کد خبر 1594480
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
علی آبادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودروی خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به‌دنبال سوءاستفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودروی وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به‌ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به‌زودی افزایش می‌یابد.

به‌حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بلکه افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خودرو به‌دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت‌گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمّی و در ابعاد قیمتی رکوردی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هرچند من معتقد هستم که مصرفی است اما با وجود این، از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تأمین می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    یک باند نفوذی در وزارت صنایع باعث شده اند که کشور ایران گروگان این دو فرغون ساز باشند ، دو شرکت که با وجود پنالتی های زیاد و برتری های قانونی که در زمینه فروش برایشان ایجاد شده از رقابت و ایجاد مزیت حتی نسبت به شرکت های تازه وارد چینی در عرصه خودرو هم ناتوان هستند ، اینکه چندین دولت بیاید و برود ولی تحولی در زمینه خودرو شاهد نباشیم (همین دو شرکت هم به مونتاژ چینی ها روی آورده اند) نشاندهنده عمق نفوذ و توانایی این جاسوسان صنعتی در پیشبرد اهداف دشمنان است
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 1
    ما به واردات خودرو افتخار نمیکنیم بلکه افتخار ما ساخت داخل است دیگه ازون حرفهاست بعد چهل سال زمان با این ماشینها باید خجالت بکشید نه افتخار
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      درود بر شما. دقیق‌ترین تحلیل. اما کو گواش شنوا
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    کل کسانیکه ثبت نام کردند ۵۰۰ میلیون خوابانند ۳۴ هزار نفر است الان اگه ۵۰ هزارتا آوردین چرا کلی ازین ماشینها تحویل نشده است ؟ اگه برا آینده است چرا ثبت نام نکردین پس دروغ است
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    6 0
    باز هم وعده های پوچ آقایان
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      2 0
      مردم اسم ماشین که میاد فحشتون میدن، این بی ارزش رو پاشنه آشیل مملکت کردین!؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      2 0
      اگر وزارت صمت اجازه وارد کردن خودرو خارجی کارکرده به هر فردی را بدهد قیمت خودرو شکسته خواهد شد و مردم از شر این دو خودروساز بی کیفیت داخلی که دائم قیمتهایشان را افزایش میدهند و موج گرانی گسترده برای مردم ایجاد می کنند نجات پیدا خواهند کرد و دست مافیای واردات خودرو قطع خواهد شد. جنابعالی فقط برای رفاه مردم برای واردات خودرو کارکرده توسط افراد عادی کشور مزاحمت ایجاد نکن و مردم را با وعده های الکی دست به سر نکن امید خیر ازت نداریم
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      2 0
      منتظریم آقای رسایی در مجلس تکلیف ایشون رو که با وعده های دروغ مردم را معطل اجرای قانون نگهداشته معلوم کند و با یک برخورد قاطع دست مافیای خودرو مورد حمایت وزیر صمت را قطع کند.
  • هوشنگ IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 0
    خوبه همینطوری خودتو لو بده آفرین 👍👍👍👍👍👏👏👏👏👏👏
  • هوشنگ IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 1
    ما ایران نیستیم که آقازاده ها ما رو تیغ بزنن 🤣🤣🤣🤣🤣
  • عباس IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    چرت میگن ماشین نیازاولیه مردم است خیلاندارن سرمایه گزاری چیه
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    یک برآورد تقریبی از دلاری که مردم در خانه ها ذخیره کرده اند در حدود چند میلیارد دلار است که اگر واردات توسط افراد حقیقی آزاد بشود بدون نیاز به بودجه دولتی خود مردم این دلارها را استفاده خواهند کرد - فعلا تنها مزاحمت بر سر استفاده مردم از خودرو با کیفیت خارجی وعده های سرخرمن وزیر صمت و وقت خریدن برای ادامه بقای دوخودرو ساز بی کیفیت داخلی است که با تولید خودروهای بی کیفیت هنرشان فقط بالا بردن تلفات تصادفات جاده ای است. در رسانه ها چند روز قبل اعلام شد در تعطیلات عید امسال 85 درصد فوتی ها برای تصادفات خودروهای ساخت داخل بوده - چرا از خودروسازهای عامل فوت مردم در تصادفات وزارت صمت حمایت می کند؟
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    ایکاش ایشون با مافیای واردات خودرو و انحصار واردات توسط چند فرد خاص مقابله میکرد.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    اگر عرضه داری و وامدار مافیای واردات خودرو نیستی سریعاً همین خودروهای وارد شده را در بازار توزیع کن تا قیمتهای کاذب و نجومی ایجاد شده توسط دوخودروساز بی کیفیت شکسته شود.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    با مدیریت ایشون خرید یک خودرو با کیفیت گنج قارون و صبر نوح می خواهد. پارسال قرار بود خودرو وارد و توزیع بشود افتاد به یکسال بعد - الان که امسال اعلام میکنه میره تا سال بعد - فریبکاری خوب نیست
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    بزک نمیر بهار میاد خودرو وعده داده شده علی آبادی میاد - از وعده و ایجاد گرانی از وعده های قبلیت خسته نشدی که حالا دوباره داری وعده سرخرمن بمردم میدی - ایجاد موج گرانی توسط دوخودروساز داخلی که برای گران کردن قیمت محصولات بی کیفیتشان با هم رقابت دارند تا حالا بضرر مردم بوده و ذینفعش مافیای خودرو است. اگر نمیتوانی برای مردم خدمت کنی لطفاً سریع برو
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    4 0
    یک خبر امروز در مشرق درج شده "افزایش باورنکردنی قیمت کارخانه ای پژو پارس" - آقای علی آبادی این نشانه بیعرضگی و بی لیاقتی جنابعالی است که محصول بی کیفیت داخلی دو خودرو ساز مورد حمایت جنابعالی را هر قدر بخواهند گران می کنند و جنابعالی اعتراضی به این گران کردن ها نداری و با جلوگیری از وارد کردن خودرو کارکرده ارزان خارجی راه را برای جولان دادن این دوخودروساز مورد حمایتت باز گذاشته ای.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس