم بیخبر میزنیم هم اهداف مهم رو میزنیم و هم می دانیم که نیاز به پهباد برای کور کردن پدافند نیست فقط بالستیک هایپرسونک میزنیم نه فلاخن داوود نه پیکان دو و سه و نه آمریکایی ها هیچکدام نمی تونن هیچ کاری بکنن .
  • سلام IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 10
    این چند تا موشک هم که رد شد اولا موشکهای مافوق صوت روسی بود و بعد اینکه جای خاص نخورد و تلفاتی نداشت بیخودی سر و صدا نکنین
  • نصر IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    1 0
    در کناراقتدار نظامی لازم است کار فرهنگی هم بشود تا هم فریب خوردگان داخلی صهیونیزم جهانی را یشناسند هم مردم جهان به ماهیت سرمایه داران صهیونیست پی ببرند.خود مردم اسرائیل اگر بدانند که الت دست صهیونیزم جهانی و سپر بلای انها هستند خودشان طومار دولت اسرائیل را در هم میپیچند .و مردم دنیا هم به نظام سرمایه داری صهیونیستی غرب خواهند تاخت .و دیر یا زود طومار تفکر صهیونیستی را در دنیا در هم خواهند پیچید .انشا ءالله به امید فرج اقا امام زمان (عج)
  • هادی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    باید با تقویت توان دفاع هوایی سوریه ،آسمان اسرائیل را منطقه ممنوعه پروازی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس